Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Itt van a kapcsolási rajza a különálló kis panelnek amin a biztositék is van. Ha megmérem a kimeneti feszültségét ahol vezetékkel rákapcsolodik a nagy panelra ez a kis panel és jó a feszültsége akkor feltehetőleg a nagy panelen kell lenni a problémának, ugye?
köszi, megprobálom. De ilyen esetben, hogy megse nyekken a TV szakadt/égett ellenállást kell keresni ugye? Vagyis nem kell kiforrasztani őket hanem ha mutat a műszer akkor nem azzal van a gond
Igen a rajz alapján a kis értékű ellenállások mérésénél nem kell kiforrasztani.
Van egy hajszál a led tv-ben az üveg mögött. Kitudom valahogy szedni házilag?
Hello!
Az RP 01 és RP02 a két ellenállás ami megszakad PTC zárlatkor. Ha kipattintod a panelt,alulról ki tudod őket mérni. 1 Ohm az értékük. István
Tisztelt kadarist Úr.
Hangyaháború mellett is, rámértem mindhárom ágyúra, váltóáramba, és egyenáramba állítva a multimétert kissé ugrálnak az értékek de nadjából BK váltó.: 44,36 V egyen.: 86 V RK váltó.: 48,23 V egyen.: 78,1 V GK váltó.: 43,26 V egyen.: 89 V Kis smd vel teli nagy panelon lévő panelról feljövő vezérlő szálakon Egyenáram.: B 3,97 V G 3,95 V R 4,08 V Red mindenhol jelentősebben eltér a többitől. Az ön fogalmazásával élve.: Hangyaháború mellett, azaz nincs jelbemenet, és egy idő után autómatikusan kikapcsol a TV (Tudom ez teljesen normális, de lényeg.. Egy pillanatra 1 alkalommal autómata kikapcsolás alkalmakor, ha minden igaz, és nem képzelődtem, sötét piros volt a képernyő pár pillanatra. Szóval ez már remény számomra talán nem képcsöves, ahogyan eyess hozzászólása volt a forumon... De sajnos nagy panel, képcső végén lévő panel, képcső nyak, utóbbit, óvatos kopogtatásta mellett sem javul meg a helyzet, egy pillanatra sem. Melegíteni, hajszárítóval, még nem próbáltam, a panelokat, és fagyasztani fagyasztóspraj-el sem, utóbbim nincs is itthon. De szerintem hatástalan lenne, az a módszer is ebben az esetben. Ha van ötlete kérem írja meg nekem. Előre is köszönöm, szépen eddígi és jövőbeni segítségét segítségüket, is a kedves forumozóknak. További szép sikerekben gazdag napot kívánok önnek, és kedves családjának is. Üdv.: Csizmár Zsolt
Ha a mért értékek mellett nincs piros szín, akkor bizony ez képcsőhiba lesz. Persze ez akkor igaz, ha közvetlenül a képcsőfoglalat katódkivezetésein mértél. Mert a végfok-IC és a katódok között van még ellenállás is, ami lehet szakadt.
Annyit tudok önnek , neked még talán egy próba erejéig mondani , hogy cseréld fel valamelyik színnel a piroshoz tartozó vezérlést mondjuk a zölddel.
Ha így lesz piros de zöld nem ,csak kék , és piros , tehát ilyen lilás lesz a képtartalom , akkor azt kell mondanom , hogy a piroshoz tartozó ágyú a képcsőben szakadt .Ugyan lesz piros ebben az esetben , de az az zöld helye mint tudjuk.Ezzel csak azt tudod le tesztelni , hogy a piroshoz tartozó vezérlés a képcsőig jó e. Valóban szokták kocogtatni a képcső nyakát egyes esetekben , de az , ha sikerül is , csak már egy kényszer megoldás , és egyáltalán nem stabil megoldás.Nem beszélve arról , hogy a hirtelen kontakt miatt, tönkre mehet a szín végfok icéje. Sajnos ezek a sík képcsöves tévék nem sikerültek jól , tehát nem igazán hosszú távú üzemre képesek. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Ha piros ágyú szakadt akkor piros nem lesz akár mit cserél fel.
Papi én a szín vezérlést mondtam , hogy cserélje fel ezzel együtt természetesen a piros agyúra menő mondjuk zöld szín nem lesz mivel a piros ágyú szakadt .De ha a piros vezérlést a zöld ágyúra teszi , akkor lesz piros , és kék , de zöld nem.
Ezzel fog az kiderülni , hogy a szín vezérlések jók , de a piros ágyú a képcsőben szakadt .
A zöld ágyúra mindegy melyik vezérlést kötöd attól még zöld marad csak rossz helyen. A színeket alapvetően a cső ágyúi adják. Lásd CRT projektorok, hogy egyszerűbb legyen, ott is mindegy, hogy pl a pirosra melyik vezérlést kötöd attól még piros "fényt" ad.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Az elmúlt 40 évben volt lehetőségem kipróbálni minden létező dolgot egy rossz cső felélesztésére
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Ha végképp szar azt már nehéz feléleszteni.
Viszont , majd kiderül , ha kipróbálja , de egyébként azt is megcsinálhatja , ha egy jó szín ágyúra próbálja végig a három színt , ha minden színhez tartozó vezérlés egyenként megvezérli azt az ágyút , akkor megint bebizonyosodott , hogy a piros ágyú szakadt. Én még mindig azt mondom , hogy a képcső rossz lesz .Sajna ez van. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Vagy leveszi 200V-os tápot és figyeli a színezettséget, sőt még testelheti is a katódokat egyenként, ha meg jön a szín, akkor még valamennyire biztosan működik az adott katód.
Egyenlőre csak várni tudunk , hogy mi lesz a teszt eredménye bárhogy is csinálja.
Kíváncsian várom.
Nagy valószínűséggel minimum gyenge !
Az a baj ezekkel a csövekkel , hogy nem sok ilyen tévét gyártottak ilyen sík képcsővel .Persze van mindenféle márka amiben megtalálható , de nem sok .Tehát pótolni sem lesz könnyű , ha egyáltalán lesz hozzá megfelelő.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Nekem pl van, de rendszeresen kidobálom
Hello!
Köszi a segítséget, amint időm lesz rá, megnézem. Még lenne egy olyan kérdésem, hogy a PTC 3 lábas, 2 láb között folytonosságot/zárlatot mérek (középső és az egyik szélső között), ez jó vagy rossz?
Amikor kivetted a PTC-t nem mérted le Ohm-mérővel?
nem, mert nem tudom, hogy kell De amint kivettem egyből nem lövi ki a biztositékot, csak így se ad életjelet. Megnéztem, amit BarnaPili javasolt, szakadt mindkettő ellenállás, a műszer semmit sem reagál rá. Remélem akkor ezek lesznek csak a bajai. Illetve van olyan kérdésem, hogy ezeket a kerámia ellenállásokat sima 1 Ω-os ellenállással is tudom helyettesiteni?
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
A teljesítményük (W) egyezzen meg a csereellenállásokkal. A teljesítmény szerepel az ellenállástesten.
A puffer kondenzátoron mérhetek zárlatot vagy ez csak azért van, mert nem forrasztottam ki ugye?
Jah és köszönöm mindenki segítségét! A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
jah és az van ráírva az ellenállásra, hogy 206-3 1RO 10%W akkor ez 10 Wattos, az a % mit keres ott?
Nem 10W-s, nem rezsó % a tűrést jelenti. Emlékeim szerint 1w-s jó bele, és remélhetőleg nincs más gondja.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Azon nem lenne szabad zárlatot mérni, pláne ha kis ellenállás méréshatárban van a műszered. Gondold végig, azok az 1 ohmok nem maguktól égtek le. Bizony zárlatos lehet a tápegységben a nagyfesz. tranzisztor. Ha pedig az zárlatos, akkor a vezérlő körben is ki szoktak minden félvezetőt cserélni. Nem ártana ha a tápegységben, áramtalanított készüléken minden félvezetőre rámérnél, 0 ohmos minden irányban egyik sem lehet, csak ha nem kívülről megy rá valami olyan, de azt a rajz megmondja. A puffer elkót meg ha már feszültség alatt volt, ne felejtsd el kisütni, mielőtt a táprészben méricskélsz.
A pufferen csak másodpercekig mérhetsz zárlatot, addig, amíg fel nem töltődik a műszered mérőfeszültségére.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |