Fórum témák
» Több friss téma |
Az a neve. A típusa ZSN 5/11-6 KE 23. de a lényeg, hogy megvan Meg akarod tartani a Siemens-et, vagy modulációst veszel inkább helyette?
TR 200 az eredeti modulációs, heti programos termosztátja. Ezt már nem lehet kapni szerintem. A helyettesítője Bosch FR100. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Annyit tudok a modulációsról hogy a szobai hőmérsékletet ellenőrzi és veszi lejjebb a lángot.Nekem arra kellene az új termosztát hogy reggel bekapcsoljon egy órára és a készülődésig ne legyen hideg,és este hat órakor bekapcsoljon este tizig amikor hazamegyünk,utána megint csak reggel ötkor gyujt.Kivéve persze hétvégén amikor egész nap otthon vagyunk,és persze ha lehet billentyűzáras (gyerekzáras) legyen.Ezt magyaráztam a boltban is de ugy látszik nem értették pedig vittem a fotót is.
Ez meg a siemens termosztát.
A siemens-et is be tudod kötni, de a kazánba máshova kell és elveszted a modulációs szabályzást, ami fogyasztás növekedéssel járhat. Még nem válaszoltál, hogy veszel e hozzá valót, vagy marad a siemens.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2015
Sziasztok.
Sanier Duval C24F kazánom nem "csinál" elég melegvizet. Folyamatosan megy, de csak néha gyújt be a láng. Ha begyújt, időnként F9-cel kiáll. A hőcserélő forró, tehát abba kering a víz, a jobb oldali szivattyú megy, az, ami felett csatlakozik be a hidegvíz és a puffertartály is. A baloldali szivattyú, ami keringeti a vizet a lángok felett, szintén megy. A váltószelep motorja (220V-os szinkron motor két irányú vezérléssel) szintén működik, a belső tengely ki-be mozog. Múlt héten a váltószelep motor felőli oldalát kiszedtem, megpucoltam, de semmi változás. Mi lehet szerintetek a hiba? A váltószelep másik szelepe, vagy valami dugulás a hőcserélőben? A fűtés csövekben egyébként szintén el kezdett keringeni a melegvíz...
A szekunder hőcserélő dugult, ki kell savazni.
Köszi,
Ezt házilag is el tudom végezni? Ki kell venni a teljes blokkot, vagy a két torx csavarral elég leszedni ?
Le kell engedni a kazánból és a tárolóból is a vizet. Elég a két torx csavart kivenni.
Szuper.
Mivel savazhatom? Pl. erős citromsav, vagy mehet valami keményebb vízkőoldó?
30%-os sósav. A két rögzítőcsonkra ne nagyon menjen.
üdv. A fent leírt újraindulások mellé bejött egy új hiba is. Felkapcsoltam a fűtést szintén ujraindulással es sötét képernyővel kezdte de elkezdett fűteni. X idő mulva arra lettem figyelmes h nyomja a kazán alján ki a vizet. A leeresztőnél. Nyomás 3 bar felett. Kikapcsoltam nyomás visszaesik másfélre de ahogy elkezdek fűteni ismét elszáll és megy 3 fölé. Valaki esetleg h mi a hiba?
Ha jó hozzá akkor megtartom a siemenset,arra a pár órára mig fűt,szerintem nem fog sokkal többet enni,de legalább nem csak fűtés és spáren funkció van csak rajta mert az meg egész éjjel ment.
Azért ment éjjel is, mert vagy rosszul állítottad be, vagy nagyon lehült a lakás és a hőveszteség megegyezett és/vagy több volt, mint a minimum fűtő teljesítmény . TR100 -as napi programos és két hőfokot tudsz rajta beállítani. Az új termosztát ugyan ki fog kapcsolni, de ezt elég sűrűn produkálja majd. (Majd kiderül mennyit emel/csökkent a fogyasztáson és mennyire lesz stabil, komfortos a hömérséklet.)
A siemens-et más pontokra kell kötni. A cirkó bekötő fedelét le kell venni és baloldalon van egy zöld csatlakozó. Van benne egy átkötés (LS, LR), annak a helyére kell bekötni az új termosztátod Q11, Q14 -es pontját. A fotóidon is rajta van, én is onnan néztem le. A cirkó 1,2,4-es pontját ki kell kötni. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2015
Köszi.
Viszont van még egy érdekesség: Ha kinyitom a melegvizet, akkor szinte azonnal van, ezt a múltkor rosszúl figyeltem meg. Gondolom a hőcserélőn akkor át tud folyni a víz.Viszont a HMV pufferbe nem kerül sok melegvíz. A hidegvíz a szivattyú felett kerül a rendszerbe, az átmegy a szivattyún, sarokszelepen, és úgy be a hőcserélőbe. A múlt héten, amikor a szelepet tisztitottam, akkor a sarokszelepnél nem sikerült leengednem a vizet, nem jött ki semmi. Gondoltam, nem kap levegőt a másik oldalról. A szivattyú melegszik, gondolom forog is, mert hallani, amikor elindul. Lehet, hogy a puffer alsó csöve dugult el? Esetleg a visszacsapó szelep?
A kazán bekötőinél nem tudod leengedni a vizet. Arra van külön leeresztő. Az azonali melegvíz azért volt, mert a puffert tölti valamennyire a hőcserélő. Rétegtöltő rendszer van kialakítva csak közvetett kapcsolatban van a pufferen keresztül a kifolyó víz és a hőcserélő által termelt melegvíz.
Tudom, hogy nem lehet a bekötőknél leengedni, de a HMV-nek van egy leengedője, amit kinyitva nem jött a víz. Mivel viszont a mellékletben a hidraulikus kör ábráján látszik, hogy a hideg víz a tartály és a HMV szivattyú közötti szakaszon csatlakozik a rendszerbe, ami a szivattyún keresztül eljut a hőcserélőbe és onnan a tartályon keresztül a meleg víz hálózatba.
Viszont, amikor nincs nyitva a meleg víz csap sehol és a tartály vize nem elég meleg, akkor a HMV szivattyú a tartályból a rövidebb csonkon szívva forgatja a vizet a hőcserélőn át, hogy a tartály meleg vízzel legyen tele. Viszont ebben az üzemben kezdődnek a primer túlmelegedések (F9-es hiba) és a 17-es (NTC mérő)-nél a cső sem melegszik. Gondolom vagy a szivattyú szorult meg, vagy a tartály rövid csonkja dugulhatott el. Viszont, mivel a HMV leeresztő csapon keresztül nem tudom leengedni a HMV tartályt, ezért gondolom, hogy a tartály rövid csonkja dugulhatott be. A leeresztő csap hibáját ki tudom zárni, ha megnyitom a hideg víz bekötőnél a csapot és a leeresztőből víz folyik. Természetesen, ha már hozzá kell nyúlnom, kisavazom a hőcserélőt is, biztos, ami biztos. Nem tudom jó úton haladok-e, ebben várok megerősítést.
A tároló meleg oldalát szabaddá kell tenni, hogy kapjon levegőt, különben hogy folyna ki a víz, és a hideg ágon lévő leeresztővel kell leengedni. Elhiheted, hogy csak a hőcserélő van ledugulva. Párszor már találkoztam ezzel a hibával......
Köszönöm,
holnap szétkapom és kisavazom, remélem megoldódik a problémám. Egyébként, mivel nem működött a hivatalos HMV leengedő megpróbáltam a hideg víz bekötésen keresztül leengedni, de ott sem folyt ki túl sok víz annak ellenére, hogy a meleg víz oldalon lévő leengedőn keresztül levegőt fújtam a rendszerbe. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2015
Amíg a tartály tele van (meleg merülőcső víz alatt)addig nehezen ürül (folyadék kiegyenlítettség van a két csövön), de utána megindul, ahogy a melegvíz merülő csövének a vége már nem lesz víz alatt.
Tényleg nem akarok akadékoskodni, de a meleg víz oldal lefolyt. Amikor levegőt fújtam a meleg víz oldalán, akkor nem volt bugyborékolás. Ha nem zártam el a csapot, akkor a levegő vígan, süvítve távozott ott, ahol befújtam. Ennek ellenére biztos vagyok abban, hogy a HMV tartály nem ürült ki és sajnos leengedni sem tudtam a bent lévő vizet. Terveim szerint szombaton a HMV szivattyút is leszedem, illetve a tartály rövid (hideg beáramló) csövét is megvizslatom.
Sziasztok.
PROBLÉMA MEGOLDVA ! Megvolt a kazánszétszedés. (Sanuer Duval Isotwin F24, Nincs pufferben meleg víz, de átfolyáskor csinál, viszont rendszeresen F9-es hiba..). Köszönöm "zoszka" fórumtársnak a kitartó oknyomozást, amivel sokat segített! A hőcserélő meglepően tiszta volt 11 év működés után, de azért kis citromsavval étsavasztam mindkét oldalt. A váltószelepet kipucoltam, a tengelyt felcsiszoltam 2000-es papírral. Érdekesség volt, hogy látszólag nem folyt le leeresztéskor a puffer. Ez után járva, a visszacsapó szelepet és a szivattyút is lebontottam, mindkettő kifogástalanul működött. Maradt a puffer és szivattyú között egy kb. 10 cm hosszú cső. Abba levegőt képtelenség volt fújni, hát el kezdtem lebontani. A puffer alaplapjánál kilazítottam a hollandert, majd a csövet megmozgatva azonnal kiderült, hogy a puffer nem ürült le. Ezt persze még érdekesebbé teszi a tény, hogy az elektronikai műhelyemben található a kazán. Mivel kicsit sejtettem, hogy ilyen lehet, ezért készültem egy lavorral. Ezt 4x kellett üríteni, hogy ne ússzon minden Szóval a 10 cm-es darab csőben volt egy dugó. Kis óvatos kalapálgatás után ki is jött pár darab vízkő kavics. Ez pontosan a puffer alatt keletkezett, így gondolom a nyugalmi időszakban keletkezett ülepedés eredménye lehetett. Összeszerelés után ismét mint az álom! Azért még maradt egy érdekes kérdés: A szivattyú szívó oldalán egy olyan tömítést találtam, amiben van egy fém korong, rajta egy kb. 5mm-es lyukkal. Ez gondolom az átfolyást hivatott szabályozni. Vajon szükség van ott rá? Nem lehet, hogy ez okozta a dugulást? (Nem volt kellő vízáram a lerakódás megakadályozásához) Szóval, úgy tűnik, ezeknek a kombinak nem csak szivattyú, váltószelep és hőcserélő problémája lehet... A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2015
Ez érdekes. Ott nem szabadna lennie.
Az ember mindig tanul újat A lényeg, hogy megoldódott.
Vizkőnek, vagy szükítésnek?
A vízkő szerintem a tartályból ülepedett le, mivel ez a legalsó pontja végeredményben. Ez szerintem tervezési hiba. Az viszont elgondolkodtató, hogy a szivattyúban a szükítő minek van. Úgy gondolom, ha nem lenne, akkor nagyobb áramlás miatt nem jönne létre ilyen dugó. Viszont lehet, megkavarná a rétegeket a tárolóban
A szűkítőnek ott kell lennie, hogy amikor megnyitod a vizet a szivattyú nyomását, töltését, hőcserélő melegvíz teljesítményét (10l/p) ne oltsa ki visszafelé. remélem érthetően leírtam
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2015
van egy AT 23 M kombi falikazánom. A probléma leirása: csak fütés állásban hajlandó hasynálati melegvizet adni. Mi lehet a probléma? Orvosolható-e házilag vagy mindenképpen szerelő kell hozzá?
Ok. Érthető. Csak fura, hogy 1/4"-os cső megy mindenütt, amit egy helyen szükítenek. Persze bent hagytam, mert aggódtam, hogy a tárolóban nagyon megkavarja a vizet.
Az 1/4" áteresztő képessége huszonegynéhány liter percenként azt csökkentik 10 körülire, és azért nem végig vékonyabb, hogy ne bontsa a szivattyú a vizet (ne kavitáljon) és ahogy írtad is ne keverje meg a vizet, legyen ideje rétegződni.
A hozzászólás módosítva: Máj 31, 2015
megoldottam a problémát. Kiszereltem a membránt és teljesen jó volt. Folytattam tovább, a jobb oldali relét vagy mikrokapcsolót nem érte el a (nem tudom hogy nevezzem) egx kis acél tengely ami betolja a mikrokapcsoló karját. Ezt csak fütés állapotban volt képes elérni. Leszereltem a kapcsolót és 14-es kulcssal kicsavartam a tömszelencét. Lepucoltam a tengelyt és megmozgattam, majd bekentem egy kis zsirral (vizkő és rozsda volt rajta)ez azért jelent valamit, tehát valahonnan nedvesség került oda, ez okozta, hogy megszorult a tengely egy kicsit. Most tökéletesen müködik. Van nyári állásban használati melegviz és téli állásban megy a fütés is. Sikerült szerelő nélkül házilag orvosolni a müködési rendellenességet.
Sziasztok egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy Baxi Main 24i tipusú kombi fali kazánunk az utóbbi időben nem akar meleg vizet adni, a fűtés az rendben működik. Mikor kinyitom a meleg víz csapját egyszerűen nem kapcsol be ill. van mikor kedve van és működik rendesen a csap ikon mellet lévő visszajelző led az egyáltalán nem vagy csak halványan világít.
A BAXI Prime HT 240 kazánom karbantartásába szépen belejöttem (Ti is segítettetek).
A gondom az, hogy a nyomáskiegyenlítő tartály kb. egy év alatt leereszt. A szelepe jó, de a gumimembrán valószínűleg enyhén átereszt. Egy új 30 eFt, és abban sem vagyok biztos, hogy tényleg vadonat új, és nem néhány éve a raktáron álldogál, közben szépen öregedve. Lehet valahogy impregnálni a membránt? Vagy van valami egyéb ötletetek? Végső soron ki tudom szedni évente (elég macerás), és felpumpálom, de ez így necces egy kicsit. A hozzászólás módosítva: Jún 1, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |