Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Az R4 470 ohm. A szimulátor program a milli- prefixumot a 0,47 ohm leírására használja.
És milyen teljesitményű ellenállások kellenek bele elég a 0,5W-os is?
Az R12, R13 legyen 3-5W-os, a többi lehet 0,5-ös.
Bocsánat a kis szünetért, de annyi dolgom volt hogy nem értem rá, de ma kiszedtem a panelból a rossz erősítő IC-t. Minden jó be is kapcsoltam nem volt Protect hibakód, kapcsoltam rá jelforrást a Center és a Sourroundok szépen szóltak. Kb.: 3 órán át hallgattam így róla zenét tesztelés képen a nagy hűtőborda egy picit sem melegedett meg, de viszont az alu lapon lévő 3 Tranzisztor egy kicsit melegszik az baj ?
Kimértem a hangkimenetet is a multiméteremen 20-ra állítottam és olyan 0,01 és 0,02-es érték között ugrál az összes hangkimeneten. Ez jó érték ?
Ezek reménykeltő adatok. A tranzisztor melegedés nem tudom, hogy rendellenes-e, ha szól nagy baj nem lehet.
Ha éleszted az új IC-vel el ne hagyd az áramkorlátozó izzót!
Nem fogom már csak holnap ha minden igaz el tudok menni hővezető pasztáé és az újat bele is teszem, csak előtte még egy kicsit reszelni kell mert most vettem észre hogy a régi Ic mellett kis kiemelkedések vannak és az új így nem jó oda le kell reszelnem hogy szinteljen és kész.
Meg még annyi hogy egy kis extra hűtést is szeretnék még bele, külső tápegységet szeretnék még belekötni a a bemenő vezeték után beforrasztanám egy kapcsolóval és ha melege lenne csak bekapcsolnám, meg a gyári ventit is arra kötném és így mindig hűtene nem csak akkor mikor nagyon szól a mély. Csak most annak a tápegységek az egyenirányításával szenvedek mert nem akar összejönni.
Az ellenállások is mehetnek amit írtál a védelemhez meg a hangszóró kimenetekre vagy nem fontos ?
Itt nem kell tartani hibásan beültetett alkatrészektől, hiszen csak egyről van szó. A paneltörés, az ami meglepetést tartogathat, az izzó elegendő reményeim szerint. A kimenetre kerülő egyenfeszültségtől a készülékedben lévő védelem megóvja a hangszórót, oda sem kell ellenállás.
Értem, remélem a kicsi extra hűtéssel melegedési problémái sem lesznek.
Az rossz hogy az egyik tranzisztornál meg van száradva a hővezető paszta ? Gondolom azt cserélni kellene ( a hővezető pasztát).
Természetesen pasztázd újra!
És még azt a hűtőbordát megtoldom egy kisebb darab számítógép tápból bontott hűtőbordával a jobb hűtés érdekében
Ne feledkezz meg a borda kellő mechanikai rögzítéséről! Egy paneltörés gondolom elég volt
Hát igen nem is értem hogy törhetett el ha össze van teljesen rakva akkor még a hátlemez is tartja meg a hűtőborda lefele néz vagyis az van lecsavarozva most már mert eddig csak 2 csavar fogta most meg már 5 kispórolták belőle.
És amikor először próbálom ki tegyek izzót a + és a - táphoz?És ha igen milyet?
A +/- tápágakba 10 ohm-os ellenállást kéne tenni, lehet kisteljesítményű is, ha nagy a baj elvillan mint egy biztosíték és sértetlenül megússzák a tranzisztorok. Az izzót a hálózati feszültség egyik ágába iktasd be, 40-60W-os 230V-ost ajánlok.
Értem akkor az izzót kössem a 230 felére sorba valamelyik ágára?
Pontosan.
Sziasztok!
Van egy Yamaha DSP-A595 erősítőm ami bekapcsolás után kb. 3 sec ki is kapcsol egyből. A DIAG menüjében megnéztem,hogy a védelem nem aktív(No Protect),kimenetekre rámérve egyen feszültség 0. Elvileg nem a védelem kapcsolja le. Végfok tranzisztorok jók,meghajtók ,emitter ellenállások jók. A kijelző is működik egy pár pillanatig.Ez valami táp probléma lehet? Vagy inkább a mikroprocesszor körül nézelődjek,a bekapcsoló jelnél? Rajzom van hozzá. Update: Azóta már a végfok panel,meghajtó panelt,vezérlő panelt végigmértem,tápfeszültségek jók.Kondik kapacitása jó.Két kattanás hallatszik pár másodperc különbséggel majd a második után egyből kikapcsol. Minden segítséget előre is köszönök! A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2014
Szerintem ha minden ok-nak tűnik akkor a protect relét kapcsoló tranzisztor Emitter-Kollektor lábait zárd rövidre, köss az erősítő kimenetére egy bármilyen nemkellő hangszórót, csak az impedancia pászoljon. A primerbe rakj a trafóval sorosan egy 100w os hagyományos égőt.
A bemenetre adj jelet, hogy mire az erősítőt bekapcsolod egyből szóljon a zene. Ha így működik akkor a tranzisztort, a vezérlő elektronikát és az oda tartozó vezetősávokat nézném át. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2014
És hangminőségben mire lehet számitani jobb az IC-nel?Például egy TDA7294-nel?
Körül-belül az a kategória. Majd eldöntöd Neked mennyire tetszik
Jobb vagy roszabb ?
Ebben nem foglalok állást. A hangminőség nem csak műszaki paraméterekből áll. Egy adott rendszerben kell értékelni, hogy milyen hatást kelt és az értékelés számos szubjektív elemet is tartalmaz. Építsd csak nyugodtan, nincs vele semmi probléma.
a nyugalmi aramot allito potenciométert hogy kell bekotni?A potméter kimenetere kell kotni az 5401-es bazisat?
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
A tranzisztor jelén a nyíl az emitter. A potenciométer kimenet mondjuk a csúszka, de ebben a kapcsolásban a csúszka a poti egyik végéhez van kötve. Nézd csak meg alaposabban a rajzot!
a potenciometer testje megy a 2,7k ellenallasra meg az 5401-es bazissara?kozben mar rajottem mit mondtal
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2014
Úgy tudjuk egymást követni, ha pozíciószámra hivatkozunk. Tehát P2 csúszka és egyik vége csatlakozik T7 bázisához.
igen pontosan es a t4 emitterjehez
Azt a 10 ohmos ellenallast amit inditaskor kell betenni a taphoz az lehet az egyeniranyitas ele is vagy az utan kell?
Az egyenirányítás előtti rész védelmét ellátja a primerrel soros izzó. A puffer-kondenzátorok és az erősítő közé illeszd a 10 ohm ellenállásokat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |