Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia!
Az ablaknál a motor leterheli a villamos rendszert (maximális áramfelvétel a motor részéről, mivel a tengelye le van fogva). A komolyabb vezérlők ezt érzékelik és pár másodperc múlva leoldanak. A rádió meg valószínűleg olyan, hogy leveszi a fényerőt, hogy ne zavarjon éjszaka a fénye. Szerintem nincs okod aggódni.
Köszi!
Bár a múltkor néztem a gondozás mentes akksimat (2013-as) és a zöld pont helyett csak egy nagy feketeséget láttam, ami elvileg azt jelenti h ráfér a töltés. Rákötöttem a töltőt és elő is bújt a zöld pont. Na mind1
Azt írtad, hogy tekert rendesen! A töltés lehet, hogy ráfért(főleg, ha rövid távokon használod az autót), de nem biztos, hogy teljesen lemerült. És persze fordítva is igaz, hiába látod a zöld golyót, ha más cella/cellák zárlatosak, ugyanis az csak egy cella savsűrűségét mutatja. Pontos mérésre cellánként kell savsűrűséget mérni(a mai akkumulátoroknál lehetetlen) vagy "pihent" illetve "normál árammal terhelt (a kapacitás tizedével)" akkumulátornál a kapocsfeszültség mérése(12,5V illetve 11,9V felett töltött az akku).
Persze a töltést is megnézheted, hogy járó motornál mekkora a kapocsfeszültség. Alapjáraton, nagyobb fogyasztók nélkül 13,5V-nál nem illik kisebb, illetve bármekkora fordulatnál 14,4V-nál nagyobb feszültséget mérni. Ezzel ellenőrizted a feszültségszabályozót. Azt is megteheted, hogy folyamatosan méred a feszültséget és közben kapcsolgatod az ablakot, fényszórót, látni fogod, hogy mi történik. De amiket tapasztaltál az nem utal hibára. De mindegy!
Köszi ezt is! Majd hétvégén próbálok rámérni, hogy mit mutat.
Sziasztok!
Bár már régóta figyelemmel kísérem a hozzászólásaitokat egy-egy témához, mégúj vagyok itt és a segítségeteket szeretném kérni. 2004-es octaviám van 1.9 tdi. Az óracsoportban a vízhőfok mutató hol jelez, hol nem. Elakadásjelző reléje randomra kattog menet közben + ma reggel menet közben az izzitás ikonja el kezdett villogni. Előre is köszi az ötleteket.
Másik visszatérő problémám az a turboval kapcsolatos. Menet közben 2000-es fordulat fölött kigyullad a check lámpa és az autó megtorpan. 4 szerelővel nézettem meg eddig, hiába.
Lefújó szelep cserélve, EGR levakolva, légtömegmérő cserélve(gyári Bosch, nagyon fájt). Amikor újraindítom akkor megint megy az autó nyomatékosan a következő tiltásig. Ötlet?
Szia! Motorkódot írjál már hogy konkrét legyen a dolog, ha találnék valamint ezzel kapcsolatban okvetlenül szólok. Hátha van ismert típushibája amit leközölnek a progiban is.
Hello Pinyo!
Ha nem oldódik meg a problémád, akkor nyugodtan merem neked is ajánlani a Bélát, fent már kétszer is jeleztem az elérhetőségét. Eddig még tudomásom szerint senki sem csalódott benne és nálam még egyszer sem cserélt ki felesleges alkatrészeket a tippelős javítási módszerrel. Van tempomat az autódban? Az elakadásjelző különös kattogása biztos típushiba, mert az én autóm is csinálja. Néha elmúlik, aztán újrakezdi. Most kb. 6 hónapja hol jelentkezik, hol nem (így járok vele), de ezelőtt kb. 6 éve ugyanezzel a gondommal elmentem a Bélához és azt mondta - most figyelj -, ki kell cserélni a tempomat kapcsolókart és meg fog szűnni. Tényleg így volt. MAi napig nem értettem, mi lehet az összefüggés. A másik dologban azt tippelem, hogy a vízhőfok jeladóval lehet a hiba, korábbi hozzászólásokban olvastam néhányak szerint a műszerfal (óracsoport) így kezd haldoklani. Nem tudom, de az én autóm (2002 1,9 Tdi Octavia) 1-1,5 év volt az a hibája, hogy nem ment feljebb a hőmérő 60-70 foknál, de aztán 4-5 hónappal később megjavult magától, azóta jó. A műszerfalnak semmi baja. A hibatároló eltárolta a vízhőfok jeladó rossz értékét. A turbó szabályzó vákuumos szelepét ellenőrizték már? Én erre a szelepre gondolnék, vagy a turbó geoja szorulhat nálad is. Ha a hibák megoldódnak, kíváncsi lennék a megoldásra. Üdv!
Szia
A fogyasztás értéket emlékezetből írtam, most viszont leteszteltem. 70-es tempónál, sík úton nyomtam padlót ötösben. 13,3-ra állt be, meg sem mozdult. Ment is mint állat.
Ezeknél a dc dc konverter ic is el szokott szállni, mivel nincs megfelelő hűtése. A neten van valaki, aki kimondottan órákat javít. Garantálja, hogy többet nem romlik el.
Jellemzően a turbó nyomásszabályzó szelepe koszos, vagy rossz és túlnyomja (nem szabályozza vissza) a turbót, vagy a geo szorul (ez ritkább). Gondolom a légelátás biztosított (légszűrő)
Szia.
Erről már olvastam, bár ott azt írták, hogy a 2002 utániakban ezt a problémát megoldották.
Helló.
A szűrőket természetesen rendszeresen cserélem. Ezt a szelepet viszont még nem ajánlotta egy szerelő sem. Meg tudnád írni, hogy hol találom az autóban? Az árát nézve nem veszélyes.
Helló.
A kattogás miatt a relét kicseréltem. Annyi változott, hogy más lett a hangja. Tempomat egyébként nincs benne. A vízhőfok jeladót elvileg kimérte a szerelő és állítja, hogy az tökéletes. Akkor cseréljem szerinted? Válaszodat köszi.
És amit korábban írtam az izzítás ikonjának villogásával kapcsolatban? Arra ötlet?
Sziasztok,
Legutóbb a kocsi (2005/BFQ) azt a hibát produkálta, hogy megemelkedett a fordulatszám és ott ragadt. Akkor a hibát a feszültségszabályzó cseréjével orvosolták. A hiba megint előjött, csak feleannyira emelkedett meg a fordulatszám most, mint korábban. Olyan, mintha folyamatosan menne a klíma. Van olyan ellenőrzési mód, amellyel megállapítható, hogy a feszültségszabályzó jó vagy rossz?
Szia,
Az akksin "üresen" 12,8V-ot, aztán alapjáraton 13,6V, majd fordulaton 13.8V-ot mértem, felkapcsolgattam klímát, lámpát, ablak fűtést, de nem változott számottevően a mért érték. Gondozásmentes az akksi, de mégis van a tetején egy műanyag fedő, amit levéve, látszik a hat cella dugója, de mégsem olyan, mint a hagyományos, amit egy 10 Ft-ossal ki lehet tekerni. Ezeket érdemes vhogy kiszedni és úgy mérni a savsűrűséget???
A 13,8v az kevés. Nekem alapjáraton is 13,9-14v. Múltkor mértem akkucserénél. 14,4-ig felmehet.
Szia!
Az én Octaviamnak a akku közelében van egy fekete doboz, abban pedig egy 100A-es (160A?) alu lemezbiztosíték. Tavasszal ennek az oxidálódása miatt volt töltés problémám (alacsony töltőfeszültség). Abban nem vagyok biztos, hogy ez a te autódban is van, de 1 perc alatt ellenőrizheted. z.
Az akksi tetején van ha jól emlékszem 3 db biztosíték.
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/nH8AAOSw~1FUWL0J/s-l225.jpg
Én ott mérnék feszültségesést a kontaktusokon. (Bár nekem nem kellett, mert szemmel látható volt a probléma, mivel megolvadt a ház a biztosíték alatt)
Ha ez nem hoz eredményt, ellenőrizzed a akkusaruk kontaktusait és a testkábel csatlakozásait, ha eddig nem tetted meg. Szerintem esélyes, hogy megtalálod az a pár tized voltot, ami hiányzik. Én is először generátor hibára gyanakodtam. Közel 300e van az autómban és a gyári generátornak semmi baja.
Hello,
Köszönöm, hogy megnézted. Hááát igen, az én 8,6-8,3-hoz képest ez egy kicsit jobb, ezek szerint az enyém csak 2/3-ad gázzal tud menni.
Ha nincs tempomatod, akkor lehet annak analógja az index kapcsolókar (ott van tempomat), de az én tippemre ne alapozz.
Nem tudom mennyibe kerülnek vízhőfok jeladó, mert úgy olvastam valahol nem egy, hanem kettő is van, de ha nem nagy kiadás én lehet, hogy kicserélném a helyedbe. Az izzító villogása (de nagyon lehet a többi dolog okozója is) testzárlatra enged következtetni. Talán valahol el van oxidálódva valami csatlakozód. Én megnézném az akksinál a pólus csatlakozókat (szulfát kicsapódás), különösen a negatív másik végét is, ami a kasznihoz vagy (esetleg váltóra) van kötve. Nem tudom hol van az Octávián, még nem néztem, de ha az laza vagy oxidálódott, és nincs jó kontakt okozhat ilyen furcsaságokat. Írj, ha van valami fejlemény.
Helló xxxyyy,
Igen, a generátor szerintem is elég jól bírja. Nálam is hibamentes, pedig most 460.000 felé közeledek már. A kontakttal viszont főleg így tél környékén tényleg lehetnek gondok. Én is tisztítottam 3 hónapja a sarukat. Fontos! Ha rendszeresen csak rövid utakat jársz, és nem akarod kidobni 4-5 év után az akksidat mélykisütés miatt, akkor úgy 2 hetente legalább fel kell tölteni téli időszakban, ha nem mész hosszabb útra (min 25-30 km országút) közben. Így kihúzhatja 8 évig is egy jobb aksi.
Sziasztok,
Sokoda octavia 1.4 az index egyik irányban sem villog. Bármelyik irányba is kapcsolom, csak folyamatosan égnek az izzók. Mi lehet a gond? Köszönöm a segítséget.
Ráértem 7végén, szóval megnéztem az akksira menő vezetékeket. Amelyik az indítómotorra megy (+), nem nézett ki rosszul, de inkább kicsit megcsiszolgattam, a másik vezetéket (-), ami a blokkra megy, szintén kicsit megcsiszolgattam. Aztán délután mentem vele, semmi gond, tegnap melóba menet-jövet semmi. Ma reggel beülök, indítanék és meg se nyekken. Akksitöltőt 2 percre rákötöttem majd szépen indult, mint régen. Aztán meló után beülök, indítanék és megint semmi. Bikázás, beindul, hazajövök, alapjáraton 13,7V-ot mérek. Mókolok, megint megnézem a vezetékek végeit, minden jó, beülök babrálom a rádiót, állítgatom vissza az akksilekötés után, elkezd villogni a rádió, nézem a multimétert 9,9V, indítanék, semmi.........
Hibatároló P1517 Main Relay Circuit Electrical Malfunction. Lehet kuka az akksi? Cellazárlatos?? Előre is köszi!
Fel kellene tölteni az akksit "rendesen", ne csak 2-3 percig.
Majd terheléses feszültségméréssel meg lehet állapítani, hogy az akksi kuka-e vagy más hiba van. Feltöltött akksinál a főrelénél is kellene feszültséget mérni (feltéve, hogy van benne főrelé). |
Bejelentkezés
Hirdetés |