Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Hali!
Az sok lesz...Fölöslegesen terheli a motort, süti és habosítja az olajat,könnyebben "elhordja" a gép és akár még a szimmeringet is kinyomhatja. Max eddig: lásd a képen. A TK 200-as egy szóró olajozású gép, az olajba csapó hajtókarok "szórják" szét az olajat a megfelelő helyekre. Ha többet töltesz bele, az esetleges eredményeket fentebb írtam. A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2014
Szia!
Szerintem az a lényeg,hogy a kompresszor mellett legyen egy külön tartály,ahova tud tágulni az olaj ( mint a képen is ). Ekkor nem baj,ha tengelyig van,a tartályban megemelkedik az olajszint üzem közben és nem nyomja ki a szimeringet. A tartályra mindenképp kell szuszogó. Ha viszont kevés az olaj,akkor kopog nagyon.
Szia, Innen úgy látszik, hogy a tartályban lévő olaj, pont a tengely aljáig ér. Az pont elég, lényeg, hogy vékony legyen.
Jól látszik!
Sziasztok! Biztonsággal használhatok légtartálynak egy, vagy két kiürült pb gázpalack alumínium tartályt? Fejjel lefelé gondolnám beépíteni őket egy kerekes kocsi szerkezetbe. Rába D10 felújított kompresszor, 2.880f/p 3F 3kW villanymotor 1:2 lassító áttétellel, wartburg radiátor vízhűtéshez trió egészítené ki. Szimpatikus volna a gázpalack, 25Bar érvényes nyomáspróba és ugye nem korrodált.
Sziasztok ! Egy olyan fórumtárs véleményét kérném aki tisztában van a kompresszor mind két funkciójával, tudni illik nekem nem levegő kell hanem vákum, 4,5-4 között.a kérdés az hogy egy Man kéthengeres kompresszort egy 800 Wattos 220 motor elvisz e folyamatosan .Általában 1-1,5 órát üzemelne egyfolytában,a tisztán látás végett Fejőgéphez használnám.Sokan Ifa kompresszorral működtetik de nem tudom mekkora motorral,de egy biztos nem fejt ki akkora erőt a vákummal mint nyomásnál
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2014
Szia
Ha mind két állapot kell azt a hűtőgép kompresszorok tudják mert üzem állapotba is az egyik fele sziv (itt hűt) a másik fele nyomás alatt van (itt melegit) De ne várjál sokat. És ne a 150W hütőszekrényt szedd szét, neked majdnem, a 2KW os klima kompresszor kellene. De ha ez a 800W van a szemed előtt, akkor javaslom ezt a megoldást Igaz itt a három lapátos lenne az igazi. De van több lapátos is lásd "hanem vákum, 4,5-4 között." Ezt nem tudom értelmezni ha bar ba van, akkor lehetetlen, ha mbar akkor cigeretta szivás közbe, túlszárnyalod az értéket. üdv. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2014
Azt gondolom te nagyon félre értesz ! én nem emlitettem semmi féle hűtőgép komoresszort,és azt kérdeztem hogy hozzáértő kolléga válaszoljon,Ha nem érted még egyszer leirom,van egy MAN 2 hengeres kompresszorom,és a 800 Wattos motor elviszi e de nem nyomást,hanem vákumot akarok létrehozni.nem tudom ismered e a vákum órát, minusz bárt már mint milyen magas vizoszlopot tart meg matematikailag,és a vákum órán ugy van 1.el kezdődik ami 0-át jelent, nekem fejőgéphez kell,4,5 körüli vizoszlop vákum kell.ezt szeretném elérni. oda mennyiséget kell higy szivjon ,hogy fejni is lehessen vele nem holmi foci vagy bicigli felfujással játszani,nem tudom hogy jön egy MAN kompresszor mellett szóba a hűtőgép kompresszor.
Szia
Jó akkor a kopresszorok, nem vácumra vannak kitalálva. De hogy az egyik oldalon megjelenjen egy nyomás, azt a másik oldalrol el kell szedni. Ezzel kapcsolatba -0,3 talán -0,4bar vákumig eltudsz menni. ( ez a gyürük és szelepek állapotától függ. ) Amit ajánlottam, azzal egészen a -0,98bar ig el lehet jutni, de az márt kinlódás a szerkezetnek, ugyan úgy, mint a jó karbantartott dugatyús esetébe, a -0,4bar A hűtőgépet, azért emlitettem, mert ott szivásra is használják egyik funciója a vákum képzés. Igaz, fejőgépet csak a mozi,TV be láttam. Én kb.:25évig abszulut 0 (-1bar)÷500bar ig nyomás nyomáskülömbség, mérő/távadó és kapcsoló javitásával ellenőrzésével foglalkoztam. Igy mivel te szakértő vagy azért irtad hogy vákum 4,5-4 között, mivel magyar országon 1980 től SIbe kell (illik) a mértékegységet megadni. (És ha jól emlékszek a paszkál a hivatalos, ott meg 1000000Pa=1MPa=10bar=100m vizoszlop A te általad megadott érték 4 (SI szerint ha utánna teszem a Pa t)=40,7886mikromiliméter lenne, vioszlopba. ) ezért kérdeztem meg hogy ez micsaoda. (kisnyul, egér, tehén, bar ) de mint utólag kiderült, vízoszlop. Hogy tovább mélyitsem, a szakértelmem hiányát, kérdezném, hogy milyen élelmiszer biztonsági előirásnak, felel meg a MAN 2hengeres, kopresszórod? Igaz azt sem tudom hogy a lapátkerekes az milyen engedélyel rendelkezik. (de könnyen szerelhető, igy gondolom tisztán is lehet tartani. ) És igen, mint írtad, sokan IFA kompresszort használnak. Kétségeim vannak, evvel kapcsolatba is. De mint, felelős állat tartók és élelmiszer beszállítók, nálam ezt bisztos jóbban túdjátok. (részemről, igazolásom van, hogy tejet nem kell fogyasztanom. Laktóz érzékenység. ) Elnézésed, hogy beleszóltam. üdv. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Az a helyzet valahogy felrakatom a vákum óra képét.a másik mi köze az élelmiszer biztonságnak azzoz hogy milyen gép csinálja a vákumot mert ha nyomás lenne akkor megértem,de vákumnál el szivja a levegáűőt nem érintkezik vele.de a kérdésem az volt hogy a 800 Wattos motor el viszi e,és csak ez, nem más.Érdekes nem túl rég feltettem egy kérdést,hogy tud e valaki egy olyan kapcsolást csinálni,hogy 230 volt 50 Hz bemenettel és 600-700 Hz kimenettel 230 Volt és 25 Amperral lehessen terhelni,Kb 25 válaszoltak rá,mindenki azt irta mire nem jó,csak egy irta meg hogy nem tudja,de a felénél kiderült hogy nem tudja,volt olan aki azt irta ,hogy kb 60000 Ftba kerülne,amikor azt kértem csináljon egyet egy hét múlva válaszolt hogy nem talált kapcsolási rajzot,de keményitette magát mibe kerül de még sem értett hozzá.sajnos elég sok hozzászoló csak félremagyarázni tudja,de sokan akérdés megértéséig sem jut el.De köszönöm a hözzászólásod.Oszkár
Szia, Autó-gáztartályról hallottam, de ezt az ötletet még nem. Egyedül a nyomáspróba a lényeges, ami legalább 1,5-2xese legyen az üzeminek. Egy "normál" tartályon általában 3 nyílás van: levegő be/visszacsapó, a lefúvócsonkkal a nyomáskapcsolóhoz/, ki/ nyomáskapcsoló, reduktor/, alul pedig a vízleeresztő. Elméletileg egy csatlakozón is megoldható, de mivel lefele van a nyílás a kondenzvíz zavaró lehet, és semmilyen szerszámnak nem tesz jót. A leválasztó-poharat a pára megszűrésére tervezték. Normál esetben a hidegebb tartályfalon lecsapódik, és lefolyik az aljára, a maradék távozik a leeresztőn. AC TIG géppel tökéletesen, megbízhatóan hegeszthető, az alutartály is, kérdés, hogy megéri-e? A többi része tökéletes, ha a kompi maximális fordulatszámát tudod. Valahol előrébb volt egy táblázat, ha jól emlékszem pont a Rába kompikról.
Szia
"ha nyomás lenne akkor megértem,de vákumnál el szivja a levegáűőt nem érintkezik vele." A levegő arra megy, amerre kisseb a nyomás. Ha leáll a kompresszor akkor gondolom nem a komresszor felé fog menni a levegő, hanem ahonnan kiszívta, de a kopresszoron keresztül vissza tőltődik. Hogy el e birja? Ha minden ott van, meg kell próbálni. Innem hiába mondom hogy igen/nem akármi lehet. ( És fél év mulva, változhat. Ha most viszi, akkor márt nem biztos. ) "25 válaszoltak rá,mindenki azt irta mire nem jó," Ha tudod hogy jó minek kérdezel. ha nem vagy biztos benne akkor fogadd el a véleményt (Nem azt akarom mondani hogy az enyim tökéletes. ) de dugatyus megoldással vákumot nem igazán csimálnak (ami egyedulit tudnák emliteni az a gépjármübe a fék, rásegítés ) De ezek szerin az előbinél 25ember tévedett és egy tudta a tutit. De itt, nem is tudom a MAN 2hengereseket azért készítik hogy a fejőgépek üzemeljenek. üdv.
Szia, Nekem 750W-os, 1Le 220v-os indítórelés IMI motor vitte a ZIL 2 hengeres kompit, 8,5 bar-ig nyomásig biztosan, oda állítottam a lefúvót. Szerintem a 800W-os motor elviszi hasonló tekercselésben a kompresszorod. Hogy mennyi vákuumot képes termelni, nem tudom, de utána nézek.
Köszönöm szépen az infót ! annyit tudok hogy a vákumhoz 65-70 % erő kell mint 5 Bár nyomáshoz,akkor be merem tenni,igaz ez EVIG motor de nem rosszabb mint az IMI csak az EVIG öntvény házú nem alu .még egyszer köszönöm a korrekt választ .Üdv Oszkár
Nen tud levegő visszamenni a tejhez mert a gép a vákummal szivatja a mosó vizet is . És amikor a sajtárt lekapcsolom a rendszerről a kompresszor utána van le állitva,a vákum csőrendszeren megy kb 20 méterre ahol fejek. volt nekem lapátos használt grafit lapát volt benne állandóan cserélni kellett benne a lapátokat. egy kisebb vákumszivattyú 80000-nél kezdődik ,a Man kompresszor adott van három 00 Ft.gondolom ebben az esetben te is gondolkodnál a helyzeten,nekem több kompresszorom volt de mind nagy teljesitményű 3,5 Kw meg 5,5 Kw a nagyobb homokfúvóhoz a kisebb meg fényezéshez meg kisebb pneomatikus gépekhez 250 literes tartállyal de ilyen kicsi még nem volt,ezért tettem fel a kérdést. Hali Oszkár
Kicsit elakadtam... Adott a D10 és adott egy TK200 kompresszor is. Volt itt egy excel táblázat azt töltöttem ki. Elég komoly 8kW villanymotor hajtást igényelnének együttesen. Ilyen motorom nincsen. Külön külön viszont adott lenne 2.2kW 1.440 f/p villanymotorom (nem ideális, de i:1.44 áttételezéssel picit javulna a helyzet). Arra gondoltam, hogy egy közös tartályra lennének rákötve. Utána pedig, hogy felesleges a tartály (vízhűtéssel építem). Tartály nélkül kondenzvíz probléma is eltörpülne? Úgy üzemelhetne a két kompresszor, hogy az egyiknek a nyomóágába bekerül egy visszacsapó szelep, vagy erre sincs szükség? Kipróbálnám a homokszórást amatőr szinten...
Kicsúsztam a szerkesztési időből. Hogy érthető legyen, érkezett másodiknak egy TK200-as kompresszor is. A tervezett 3kW / 2.880 motorból semmi sem lett. Helyette lenne a 2 x 2.2kW / 1.440.
Szerintem tartály nélkül nem jó a homokszórás mert előszőr lüktet a levegő a másik nekem volt homokfúvóm illetve a homokfúvóm meg van csak költözés miatt abbahagytam mert itt nincs jelenleg 3 fázisom az agregátorról nem rentábilis,de nekem a 250 literes tartály is kicsi volt majdnem mert a homokszóró hatalmas mennyiségű levegőt kiván,ha csak nem valami kis homokfúvód van,mert komolyan dolgozni sok levegő kell.én autó felniket fújtam ahhoz kellett tisztességesen,igaz ez ipari volt.És 6 bárról hamar le ment 4-re akkor várnom kellett még tele lesz a tartály,
Van egy 500l tartályom, csak nem tudom milyen állapotban...
Töltsd tele vizzel és nyomasd meg l5-18 bárral.azért töltsd tele mert ha szétmegy a viz kijön belőle és leereszt ,de ha csak levegővel nyomatod meg annyival,és széz megy akkor felrobban de ha nincs benne csak két három liter levegő nem lehet baj.Aztán kiereszted a vizet és dolgozhatsz vele,de az udvaron helyezd el ,mert ha mégis gond van akkor ne csapjon agyon,mert tud rendet csinálni. de egy két évenként nem árt nyomáspróbát ilyen nagy tartályon megcsinálni.jobb a békesség.150 %-al minimum túlnyomatni vizzel.ha 8 bárral használod akkor 20 körül próbáld de csak vizzel.
Ezzel tisztában vagyok, csak el akartam kerülni. Most ez a nagy tartályos műhelyen kívül van egy hátsó folyóson. 30cm vasbeton választ el. Lehet inkább lemondok a dupla kompresszorról és a homokszórásról. Udvaron nem akarok kint hagyni semmit sem, jobb a békesség.
Szia
"Helyette lenne a 2 x 2.2kW / 1.440. " Én egy kompresszorhoz egy motrot tennék. (vagy nem jól értelmezem a hsz.t ) A dugatyús a ~900ford/perc környékét szereti. Alatta hosszu a feltermelési idő, és nagyobb lesz a kopás, felette nagy sebbeség miatt (1400körül )nagy a surlódás ezért jelentősen kopik. Igen láttam én is közvetlen meghajtással kopresszort, de azok 1.....2évre vannak tervezve. "volt nekem lapátos használt grafit lapát volt benne állandóan cserélni kellett benne " Ahol dolgoztam a vákum szivatyúba mi is cseréltünk lapátot. nálunk textilbakalit lett a valamilyen pirosas müanyag helyett. (évente 200....230órát ment 5évente kellet cserélni. ) Egy levegős kulcsnál lett probálva a üvegszálas lap nem vált be nagyon koptatta a forgatyusház falát, és az is megkapta a textil bakelitot. Nekem egy kéthengeres teherautó kopresszorom van (nem tudom milyen a MÉH telepen vettem ) 3fázisú 1,5KW 1400ford/perces motor hajtja ékszílyal leosztva. 8barnál kezdett fuldokolni a motor 2bar felett nem indult, vissza. De előtartály leállásnál a nyomás eleresztve, és megfelelően müködött. 1fázison is volt 2hengeres kopresszor 2,3KW os motor 2800ford/perc ott ha a motor leállt illetve amig a segédfázis be volt kapcsolva (áram relé) szabadra dolgozott. A motor 7bar felett füldokolt 7,4bar nál kapcsolt a segéd fázis. (ez is 900körül forgott ) Nagy esélyt látok hogy a 1x2,2KW el fogja hajtani, ha a nyomó oldal szabadra megy. De ebből a szempontból a 800W osnak is kell vinni, nyáron lehet melegedés ( levegő 28fok feletti időszakba. Mint emlitetted a lapátkerekes az grafit lapáttal volt szerelve. Szerintem, ez volt az erdeti szívattyú a fejőgéphez. Ha igen akkor elképzelhetőnek tartom hogy az a grafit(szén ) lapát nem hiába volt ott. Ma is használnak szenet a baktériumok elfogására. De mivel jol kenődik, nem kell olaj, azzal se teszek, egy más anyagot. (kőolajok kenésre ) üdv. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2014
Tulajdonképen azért kopott a lapát mert öregen vettem és ahol használták nem volt légszűrő és érdes volt a felület azért ette de 20-30 óránként kellett cserélni.és nem adták ingyen .de most csak kettőt fejek /kecskét/ igazán mert a többi nem igen ad csak 2-3 decit de tavasszal ha 8 fejőst kell fejni a kezem is belezsibbad de az asszony szünetet is tart mert izületes a keze.én meg hiába vigyáztam az idővel csak elmúltam 61 és nem lesz mindig könnyebb . amúgy meg roki nyögdijas vagyok és nem tudok ujjat venni. ezért is kell mókolni. itt van a faluba kettő is IFA kompresszorral megy de valami Istentelen régi motor van azonositó nélkül rajtuk,dem tudom mekkora motor hajtja,de nem túl nagy, azért tettem fel a kérdést: Hali
Kicsit vegyítve érkezett a válaszod, de értettem a lényeget. Igen, külön van 2db 2.2kW / 1.440 villanymotor. A helyzet, még nem néztem meg pontosan, hogy a nagy tartályra dolgozó TK200-tól nem vagyok hanyatt esve. Valami minimális kis leáttételezéssel van hajtva. Ha jól emlékszem szintén 2.2kW / 1.440 motorral. Rendesen 3F, indul terhelés alatt is. Régen használtam, de nagyon lassú működésre emlékszem. Meg kell néznem, lehet valami fatális hiba van a rendszerében. Azt tudom biztosan, hogy egyszer használták fényezéshez és ott szinte napi 12 órában ment a vízhűtéssel. Egyszerű radiátor, talán collos csövezéssel. Egyáltalán nem hevült túl a kompresszor. Tényleg megnézem majd, de remélem ennél jobb eredményt érek el...
Segitségeteket szeretném kérni.Megadta magát a régi motor és egy újjat kell beüzemelnem.A fő gondom hogy a motor fordulata 2800/perc és nem tudom hogy milyen átmérőjű ékszijtárcsát vegyek a motorra hogy megfelelő legyen a fordulat.A kompresszori oldalon egy 240 mm átmérőjű tárcsa van.
80 mm,akkor pörög a kompri cc 930/ perc!
Köszönöm.Általános dolgokra használnám,semmi extra.Házi tákolmány.
Sziasztok !
Elkészült a Tk200-as kompresszorom, sikerült az olajtartályt is megoldanom, és a vízhűtés is működik. Egy 2L-es kiegyenlítő tartállyal. Próba képpen (amíg nem vettem nagyobb motort) meghajtottam egy 1.1kw-os 3fázisú motorral, amin 240mm-es tárcsa volt, a kompresszoron pedig a gyári 170-es.4 bárig szépen fel is termelte a tartályt majd itt látványosan csökkent a fordulat. Kb erre is számítottam. Gondoltam veszek egy 2.8kw-os 3fázisú motort és marad ez a kedvezőtlen hajtási arány. A TK200-nak ha jól tudom a névleges fordulata 2200/min. Sajnos a nagyobb motornak nincs elég indító nyomatéka, és fel sem pörög rendesen terheletlenül sem (tartály lekötve). Szabadon szépen indul a motor és gyorsan felveszi az 1450-es fordulatot.Új csapágyak vannak benne.Tekercselő is átnézte, kiváló állapotban van a motor. A kérdésem annyi volna, hogy egy ekkora motornak ilyen gyenge lenne a teljesítménye? A fázisok közt 397V van, a 0 hoz képest meg 234V, szerintem itt nincs gond. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond? |
Bejelentkezés
Hirdetés |