Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Azt mondják, hogy a "Puding próbája, az evés!" Ki kell próbálni egy 1 hengeres IFA, vagy traktor kompival, felezve az áttételt, az pont elég a kompinak és akkor duplázódik a nyomaték.
Én sima 5w-xx motorolajat szoktam bele rakni, ami az autókból kimarad. Ha az autóba tökéletes, ide is meg kell feleljen. Az elég vékony ahhoz, hogy ne terheljen be, viszont fél, vagy teljesen szintetikus, ami tökéletes kenést biztosít. Lehet kapni, kifejezetten kompresszor olajat, de azt csak az olajbeadagoló pohárba használom a dugattyús, fogaskerekes levegős szerszámok kenéséhez.
Mèg olyan kérdésem lenne, hogy száraz dugattyús kompresszort át lehet alakítani olajosra?
Sziasztok. Mivel matekból sosem voltam jeles ezért kérnék egy kis segítséget.
Adott egy 5,5 kw-s villanymotor ami 1440-t forog. Van rajta 2 db Ikarus kompresszor, aminek a névleges fordulat száma 2200/perc. A kérdés pedig hogy mekkora ékszíj tárcsát érdemes tenni a motorra, és a kompresszorokra, mert felszeretném újítani az egész rendszert. Mivel jelenleg két eltérő méretű tárcsa van a két kompin így nem egyformán termelnek. A cél az hogy lehetőleg minél több levegőt termeljenek, de nem akarom széthajtani sem a kompikat. Előre is köszönöm ha valaki tud némi tanácsot adni ez ügyben.
Csináltatsz,vagy szerzel három egyforma tárcsát! Az egyik legyen dupla,az megy az első komprira,onnan hajtod a másik komprit. Ha mind a három tárcsa egyforma akkor az egész rendszer 1440 et fog pörögni,de ha 2200-zal akarod forgatni,akkor a motor tárcsa átmérőjét egyharmaddal növeld a kompri tárcsákhoz viszonyítva! Pl:ha a két kompri tárcsa 100 mm akkor a motor tárcsa 68-65 mm.
Elszúrtam,pont fordítva! A lényeg egyharmaddal nagyobb legyen a motortárcsa! Úgy cc 2000f/percet fog forogni a kompri,bőven elég neki!
De ha 1-1,5 az arány akkor megvan a 2200f/perc A motortárcsa legyen még 50%-kal nagyobb,de akkor az ereje is annyival csökken! Azért jobb az egyharmad.
Ez jó, de csak ha 10-es szelvényű ékszíjjal hajtod!A 13-as szelvényű ékszíjnál a legkisebb tárcsaátmérőt nem illik 80 mm alá vinni, még a bordázottat sem!Többek között kicsi az átfogási szög, értsd kis kerületen fekszik a szíj.Továbbá a kis rádiusz miatt túl nagy a hajlítási igénybevétel ami száltöréshez, kitöredezéshez és idő előtti tönkremenetelhez vezet.
Amúgy az áttétel sima aránypárral kiszámítható:N1/N2=D1/D2 Egy kis segítség:A tárcsa átmérők mm-ben! A hozzászólás módosítva: Máj 4, 2014
A 100 mm csak példa,a lényeg az áttétel. Lehet 120-120mm a kompriknál,akkor kell a motornál 160 mm
Köszönöm a segítséget így már sikerült kiszámolnom hogy jelenleg olyan 2000 fordulaton megy az egyik kompi, a másik valamivel kevesebb mert azon nagyobb a tárcsa.
Még egy kérdésem lenne mint Columbonak, hogy esetleg nem tud valaki ikarus kompresszorhoz alkatrészt, vagy hogy honnan tudnék beszerezni hozzá alkatrészeket. Dugó, gyűrű, hajtókar, stb.
Itt nézd meg:draspo
Minden Csonka-Rába kompresszorhoz van cuccuk.Pár oldallal visszább feltettem egy pdf-t, amit a linkről is letölthetsz, ott van alkatrészlista és robbantott rajz is.
Sziasztok
* * Mod: Törölve! A fórumon nem keresünk, adunk veszünk! Van aprónk ingyen, ott lehet! A hozzászólás módosítva: Máj 8, 2014
Sziasztok!
Örülök, hogy itt ilyen topic is van Szóval mi is úgy döntöttünk, építünk otthonra egy kompresszort. A tartály, egy 100l-es hidrofor tartály lenne. A kompresszor, u650 traktorról lenne, elméletileg 10-12 BAR-t is tud, persze nekünk körülbelül fele ennyi kell. Mi a véleményetek ezekről az alkatrészekről? Link Link2 Nyomáskapcsoló Konkréstan a nyomáskapcsolóról mi a véleményetek? Miért van rajta két bemenet? Vagy csak a nagyobbik az? A három alkatrészből egy ilyet szeretnék: ilyet Amit még kellene vegyünk egy elektromos egyfázisú motor. Abból mi lenne a jó? 2,2 vagy elég a 3kw? Fordulatszám elég az 1500 vagy kell a 3000? (tudom ez függ az áttettől a motor és kompresszor között, elméletileg a normál működési fordulata a kompresszornak 1700 RPM ) Ahogy kerestem nálunk (Románia), elég sok ilyen motort hirdetnek: csak a képek miatt linkelem Állítólag réztekercsesek, meg minden rendben van velük...(az eladó szerint) Lehet kapni elég olcsón is, pl. én beszeltem valakivel Bukarest-ből, azt mondta szállítással együtt (~600 km, 40 lei~2700 Ft) egy 2,2KW 3000 rpm-s motor 310 lei (~22 eFT), és a 3kw 3000 rpm 360 lei (25 eFT). Találkozott már valaki ezzel a markával? Egy év garanciát is vállal a motorokra az eladó... Érdemes lenne ilyet venni? Amit tudni: kell a kompresszor nem lenne túlzottan igénybe véve... Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv.: Matyi
Szia! Tudod illik tenni visszacsapó szelepet is a kompresszor tehermentesítésére, és a kicsi 3/8-os "bemeneten" keresztül "leengedi" a nyomást a kompresszorról a visszacsapó előtt, annak leállása után, és így, a kompresszor a következő indulásnál könnyen tehermentesen indul.
Azt el tudná nekem valaki magyarázni, hova kell beszerelni ezt a bizonyos tehermentesítő szelepet?
Paint-ban pár perc alatt készítettem egy vázlatot, hogy én hogy gondoltam...
Mi nincs rendben vele? Hova kell ez a bizonyos tehermentesítő szelepet? Itt a vázlat! Köszönöm!
A kompresszort és a tartályt összekötő csőbe kell beletenni a visszacsapó szelepet,minnél közelebb a tartályhoz.
Hali! Nem jó! A kompresszor nyomó ágába ,a tartály elé kell egy visszacsapó szelep,és abba az ágba egy 6 mm es nyomásálló tömlő és az megy a nyomáskapcsoló gyárilag kiépített lefúvó ,tehermentesítő szelephez!
Bocs, kicsit késve: Először rakd össze, azt, amit elképzeltél, és ha a motorod képes szépen kínlódás nélkül felpörögni, többször, és csak "üzemmeleg",akkor nem kell vele foglalkoznod. Egyébként kell egy t idom a kompresszor nyomócsonkjára, amire megy a visszacsapó (tehermentesítő) és onnan a tartályra, a másik á pedia kapcsolóra.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2014
Valamint a visszacsapó szelep és a kompresszor közé kell bekötni a tehermentesítő szelepet.
A tehermentesítő szelep és a visszacsapó szelep az egy és ugyanaz. Van még a lefúvó szelep ami akkor lép működésbe ha a nyomáskapcsoló meghibásodik és nem kapcsol ki a maximálisan beállított nyomásnál.
A tehermentesítő szelep a nyomáskapcsolóban van és a kompresszor csövéből engedi ki a nyomást ha leállt a szerkezet.
Nem egészen. A visszacsapó szelepre azért van szükség,hogy a tartály ne ürüljön le a komprin keresztűl amikor az áll. A tehermentesítő meg a nyomáskapcsolón van. Az a kicsi hollandianya a roppantó gyűrűvel!
A lefúvó szelep meg ott van az osztó végében,az a kicsi piros kupakkal és egy karikával,amit meghúzol ha hirtelen kell tehermentesíteni a tartályt!
Pfu, igen nagyjából értem, de még mindig nem teljesen tiszta...
A legjobb az lenne, ha nem tul nagy keres, valaki letoltene a rajzom es azon rajzolna be, hogy hova is kell raknom azt a tehermentesito szelepet... Megfogadom kallaci tanácsát és először szelep nélkül építem meg... (ami kb. egy hónap múlva lesz mivel most rendeltem eBay-ról az alkatrészeket) A motorral kapcsolatban: - 2,2 vagy 3KW? - 1500 vagy 3000 RPM? - a linkelt motorról valami vélemény? Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az eddigi válaszokat!
Ja,és ott tudod beállítani a max nyomást,ami felett már lefúj! Nakem is ilyenek vannak beépítve a mini koomprimba. Csak én itt vettem a vaterán,és nem volt ilyen drága!
Tök mindegy ki mit hogyan hív kár ezen vitatkozni! Az a lényeg, hogy mi hárman láttunk, javítottunk már normális kompresszort! Inkább azzal foglalkozzunk , hogy a srác megértse, hogy mit, miért és hogyan kell. Erre való ez a fórum!
Szia! Én is ilyent csináltam, csak két komprisat, csak eladtam már bánom.
Az a baj, hogy nem ismerem a kompresszort amit használni akarsz, várjunk van itt nálunk okosabb is.
Köszönöm Laci, nagyon rendes vagy!
Igazából látni láttam én is üzletekben...de ez a tehermentesítő szelep bezavart. Ha jól értem a tehermentesítő, a kompresszor és a tartályt összekötő csövet tehermentesíti. (láttam spirál alakú összekötő csöveket is, talán azért, hogy ezáltal még nagyobb tér legyen tehermentesítve, vagy nem jól gondolom?) |
Bejelentkezés
Hirdetés |