Fórum témák
» Több friss téma |
Én is csodálkozom. Legalább gyök2 -szeresnek kellett volna mérnem, nagyobbnak kéne lennie...... De minden kezdet nehéz. Meg is van - figyelmetlen voltam és a biztonságosabb, kisebb megcsapoláson felejtettem a sarukat. 2x56,7 V-ot mértem most már a pufferek után...
Meglepődtem én is a múltkori válogatásnál.. az új Epcos kondijaim rosszabb értékeket mutatnak... Azért a Mechanika nem volt rossz gyár. Igaz az Epcos is tudtommal itt készül valahol a Bakonyban...
A 37 V váltót mérted, vagy adatlapi érték. Ha mért, akkor abból nem lehet ekkora a feszültség.
Ha mondjuk 2 V esik a diódákon, akkor kb. (37-2)*1,41=49,35V. Nem lehet 56,7V.
Feltéve, ha szinusz alakú a feszültség, kis torzítással.
Igen, ezt feltételeztem, mert hálózati trafóról volt szó.
A lehetőségek:
- marad a +/-56V körüli feszültség, nem lesz vele semmi baj csak normális végtranyót kell választani mondjuk az MJ vagy MJL sorozatból, - nincs szükséged nagy teljesítményre, ekkor elég a 23V-os szekunder is, azzal kb. 40W-od lesz 8 ohmon, - a fiókból rakod össze mert nem akarsz sem tranyóra sem kondira költeni, ekkor viszont ha van rá mód meg kell toldani kívülről a primert néhány menettel, annyival hogy ne legyen több 47-48V-nál a DC egyik ága. Leírom érdekességként hogy nekem a legelső amit építettem huszonévvel ezelőtt +/-56V-ról megy a mai napig akkori BD249-el, persze ma már ezt nem játszanám el. Az MM elkó meg ha nem volt használva formázd meg, 56V-tól semmi baja sem lesz az 50V-os példánynak. A ma gyártott 50V-os sem megy tönkre 51V-tól, a régiek meg még nagyobb tűréssel lettek gyártva.
Mit takar a kondi formázása? Csak feltölt-kisüt? És miért jó?
Törölve lett valamiért - de mért adat. Azaz ennyi.
Olyasmi, csak ellenőrzött körülmények között. Kontrollálod a töltő és kisütő áramot, és fokozatosan növeled a rákapcsolt feszt. De találsz erről is bővebb infót a neten. Az elkó állásában is öregszik.
Az jó lesz bele, még ha hamis is (nekem eddig csak olyat sikerült venni belőle, ezért azt a típust kerülöm). A 63V-os kondi is bőven jó lesz 56V-ra, ha kevés a kapacitás veszel még mellé párhuzamosan. Szóval működni fog, nem kell túlaggódni.
Szia! A hamist miről lehet megismerni? Lehet előválogatni valahogy, mielőtt robban?
Az áráról, de az sem mindig egyértelmű. A hamisban más lapka van, nem fogja tudni közel sem az adatlapi paramétereket. Nekem 140-150V után behalt a 230V helyett, és áramban sem tudta a felét sem. Tehát ha olyan végfokot építesz vele amelynek legalább 160V-os (+/-80V) tápfesze van, annál észre fogod venni. Vagy már a bekapcsoláskor tönkremegy, de ha nem akkor némi kivezérlés után mindenképp.
Régi nagyobb teljesítményű kvázikomplementer végfokok javítására lett volna olcsó alternatíva, nem jött be, 3-4 zacskóval végezte a kukában, amik különböző nagykerekből lettek vásárolva. Azóta csak az MJ-MJL vagy hasonló sorozatból veszek. Hozzáteszem ha a 700Ft körüli áron vettem volna akkor lehet hogy ez nem történik meg, de ezek mind fele annyiba kerültek. Tehát ha olcsó, akkor szinte biztos hogy hamis.
Ha hamis is - remélem a +-56 még nem öli meg. De az idő majd megmondja. Mindenesetre köszi.
Alacsony impedanciára nehezebb építeni. De Quadot is lehet "nyögetni" ha úgy van építve. Teszt céllal 2ohm volt eddig a minimum, és vitte. Persze csak egy oldal egyszerre.Bővebben: Link
Ilyet én is terveztem, és tudok minimum két jól működő példányról.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2015
Térben így néz ki nagyjából.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2015
100W tud ez is?
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2015
Az nem mert az csak egy rajz, de ha megépíted tudni fogja.
Alkat rész lista nincs hozzá?
De van, sőt a kötések is rajta vannak, és kapcsolási rajnak is szokás hívni.
Jól néz ki... hol vettél 6 lábú ic-t?
Az egy tévedés, 8 lábú kell oda, és az is éppen fordítva.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2015
Hát éppen erre lettem volna kíváncsi ? Ki épített már dcd mod3 at. De ha valakinek van még hozzászólása nagyon szívesen olvasom. Remélem tanulok tőletek.
Sziasztok! Még nem jött meg minden alkatrészem, így szimulátoroztam kicsit 4A-es táp terhelésre is. Ha ekkora árammal terhelem a tápot lesz vagy 2x40W disszipáció az áteresztő tranzisztorokon és 2x76V táp kell, hogy 4A tudjon folyni a körben. Egyébként elfogy a feszültség és torz lesz a betáp. Gyanítom stabilizátor nélkül is lehetnek ilyen gondok.
Szia! Hidd el, az általad rajzolt feszültségstabilizátor topológiája nincs összhangban egy hangfrekvenciás végerősítő keltette igényekkel. Mellékelek egy gyakorlati rajzot.
Nem hit kérdése. Van egy problémám, amire megoldást keresek. Túl is méretezhetem az összes félvezetőt - az is megoldás. De értenem és kissé "Avatarosan" -éreznem- is kell mennyire és miért. Miközben pörögtem a táp kérdésekkel, közben terveztem egy távirányítót tranzisztorrral, majd FET-re átültettem. Eközben jött egy megvilágosodás egy saját STEP-DIR vezérlőre. Az én agyamnak kellenek a kitérők, hogy egy-egy régi problémára igazán jó megoldást találjak. Közben persze formálódik az erősítőm is. Így került bele a nyomógombos be-kikapcs, a deprez műszeres sztereo VUmeter és a távvezérelhető motoros poti valamint csatornaválasztó. De kapok ötleteket közben a motoros redőnyeim kiváltására is.
Csupán segíteni szerettem volna. Mikor áram alá helyezed a stabilizátorodat a zener-diódák elégnek - ne mond, hogy reloop nem figyelmeztetett
Ha már ez az alapelv, darlingtonnal is kéne kísérletezni. (szerintem) Reloop-ra kéne hallgatni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |