Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor típusok
 
Témaindító: szabiika, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 15
(#) interlevi hozzászólása Szept 27, 2013 /
 
Sziasztok,
Van egy 3 fázisú villanymotorom amely eredetileg 4KW 2960-as fordulatú. Át lett tekerve 1440 fordulatúvá. 230V-ról szeretném üzemeltetni üzemi kondenzátorral. Tudtok abban segíteni,hogy így mekkora teljesítményt tudok kivenni belőle?
(#) Oraculum hozzászólása Márc 25, 2014 /
 
Sziasztok!
Én szeretnék multicoptert építeni de nem vagyok jártas a kefe nélküli motorok világában. Tudnátok abban segíteni hogy egyes paraméterek mit jelölnek?
Pl:
Bővebben: Link
Ennél a motornál mit jelöl a KV? Vagy az EEP?
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
(#) hgpl hozzászólása Ápr 16, 2014 /
 
Nem igazán elektronikai a kérdésem. Vagyis részben vezérléstechnikai.

Kérdésem, hogyan lehetne egy motor (legyen az léptető vagy hagyományos) teljesítményét növelni, úgy, hogy különálló motorokat használunk.
Legyen M1 és M2 két teljesen egyforma kapacitású motor (pl. léptetőmotor). A két motort a forgástengelyüknél merev kötéssel összekötünk. Véleményem szerint ugyanakkora terheléssel szemben a két motor egyenként fele akkora teljesítményt kell, hogy leadjon.
Három egyforma kapacitású motor esetében a terheléssel szemben harmadolódik az egyes motorokra jutó terhelés.
Kérdésem, hogy mindez igaz-e?
Másfelöl a vezérlés is kérdéses, érdemes e egyszerre indítani a két (vagy három) motort vagy lánc szerűen, vagy egyéb módon?
(#) zolika60 válasza hgpl hozzászólására (») Ápr 16, 2014 /
 
A teljesítményük összeadódik, (minimális mechanikai veszteségeket leszámítva) de egyszerre kell indítani őket.
(#) kissattila88 hozzászólása Jún 3, 2014 /
 
Villany motorhoz használható hő ki oldó kapcsolási rajzot keresek.
(#) Johnycorp válasza kissattila88 hozzászólására (») Jún 3, 2014 /
 
Keressél.

Egyébként, neked is szia.
A fórumban van van pár kapcsolás erre, de van beépített kereső is.
Ha szépen megfogalmazod, hogy mit szeretnél, akkor akár segítünk is. Sült galambot ne várj...

-Mekkora a motor teljesítménye?
-Milyen módon szeretnéd működtetni?
-Egy vagy háromfázisú?
(#) Dr.God Man hozzászólása Aug 26, 2014 /
 
ÜDV!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy nyomaték szempontjából melyik motor erősebb? Mindkét motor 1,5kw-os és 230V/400V-os 3 fázifú, amiben eltérnek az a fordulatszám és ezt nem tudom, hogy az alacsonyabb fordulatszámú motornak van nagyobb nyomatéka vagy a nagyobb fordulatszámúnak? Az alacsonyabb fordulatú 945rpm a nagyobb fordulatú 1440 rpm.

Köszi!
(#) gulyi88 válasza Dr.God Man hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Természetesen az alacsonyabb fordulatszámúnak nagyobb a nyomatéka.
P=2pi*RPM/60*nyomaték
(#) Dr.God Man válasza gulyi88 hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Köszönöm az információt! Egy eszterga villanymotorját kell kisebb teljesítményűre cserélnem hálózati hiányosságok miatt, mivel fele a motorteljesítmény így mindenképpen a nagyobb nyomatékú motort kellene beletennem.
(#) gulyi88 válasza Dr.God Man hozzászólására (») Aug 26, 2014 /
 
Ezesetben inkább az eredeti fordulatrszámával megegyező fordulatú motort tedd be, különben az esztergán a váltónál feltüntetett fordulatok messze nem lesznek igazak.
Mindkét motorral ugyan azt fogja tudni az eszterga csak más váltóállásokban.
Ezért inkább a gyári fordulatszámúval egyezőt érdemes beletenni.
Megoldás lehet még, hogy impedanciát teszel az eredeti motor elé (ohmot ésvagy induktivitást).
Esetleg egy kissé alulméretezett 20-30m-es hosszabbítón keresztülvezeted, és akkor nem kell bántani szegény esztergát (ellenirányú fékezés a legnagyobb igénybevétel, ha a modosítás után azt kibírja a hálózat, akkor jó lett).
Vagy ha az eredeti motor deltába van kötve (2,2KW felettinél valószínű), akkor kösd át csillagba úgy jóval szelídebb lesz a hálózat felé (ezt nézd meg legelőször).
Akkor van deltában ha a motor kapocstáblán 3 különálló párhuzamos összekötést látsz és azora megy a betáp, csillagban ha az egyik szélén mindhárom kivezetés egybe van kötve és a maradék hátomra megy a betáp.
A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2014
(#) szili83 hozzászólása Szept 27, 2014 /
 
6C33C OTL

Vélemény? Milyenek a csöves OTL-ek?
(#) DaviS válasza szili83 hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Én építettem egyet a nyáron (ITT A LINK) 6n13s csövekkel, nagyon szeretem a hangját bár ez ízlés kérdése, egyesek szerint hiányzik belőle az igazi csöves hangzás. Én mindenképpen circlotront építenék, annak kisebb a torzítása mint az SEPP-jé. Bonyolult tápot igényel, de végső soron azért egyszerűbb mint két egyforma jó paraméterekkel bíró kimenőt tekerni. Szokták mondani hogy rossz a hatásfoka ezeknek az erősítőknek, de igazából melyik csövesé nem? Én le tudtam vinni a kimeneti ellenállást 8 Ohm-ra visszacsatolással, így már elég szép teljesítményre képes.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2014
(#) Doncso hozzászólása Szept 27, 2014 /
 
Sziasztok. Van egy ILYEN felépitésü egyszerü ac villanymotorom. A tekercs egyszerüen levehető. Müködik, semmi baja, csak nekem gyors. Azt szeretném kérdezni, hogy a tekercs áttekerésével lehet változtatni a fordulatszámán vagy a nyomatékán? Ha igen hogyan? Gondolok itt nagyobb-kisebb menetszámra, vastagabb - vékonyabb huzalra? Melyik milyen hatással lenne rá? Köszi.
(#) szili83 válasza DaviS hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Szép, és publukus a kapcsolási rajz?
(#) pucuka válasza Doncso hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Ez egy egyfázisú árnyékolt pólusú asszinkron motor. A fordulatszáma 2800 körül van. A fordulatszámát csökkenteni tisztességesen frekvencia váltóval lehet, illetve kevésbé tisztességesen ha állandó a terhelő nyomatéka, feszültség csökkentéssel.
(#) Doncso válasza pucuka hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Értem és köszönöm. Annyi változás van az enyémnél, hogy nem kettő, hanem három vezetékes. Ez mit jelent? De a felépitése ugyanez.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2014
(#) pucuka válasza Doncso hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Nézd meg, hogy a pólustörzsben van-e egy réz gyűrű. Ha van, akkor azzal lehet a fordulatszámot állítani, mint a ventilátoroknál. A képen is látható a csapágytartó híd felett lefestve. Egyébként nem tudom, mert segédfázisnak mégegy pólustörzs kellene.
(#) Doncso válasza pucuka hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Na inkább lefotózom holnap. Azt hittem ezek a motorok egyformák, fene se gondolta, hogy ennyi féle van... asszinkron, szinkron ilyen olyan pólusos izék..jajjj bele zavarodok. Egyébként ez egy párátlanitó készülékben volt, mint ventillátor. Nem esküszöm meg rá, de azt hiszem két fokozatos volt a ventilláció. De biztos nem kellett kondi hozzá. Ebből gondoltam arra, hogy talán a tekercs variálásával lehetne a fordulatszámot esetleg a nyomatékot változtatni vagy ilyesmi. De holnap lefotózom, akkor jobban látszik milyen fajta.
(#) pucuka válasza Doncso hozzászólására (») Szept 27, 2014 /
 
Nem olyan nehéz dolog azért. Az egyfázisú (brushless ) motornak nincs indító nyomatéka, mert nincs forgó mágneses mező. Ezért a pólustörzsben egy rövidrezárt menettel eltorzítják a mágnesmezőt a légrésben, és így lesz indító nyomaték. De a veszteségek miatt csak kisteljesítményű motoroknál használják.
Akkor a tied egy kétsebességű motor, gyakorlatilag a feszültség szabályzós eset. De ha nincs rajta terhelő nyomaték, akkor ez felpörög a névleges (szinkron) fordulatszám közelébe. (3600 -slip) leágazás ide-oda
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2014
(#) DaviS válasza szili83 hozzászólására (») Szept 28, 2014 /
 
Persze! A meghajtás mindkét féle véget jól kezeli.
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Szept 29, 2014 /
 
Idézet:
„ez felpörög a névleges (szinkron) fordulatszám közelébe. (3600 -slip)”

Hol laksz, hogy nálad 60 Hz a hálózat frekvenciája?
(#) Iszkakof István válasza pucuka hozzászólására (») Okt 13, 2014 /
 
Nem hagyott nyugodni a több, mint két éve feltett motor
Ma lelket leheltem bele. A címkéjének csak egy kicsi darabját lehetett elolvasni, amin a mikrofarad jel volt. Úgy okoskodtam, hogy a kalitkás oldal egyfázisú motor lehet, ha valami mikrofarados valami van írva rá. Láss csodát, sikerült elindítani a motort. Elindult forogni és kicsi fordulattal folyamatosan pörgött. Több erőt vártam volna el tőle, de ez van. A tekercselt forgórészű részbe is bevezettem a 220 voltos áramot és ismét kezdett a motorom felpörögni, egyre gyorsabban. Azonnal kikapcsoltam, féltettem a kalitkás rész állótekercseit. Ez a rész kis fordulatra van tekercselve, onnan jött le nekem, hogy az állórész 36 hornyai közül 3-3 van összefogva egy-egy tekercsel. A tekercselt forgórészű rész megpörgeti a rotort és a kondi segítségével begerjed. Annyira felszökhet a feszültség, hogy a menetek között átütheti a szigetelést. Itt tartok.
(#) Iszkakof István válasza Iszkakof István hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Az egyik nagy kérdés megoldódott. A fenn említett kettő az egyben motor régi varrógépet üzemeltetett. Már csak az a gondom, hogy hogyan is lehetne üzemeltetni, anélkül, hogy tönkremenjen.
(#) Doncso válasza Iszkakof István hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Nem itt is az van mint némely mosógép motornál? Hogy egy adott terhelésre van tervezve, üresen szétpörög és tönkre is mehet. Valahol ilyesmit olvastam Köbzolitól a mosógépmotoros topicban.
(#) Doncso válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Értem. És minden mosógép moci soros? Vagyis nem illik üresen nyomatni? Van egy új tipusú motorom, 370w, a hátulján van valami jeladó is, azt hiszem inkrementális jeladó. Ez is ilyen lehet? MCA 38/64 a tipusa
A hozzászólás módosítva: Okt 20, 2014
(#) Tomi111 válasza Iszkakof István hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Üdv!
Biztos, hogy varrógép motor eredetileg? Nekem van ilyen dupla motorom, ez régi német mosógépben volt (talán miele vagy bosch??) . Én bontottam ki belőle. A soros volt a centrifuga, az aszinkron(kondenzátorral) pedig a mosó fordulat.
(#) Doncso válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Értem. És minden mosógép moci soros? Vagyis nem illik üresen nyomatni? Van egy új tipusú motorom, 370w, a hátulján van valami jeladó is, azt hiszem inkrementális jeladó. Ez is ilyen lehet? És mit jelent hogy 16000RPM??? Bővebben: Link
(#) kadarist válasza Doncso hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
RPM: Revolutions per minute, tehát fordulat/perc.
(#) Iszkakof István válasza Tomi111 hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
A sógor több tíz évvel ezelőtt látott ilyet varrógépre felszerelve, az alakjára emlékezett. Mellékelek néhány képet, hogyan is néz ki teljesen összerakva. Ma csak saccoltam, hogy az asszinkron motor kb. 300 fordulattal pörög percenként. Még mindig nem merem áram alá tenni a tekercselt forgórészű motort.
(#) Doncso válasza kadarist hozzászólására (») Okt 20, 2014 /
 
Persze, ezt tudom, de 16000RPM egy mosógép motortól? Ügy tudtam ezek 1000 körül forognak nem?
Következő: »»   9 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem