Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Este 6-tól reggel 6-ig töltöttem. Gondolom ennyinek elégnek kell lennie ahhoz, hogy egy jó akksi annyira feltöltődjön, h utána minden probléma nélkül tud indítani. És tegnap reggelig nem volt semmi baja, indult mindig ahogy kell, nem szenvedett, pöcc-röff.
Terheléses feszültségmérésen mit értesz? Fordulaton nézni a feszültséget v vmi komplikáltabb dolog?
A legegyszerűbb megoldás, ha felkapcsolod a világítást, és ha van hátsóablak fűtés, akkor azt is.
így megméred a kapocsfeszültséget. Létezik terhelővilla, amivel leterheled az aksit, mint ha indítanál. Terhelővilla képe. Akkumulátor tesztelésről itt olvashatsz.
Sziasztok!
2005-s Skoda Octavia 1,4 típusú autóm van. Manuális klímával szerelt. Menet közben kaptam egy motor hibaüzenete: "1-s ventilátor kör szakadást" írt. Klíma bekapcsolásakor a nagy ventilátor maximális fordulaton működött, a kicsi ventilátor állt! Kicseréltem a kicsi ventilátort, bekapcsoltam a klímát, de egyik ventilátor sem működik még 50%-on sem! Hibaüzenet nincs. Abban kérnék segítséget, hogy ez így működik jól vagy működnie kéne a ventilátoroknak hideg motornál is? Üdv.: Viktor
A kiírt hiba nem azt jelenti, hogy a főrelé rossz? Vagy annak az áramköre? Esetleg beégtek az érintkezők és túl nagy lett az átmeneti ellenállása?Nekem volt már ilyenem, menet közben kikapcsolt a rádió, aztán be, még a display sem volt annyira világos. Kicseréltem, azóta jó.
Elvileg azt jelenti, de vhol olvastam, hogy ha gyenge az akksi és nem tudja a motort megforgatni, akkor hozhat ilyen hibakódot.
Gyakorlatilag vettem egy új akksit, azóta nincs semmi bajom. Se hibakód, se indítási probléma, se lemerülés. A régi akksit próbáltam tölteni. Néha be sem kapcsolt a töltő, mikor pedig elkezdte tölteni és még 2,5 nap után is azt írta, hogy nincs feltöltve, akkor úgy döntöttem, hogy ebből már nem lesz semmi. Sztem vége lett.
Hát, akkor az kuka. De egyes helyeken beszámítják az új árába.
Sziasztok!
Van egy 2002-es octavia 1.9 Tdi-m. elvittem fényezőhöz az autót és mikor visszahoztam a műszerfal világításom elkezdett villogni és azóta is hol világít hol nem, de úgy kell elképzelni mintha disco fény lenne. Néztem (pucoltam) a kapcsolót, fényerő szabályzót és a műszerfal egységet is, de semmi szembetűnő eltérést nem tapasztaltam. Ha valaki tudna okosságot mondani azt nagyon megköszönném. Üdv Robi
Szia!Bővebben: Link Nem is csépelném a szót feleslegesen.
Szia.
Lényeg az az, hogy ha felkapcsolod a világítás kapcsolót akkor a műszerfal hátsó megvilágítása hol felvillan hol nem és pislákol egyfolytában. Menetközbe nagyon zavaró, de inkább tartok attól, hogy valami nagyobb kár keletkezik az autónál. Nekem mindenem műkszik csak a vil baszakodik. Én is valami kontaktra gyanakszom de hova nyúljak. Melyik rész felel a villágításért vagy talán a kapcsoló relé ment szarni? Jaés az enyém teljesen ledes megvilágítású gyárilag. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2015
Üdv mindenki.
Szeretnék egy kis segitséget kérni. Van egy 99-es AEE octaviám. Egyik naprol a másikra jött elö a hiba. Ha beinditom hidegen 3000ig felpörög és csak akkor esik vissza a fordulat ha nyomom a féket és közben sebességbe rakva kuplung csúsztatással folytom a motort. Kb. két hónapja kapott új gyertyákat, elosztó fedelet és rotort és akkut. Most a hiba miatt kipucoltam a folytószelep házat, megcsiszoltam a rotor és a fedelet mert elég égett volt, meg akkusaru le volt kötve 10 órán át. Most a hiba már meleg motornál is fenn áll. Ha üzemmeleg és leállitom majd ujrainditom akkor is felpörög 2000ig pár másodpercre majd visszaesik ezerre. Ha ekkor leállitom majd megint újra inditom, beáll 800ra. Azt vettem észre hogy ha alapjáraton rajta hagyom finoman a gáz pedálon a lábam nem érzem hogy rugdosna a pedál. Régebben össze vissza nyomkodta a pedál a lábam. Kontaktokat is befújtam wd40el. Szerintetek?
Helló s110l!
Hogy sokáig örömödet is leld az új akksidba én mindenképpen beméretném a generátort (megnézetnám a szénkeféket, ha ezekben is van még ilyen), megkeresném a gyenge töltés okát. Most szereltem be a 2002-es 1,9 Tdi Octaviámba egy feszültségmérőt, ami alapján neked nincs elég töltésed, aminek eredménye az lesz, hogy az új akksid is lemerül és tönkremegy, szerintem akár pár hónap alatt. Nálam alapjáraton, ha nincs semmi bekapcsolt fogyasztó, a töltési fesz.: 14,4 V. Ha a fényszórót bekapcsolom csökken 0,1 V-t, ha a fűtőventillátort is bakapcsolom 2-es fokozaton, akkor összesen 0,2 V-t, tehát 14,2V alapjáraton! Érdekes, hogy gázadásra nem igen változik a helyzet, tehát alapjáraton már leadja a szükséges töltést javát és hiába emelkedik a fordulat nem feltétlen lesz újra 14,4 V újra a feszültség, ha sok a bekapcsolt fogyasztó. A hátsó ablak fűtése húzza le nagyon 13,5V-ra a feszültséget. A motor leállítása után 13,7 V körül jelez a mérő, de ez viszonylag gyorsan lecsökken 12,8 V-ig. A pihent akksi reggel, indítás előtt 12,2-12,5 V körül van. Ezek alapján a te töltésed biztosan kevés, ami így nem tudja kellően feltölteni az akkut, ami így lassanként végkimerüléshez fog vezetni szerintem, ha nem hozatod helyre a gyenge töltés okát. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2015
Köszi az ötletet!
Ami viszont még feltűnt, h gyárilag 45Ah-s akksi van benne, de az enyém 65Ah-s volt! Nem lehet, h a generátor nem "ekkora" akksi töltésére van méretezve és sose töltötte fel rendesen???
Nem. Persze csak ha jól működik.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2015
Alapjáraton 13,6-13,9V közt változik.
Szóval akkor érdemes megnézetni a generátort!
Hello,
Már nem emlékszem írtad-e? Hány éves az autód és milyen típus, milyen motor van benne? Nekem a 45 Ah kevésnek tűnik? Milyen motor van az autódba, hogy csak 45 Ah-s a gyári akku? Nekem ha jól emlékszem 60Ah-s volt és most 74 Ah van benne és ezt is tölti 14,4 V-al alapjáraton. Én biztos ami biztos megnézetném a töltést, hogy nem tegye tönkre az akksit. Még annyit feltételn próbálj ki, hogy fordulaton 2000-2500-n legalább elri-e a 14,4V-t, mert ha csak ilyen magas vagy ennél magasabb fordulaton éri el a 14,4V-t, akkor szerintem idővel biztosan ki fog merülni a gyenge töltés miatt az új akkud is, mert főleg így télen, minden leszed a töltséből 0,1-0,2 vagy ablakfűtés esetén, akár 1,0 V-t is és ezért ténylegesen nem fog tudni töltődni az akku, mert a fogyasztók elviszik a töltési "tartalékot".
Hello s110l,
Azért írom zolika60 véleménye ellenére, hogy IGEN mindenképpen nézesd meg a töltést, mert egyrészt azt is írtad, hogy 2013-as gondozásmentes akkut vettél, ami azért nem lenne szabad ilyen hamar 2-2,5 év alatt tönkremenjen. (Nekem most 2011-es akkum van, az előző 8 évet "élt".) Másrészt ezt is írtad: "Az akksin "üresen" 12,8V-ot, aztán alapjáraton 13,6V, majd fordulaton 13.8V-ot mértem, " Ha a te "rossz" akksid 12,8V volt üresen (az enyém 12,2V), tehát nagyon jó alapértéked volt, ugyanakkor az alapjárati és fordulati töltésed nagyon elmarad az én és elvárt 14,3-14,4-es töltésemtől. Szerintem ez kevés, ha nem akarsz megint új akkut venni. Egy szerintem 2-3.000 Ft-os vizsgálatot megéri beruházni, ha meg cserélni is kell valamit, akkor az azért éri meg, mert megóvod az új akksit az korai kidobástól.
Üdvözlet mindenkinek.
Szeretném a segítségeteket kérni,octavia 1.6 AEE motorkód, indítási problémámra. Az autó egyik reggel beindítás után járt kb 10 percet,majd leállt. Utána nem indít,a kulcs elfordításakor hallom,hogy kattan a relé, de az önindító meg se nyekken. Új aksi, és felújított önindító van benne.Még annyit hozzá,hogy a kulcs elfordításakor nem halványulnak el a visszajelzők, az önindító kiszerelve működik. A segítséget előre is köszönöm.
Szia! Az önindító behúzó tekercs két kivezetését kell összeérinteni, hogy kiderüljön az akku plusz indítómotorhoz való eljutása. Ha így beindul vagy "teker" az indítómotor akkor indítórelé probléma lesz, mert azt írod, hogy hallod a relé kattanást, tehát a gyújtáskulcs kiadja az "indítórelének" az indítási parancsot. A másik probléma pedig a főrelé hiba lehet vagy az őt kapcsoló gyújtáskulcs betét érintkezője, mert azt írod, hogy egy idő után leállt a motor.
Szia VIM,
Köszönöm a gyors választ. A tekercs két kivezetését összezárva az indító motor felpörög, de a bendix nem húz be. Hogyan tudnám a legegyszerűbben kimérni, hogy melyik a hibás?
Hát ez akkor behúzómágnes, avagy annak a tekercse nem kap pozitívat a gyk.-ról. A behúzómágnesnek is pozitív kell csak az a gyk. indító állásának az érintkezőjéről kapna. Ha annak a kivezetésnek adsz pozitívat, akkor elvileg be kellene húznia a mágnesnek és indítania kellene a motornak és ha ez így van akkor a gyk. betétje a hibás, mert nem adja ki az indító szálat a behúzótekercsnek.
Csak egy kis apróság, mert nagyon sokszor sok helyen keverik össze: bendix ≠ behúzómágnes.
Egy kis segítség a könnyebb érthetőség érdekében.
Uraim,
Az autó újabb tünetet produkált. A behúzó mágnest közvetlenül megtáplálom, az indító motor működik, de a motor nem indul be. megpróbáltam a riasztóval bezárni, erre az összes irányjelző folyamatosan világít, csak nyitás után alszik el. lehetséges, hogy a riasztó, vagy az immo hibásodott meg?
Szerintem akkor a főrelé hibásodott meg, azért nem megy semmi.
Köszönöm a segítséget, holnap szétszedem. Ha nem lenne több kérdés, kellemes ünnepeket mindenkinek!
Sziasztok!
Most találtam az oldalt, lenne egy elektromos problémám. 2011-ben vettem 3-évesen octavia BUD motorkódos 1.4-es benzines autót. Eleinte semmi problémám nem volt, aztán már így utólag gondolva 2012-telén kezdődhetett, kiégett a jobb első izzó. aztán félév múlva a bal, majd ezt így játszotta körbe a hátsó jobb bal majd első jobb...... Hétfőn jobb első szerdán bal első. Ma reggel kicseréltem az elsőket, a jobb oldali motor indítás után felkapcsolom a világítás kb 10sec kiégett a bal még elinduláskor működött de debrecenbe leérve már az se valahol útközben elhalt. Hátsókat most nem néztem mert karácsonykor már túlidegesíteni nincs kedvem magam meg semmit nemtudok tenni, még izzót se venni meg már minek hisz kiégeti egyből. Vkintud vmi okosat, fesszabályzó okozhatja vagy generátor esetleg összetett? Tudom elektromoshoz kéne de itt senkit nem ismerek meg hát karácsony. Most kicsit izgis lesz visszamenni pestre.
Nagy valószínüséggel töltés-hiba lesz, viszont sokat nem tudsz tenni ellene most.
Esetleg ha hozzáférsz egy kéziműszerhez, mérhetsz töltést az akkun. Ha ez 14.4 felett van akkor hibás töltés. Lehet még kontakthiba a generátornál.
Az izzókat mindig párban cseréld. Hiszen egy idősek így közel egymáshoz fognak kiégni. Én nagyon sokat megyek és mióta a nappali világítás is kötelező nagyjából két évente kell az első és négy-öt évente a hátsó izzókat cserélnem. Márkás izzót vegyél, ha hosszan szeretnéd használni. Persze ezek a dolgok csak akkor igazak, ha a töltésed rendben van, ahogy sunside kolléga is írta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |