Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Ezt a videofilmet is érdemes megtekintened.
Hello!
A drótok alatt a vonalkódnál leolvashatod, hogy RotaMatic a vezérlő típusa.
A GTS40 megegyezik egyes Marantec típusokkal, mert azt még a Marantec gyártotta.
Tipikusan az a hibájuk, hogy a referenciaponthoz és/vagy a fordulat számláláshoz tartozó reed elszáll. Ilyenkor vagy azt nem tudja, honnan számolja a véghelyzetet, vagy nem tudja, mennyit fordult a "motor". Ezért téveszti el a véghelyzeteket. A reed-ek a meghajtás fej tetején vannak és elég könnyen hozzáférhetőek. 2-3 fehér vékony henger alakú izé, mindegyikre két vezeték megy. Ezeket kell kicserélni
Hali
Az előttem szólót annyival egészíteném ki, hogy ezeknek volt egy 24 v-os ablaktörlőmotoros változatuk. Meg kéne nézni a belsejét, hogy ez most a 220-as vagy a 24 voltos? Mert a 220-ason van reed szenzoros fordulatszám érzékelő, az tényleg tud szórakozni, de inkább a szíj szokott kiszáradni és az csúszik meg. A 24 voltos optojeladós fordulatszám érzékelést kapott és direktbe hajt, szóval ott ilyen hiba nem esélyes. Üdv
Mindenkinek köszönöm a segítsèget, a mai napon megoldòdott a problèma, sikerült a vevőre ràprogramozni a tàvirànyítòt. Uniman àltal küldött dokumentàciòt követtem ès ment minden, mint a karikacsapàs.
Hello,
Valóban van két reed a motor tetején, meg sem kell bontani azt, rögtön hozzáférhetőek. Keresek hozzávalót és kicserélem őket első lépésként akkor. Köszönöm a segítséget!
Az igaz, amit írtál korábban a Marantecnél. Viszont Hörmannál ez nem állja meg a helyét, mivel a Hörmannál a 230V-os változat a GTS40, a 24V-os pedig a Supramatic S.
A GTS40 pedig nem szíjhajtású, hanem "traktoros". Nem is tudom, minek lehet nevezni azt a módozatot. A lényeg, hogy nem egy végtelenített szíjon adja át a meghajtást, hanem egy menetes orsó hajt egy "cipzárt".
A szíjhajtást nem arra értettem, hanem a motor és a kihajtó tengely között, nem kis hibalehetőség, a legtöbbnek az a baja.
A reed sensor hiba már elunduláskor kiadná, de nem baj, mert keres hozzávalót, hátha a fiókbol előkerül 1-2 darab, mondjuk fel is lehetne cserélni és a "fáradtabbat" átraknám a referenciapont jeladónak, de mindegy, ez csak az én ötletem XD. Üdv
Reed hibás GTS-eket láttam rengeteget. Egyik reed esetén sem állt le a motor. Referencia reed-nél sem és fordulatszámlálónál sem. A mai motorok letiltanának pár fordulat után, de a régi motorok nem. Eddig egy sem állt le. Illetve volt, amelyik elindult és félúton megállt, de ez nagyon ritka volt. Referenciareednél meg volt olyan GTS, ami akkorát nyomott, hogy szinte már recsegett a kapu.
Tudtak ezek meglepetéseket okozni. Imádom őket. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2015
Sziasztok,
Nekem az a gondom, hogy a társasházban Szürke gombos Hörmann távirányítókat használunk. Meghibásodáskor csak a közös képviselőnél levő " mester " távirányítóval tudjuk az újat programozni. A közös képviselő nem lakik a házban, sokszor csak néhány nap múlva tudunk elérni, ami elég kellemetlen. Van valami trükk, hogy a meglévő működő távirányítóról az újat betaníthassuk? A távirányítóhoz adott leírásban levő párosítás nem működik. Köszi előre is.
Sajnos a piros "mester" távkapcsinak pont az a lényege, hogy olyan "kódot" tanít meg a távkapcsolóknak, amit nem lehet tovább örökíteni. Ez azért lényeges, illetve arra a találták ki, hogyí kontrollálható legyen a távkapcsolók mennyisége. Értsd pl. Nehogy valamelyik lakó (bérlő) visszajöjjön begyüjteni ezt-azt, miután kirúgták az albérletből.
Sajnos nincs trükk. Esetleg csak annyi, hogy egy új kódot kell legenerálni az egyik távkapcsiban és arról kell betanítani a vevő(ke)t és minden más lakó távkapcsiját. Más mód nincs.
Köszi a válaszod. Sejtettem, hogy valami ilyesmi az oka.
sziasztok.segitsegre lenne szuksegem.remelem itt talalok par hozzaertot.
kaptam egy hormann lineamatic tolokapu motrot.gond az hogy nem csinal semmit a taviranyitokkal. maga a motor mukodik,gombokkal lehet allitani meg minden funkcio,de taviranyitoval meg sem mukkan.vajon csak vevoegyseg gondja lehet?milyet erdems? hogy tudnam pontosan megallapitani? koszonom
Kb. 2 éve volt egy széria, amiben a vevőegység néhány hónap után megkukult. Szerintem ezt foghattad ki te is. A magyarországi elosztó nem is cserélte a vezérléseket, csak külső rádiót küldött hozzá garanciában. A megoldás itt is ez lesz szerintem...
Sziasztok.Még mindig a lineamatic -kal szenvedek.Ott tartok hogy felraktam az asztalra,és próbálgattam.Namost, hát nem egy egyszerűen beállítható gépezet.Visszaálllitottam azt hiszem alapállasba.
Namost a kérdésem a következő:belehet ezt állítani az asztalon egy mágnes segítségével is?Gondolok itt a zárt állasra. Vagy beállítás nélkül is kellene működnie valamilyen szinten a távirányítóval? Távirányító egyébként egy HSE2-868-bs. Azért kérdezek ilyeneket mert nincs kedvem feleslegesen kiadni pénzt egy külső vevőegységért,jó volna biztosra menni.
Szia
Ha csak a távirányítót akarod próbálni arra bőven elég, még, ha a fordulatszám érzékelő se működne, akkor is el kell indulnia. üdv
Sziasztok!
Egy sikeres javítás történetét szeretném megosztani a közösséggel, hátha segíthetek valakinek, vagy egyszerűen csak bátoríthatok pár hezitáló házi barkácsolót, hogy érdemes otthon javítani. A Hörmann Lineamatic kapuhajtás, 5 és fél év kifogástalan működés után (gari 5 év volt!!), az egyik reggel nem reagált egyik távirányítóra sem. Életjeleket adott (ledek villogtak) de a motor nem forgott. 6 piros LED villogás = gyári reszet, vagy "hívja a szerelőt". Az első nem segített, hívtam a szerelőt, aki potom 64,000 Ft-os szerelési ajánlatot adott (46,600 Ft-os panelcsere + 16,400 Ft-os szerelési díj). Miután visszakértem a kiszerelt panelt a hátoldalon égési nyomot fedeztem fel. Egyértelmű volt, hogy a MOSFET elszállt. Biztos ami biztos alapon kiszedtem és cseréltem mindkét tranyót a lapon, ellenőriztem az meghajtó ellenállásokat és diódákat, kiszedtem és leellenőriztem a Graetz-híd diódáit is. Visszatettem a panelt és újratanítottam a hajtást, azóta gond nélkül megy. Anyagköltség 218 Ft volt + 2-3 óra munka. Hajrá házijavítók! Üdv, László
Szia
Egyből ezzel kellett volna kezdeni A graetzt vizsgálatra fölösleges kiszedni, tekintetebe véve, hogy fölösleges hősokk a fóliűzűsnak és a lyukgalvánoknak, bármilyen hiba kimérhető egy multiméterrel beszerelt állapotba. Ha a mosfet kiment, lehet érdemes lenne belenézni a motorba, a kefék állapotát megvizsgálni. Üdv
Én is egy lineamaticcal szenvedek.Elvileg csak a vevője romlott el.azt hiszem hétfőn jön a szerló aki ráköt egy külső vevőt,és azzal működni fog.Ő mar kipróbálta leszerelten is.
Visszaraktam a helyére de be nem tudom programozni.végállasokat megtanulja azt hiszem, de referenciamenetet és erőtanulást nem akar csinálni.
Az hogy lehet, hogy erőtanulást nem akar csinálni? Az ok, hogy a végállásokat a 'T' gombbal' kell neki tanítani, de ha erőtanulást nem akar csinálni, akkor két dolgot tudok elképzelni: 1. Ha távkapcsolóval nem akar menni, attól még a 'T' gombbal ugyanúgy meg lehet járatni, mintha távkapcsolóval járatnád. 2.: Ha a 'T' gombbal sem akar menni, akkor nem - csak - a vevővel van a gond, hanem a vezérléssel is. Azon sokat nem segít a vevő cseréje.
Esetleg 3.: Baromira szorul/nehéz a kapu a motornak és a vezérlés letilt erőtanulásban is. Ezen segíthet a 'KRAFT' poti feltekerése.
Így elszállni eddig csak az ELMŰ áldásos tevékenysége nyomán láttam. Szétpukkant greatz hidat is. A másik a meztelen csiga volt, bár az inkább az olasz vezérléseket sínylette meg a 230V-os ágon, de ott látványosan.
Bocs lehet rosszul fejeztem ki magam.Lehet hogy tanulna erőt,de referenciamenetet nem akar csinálni.végállásoknál megnyomom a P-t,majd elkezd villogni a zöld 2mp,azután becsuk T gombbal részlegesen majd megnyom P.Villog azt hiszem lassan,aztán a dil-t lenyomom és referenciamenetet nem tudom a T lenyomásával .Vagy folyamatosan nyomni kell?Lehet rosszul csinálom.
Végül sikerült.Beállítottuk lett új vevő is.Majdnem minden ok,kivéve hogy nem mindig működik első gombnyomásra.Ez mitől lehet?
Nyomom a gombot a vevőn kattan a relé is.Kapuelektronikán meg felvillan a zöld mellett a piros is.
Sziasztok
Egy nagy problémában szeretném a segítségeteket kéni. A házunk melletti villámcsapást követően reggel arra lettem figyelmes, hogy nem nyílik a kapunk villog a nyitást jelző narancssárga lámpa és utána nem történik semmi. Majd szétszerelés után arra lettem figyelmes hogy egy ( talán kondenzátor ) eldurrant. Szerintetek ki lehet okoskodni valahogy milyen alkatrész volt az és javítható- e a probléma? Ez egy Hörmann rotomatic panelja 6 mikrokapcsolós.
Kicsit többet is mutathatnál a környezetéből és akkor következtethetnénk a dolgokra.
Egyébként alapszabály, hogy villámcsapásos vezérlést nem javítunk, amivel eddig találkoztam, a processzora egyik se élte túl. Ha neked reagál, tehát történik reakció akkor mégis túlélte volna (csoda) akkor is, mielőtt belenyúlsz nézz utána a biztosításotok kihat-e villámkárra, ha igen, kérj egy szerelőtől szakvéleményt, a biztosítók nagy esélyel fizetnek, én már sokszor írtam és bejött. Utána ha mégis meg tudjátok javítani, a bénzt elfelezitek és mindenki jól jár Üdv
Csak alátámasztani tudom. Viszonjt sajnos elég ritka, hogy csak a vezérlés döglik meg. Sokszor elszáll a motor(ok)ban lévő kicsi panel is. Ez a jobbik eset, mert az pótolható. Más esetekben a motor is elszáll, vagy a fordulat érzékelője. Utóbbi esetben hivatalosan komplett motorcsere.
Szeretném ha segítenél.
Nekem 2015, május 25.én ugyanígy villámcsapás után nem működött Kiszereltem a panelt a szétdurrant kondenzátort viszont nem sikerült beazonosítanom. Ha lenne egy panel rajzom meg tudnám javítani de a kondenzátor értékét nem tudom. Már vásároltam egy párat de nem merem beépíteni addig míg nem vagyok benne biztos hogy a beépített értékű megfelelő. Az én panelom így néz ki.
Lehet hogy akár igazad is lehet. Sajnos ugyanezeket a szavakat hallottam vissza a szakszervizekben, pedig egy ilyen kondenzátor 3,5 HUF. A szakszerviz arra hivatkozik, hogy a panel bonyolultsága nem teszi lehetővé az elemek cseréjét.
Hidd el a panel javítható. Azért van különbség egy panel és egy kondenzátor ára között.
Lehet, nagy számban igaz is lehet amit írtál, de nekem sem tette tönkre a villámcsapás a processzort. Aki ebből él (elad vagy szervizel) az mind ezt mondja.
Ezt most értsem úgy, hogy nekem érdekem lenne, hogy újat vegyél? (lehet, hogy félreértem) De már beleszaladtam pár meddő munkaórába (ami a mai világba sajnos nem megengedhető)
.Miután kicseréltem a stab ic-t meg egy csomó zárlatos tarnyót aztán szóltak, hogy egyébként villámos. Mert a processzor nem szól ám, hogy megy vagy nem megy, Szóval, ha neked ez megúszta akkor az tényleg isteni csoda. Az a kondenzátor, Ha mondjuk valamelyik bemeneten van, lehet, hogy varisztor, látni kéne az egész panelt, általába optokapukkal választják le a processzor áramköréről, van, hogy egyszerűsítenek és varisztort tesznek védelemként, 50V-os Üdv A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |