Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Ezek sajnos nem Román cuccok...nem tudom hol gyártják őket.
A román motrok ennél jóval drágábbak, és valószínű jobbak is.
Az nagy tévedés! Motorkompresszor minden hűtőben van,és nem igazán tudok valami nagy román hűtőgép típusról,amit jegyeznének a piacon. Kivéve ha france,mint a Dacia
Erről a motorról már régebben konzultáltunk, most a hűtőgépek motorkompresszoráról beszélünk! Olvasd el az előbbi hozzászólásaimat. Amit írtam,az 230-as motor!
Sziasztok!
Van egy Jikov 67A típusú kompresszorom. Az egyik oldala nem nyom normálisan, szerintem valamelyik szeleppel van gond. Hogyan tudom őket kivenni a hengerfejből? Ki lehet ezeket tisztítani valahogy? Javíthatóak?
Szia! Álltalában lapkásak, és használattól beverődés, kopás szokott lenni a felületen. Ha szerenxsád van, egyszerűen meg tudod fordítani a szelepfészekben. Különben fel kell köszörülni, csiszolni a felületet tükörsimára, vagy újat keríteni, vagy csinálni/ kivágni hasonló vastagságú, lehetőleg rozsdamentes 316-os anyagból.
Sikerült kiszednem. Köszönöm a segítséget.
Igen, van benne egy kis lapka, meg a rugó. A lapka egyik felén van valamilyen puhább anyag, gondolom ez tömít. Nem tűnt kopottnak. Megtisztogattam, összeraktam és határozottan jobb lett. Még az olajzását kell megcsinálnom és utána tudom kipróbálni.
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne-e, hogy kondenzvíz leválasztót valaki csinált-e már és tudna-e tanácsot adni ezzel kapcsolatban? Köszönöm!
Hali! Én úgy csináltam,hogy fogtam egy bojlerhez való tablettás vízlágyító házat,a bemenő vezeték az majdnem lemegy ez aljáig,a pisztolyhoz menő meg csak épp hogy belelóg felülről. Majd vettem a háztartási boltban dörzsi fém szivacsot,azzal körbetekertem a hosszú csövet és kész is van
Szia
"Még az olajzását kell megcsinálnom és utána tudom kipróbálni. " Szelepek olajzása, a forgatyús házból elvezetett levegővel történik amit a légszürő után és a komresszor szivó vezetéke közé tesznek. Előny hogy a forgatyúsház nem lesz nyomás alatt. ( a dugó, és a hengerfal között, leszivárgó levegő miatt. ) ha leáll a komresszor a olaj vissza folyik (kivétel ami a szelepen elment, de az is a henger falát keni. ) üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Szia! Igaza van 'yulo'-nak, + 1 tartály, utánna a vízleválasztó szelep. Csak így festettük az autókat.
Nem a szelepek olajzására gondoltam, hanem egy kis tartály kialakítására, amin ellenőrizni tudom az olajszintet a forgattyús házban.
De elgondolkodtam ezen amit írtál. Van a forgattyúsház közel legmagasabb pontján egy szellőző furat. Eredetileg a kis tartályba akartam belevezetni, hogy az esetleges kifolyó olajat visszavezesse a forgattyúsházba. Ha jól értem a javaslatodat, akkor ezt a szellőzőt kössem be a légszűrő után ugye? Nem fog így nagyobb mennyiségű olajat felszívni?
Szia
"kössem be a légszűrő után ugye? " Igen. De, a forgatyus házból egy átmérő4....5 csö elég ezt bövicsd ki átmérő 25....35 közé majd ebből a szivó csonk felé megint csak a 4...5 csővet használd. Ha nől a nyomás akkor kiszellőzik a csővőn. Mivel a kezdeti cső az nagyobb lesz a olajbuborékok kipukkannak, igy csak az olaj pára meggy a szivócsonk felé. Amire esetleg figyelni kell, hogy a meghajtás merre forog. ( ne a kiszellőző felé, verje az olajat. ) Ha túl nagy a szivócsonknál, a szivó hatás, akkor sok olajat sziv be. Ezt szükétéssel, korrigálni lehet. ( az más kérdés hogy ha a szűrő koszos akkor a kisseb ellenállás felől fogja szivni a levegőt az pedig a forgatyusház.) Esetleg átlátszó benzincső és látod hogy hol tart az olaj. Csak a pára kell, olaj nem mehet a szivocső csatlakozásig. Mert ha festékszorásra akarod használni, akkor, sok olajat kell, kiszűrni. Így jobb ha nincs is ott. Ha viszont levegős szerkezetet használsz, akkor meg kell az olajzás, igaz a olaj az más, de jobb mint a semmi. És akkor majdnem csepeghet az olaj a kompresszorba üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Köszönöm!
Hétvégén lesz időm foglalkozni vele. Írok majd, hogy mire jutottam.
Szia
" Írok majd, hogy mire jutottam. " Köszönöm Még annyi hogy a 25,,,,30 cső aljára a forgatyusház meggy, a tetejéről, a szivócsomk felé menjen. Az egész talán 15cm magas. es minnél nagyobb átmérő kellene lehet 40 is ( könnyebbe szakad el a buborék ) üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2014
Hali! Bocsi, hogy beleszólok a témába, szerintem túlbonyolítjátok. Sok féle spray-t lehet kapni, folyékony olas, szilikonos, PTFE, én csak néha néha bespricceltem, levett szűrő helyén a szívótorokba időnként, mikor járt a kompi, s tökéletesen megfelelt. De ez csak egy ütlet volt. Üdv: Mike
Mindenképpen meg kell oldanom a forgattyús ház szellőzését, egy próbát megér ez a módszer és így hasznos is lesz.
Szia
"szerintem túlbonyolítjátok. " Lehet ! De a forgatyusház nyomását el kell engedni. ( az első komresszorom egy kéthengeres tátra kopresszor lett készítve olajteknő mert eredetileg a motor blokkra volt felcsavarozva es onnan kapta a kenést. lezértam mindet, hogy az olaj ne szivárogjon ne itt tévedtem a karter gáz szétnyomta a tömitést.) Ezt elkerülendően javasoltam a megoldást. A szívó csonkra vissza vezetés egy Német kompresszoron láttam. ( 1961 be telepítteték és a éves javitásokkal 2 hetente olaj utántöltéssel 1985 ment. Itt teljes felüjitás miatt eladták, majd, egy fényezőhőz került, és esedékes elekrtonikus javitás miatt 1987 be még müködni láttam. Igy ugy gondolom, ez se rossz megoldás. De senkit nem kényszeriterk, csak ajánlottam. Ha megcsinálja, vagy megcsinálod, bisztos hosszab életű lesz mint amit a Lidli -be kapni 15....20EFt ért. üdv.
Ez igaz, a forgattyúsházat nem szabad légmentesen lezárni. A gépkocsiban is ott van a kartergéz-elvezető. Bármilyen új, a le-fel történő dugattyú-mozgás miatt keletkeznek lökéshullámok, amik túlnyomást okoznak. Nem véletlen az sem, hogy olajjal sem illik 'nyakig' önteni, hanem a szintközépig csak. Azok a régi dolgok, még meg voltak méretezve rendesen, hogy örökké tartsanak, míg maiak a garancia lejártéig! Ezt egy haverom mesélte aki a Kercher-nél dolgozott Stuttgartban. Külön rész volt a tervezésen arra, nehogy tovább 'éljen' a gép. A régi sterimók még 20-30 Kg-ot nyomtak, az újak meg műanyag-házasak 100bar-ra. Röhej..... Az én 160A-es MIG welder-em még 30 Kg, hozott egy haver egy 140A-est, /a felírat szerint/ javítani, alig nyomott 15Kg-ot. Mondtam is neki, hogy el sem vállalom, mert ha tolja neki, úgyis leégeti, akkor meg minek megjavítani a huzal-toló elektronikát? Ez van sajnos, meg kell becsülni a régit, mert az ki fog szolgálni míg élünk!
Az új porszívókban, fűnyírókban ugyan akkora a kefés motor 12-1400W-os mint régen a Rakéta 300W-os motorja. Persze vannak már jobb anyagok, meg erősebb mágnesek, de azért ez túlzás. De legjobban a rézzel befutatott alumínium tekercs-huzal tetszik!
Van egy Zil kéthengeres kompresszorom. Abból szeretnék majd építeni egy kompresszort. Főleg 'háztartási' célokra: Kereket felfúvatni, portalanítani, lefesteni ajtót, talicskát, akármit.
A Zil ugye kényszerolajzású, folyadékhűtéses. Az jutott eszembe, hogy az olajteret és a hűtővízteret egy szervóolajtartállyal összekötöm. Az olaj keringetésére a forgattyúsházban keletkező nyomást lehetne felhasználni: A normál olajszint alá kell tenni egy kivezetést és arra egy visszacsapószelepet, így ott folyamatosan pumpálná ki az olajat a víztérbe, onnan meg a tartályba. A tartályból pedig visszafolyatnám a főtengely végénél bevezetve. Én egy buktatót látok, lehet, hogy ti többet is: a kéthengeres kompresszorban nem keletkezik a forgattyúsházban olyan nagy nyomás, mert amíg az egyik dugattyú felfelé, addig a másik lefelé halad, emiatt a forgattyúsház hellyel-közzel azonos térfogatú marad. Mi a véleményetek erről? A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
Ha visszaolvasol láthatod, hogy hasonló módon csinálja mindenki. A forgattyús házban nem csak akkor van túlnyomás, ha lefelé megy a dugattyú, hanem mindig van egy kicsi, mert a gyűrűk nem tömítenek tökéletesen.
Az olajtér beöntőjén elég egy pici lyukat hagyni 'lihegőnek'. Nekem ugyanez volt megépítve, már írtam előrébb. Kisebb munkákhoz, nem volt szükség hűtésre, eléggé bordázott elment léghűtéses módban. Mikor festettem, akkor folyamatosan ment órákig, akkor pedig rákötöttem az udvari slagot picit megnyitva, a kimenetét pedig kiengedtem a kertbe vagy lefolyóba. Nem látom értelmét a víztér feltöltését olajjal. Amint Te is írtad, nem képződik akkora nyomás, ami képes lenne megforgatni az olajat. 2. Mivel az összenyomott levegő melegszik ellentétben az autóval, itt a víztér lesz a melegebb, nem az olaj. 3. Idővel hűtő nélkül az olajtér is átvenné azt a hőmérsékletet, nem csináltunk semmit. Ha nincsen lehetőség a víz elvezetésére, vagy folyamatos üzemben akarod használni, akkor ki kell építeni egy kis vízhűtőt. Szerintem pld. a Lada fűtő már elégséges bele. Ha a kompi tetejére szereled gravitációs módban el kell mennie.
Szia
"A normál olajszint alá kell tenni egy kivezetést és arra egy visszacsapószelepet, így ott folyamatosan pumpálná ki az olajat a víztérbe," Érdekes elgondolás. Még ha az olajat a kartergáz ki is nyomja, a visszacsapószelep, ellenállását leküzdeni, nehezen fogja. A másik szerintem átgondolandó hogy az olajat ritkán melegítik inkább hüteni szokták, mert ha a víztérbe beviszed az olajat, az melegedni fog. Ha a levegőt összenyomod, felmelgszik, ezt hűteni kell. ( 1/2h üzem alatt kb.:45....60fokos lesz a levegő hőmérséklete. Ha ezzel elkezded fűteni az olajat az elveszti a kenőképességét, és te ezzel akarod a forgatyus házat olajozni. ) Sőt az összenyomott levegőt is hűteni kell, hogy a levegőbe lévő nedvesség, kicsapodjon. Tehát: Nem hiszem hogy az olajat fűteni kellene, inkább hűteni. A vizteret hűteni kell ezt a kopresszor ékszíj tárcsából kialakitott ventilátorral lehet megoldani, és ugyan ezzel a nyomó csővet (ami kilép a kompresszorból és megy a tartályba (kondenzvíz miatt)) A forgatyusházból, a levegőnek, szabad kiáramlást bisztosítanák. A kompresszor és a fő tartály közé tennék egy 1/2l ...1l segédtartályt, amibe a kondenzvízet gyüjteném és a komresszor kikapcsolásakor elengedném a nyomást belőle. Ezzel a kondezvízet szabadra engedem és a kopresszort indulánál nem terhelem a motorját. üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2014
Köszönöm a válaszokat! Azt hiszem külön olajtartály fogok feltenni és egy kisebb radiátoros (olajhűtő, vagy fűtőradiátorral) vízhűtést teszek rá.
Az olajtartály nem szükséges, nem robbanómotor, nemigen melegszik túl az olaj. A levegőt viszont hűteni kell. Láttam olyan megoldást is, hogy a nyomócső a tartályhoz, eleve bordázott volt, ezzel is növelve a hatásfokot. De ha a googliba beírod, nagyon sok érdekes képet és megoldást találsz, így nem kell újra feltalálni a "spanyol viaszt", ami jó, s már bevált.
Igen, a bordás, vagy lamellás nyomócső jó ötlet. Hűtő-, klímatechnikában használják, onnan lehetne beszerezni. De láttam autón olajhűtőként is, bár nem tudom miből volt.
Szia
" Azt hiszem külön olajtartály fogok feltenni és egy kisebb radiátoros (olajhűtő, vagy fűtőradiátorral" Én arra akrtalak rávezetni, hogy a kopresszor hűtését ne az olajjal, csináld. Nem tudom mennyit fog menni (egyhúzamba) de 4órát, bármelyik bejáratott kopresszornak, ki kell birnia, olajhűtő nélkül. Viszont a hengerfejet ( esetleg a hengerfal, ha ki van alakitva ) mindenképp hűteni kell. Oda lehet tenni a gépjármű fűtőradiátorát (de ott is a radiátor fele márt lehűti. ) nagyobb gond a hűtőviz forgatása. Én inkább egy ventilátor levegőjét vinném a cső csatlakozáson keresztül a hengerfejbe. Nem tudom hogy mennyire válna be. De ha van ventilátorod, max egy tölcsér és 20cm slag. Arra azért figyelni kellene, hogy nagyon nem szabad leszükiteni, a levegő utját, mert a ventilátor is melegedhet. 2....3 óra űzem alatt 60 fok alatt marad akkor jó megoldásnak tünik. (nem kell fűtőradiátor, vizpumpa, viztartály stb. ) üdv.
Lehet, félreérthető voltam: felteszek egy külön olajtartályt a kenésnek, és ettől függetlenül készítek egy vízhűtést. A vízhűtéshez vagy fűtőradiátort, vagy olajhűtő radiátort (ami kb hasonló méret) fogok használni. Amelyiket könnyebben be tudom szerezni.
A léghűtést, amit említesz talán meg lehetne úgy is oldani, hogy a kompresszor szívóoldalát kötni a hengerfejre, így a beszívott levegő hűtené. Nem tudom, valahogy a folyadékhűtés hatékonyabbnak tűnik.
Szia
"Nem tudom, valahogy a folyadékhűtés hatékonyabbnak tűnik. " Ebben igatad van, de így bonyolut, és a mehibásodás, ne is emlitsük. ( szivárgás, keringtetőszívatyú hiba, hűtőventilátor, esetleg a hűtő mellé, stb.) De, te tudod. Igaz, a vízhűtés jobb. üdv. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |