Fórum témák
» Több friss téma |
bizony...és tényleg viszont hiába forrasztottam vissza a tv nem működilassan kuka lesz..
Üdv. Lenne egy apró merő, ami egy 7szegmens kijelzőn mutat számot 0tol 6ig.
Az egész be volt öntve valami kemény anyaggal, alig birtam leszedni. Van benne egy vezérlő IC,és egy SO8 IC. Sajnos mindkét olvashatatlan. Egy motorkerékpár ECUjából olvassa az adatot, szoval nemhiszem hogy valami elöregyártott IC. Sok programozható ICvel eddig nem volt dolgom de a lábak száma, a táplábak, de még esetlegesen az MCRL láb is ott van az ellenállással. A másik SO8ról fogalmam sincs mi lehet. A másik dolog, egyik ICröl sem tudom milyen irányba volt benne. Szerintetek? A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
Az állapotából ítélve jobban jársz ha lecseréled egy újra.
Köszönöm mindenkinek a gyors reakciót és a segítőkészséget!!király az oldal szép napot mindenkinek!
Szia! Egyszerűbb lenne tudni,hogy milyen adatok mennek bele,1 kijelző összeállítása,vezérlése nem sok idő.
Amúgy a rajzod nem jó így ránézésre,mert a bemenet(in) nem tud így csinálni semmit,vagyis nem sokat
Egy diagnosztikai konektoron kapja a jelet. Nemhiszem hogy annyira egyszerű megfejteni.
Valahol olvastam, hogy változó feszültség van rajta. Mértem, de állandó. Változó frekvencia lenne?
Nem multi,hanem szkóp kellene a méréséhez.Amúgy ami számot kiírna az mire vonatkozik?
És amit mondasz,hogy a központtal kommunikál(elvileg csak fogad) akkor rá lehet jönni .Ha 2 irányú(bár kijelzésnél ritka) akkor macerásabb,mert akkor nem árt 1 működő példány. (De ha nem a központtól jön a jel,hanem valamit mér,érzékel és ahhoz társít értéket,akkor az megoldható).
Sebesség fokozat kijelző. De ez már nem ide tartozik.
Elvileg jól van rajzolva. Miért megy 5V és a 12V is az ICbe? Miért megy két kimenet is a vezérlő ICbe?.. Mit tudhat ez az IC? A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2016
Akkor az (simán) kimérhető,hogy mit küld.Amint megvan össze lehet barkácsolni hozzá 1 kijelzést
Tudni kellene,hogy milyen a kommunikáció,addig nem tudsz továbbmenni.Az hogy pic,avr,stb van benne az teljesen mind1,mert úgy is le van védve.
Frekvenciamérőm mondjuk van. Azzal sem érek semmit?
Itt egy pontosabb rajz.
Mi lehet ez az IC? Mért megy bele 12V és 5V is. Miert van két kimenete? Komparátor lenne?
Számtalan IC-be "megy be" többféle feszültség. és több is jön ki belőlük. Pl. a FET meghajtóknál van logikai és meghajtó tápfeszültség, amelyek általában különböznek.
Ma mértem megint. Mértem a bejövő jelet. Feszültség ingadozik akkor is ha az érték ugyanaz, akkor is ha az érték változik.
Frekvencia ugyszint. Mértem már az SO8 két kimenetén, ott is csak zagyvaságokat, semmi konkrét stabil érték.
Szia!
Mint anno írtam sima műszerrel nem tudod kimérni,csak ha analóg lenne a bemenő jel,és azt mérné a kütyü.Bár az hogy 2 lába is a másik ic-be megy az lehet 2 irányú kommunikáció is(pl. 1 vezetékes soros,és a so8-as ic a szintillesztő,vagy bármi más ).Bár inkább CAN-re tippelnék,mert járműveknél általában azt használják.
Agy akkumulátor töltő vezérlő elektronikájának a tápjában, az 5V-os tabilizátor kimenetére fordított polaritással forrasztottam be a kondenzátort. Így is, szinte napi használatban kifogástalanul működött a töltő. Most, mivel kiderült a hiba, kivettem a kondenzátort, és kicseréltem egy másikra, amit már helyes polaritással tettem be. A készülék szintén jól működik.
Mellékeltem a kivett kondenzátor fotóját, amit még most is jónak mérek. Ezért kérdezem, milyen indoka lehet, hogyha egy 63V-os elkóra, tartósan fordított polaritással kapcsolunk 5V-ot, akkor ezt sem a készülék, sem a kondenzátor nem sínyli meg. Nem erre számítottam volna.
Hosszabb távon biztos, hogy felrobbant volna, de a nagy fesztűrés miatt gondolom a fordított polaritást is jobban tűrte. Egy 6.3V-os kondi fordítva berakva, kb. fél másodperc alatt durran. Persze csak akkor, ha van elég áram az etetéséhez, például egy PC tápban.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2016
De motorba CAN?
Mondjuk nagybáttyónak van ilyen kis hordozható szkópja. Azzal érnék valamit? Bővebben: Link Hirtelen guglizva, valami ilyesmi. Mint egy kis telefon, nagy kijelzővel.
Próbának jó lesz .Ha van diagnosztika a mocin,akkor valami központnak kellene lennie,ha az van,akkor valami kommunikációs rendszer is kell hogy legyen.Mivel csak 1 vezetéket használ,akkor sok lehetőség nincs(na jó van,de azt nem járművekben használják).
Na jó,bár a CAN is jó lenne,de ez inkább LIN. A SO-8 -as ic az a LIN meghajtó,illesztő. A 2 vezeték ami a kontrollerbe megy az a (rs232) . A dupla táp az nem is az.A 12V az az SO-8-as IC tápja,az 5v az meg a reset,vagy a wake.Jó bár ezek csak tippek(de elég jók ).
RS232re én is gondoltam, valhol neten találtam is rajzot, hogy egy SO8as isbe jött a jel, onan ki meg Tx és Rx lábak mentek. Felé volt írva hogy GPS. (Mondom ez valami hülyeség, ez valami GPSes bolondság, ki is Xeltem. Azóta nem találom a rajzot, és rájöttem, hogy az Gear Position Sensor)
CAN illesztő SO8 tokban: PCA82C250, PCA82C251, MCP2551, LT1796 ...
Ezeknek a lábkiosztása nem passzol ahoz, ami a nyákba van.
Ez LIN meghajtó,de ez hasonlít rá a legjobban
Érdekes, ilyennel még nem találkoztam.
Hogy lehetne kideríteni, hogy az az IC ami benne van, tényleg rs232 komunikáció? |
Bejelentkezés
Hirdetés |