Fórum témák
» Több friss téma |
Az teljesen fuggetlen kommunikacios vonal. A K line az OBD kommunikacios protokollja, az RS232 pedig a sorose, az USB pedig egy harmadik soros kapcsolati forma.
Az OBD az a kulvilagi csatorna, a CAN pedig "belso ugy". Ime az en esetemben:Bővebben: Link
Nem lenne jo ugy. A legegyszerubb, K-vonalas kocsi eseten is szukseged van egy specialis kis aramkorocskere, egy si9243eay-t javaslok, az gyakorlatilag ugy mukodik, hogy a kocsi oldalon 12V, GND, K, mig a PC oldalon a GND es a TX,RX vonalak. Bonyolitja a helyzetet, hogy ez TTL szinu Tx es RX-t ad ki, igy meg egy Maxim 232-esre is szukseg lenne.
A CAN-bus eseten szinten van alatalakito IC, csak az a gond, hogy a soros adatfolyam sebessege messze meghaladja a PC com portjanak sebesseget. Tehat kell kozeje valami kis elektronika, ami pl. szuresi funkciokkal bir vagy eppen USB-s folyamma alakitja a jeleket. Es UTANA tudnal hallgatozni. De szerintem is erdemes lenne megfogadnod a korabbi tanacsokat, valami egyszerubb OBDII-es olvaso, ami elsore osszedugva mukodk. Azzal nagyjabol latod, mik a lehetosegek. Ingyenes progik is vannak hozzajuk. De ha megadod az auto tipusat, az sokat segitene.
Sziasztok!
Clio I-ből lehetséges bárminemű hibakódot kiolvasni OBD2 adapter és persze olvasó segítségével, tönkretehetek vele valamit ha próba szerencse alapon rádugom (fájdalmas dolog lenne elveszíteni az ECU-t) működne egyáltalán? Köszönöm a segítséget!
Ha van a Cliodon OBDII-es aljzat, akkor ha gyari olvasot/adaptert dugsz ra, akkor semmi bajt nem okozhatsz. Nem tudom, mit ertesz proba/szerecse modon, ezeket egyfelekeppen lehet bedugni csak. Ha veletlenul nem Cliohoz valot dugsz ra, hanem teljesen mas autohoz valot, akkor sem megy tonkre semmi, legfeljebb csak nem kommunikal.
Alapesetbe nem problèmáznèk ezen viszont, a kocsiban egy 12 pólusú kocka alakú szervíz csatlakozó van vagyis mindenfèle kèppen kell egy átalakító ami ebből csinál OBD2-est ezt lehet is kapni , de ott nincs semmi infó arról hogy milyen autóhoz jó .Magához az autóhoz az XR25-ös teszt doboz való ez valami ösi diagnosztikai eszköz, A modern vezetèknèlküli OBD2-es hibakód olvasókkal ez a rendszer kompatibilis?
Nem tartom valoszinunek. Vagy ha igen, akkor is L vonali kommunikacio is kell, bar az esetek egy reszeben ez csak le- vagy felhuzasi impulzust ad, ez inditja a K vonalas kommunikaciot.
En anno egy Laguna I-en probalkoztam ilyesmi csatlakozval, sikertelenul. Ebben az esetben egy pin csak egy adott reszhez adott hozzaferest. Masik computerhez masik csatiba kellett dugni a veget.
Összesen 4 èr megy a csatlakozóba, ebből 2 tápvezetèk a 9-es elvileg valami Kline a 4-esről semmit se tudtam kideríteni. Mivel nem volt drága rendeltem eggyet, sok jót nem várok tőle egy misèt megèr úgygondolom.
Ezek alapján látsz esèlyt a működèsre? Köszönöm hogy segitettèl!
A masik szerintem az L line lesz. Nem varok mukodest. De elvileg osszehozhato valahogyan. Hardvert tekintve nem nagy kihivas, de mivel egyedi a mukodese, csak valami Renault-specifikus szoftverrel fog menni.
Szia!
OBD2-vel nem próbálkoztam, ebben nincs tapasztalatom, viszont van az xr25-nek PC-s adaptációja ami nálam tökéletesen működött. Kell hozzá a program, amit a retro-renault oldalról regisztráció után le tudsz tölteni, kell egy usb-ttl átalakító és egy illesztő áramkör. Az usb-ttl átalakítónak csak ftdi chipes jó, én próbálkoztam PL-2303-al, sikertelenül. Az illesztő áramkört egy kis darab próbanyákra is meg lehet építeni, nem bonyolult. A kapcsolást és egyéb információt megtalálod a linkelt oldalon. A 12 pólusú csatlakozóról annyit, hogy abból a kettest és a kilencest használja, tehát nem feltétlenül kell megvenni a csatlakozót, én pl. imbuszkulcsból köszörültem érintkezőt, de krokodilcsipesszel is rácsatlakozhatsz. A kettes a test, a kilences a motorvezérlő kommunikációs csatlakozása, tehát ha jól tudom az automata váltó, klíma és ABS vezérlőkhöz nem fér hozzá. Ez egy régi fajta motorvezérlő, hibakódot törölni egyszerűen az akkumulátor saru levételével tudod. Nézz utána ezeknek a neten, ha kérdésed van szívesen válaszolok. A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2014
Szia!
Nagyon szépen köszönöm, rengeteget segítettél! Épp kezdtem zsákutcába futni. Használtad már ezt Clio-nál is? Milyen tapasztalataid vannak, hasznos információkat lehet vele kinyerni, hasonló az OBD2-es hibakód olvasók alkalmazhatóságához?
Nagyon szívesen, örülök, hogy segíthetek. Igen, Clio-nál használtam, nálam télen hidegindítási gondok vannak, első beindítás után pár másodperc múlva leejti a fordulatot annyira, hogy leáll, a következő indításnál viszont már nem engedi annyira le, hogy leálljon, szóval nem annyira vészes a dolog. Meg az alapjáratot néha levitte annyira, hogy beremegett a kasztni is, de nem fulladt le. Nem sikerült még rájönni, hogy mi a baja, de annyira most nem zavar a dolog, itt a jó idő Hogy mennyire használható az jó kérdés, én lelkes amatőr vagyok, nem árt érteni az autóhoz és a mono-jetronichoz, akkor lehet igazán hasznosak az infók. OBD2-t még nem használtam, nem tudom hozzá hasonlítani, az alapvető érzékelők, szabályozók értékeit látod, illetve adott áramkörök hibáit kijelzi, ezekből már el lehet indulni. Szerintem érdemes kipróbálni, a legnagyobb tétel az usb-ttl átalakító, de az sem több ötezer forintnál.
Nekem ehhez nagyon hasonló jelenséget produkált, nem állt be a fordulatszám megfelelő szintre hanem random felpörgött 2000-ig és úgy maradt, 1x 2x azt is csinálta amit írtál de ez speciel nyáron, indításnál nem állt be az alapjárat szépen lassan lepörgött a motor. A probléma megoldása nálam az alapjárat állító motor szétszedése, megzsírozása volt, valamint a fojtószelepház oldalában lévő jeladó potméter(ek) tisztítása és érintkezőinek finom beljebb hajtása. Ezzel nálam sikeresen megoldódott a probléma, azóta nem volt ilyen jellegű hiba. Beregisztráltam az oldalra ,de kapcsolási rajzot nem találtam csak a programot meg tudod mondani hol találom?
Én is gondoltam ezekre, de amikor hideg idő volt, akkor csak az xr25-tel néztem meg a potikat. Azzal jónak tűnt, lassan padlóig nyomva a pedált, durva hiba(ugrálás,szakadás) nem látszott a diagramon. 2-3 hete kitisztítottam a fojtószelepházat és megzsíroztam az alapjárati motort, de a potikat nem mertem bántani, olyasmit olvastam, hogy eléggé precíz szerkezetek, nem érdemes bántani (és igazából nem is mertem). De ugye már jó idő van, a hiba nem jön elő Nekem kezd gyanús lenni egy vákuumcső, a következő lépés annak kicserélése lesz. Itt a link a kapcsolásról, hát nekem is keresni kellett rendesen
Köszönöm a linket csak ott nem néztem meg ahol kellett volna pedig turkáltam ott a mappák között. Neked ügye nem hiányzik a cső a leömlőről ami a beáramló levegőt hivatott télen kissé fűteni (ez még beugrott) ? Nagyon finoman hajtottam az érintkezőkön, nekem maga az ellenállás réteg és az érintkezők is eléggé meg vannak kopva hiába 20 éve teszi a dolgát nem emlékszel véletlenül mekkora értékű potméterek vannak a fojtószelep házba? Gondolkoztam hogy lehetne költséghatékonyan cserélni (az egész ház nélkül) de nem nagyon van hozzá javítókitt, hátha a 2-es Clió-é értékre egyezik vele és akkor már csak a tengelyre kéne valami átalakító, a másik ötletem a lineáris Hall IC-s megoldás volt ez jóval összetettebb elektronikát kíván cserébe tartósabb. FT232 modullal is működne maga az illesztő jól gondolom ugye? Ez elég jelentősen egyszerűsíti a dolgot nem mintha lusta lennék de egyszerűen nem éri meg vele foglalkozni itthon drágábban adják magát az IC-t mint Ebay-en a komplett modult.
Nem hiányzik a cső, mondjuk nem tudom, hogy az a lapát működik-e ami a légszűrőházban van, de úgy emlékszem, hogy alapból a kipufogóról szívja. De nem is érdekes ez, mert akkor még nem tudna meleget szívni onnan. Csak a teljesen hideg motornál történő első beindításnál van ez az alapjárat leejtés. Nincs tapasztalatom ezzel a modullal, a retro-renault-on TTL-232R-5V-vel(ez egy komplett kábel) volt megoldva, én is ezt "építettem" meg, nehogy esetleg ott vérezzek el. De mivel ebben a kábelben is FT232R chip van, így a helyedben megpróbálnám.
Ja, az ellenállásértékek! Kimértem annak idején, de már nem találom a papírt amire felírtam, de csatolok egy képet, azon rajta lesz.
Hát ez rejtélyes . Köszönöm képet, ezt a könyvet nem tudnád itt közzétenni nekem jól jönne hátha másnak is, egyenlőre csak a szervizkönyvből táplálkozom ami hát nem túl részletgazdag? Ha jól gondolom maga a kábel "csak" egy emulátor, a szerviz kábelt a soros portra (RS232) kéne csatlakoztatni, de az már nem mindig kap helyet a mai gépeken és ezért kell maga a konverter ami megoldja mindezt. Mindjárt rendelek is egyet .
Hát az, több éve csinálja már, együtt lehet vele élni, csak szeretem, ha minden rendben van. Hát közzétenném, de jogi és méret probléma(142 MB) miatt nem teszem. Amúgy az Autodata Befecskendező rendszerek - 1975-1993 között kiadott modellek című könyvből van, ha esetleg kell más infó akkor szívesen kikeresem. Hát azt mondanám inkább, hogy olyasmi Nem a soros portra kell kötni a gyári diagnosztikai kábelt, hanem az xr25 dobozba, ott történik a jelfeldolgozás. A tesztdoboz röviden úgy működik, hogy van 2x20 db visszajelző, közvetlenül mellette az adott autóhoz-motorvezérlőhöz/klímához/automata váltóhoz/immohoz stb. tartozó cserélhető kártya. Talán a kártyához vannak különböző kazetták, de nem mentem bele ilyen mélyen. A lényeg, hogy a kártya alapján tudod értelmezni a 40 db visszajelzőt. Van még egy 4 digites hétszegmenses kijelző ezeken látod az értékeket. A billentyűzettel tudod beállítani, hogy épp melyik adatot jelenítse meg. A cserélhető kártyán van rajta, hogy melyik kódot kell beütni, hogy kijelezze az adatot(szívócsőnyomás, motorfordulat, dúsítási korrekció, stb). Tehát a tesztdobozon egyszerre csak egy adatot látsz. A számítógépen viszont sokkal több lehetőség van, mint egy 80-as évek közepi elektronikában. Egyszerre látod az összes adatot, diagramot rajzol az értékekkel, egyszerűbb kezelni, stb. Persze ennyi adatot elküldeni egyszerre egy szálon sok idő, ezért ez meg is látszik a frissítési időn. Az xr25-tel egyébként, ha jól tudom lehet hibakódot törölni más fajta motorvezérlőn, de ezt egyelőre nem tudod programból, illetve én nem tudok róla, hogy megoldották volna. De Clio I-nél a kódkártyán az szerepel, hogy a memóriatörlés az akkumulátor lekötésével történik. Ha először bonyolultnak tűnik ez az egész, akkor ne riadj vissza, eléggé átlátható
Szép napot mindenkinek!
Nem tudjátok honnan lehetne szerezni opel aldl (10pines) papa csatlakozót? Ebay-en se találtam csak csatlakozót eddig. Vannak komplett aldl-obd kábelek ugyan, de nincs bennük pont a G tüske és a 7-es pin a másik oldalán (szóval a k-line). OBD csatlakozót tudok szerezni bontóból, de aldl-t sehol sem találtam még.
Erre gondoltal? Bővebben: Link
Erre bizony! Csak nem tudom, hogy az OBD-s végében benne van-e a 7-es pin. Miskolc környékén lehet ilyet kapni vagy marad külföld?
Szerk.: Tárgytalan. Most találtam ebayen (eddig valamiért nem dobta ki a kereső..) ha valakinek kellene A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2014
Vagy meg nezd meg itt is, de szerintem ugyanazok. Bővebben: Link (Eladotol meg lehet kerdezni, be van-e kotve)
Köszi a segítséget! Pont most találtam én is, eddig valamiért nem dobta ki, ha kerestem. (Ennyit még, ha csak a tüsik vannak benne azt is megéri)
Most latom, valoszinu be lesz kotve, ez egy lengyel oldal, de a megszokott kinezetu kabel. Bővebben: Link
(Neha "kerulouton" kell keresni )
Köszi a címe is nagy segítség volt, az nCore-on megtaláltam. Igen az tiszta sor hogy nem a soros portra kell kötni magát a hagyományos kábelt hanem a tesztdobozba én a Retro-Renault-os kábelre gondolta amikor ezt írtam, hogy magát azt a kis panelt amit közvetlen a kocsihoz csatlakoztatok elég lenne egyből az RS232-portra rákötni és hogy pont ezt a részt váltja ki az FT232-R-es IC-re vagy klónjaira épülő kis áramkör. De érdekes ennek a doboznak a működése nem lehetett egyszerű feladat ezzel dolgozni, alig várom hogy megjöjjön a TTL-232R-5V-kábel és akkor neki is állok kipróbálni . Egy abszolút nem elektronikához kapcsolódó kérdésem lenne még, az autóddal kapcsolatos egyéb szerelési munkálatokat is magad végzed és ha igen kereshetnélek ezzel kapcsolatosan privát formába épp most lesz esedékes a lengőkar szilent csere a kis aranyosba meg hát van még néhány dolog amit javítanék cserélnék?
Ja, hát lehet, nem értek annyira hozzá Nem értem azt sem, hogy más gyártmányú chipet miért nem támogat a program. De a lényeg, hogy van lehetőség otthon is ránézni a gépsárkányra Keressél, ha tudok segítek, bár lengőkar szilentet szerencsémre még nem kellett cserélni Szerelésről egyébként a Renaulclub fórumán tudsz olvasni sok hasznos infót, oda is érdemes regisztrálni, szoktak ott is segíteni a srácok, ha tudnak.
Mármint te úgy tudod nem működik mással csak azzal amit a leírásban említenek? Azt hittem mindegy milyen maga az átalakító.Lehet hogy nem lesz jó a kábel amit vettem.
Hát én úgy tudom, hogy csak ftdi chippel működik, amit linkeltél ebay-es modult, azzal szerintem működnie kell. Én legalábbis kipróbálnám. Csak én a biztosabb, de drágább utat választottam annak idején. Bár írod, hogy várod a kábelt, most akkor azt vettél vagy a linkelt modult?
Igen megvettem , de egy harmadik tipust vettem mert ez nagyon hasonlít az oldalon látottakra és ott nagyon pofásan össze faragták a két kábelt szeretném én is úgy megcsinálni. Logikusan végig gondolva mennie kell mert ugyan azt csinálja mint az eredeti, hiába van ennek kevesebb lába az eredetileg használt kábelben sem volt több láb kihasználva. Addig is felraktam a programot de nem akar elindulni ez azért lehet mert nincs kábel csatlakoztatva és a kábel driver-e sincs felrakva, semmiféle indító ikont nem hozott létre egyenlőre?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |