Fórum témák
» Több friss téma |
Kb. 12uF.(indító) Volt itt egy táblázat, de nem találom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2014
Üdv mindenkinek.
Segitséget szeretnék kérni,ha tudna valaki .Kaptam egy szovjet,pontosabban Lett gyártmányú barkácsgépet.A motorja szét van szedve azt mondták zárlatos lett.A motorból a tekercsek ki vannak szedve,de azok megvannak,valamennyire egyben.Annyit sikerült kideritenem,hogy mind a fő mind a segédfázis 0,54 huzalból van,50-50 menet.A bökkenő az,hogy ahogy látom a tekercsen, van olyan horony/vagy talán mind olyan?/ahol 2 tekercs volt. A motor adattábla szerint 900W,24 hornyos és 1400 fordulat,nyomógombos inditású.Lenne valakinek ötlete hogy kéne ezt megtekerni?Eddig még csak 2800 ast csináltam,az egyszerű volt.Előre is köszönöm,ha tud valaki segiteni,esetleg egy rajzzal is.Üdv
Szia!
Nagy valószínűséggel kétrétegű, azaz minden horonyban két tekercs. Ugyanúgy kell csinálni, mint a 2800-as fordulatút, csak 4 felé osztod a tekercseket (2 pólus-4 pólus). Az elkötésnél kicsit jobban kell figyelni. Van itt fenn motortekercselős könyv.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy irányváltós kapcsoló bekötésében. Van egy ismeretlen tipusú 230V-os kondenzátoros motorom ami egy faesztergát hajt meg. A motor kiválóan működik. 2 db kapcsolóval volt megoldva a kezelése, az egyik billenőkapcsolóval lehetett elindítani, és a másik kapcsolóval lehetett a forgásirányt váltani. Sajnos elég gányul volt megoldva az egész ezért szereztem egy GANZ VGK 16 jelű irányváltó kapcsolót amin gyárilag vannak átkötések amiket le is fényképeztem. A motor eredeti bekötését lerajzoltam, hátha ez segít. A kondenzátorok 3 db ITT 4.2mF 250V párhuzamosan kötve. Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni a kapcsoló bekötésében.
Szia! Ehhez a kapcsolóhoz ITT van egy bekötési rajz. A előzményeket csak az érintkezők zárt állapotának leírásáig egyeznek, mert voltak megkötések és ez utóbbi rajz lett véglegesítve, remélem sikerül jól bekötnöd.
Köszi, de ebből nem sokat értek. Ha jól sejtem, akkor a 230V-ot a 2-es és 4-es pontra kell kötnöm, Az FF és az SF pedig a motor tekercsei lennének talán.
Sajnos nem tudom, hogy nálam a motor csatlakozóján melyek az FF és SF pontok illetve az L pont, nálam más betűjelekkel van jelölve. Ha jól értelmezem a rajzot akkor az 1-3 és az 5-7 közötti átkötést meg kell hagynom? A kapcsolón van még két átkötés 2-4 és 8-9 között, ezeket meg kell szüntetnem? Ha nem túl nagy kérés akkor légyszíves a motor csatlakozóinak betűjelét tüntesd fel a rajzon. Mégegyszer köszönöm a sagítséget.
Rosszul írtam az átkötéseket, a számuk így helyes : 4-8 és 2-6 De most már észrevettem hogy a rajzon ezek az átkötések is kellenek.
Kedves Imre!
Megköszönném, ha tudnál még segíteni abban, hogy a rajzra odaírod a motor kivezetéseinek betűjeleit. Y1, Y2, V1, V2, U, X, W
Sziasztok!
Az alábbi IMI motort szeretném 230V-ra bekötni (körfűrész), de több dolog is homályos még. -Mikor kell üzemi kondi és mikor csak indító? Nekem ehhez üzemi kell csak? -A képen látható delta kapcsolás megfelel, vagy vegyem ki az utolsó kötést? -Érdemes-e hozzá MIHÁ-C relét tenni? Köszönöm előre is! A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2014
Szia! ITT egy bekötési rajz, starterral együtt. A bal oldali a jobb megoldású bekötési séma. A motor kb. 1LE teljesítményű lesz ha egy fázison akarod használni. A kondenzátor értékét áramfelvétellel kell majd ellenőrizi, hogy jó érték lett-e beépítve állandó üzemre (25-35uF), indítási rásegítésnek (50-100uF).
Üdv!
A fűrészhez én nem ajánlom az indítórelét. Menet közben észre sem veszed és ráindít vastagabb fánál. Leégeti a motort. Inkább egy nyomógomb legyen helyette, amit indításkor megnyomsz. Ha vágás közben lefullad a motor, legalább tudod, hogy óvatosabban kell tolni neki.
Köszönöm nektek! Akkor kell üzemi és indító is. Gyakorlatilag végignyálaztam a 18 oldalnyi topicot Az már vili, hogy a bekötés így jó, és nem kell levenni az utolsó tagot, mert azt az egyfázisú miatt kellene.
Így képzeltem el az indítást: 1. főkapcsoló on 2. nyomógombbal indít Relénél akkor mindez automatizált? Még sosem találkoztam ilyennel, tanultam a motorokat elméleti szinten, de a gyakorlatnál nincs jobb ugye
Ja igen, én üzeminek többet számoltam. Van egy olyan könyv mely szerint 70µF/kW, van ami szerint 5µF/100W. Mindegyik többet ad az általad javasolt 25-35-nél. Az a könyv csak egy valakinek van meg amiben a HZF sorozat értékei vannak?
Üdv Mindenkinek
Van egy IMI villanymotorom (80c-4ND/2257-1)-es tipusú 550W 1450-es fordulatú.sajnos a vezetékeket előttem valaki már megbuherálta. Segítséget kérnék hogy hogyan kössem be?A motorból 3 szál vezeték jön összesen ki, kettő egy szigetelő csövön a harmadik külön csövön jön ki.
Üdv
Kimértem a tekercseket az egyik 17 ohm a másik pedig 5 ohm . a kondenzátora pedig 8 mikrofarados. Hogy kell bekötni? A válaszotokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem egy IMI motor ügyben. Ma hozzám került egy 220V állítólag 750W 1440-es motor. Fordulatszámot megmértem stimmel. A motor méretei alapján a teljesítmény is ekkora lehet. Üresjárati áramot nem mértem. Ami nem tetszik, hogy kicsit zajosnak tűnik a működés során, nem csapágy mert megvizsgáltam, olyan zaj, mint amikor egy állandó üzemű kondis mocira nem megfelelő értékű van rakva. Amúgy ez a motor a kapocsdekli táblája alapján indítókondis. Szépen el is indul, sőt üresjáratban terheletlenül még kondi nélkül is és szépen forog 1440-et. Egy kb 15min alatt ebben a melegben éppen csak enyhén langyos lett a test. De ez a zaj, ami nem tetszik, nem nagyon hangos, de furcsa. Indítás után a kondi már természetesen nem játszik, csak a főfázis tekercs kap áramot. Szemrevételezve a tekercsek épek, megmérve az ellenállást a főfázis 4 ohm a segéd 18 ohm kb... A huzalkeresztmetszetek: kb, 1,5 és 1,1 mm2 Mitől lehet ez a kis zajossága vagy ezek ilyenek? Kicsit furcsállom.
Lehet, hogy nincs is semmi gond, csak a nem tökéletes forgó mágneses mező miatt van ez a zaj?
Úgy látszik hozzá vagyok szokva a 3 fázisú motorokhoz.
Én úgy kötném be, hogy a fázist rákötném az 5 ohmos tekercs lábára, a nullát a tekercs másik lábára ( nálad ez a közös pont) Ezzel a főfázis be van kötve.
Aztán fognék egy nyomógombot ( begomb) és rávinném a fázist, majd a nyomógomb másik kapcsáról elmennék a kondira,a kondi másik kapcsáról a 17 ohmos tekercs lábra, nálad a rajzon az alsó. Ezzel készen is vagyunk. Ha indítókondis a géped akkor kb. 120-150 µF-os kondit tegyél. Indításkor ha ráadod a feszt, közben nyomd a nyomógombot, ha felpörgött a gép ereszd el a gombot. Ha netán állandó kondis lenne a gép akkor kisebb kondit kell tenni. Vagy valaki megmondja a típus alapján vagy kísérletezéssel megoldod. Viszont ekkor a nyomógomb nem kell, "hidald" át, tehát hagyd ki. Sok sikert, remélem érthető voltam.
Ha a forgásirányod nem megfelelő, akkor semmi mást nem kell tenned, csak cseréld meg a 17ohmos tekercs végeit.
Bocsi ez az előbb kimaradt.
Köszi a segítséget sikerült megoldani. Bár egy kicsit bonyolultabb volt a megoldás mert a motort is szét kellet szedni,mert volt egy kis zárlat is,de sikerült időben elkapni.Most már működik szuperül. 30 µF-os kondit tettünk rá nyomógombbal.
Akkor minden ok. 30µF elég ha nem kell nagy indítónyomaték, ezek szerint nem kell...
A körfűrészhez kimondottan nagy nyomaték kell.
Már felavattam és szuperül működik,egy utánfutó deszkát vágtam fel vele és üzemi hőmérsékletű volt a motor.
Ha megfelel az elvárásoknak, akkor semmi egyéb tennivaló nincs vele.
A fűrész "terhelés nélkül indul", ha meg már vág vele, már nincs bent a kondi...
A részleteket nem tudom, de a fűrészek műszaki paramétereire van némi rálátásom.
A körfűrész tipikusan azon eszközök egyike, ahol folyamatosan jelentkezik a terhelés, és relatív kicsi a forgó tömeg, ezért a lendülettel egyáltalán nem lehet számolni. Tulajdonképpen "egyfázisról" egyáltalán nincs jó megoldás, csak a rosszal közül lehet valamelyiket választani. Pl. az IMI kifejezetten fejlesztett egy fűrészhajtó egyfázisú családot, ahol igyekeztek mindent bevetni, amit a nyomaték növelése érdekében lehet. Ezeknek a motoroknak a legszembetűnőbb tulajdonsága, hogy viszonylag kicsi az átmérőjük és aránytalanul hosszúak, és üzemi és indító kondi is dukál hozzá. Nem akarom senkinek a kedvét szegni, de ha fűrészelés közben csak megpróbáljuk a terheléssel megközelíteni a motor névleges teljesítményét (1 fázisú hajtásnál), akkor az le fog lassulni, vagy akár meg is áll, és sajnos egyszer se biztos, hogy újra felpörög. A 3 fázis a jó megoldás.
Segitséget szeretnék kérni egy Imi 220v 1100W-os 1445 1/min 9.0A 50Hrz Ip44 tipusa OZ 894 és mellé beleütöttek egy T betüt
Kondenzátor kellene rá de nemtudom milyen szalagfürészen használom volt rajta egy rásegitö nyomogomb is de mivel se a indito gomb nemvolt jo se a kondi levettem rola , azóta egy zsinorral bepörgetem és ugy használom, de jolenne ha egyböl indulna. köszönöm elöre is
Szia! Ebben a hsz.-ben a 2. táblázatban vannak az értékek. Ez a táblázat már az új számozás szerinti de ne zavarjon. A másik táblázatból kinézed az 1100W-os lassú fordulatúhoz tartozó elnevezést és kikeresed a relé és kondenzátor hozzávalókat a 2. táblából. A 80 és 90 a tengelymagasságot jelentik, a 4N a lassú fordulatú (1440).
megtaláltam de igazság szerint ebböl én sajnos nem tudom eldönteni mekkora Kondenzátor kell rá. a második táblázat szerint ozf 90l-4k lenne a 1100w -os motorom de ott Ampernek 6.6 van kirva nekem az 9 A de ha ez nemis zavarna,de a másik táblázatban nincs fent az ozf90l-4k adatai hogy mekkora kondi.....
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |