Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem akkor én is hasonlóképpen csinálom majd a dobozt neki (ventivel stb) mert 45-70Ah akkukhoz kell.
didyman: nekem az IRF540 pont kapóra jött mert van itthon egy maroknyi
Jó az, csak 44 mOhm a csatornaellenállása. A Z44-nek meg 17 mOhm.
Igen, de ha lassítod a bekapcsolást, akkor kicsit adsz egy pofont a szaharinnak, nem? Amúgy én is IRF3205-t használok szinte mindenhová(pl. 10A 12VDC motor PWM, hűtés nélkül 5V gate vezérlésel!)...
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
Sziasztok! Én is most tettem bele a 3 db IRF3205-t. Most aztán kattog az AKKU is meg a nyák is. Nagyon jó ötlet volt a 3205. Köszönöm szépen.
Egy kérdésem azért lenne, hogy a NYÁKon és az akkumulátorban mi csinálja ezt a kattogást? Üdv. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
A kattogást valószínűleg a kondi, vagy a nyákon a vezeték deformálódása okozza a nagy tranziens miatt, az akkun pedig a lemezek mozognak. De az jó kérdés, hogy ez nem káros-e!? 3db FET eleve felesleges, egy is bőven elég. A másik, hogy ha így kattog, akkor didyman-nek lesz igaza, hogy lassítani érdemes a bekapcsolási időt, de csak annyira, hogy a kattogás megszűnjön.
Ellenben lehet, hogy a "kattogás" még intenzívebb szulfáttörő hatású. Ezt csak teszteléssel lehet kideríteni, de lehet, hogy egy akku a kukában landol ettől. A panelen meg a kondik nyekkenhetnek meg, ha nem kicsi belső ellenállású kapcsolóüzemre valók...
Néhány akkut nyaggattam különböző módszerekkel az utóbbi időben.Szegről végre,ha az akku még abban az állapotban van,hogy "javítható" akkor teljesen tökéletes a -köbzoli- által leírt verzió.Ettől jobb nem kell.Egy ilyen töltőt is volt szerencsém közelebbről szemlélni.Az ebben lévő szulfátmentesítő módban is kattog mind az akku mind pedig a töltő.Csak ebben sokkal kevésbé.Valószínűnek tarom (nem szedhettem szét),hogy kevesebb árammal dolgozik.
Akkor, ha igaz, a kattogás nem káros az akkura. ?
Én úgy gondolnám egyébként, hogy nem, de ez az impulzus szélességétől is függhet. Vékonyabb impulzus, nagyobb csúcsáram, "élesebb" hatás. Ha gond van, úgy is melegszik, az meg detektálható...
Egy egy 25cm 2mm sodrot vezeték megy az akkumulátorra és rángatja a vezetéket. Lehet, hogy vastagabbra kéne cserélni.
Zolibá! Hogy tudod mérni a 25A -t? A konditól a kivezetésekig ónozzam fel a NYÁKot? Illetve a FETeknél? Neked milyen vastag vezeték megy az akku felé?
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
Sziasztok!
Eléggé régen írtam már a Hobbielektronikára. Le tudná írni nekem valaki, hogy a legutóbbi cikkben közzétett töltő alkalmas-e normál töltésre, illetve hogy mekkora akkumulátorokhoz nagyjából mekkora trafó lenne szükséges. Egyelőre én csak egy 11Ah-ás motor akkumulátort szeretnék szulfát mentesíteni, hány VA-s trafó kellene? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2014
Szép napot!
Nektek is nagyon melegszik a trafó működés közben? Mert nekem egy óra alatt forró lett. Egyébként egy 55-60Ah akkunak mennyi az optimális frekvencia?
Na bedobozoltam szépen, ventivel (8cm) van hűtve és még mindig nagyon melegszik a trafó. Legkissebb időközzel egy talán 60Ah akkut (nincs rajta semmi cimke) gyógyítottam vele, de kb 30 perc után megfoghatatlan a trafó. 63VA régi biztonsági trafó, legalábbis ez van rajta.
Ez jó így vagy gyenge a trafó vagy tegyek még rá ventit?
Akkor ha sorbakötök egy 24V-os izzót (5W-10W-21W valamelyiket) akkor azzal csökkenthetném a trafó terhelését, de a hatékonyság részben megmaradhat? Esetleg egy nagyobb puffer az egyen után segítene valamit?
Kb ilyen a trafó csak régebbi: Katt
Akkor az akkuval sorba egy 55W-os égő (ilyen van) és akkor nem melegszik majd annyira a trafó. Holnap kipróbálom, addig is köszi a segítséget!
De nem akartam lassítani. Épp ellenkezőleg.
Annyira azért nem. 30-40 A ebből is kifér, ha jól van megépítve.
Sziasztok! Rátudnátok mérni a töltő működése közben az akkura a sarunál, hogy mekkora feszültségeltérés van az akkusarun a rásütés és a szünet pillanatában.
Köszi előre is.
http://logout.hu/bejegyzes/brogyi/desulfator_vs_pulse_charger-szeri...o.html
Ezt is érdemes elolvasni.
Ez függ az adott akkutól, a hozzávezetés kivitelezésétől (kábel vastagsága, esetleges hajlítások..) és minőségétől. Nekem az agyonhasznált, de még jól működő akkun 60-70 V csúcs volt. Sima 555-ös megoldás, 220uH tekercs, 47 µF kondi, IRF3205 és az akku táplálta, nem töltőbe volt építve.
Szia! A 60-70V csúcsokat mivel éred, érted el? Hol mérted ezeket a csúcsokat?
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Megépítettem az áramkört, minél kisebb veszteségekkel. Rövid, vastag kábel, hajtogatás nélkül, akkusarura közvetlenül csatlakozás. Combos tekercs, gyors vezérlés, alacsony ESR-ű kondi, gyors dióda, nem volt benne semmi trükk, csak követtem a leírt irányelveket. A csúcsokat egy 1N4148 + 100 nF csúcsegyenirányítóval kaptam el a saruról, ez a műszerem terhelésével együtt képes volt jól mérhető eredményt adni.
Köszönöm, az nagyon jó. A tekercsed a FET Drain és az akkumulátor között van?
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Még egy kérdés: van itthon egy 200VA 2x28VAC 2x3.57A trafóm, aminek a tekercseit párhuzamosan kötöm akkor kb. 200VA vehető ki igaz? Ez elvileg kényelmesen elég lenne a szulfátoldóhoz csak kérdés hogy a fesz.stab helyére be lehet-e rakni 1 az 1-ben a zeneres stabot (úgy értem hogy stabic levágva és a tüskéire)?
Na, megcsináltam, működik is, egy kis hibát kivéve. Mikor bekapcsolom akkun akkor elkezd villogni a led (impulzus) mintha majdnem maxra tekerném a potit, ellenben üresen rendes ritmusban villog. Ezt mi okozhatja? Esetleg az hogy az akku le volt merülve?
De hülyén néz ki hogy magamnak válaszolok
Köszi
Az a baj, hogy ha csak kicsit változna azt betudnám ennek, de kb. 10-15x sebességre vált. Lehet csak a lemerült akku a baj, nem? Ugye, úgy elég nagy áramot képes felvenni az akku, amiért leeshet a fesz mivel megterheli a trafót. Nincs túl nagy tapasztalatom még ebben, de feltöltöm és megnézem úgy.
"Akkut egyébként nem savazunk fel, csak desztillált vízzel töltünk után."
Van egy 6V 4Ah-s akkum, ami gondozásmentes, már gyorsan merül, ebbe van értelme desztillált vizet önteni, hátha működik még egy kis ideig az akku? Van egyszerű áramkör, ami nem igazán melegedős és 12V-ból annyit csinál, ami elég egy 6 V-os akku töltésére?
Azért a savtöménységet is érdemes ellenőrizni, ugyanis a szulfátosodással az is csökken, hiszen a képződő szulfát a savból kötődik le. Csak lassabban fogy, mint a víz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |