Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor típusok
 
Témaindító: szabiika, idő: Nov 13, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 15
(#) Laaac válasza watt hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Akkor ezekszerint az 1440-esnek kétszer akkora nyomatéka van jól sejtem?
(#) TRoy 345 válasza Laaac hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Igen! Pontosan a duplája, de ekkora teljesítménynél a 2880-asnak is igen komoly nyomatéka van!
(#) Iszkakof István hozzászólása Jún 13, 2012 /
 
Tisztelt uraim
Valamikor réges régen szereztem egy villanymotort, amit nem tudom mire lehet használni. Mellékelek róla néhány képet, bizonyára tudtok segíteni. Nem minden napi motor ez. Egy testben két motor. Egy tengelyen egy tekercselt és egy rövidre zárt forgórész. Az asszinkron része 36 hornyos és minden tekercs három hornyot fog közre. A forgórész 30 hornyos. A tekercseknek három vége van kivezetve és a következő ellenállásokat mértem: 40, 40, 43 ohm.
A tekercselt forgórészű oldalnál minden átlagos, sorba van kötve minden, a forgórésszel a két állótekercs. Egyetlen érdekessége, hogy minden második kollektorlemeze fényesebb.
Segítségeteket előre is köszönöm.
(#) pucuka válasza Iszkakof István hozzászólására (») Jún 13, 2012 / 1
 
Az ilyen villamos gépek unformerek szoktak lenni. Olyan helyen alkalmaznak ilyeneket, ahol áramnemet kell váltani. DC/DC, DC/AC, AC/DC átalakítók. Pl. villamosban, vasúti kocsiban akkumlátor töltő. De sok más helyen is, még a félvezetők előtti időkből. Van olyan is, ahol teljesen egymásba van építve a tekercselés, ott ember legyen a talpán aki kibogozza melyik kivezetés melyik, hacsak nem ismeri.
(#) Iszkakof István válasza pucuka hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Köszönöm a gyors válaszodat. Lenne még pár kérdésem. Mire lehetne használni?
Melyik része lenne az üzemi része, és melyik a vésztartalék? esetleg egyenértékű a kettő?
Ez nem egy nagy motor. Sajnálom, hogy nem tettem oda a mérőszalagot, hogy lehessen látni az arányokat, de az asszinkron rész forgórészének az átmérője nem nagyobb 10 cm-nél. Holnap több mindent megmérek rajta.
(#) legény hozzászólása Jún 21, 2012 /
 
üdv mindenkinek.megszeretném tudni ha 1fázisom van hogyan tudom meghajtani a 3fázisú villanymotoromat.....mellesleg 2.2kw-os.----előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza legény hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Így:Bővebben: Link Abban a topicban minden többször le van írva, ha elsőre nem lenne világos.
(#) legény válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
zolika60 köszönöm szépen,végig futom....
(#) zolika60 válasza legény hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Azt nem tudom, mert látom új vagy, hogy tudod-e a lap tetején lévő kis fényképezőgép ikonra kattintva kilistázódnak az adott topic képei. Így kerestem azokat a rajzokat tartalmazó hozzászólást. Ezzel a módszerrel lehet gyorsítani a keresgélést.
(#) -Thomson- hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Nos olyan problémám lenne, hogy van egy páraelszívó motorom, amit egy szoba ventillátornak akarok megcsinálni, csak olyan nagy az üzemi hőmérséklete, hogy félek, hogy nem bírja sokáig, a vasmag hőmérsékletét nem állja a kezem, és hogy ezt hagyhatom így had menjen, vagy inkább hagyjam?
(#) zolika60 válasza -Thomson- hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Nem szabadna ennyire melegednie. Vagy nem kellő a hűtése, vagy szorul. Ha ez egy konyhai elszívó volt, akkor ott elég nagy hőterhelésre terveznek, mert a forró gőzt is ki kell vigye, tehát csak ventilátorként üzemeltetve nem kellene melegednie.
(#) -Thomson- válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Pedig nincs leégve se, mert szépen megy magába, de még úgyis melegszik! a fokozatokat is szépen veszi, szaga sincs és igen ez egy rendes konyhai páraelszívó motorja!
De megnéztem a gyári álló ventillátornak is annyira felmelegszik a motorja, hogy nem állja a kezem és nem ég le, pedig órákig üzemel! Bár annak úgy van a tekercselése, mint a régi centrifugamotoroknak, ilyen körkörösen vagy mint a rendes szénkefe nélküli motornak! A páraelszívóé pedig: alul felül egy tekercs és annyi!
Ennek nem lehet valahogy megfordítani a forgásirányát?
(#) zolika60 válasza -Thomson- hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Az elszívó dobozban talán volt egy kis kényszerhűtése. A meleget bírnia kell, mert meleg helyre tervezték. A forgásirány attól függően változtatható, hogy milyen fajta motor.
(#) -Thomson- válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Engedi, és tényleg a tengelyt eszembe se jutott megfordítani! Köszönöm a segítséget, így meg tudom oldani a kényszerhűtést is neki! Ez amúgy egy szinkronmotor!
(#) zolika60 válasza -Thomson- hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Igen akkor a fordítás segít.
(#) -Thomson- hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
Üdv! Nos másképp oldottam meg, mert közben találtam a szekrény mélyén egy elfeledett hűtő motort (nem a kompresszoros, de a képen majd látszik) és végül ezt raktam össze egy fázishasításos teljesítményszabályzóval, amit egy porszívóból vettem ki, és az lenne a kérdésem, hogy ez leégetheti a motort? mert a motoron egy diesel autó ventillátor lapát van aminek levágtam a karimáját (ez is léátszik majd a képen)
De a fő kérdés, hogy a teljesítményszabályzó nem teszi tönkre a motort?
(#) zolika60 válasza -Thomson- hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Jót nem tesz neki. Mivel ventilátor ezért az induláshoz nem kell túl nagy nyomaték ezért nem lesz gond. Ha nem süt akkor bírni fogja.
(#) -Thomson- hozzászólása Aug 3, 2012 /
 
Hát a vasmagot enél se tudom megfogni, de akkor se, ha rendesen 220V-ba dugom bele, mert egy jó 45 perc után ugyanolyan forró! Pedig leégve sincs, mert akkor szerintem nem forogna ki 1200-1500-őt, mert megmértem!
(#) zolika60 válasza -Thomson- hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Egy kicsit nagy neki a lapát is. Mondjuk ezek is elég srtapa bíróra vannak tervezve. Nálunk az egyik automatában egy ilyen ventilátor megszorult és úgy volt napokon keresztül áram alatt mégsem égett le. Az idő majd eldönti mennyire lesz tartós. :yes:
(#) -Thomson- válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Hát majd meglátjuk meddig bírja, mert gondoltam rá teszek rá hőkapcsolót csak akkor többet állna mint menne. Amúgy a 90fokos elfordulását, meg mikrohullámú sütő tálca forgató motorjával akarom megoldani, teszek rá egy kis excentert(hasonlóan mint a gyári van, csak ezt külön motor végzi) és majd az forgatja oda vissza, hozzákötöm majd a vázhoz és az úgy szerintem jó lesz!
(#) Laca13 hozzászólása Dec 14, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!

Ha valaki segíteni tud, megköszönöm.
Van egy orosz barkácsgép motorom, 230v-os. Az indítási megoldása zavar, valamint az, hogy ha túlterhelem és megáll, akkor a terhelés elvétele után nem indul újra. Ez abból fakad, hogy ez az érdekes orosz két nyomógombos kapcsoló van rajta, aminek a fekete gombja kisebb nyomásnál kapcsolja a munkatekercset, nagyobb nyomásnál meg az indító tekercset is. Majd elengedve már csak a munkatekercs marad bekapcsolva. Így ha a motor megáll, csak akkor indul újra, ha megnyomom a gombot. Azonban a munkatekercs áram alatt van és zúg, meg szerintem így egy idő után le is égne.
Meg lehet valahogy oldani hogy kondenzátorral, vagy valami automatikus vezérléssel induljon?
(#) Laca13 hozzászólása Dec 14, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!

Ha valaki segíteni tud, megköszönöm.
Van egy orosz barkácsgép motorom, 230v-os. Az indítási megoldása zavar, valamint az, hogy ha túlterhelem és megáll, akkor a terhelés elvétele után nem indul újra. Ez abból fakad, hogy ez az érdekes orosz két nyomógombos kapcsoló van rajta, aminek a fekete gombja kisebb nyomásnál kapcsolja a munkatekercset, nagyobb nyomásnál meg az indító tekercset is. Majd elengedve már csak a munkatekercs marad bekapcsolva. Így ha a motor megáll, csak akkor indul újra, ha megnyomom a gombot. Azonban a munkatekercs áram alatt van és zúg, meg szerintem így egy idő után le is égne.
Meg lehet valahogy oldani hogy kondenzátorral, vagy valami automatikus vezérléssel induljon?
(#) Laca13 válasza Laca13 hozzászólására (») Dec 14, 2012 /
 
Ha jól sejtem, ez az az indítófázisos egyfázisú aszinkron motor.
(#) pucuka válasza Laca13 hozzászólására (») Dec 14, 2012 / 1
 
Minden motor elöbb utóbb leég ha nem forog, és megkapja a feszültségét, mert rövidzárási áram folyik.
Az egyfázisú asszinkron motor különösen veszélyes, mert az indító nyomatéka nulla. Ezen segít a segédfázis, ami tulajdonképpen csak az elindításnál van szerepe, a névleges fordulatszámra felpörgött motornál le is kapcsolható. A segédfázist a segédfázis tekercs fizikai helyének alkalmas megválasztásával, valamint az áramának megfelelő fázisba való eltolásával érik el. A fázistolás kétféle módon lehet elérni, kondenzátorral, és ellenállással.
Az esetedben valószínűleg az utóbbiról van szó. Az ellenállás a tekercsbe van "beépítve" a tekercselő huzal ellenállásának megválasztásával. Ezen utólag, csak a motor áttekercselésével tudsz változtatni. Viszont ha automatikus indítást szeretnél, akkor egy indító relével elvileg automatizálhatod. Amíg nagy az áramfelvétel az indító relé meghúz, és rákapcsolja a segédfázist, ha felpörgött és az áram lecsökkent az üzemi szintre, akkor elenged, és lekapcsolja a segédfázist.
Azonban a motorodnál lehetséges, hogy a segédfázis tekercs kisebb mint kellene, és csak terhelés nélkül indítható, ezért a kézi indítás. Ha ez így van, akkor nincs mit tenni, ez ilyen.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2012
(#) Laca13 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 15, 2012 /
 
Üdvözöllek!

Köszönöm a segítségedet és a részletes tájékoztatásodat! Igen, a motor úgy működik ahogy írtad. Van egy spéci nyomó kapcsolója amit ha kattanásig nyomok akkor zárja a munkatekercset is, meg a segédfázis tekercset is. Majd amikor elengedem akkor kicsit visszajön, nyitja a segédfázis tekercset, de a munkatekercs bekapcsolva marad. Ezt a másik, (piros) kioldó gombbal lehet megszakítani. Azt nem tudom hogy terhelés alatt elindulna-e, még nem próbáltam. De tulajdonképpen nem is azt szeretném, csak az nem lenne rossz, ha a terhelés elvételével újra felpörögne mint az indítókondenzátoros motorok. De még ez sem feltétlen lenne szükséges, ha azt meg tudnám oldani, hogy ha leáll a forgása, akkor kapcsolja le a munkatekercset is.
(#) Davidesz hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
Üdv.
Azt szeretném hogy van egy 6V-os elektromotorom és ennek a teljesítményét (forduatszámát) szeretném növelni ha lehet. Előre is köszi.
(#) Kovabe válasza Davidesz hozzászólására (») Dec 27, 2012 /
 
Ha nem vagy jártas a tekercselésben akkor probaképp ovatosan növelni a feszültséget de jó lenne tudni a motor korlátait. Ha minden kötél szakad akkor csere egy nagyobb teljesitményüre illetve van még több féle megoldás de ez az info kevés hogy 6V-os motor, miröl van hajtva, hogyan, ugyebár a tipusa és nemutolsosorban a felhasználási terület.
(#) Davidesz hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
A motor tipusát nem tudom de rc hajóban használom és egy Ni-MH 6V-os tölthető akkumlátor a táp és azt nem tudom növelni mer különleges a formatervezése és én is gondoltam egy nagyobb teljesítményü motorra de megnéztem az illesztést és nemtudok bele illő darabot találni hogy fikszen oda tudjam fogatni tehát marad ennek a motornak a teljesítmény növelése ha lehetséges.
(#) Davidesz hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
Bővebben: Link
Erről a hajóról van szó.
Javítottam a linket mert nem találtad meg a LINK feliratú gombot. --moderátor
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2012
(#) konam hozzászólása Dec 27, 2012 /
 
Szia ha a hajódban regulátoros motor van akkor ő igyekszik a saját fordulatát mindenáron tartani. De ha sima moci akkor valóban csak a fezültség változtatásával lehet eredményt elérni. javaslom a motor helyének pontos adatát írd le, a legjobb lenne a benne lévő motort kivenni és feltenni méretekkel. üdv.
Következő: »»   5 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem