Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Csapószelep van rugós,súlyzáras,lappantyús,membrános. Ezek közül csak a rugósnál mindegy a pozíció.
Sziasztok!
A minap kaptam egy kültéri klímaegységet, amiben még benne volt a kompresszor. Ma kipróbáltam a motort, tökéletesen működik. Hajdu HK 22S model. Két kérdésem lenne. Hány bár-t bír kellemesen, ill. huzamosabb ideig (20-30 percig) használható -e folyamatosan, hiszen nincs hűtése (gondolom a gáz hűtötte, ami már nincs benne).
Üdv!
Érdeklődnék, nektek milyen tapasztalatotok van Rába és Zil kompresszorokkal kapcsolatban? Eddig Zil kompresszorom volt, de most kaptam egy Rábát, érdemes lenne kicserélni?
12 bárt simán elbír,hűtés nem kell mert akár 80 fokon is bírja huzamosan. Ellenben olaj utánpótlásról gondoskodni kell félévente kb. 3 deci hidralika olaj az ideális.
Egy másik kérdésem is lenne, tk200-as kompresszorhoz ki hol szokott alkatrészeket beszerezni?
Mennyi olaj kell bele? Kartergáz kivezetést hogyan szoktátok megoldani, hogy ne köpjön olajat?
Én egy külön tartályt kötöttem hozzá, és ez, az olajleeresztőn illetve a felső szellőző csatlakozáson keresztül van hozzákötve a kompresszorhoz. ez a tartály már tud szellőzni is rendesen.
Az olaj a tengely középvonaláig érjen kb. Sajnos nincs jelenleg olyan fotóm, amin jól látszódna a rendszer, de majd ha elkészültem, természetesen jönnek a képek.
Kb mennyi olaj szükséges a tengely középvonaláig?
kb 1 liter lehet, sajnos mikor próbatöltést csináltam, nem köböltem ki..
sziasztok!
Érdeklődöm, hogy ismertek-e olyan gépműhelyt, ahol kompresszor hengerfejet tudnak felújítani? V2-es hatalmas sűrítő,de sajnos az egyik hengerfejből hiányoznak a szelepek. Erre szeretnék megoldást. Köszönöm!
Üdv mindenkinek!
KMG kompresszormotort ismeri-e valaki behatóbban? (Dutra, Csepel, Rába Ikarusz típusokon szolgált). Építettem egy kompreszort, a légsűrítő "0km-es" nagyon szépen termel, de az olajozása! Itt kellene a segítség. Kapott egy olajtartályt, az olajszint a főtengely középvonalától valamivel lejjebb van, üzem közben a felső szellőzőcsövön visszanyomja az olajat olyannyira,hogy teletölti a tartályt. Az alsó csövön is inkább visszafelé folyik az olaj mint a forgattyúsházba menne. A gép az óramutató járásával megegyezően forog. A forgásirány megváltoztatása sem befolyásolja a jelenséget. Megfelelő-e az ilyen olajzás vagy kényszerolajzást igényel? Esetleg ha tudja valaki milyen a főtengely csapágyazása (sikló vagy görgős)? Mi a hiba az olajzásban? A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2016
Helló.
Csinálnál még pár képet róla. Az enyém is mintha ilyen lenne.
Akkor egy nagyobb(magasabb) tartály megoldja? Hadd teljen ? Jelenleg üresről 6bar-ra 3m18s -alatt tölti fel a kb80-100 liternyi légtartályokat, ez idő alatt megtelik a kulacs
Nagyon szívesen, bár még csak 90% -ig van készen. Levegőszűrő és a hajtás takaró rács még hiányzik, valamint kell egy töltőlevegő hűtő is, illetve folyamatos üzemre esetleg egy hőkapcsolóval egy ventillátor. stb...
Szia!
Mekkora teljesítményű motorral hajtod?
Kedves István!
GŐZÖM SINCS!!!!!! Adott volt egy 380-as motor ezt egy villanyász barátom megnézet legyintet"eez bírni fogja" (totál hiányzik minden adattábla róla), bekötötte csillag-deltába -nem vágom, csak ezt mondta- hozzá 220-as nyomáskapcsoló plussz egy mágneskapcsoló. Így most 750 körül forog a villanymotor, 130mm a hajtó, 140mm a hajtott tárcsa, szépen termel... Ki lehet számolni egyébként a teljesítmény igényt sőt asszem van is egy excel file-om... Nekem majdnem 4kW teljesítmény igény jött ki amikor matekoltam. 8,5 bar-nál is erőlködés nélkül forog, de 6bár-ra leszabályoztam, hogy ne terheljem feleslegesen a tartályokat, nekem ez elegendő. Beszúrtam a file-t remélem sikerült....
Hello!
Nagygépműhely, Kecskemét! -NGM Motorfelújító Kft. Keresd fel őket, ultra profik és nagyon nagyon korrktek!!! Biztosan megoldják! Távolság ide vagy oda megéri velük dolgoztatni, én majd 200km-re lakom de csakis őket ajánlom. Voltak rossz tapasztalataim, ...illetve csak rossz tapasztalataim voltak máshol!
Szia!
Köszönöm a számítási segédletet.
Szia.
Majdnem ilyen de mégse. Az enyém is viszonylag sok olajat áttermel a tartályba. Nincs ezzel probléma. Viszont egyik forgásirányba mégse, azt választottam. Viszont az enyémen vékonyabbak a csövek keresztmetszete, így kevesebb olaj jön át rajta. üdv.
Köszönöm!
Megpróbálkozom magasabb tartállyal.... Üdv.
Üdv.
Mi a véleményetek PB gázpalackról mint levegőtartály? Van valami hátránya annak az alumínium anyagnak? Mi az oka, hogy senki nem használja ilyesmire?
Szia!
Nehéz az aljára lyukat fúrni a kondenzvíz leeresztéshez. alut hegeszteni házilag nem mindenki tud. Alu csőidomok meg ritkák.
Üdv.
Valamelyest igaza van az előttem szólónak, bár megjegyezném a rajta lévő csap sem alu. hanem réz, tehát ez még csak megoldható, ráadásul magas nyomáson van próbázva ez rajta is van a palackon, tehát elviekben semmi akadálya, sőt! VISZONT! A merkaptánt nem nagyon tudod kimosni belőle, (ez egy barnás trutyi) ez a szagosító anyag benne, utána is büdös marad. A PB palackodat inkább add el 5-10e Ft-ért annyiból simán veszel nagyobb légtartályt is.... ...ó és alut heggesztetni nem olcsóság valóban! A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2016
Köszönöm válaszaitokat. Arról van itt szó, hogy egy használt alu gázpalack minőségében jobban bízom, mint egy random valaki által kidobott acél tartályban, mert annak nem tudom mennyire van szétkorrodálódva a belseje..Illetve kisebb tömegű. (az alu)
Igazából az etil merkaptán ami itt a kérdés. Sajnos a szerves kémiai tudásom tökéletesen nulla, de feltételezem arra is van valami megoldás valahogy semlegesíteni. Kérdés, hogy milyen erőforrásokba kerülne ez a művelet.. Alu hegesztés megoldható. Filozofálgatok még a kérdésen.
Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Nincs probléma a gázpalack használatával, szerkezetileg. A kondenzvíz korróziós hatása sem jelent rá veszélyt, ennek is örülni kell. Ami gond, az a plusz csatlakozók elhelyezése, pl a kondenzvizet leengedő csavar, csap, stb. Helye. Sajnos, meggyőző biztonsággal nemigen tudsz elhelyezni más helyre, pl az oldalára, aljára ilyen, felhegesztett idomot, mivel a palack fala mindenhol vékony.
A vékony fallal még nem is lenne nagy baj, csak hegesztéskor az anyagba feszültséget viszel, és a kristálok is durvulnak. Tekintve, hogy az alu kb harmad akkora szilárdsággal rendelkezik mint a legbilibb szerkezeti acél, és a szemcsék durvításával, illetve a maradó feszültségekkel tovább gyengíted az anyagot, nem javaslom a plusz hegesztést. Ami varrat a palack nyakán van, azt utána rendesen hőkezelték, ráadásul az egész kóceráj akkor vette fel az egységes, kb homogén kristályszerkezetét, utólag belemókolni nem érdemes, és veszélyes. Bocsánat az esetenként bonyolult fogalmazásért, igyekeztem érthetően leírni a miérteket, helytálló szakmai háttérrel. Akit bővebben érdekel, anyagszerkezettani könyvekben a normalizálás, és az újrakristályosítás témakörökben találja a részleteket. Olcsóbb, egyszerűbb az acél tartály használata, én is azt ajánlom. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2016
Bármit választassz is, főleg ha használt tartály, a lényeg hogy nyomáspróbázd! Sokan leírták már előttem de a lényeg hogy feltöltöd a tartályodat 80-90%-ig vízzel, esetleg letakarod egy pokróccal aztán hadd szóljon. 1,5-2x-es értékkel felfújod aztán egy kis stresszpróba ki-ki engedsz belőle egy levegőpisztollyal aztán újra felfújod...
A nehézség mindíg az,hogy találni kell valakit akinek a rendszere tud 10-12 bar-t vagy többet.. Az én kis kompresszorom gyárilag 9-et tud azzal próbáztam és 6 bar-on használom a tartályokat. Jó szórakozást
Teljesen egyetértek, gépészmérnöknek tanulok úgyhogy értem is amit leírsz, igazából én magam is hasonló problémákon gondolkodtam.
Ahol a gyári szelep csőszerelvénye van, ott vastagabb az anyag és egy elég komoly nyak van belehegesztve a szerkezetbe. Igazából én azon gondolkodom, hogy nem bontom meg a szerkezet, kizárólag a gyári menetes furatot használom mindenre. 10 bar a cél, egyébként, ezért sem akarom a tartályt kókányolni.. még az acélt sem, de annak a hegesztésével még lehet trükközni mert lassabban vezeti a hőt sokkal, mint az alu.
Úgy tűnik, erős a gépész-vér. nekem kb 1 évem van hátra a BSc képzésen, gépészmérnöki karon.
Egyetlen csatlakozón is meg tudod oldani a dolgot, csak nem túl jó rendszer. Állítva kell használd a tartályt, és egy T elosztó kell arra az egyetlen csatlakozásra. Az egyik így nyert leágazás a leeresztő, a másik a töltő/leeresztő csatlakozás. A leeresztő ágat mindenképp fel kell vinni a palack mellett, és a csőrendszerbe kell készíts egy kiöblösödést, amiben az esetleg felgyülemlett kondenzvíz, a kiáramlás során meg tud állni, mikor a légáram kikapja a palack aljából. Rossz elrendezés, nagyon párás levegővel tudsz csak dolgozni.
Üdvözlet. Sikerült szert tennem egy csonka illetve egy csepel légsűrítőre. Az lenne a kérdésem, hogy hány kw-os motorra lenne szükségem ha párhuzamosan szeretném őket üzemeltetni. Ha van itt valakinek ilyen megoldása szívesen fogadnék konkrét adatokat is pl tárcsa átmérők, mekkora fordulatú motor stb...Előre is köszi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |