Fórum témák
» Több friss téma |
Én elhiszem, viszont akinek az a munkája, hogy egész nap lohol egyik helyről a másikra javítani, beépíteni, karbantartani, annak nincs ideje órákat tölteni azzal, hogy egy komplett vezérlést átméregessen, hogy mi is ment haza benne. Ha valami látható hiba, akkor sem tartom valószínűnek, hogy a villamcsapás miatt csak az ment szét a panelon. Beszerzem, beforrasztom. És? Kiderül, hogy más sem jó és fölöslegesen elbarmoltam 2-3 órát, miközben 1-2 ügyfél meg várná, hogy oda is menjek. Nincs rá idő. és egyszerűen nem éri meg a vesződést foglalkozni vele.
Ha valaki saját szorgalmában talál egy műszerészt, aki hajlandó foglalkozni vele, hát hajrá. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2015
ÉÚrtem én, amit írsz, de annak például mi köze a hobbielektronikához, ha úgy írod le a dolgokat, mintha át akarnának verni a szakszervizesek? Pontosabban az, hogy leírod, hogy olcsóbban kijösz a javítással. A körítéssel együtt ez pont úgy hangzik, mintha le akarnának húzni Téged.
Hivatalos álláspont, hogy nem javítanak semmit. 1000 dolog elszállhat egy villámcsapás után. Egy valamit kicserél a szervizes, majd kiderül, hogy egy másik dolog is kuka, egy harmadik is, stb... Ezért nem éri meg ezzel foglalkozni. Akinek ez üzlet, az nem azért tukmálja a megrendelőre, mert jól akar keresni rajta. Azért tukmálja, mert nem éri meg a befektetett időt. Szóval én csak a felvetésedre reagálva leírtam, hogy miért nem javítgatjuk őket. Nem mellesleg pont korábban írtam is, hogy a vezérléssel együtt sok dolog elszállhat a motorokon belül lévő panelon és fordulat érzékelőn át a fotocelláig szinte minden. Nem egy példa van rá. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2015
Sziasztok,
Supramatic E2 motorban csak kattognak a relék de nem indul el. Stétszerelést és némi kábel meg panel cibálást (csak óvatosan) követően néhányszor elindúlt a motor szaggatva-egyenletlenül aztán megint semmi. Van valakinek ötlete? Esetleg szereljem ki a panelt és forrasszam át a relék környékét? Köszönöm.
1. Nézd meg a meghajtó motort. Ha szaggatva jár akkor már kopottak a szénkefék. Ha meg már nem is megy akkor teljesen elkoptak. Nem nehéz kicserélni.
2. A nem sok relét akár ki is cserélheted, de mielőtt megteszed nézd meg az 1.
Sziasztok!
A segítségeteket kérnem a következő dologgal kapcsolatban: Hörmann Supramatic kapuhoz szereltem volna be külső vevőt. Elkészítettem mindent, majd bekapcsolás után füstölt egyet a panelem (kapumotor panelje) és a külső nyomógomb bemenet többé nem indította a motort... Kiderült, hogy a gagyi kínai vevő kimenete nem potenciálmentes volt, 230VAC feszültséget mértem rajta (sajnos már későn). A panel bal oldalán, a külső nyomógomb csatlakoztatási pontjához viszonylag közel (annak a kapcsoló tirisztorához közel) egy cső alakú SMD elem szállt el, véleményem szerint egy SMD olvadóbiztosító, de nem vagyok benne biztos. Ha valakinek van ilyen panelje, kérem fényképezze le azt a részt, hogy be tudjam azonosítani az alkatrészt. Vagy ha valaki szimplán tud segíteni, azt is megköszönném. (Az előző hozzászólásban lévő kép bal oldala hiányzik, ott van a keresett alkatrész ) Üdvözlettel, János A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2015
Idézet: ....ez egy vezérlő család, nevezd meg a pontos típust .„"Supramatic"” Tudsz fotózni? Akkor mutass képet róla! Melyik előző hozzászólásban? Üzentél már privátban az alkotójának? Mit keresett a 230V a külső vevőben? Elég külső vevőket a kapumotorból kivezetett 24V-ról megtáplálni... A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2015
Szia!
A vezérlő Supramatic P2. Igen, írtam privátban, de gondoltam megkérdezem, hátha tud valaki segíteni egyből. A külső vevő nem 12, vagy 24V-os, hanem 230VAC tápfeszt igényel, a készülékbe a tápegység be van építve, így nem kell külön táp, illetve nem kell a motor vezérlőből kivezetni. Ezt a külső vevőt más eszközök vezérlésére is használnám! Mellékelem a képet a panelről, jelölve, hogy melyik alkatrész hiányzik. Miután elégett, beszürkült az elem, egyébként cső alakú volt (most már ki van forrasztva). A hozzászólás, amiben le lett fényképezve a panel: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1863759.html#1863759 Előre is köszönöm a segítséget! Üdv., János A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2015
OK...ha erről a képről van szó: Bővebben: Link ...akkor az a lengyel "elektroda" weboldalról lett "elcsenve"...de "szereztem" én is egy képet...
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2015
Szia! Köszönöm a képet. Látom itt is el van égve az alkatrész. Tudsz abban segíteni, hogy mi lehet az?
Üdv.
Hello!
Pontosan úgy néz ki, mint egy ellenállás...azonban a kép származási helyén sem tudtak róla bármit is mondani. Ha valóban így nézne ki, ellenállását meg lehetne mérni, csak nem a két végén mérve...
Szia!
Igen, ez az... De valoyn mekkora az ellenállása ! Üdv.,
Azért attól az nem lesz gagyi kínai, mert 230V-ot ad ki. Ezt leszögezhetjük, hogy figyelmetlen voltál. Na most. Elég fura a képen, hogy olyan, mintha a kábel be lenne forrasztva a lábakra, holott ezen a vezérlésen gyárilag egy lehúzható sorkapocs van.
A helyedben kipróbálnám (bár még soha nem mértem rá), hogy a hangszórócsatin lévő nyomógomb kimenet is elszállt-e. Lehet, hogy külön van a 20-21 sorkapcsoktól, ami a nyomógomb. (20=0V, 21=nyomógomb, 5=+24V).
Szia! A "kábel" azért van beforrasztva, mert ott a 20 21 lábakon működik a vezérlés. A hangszóró csatikon szállt el az ellenállás. A vevő egység leírásában potenciál mentes kontaktus volt. Jobban örülnék, ha a külső nyomógomb csatlakozó bemenetet sikerülne megjavítani...
Üdv.
Üdv!
Adott egy Avtek DC43 redőnymotor vezérlés (link), kép csatolva. Ez összehozható valahogyan egy hörmann rádiós vevőegységgel? Köszi előre is.
Üdv!
Hörmann LineaMatic (24V) kapu meghajtóval kapcsolatban kérném hozzáértők segítségét. Elég gyakoriak nálunk a rövidke áramszünetek. Ekkor a kapunak referencia menet üzembe kéne kapcsolnia (amikor megint tápot kap) de ezzel szemben van hogy órákig van hogy napokig se kép se hang. Mint vissza olvasva látom ennél a típusnál ez amolyan széria betegség. Arra gondoltam megakkuzom. A gyári szett a horror árával szóba sem jöhet. Amúgy is akad akku itthon. Ellenben elakadtam. Az akku csatlakozó a vezérlésen három pólusú. Arra tippeltem +12 0 -12 leosztás lesz de nem... Van valakinek bekötési tapasztalata/rajza ezzel a típussal kapcsolatban? Nem találok semmit a neten. :S Előre is köszönöm!
Vélhetően azért van horror árban, mert nem egy egyszerű akkuról van szó, pont hörmannál nem tudom, de nyilván ott is 2db 12 voltos akku ami 12 voltal tölt pl napelem (bármi) majd használatkor sorbaköti egy elektronika és leválasztja arra az időre a töltést, így lesz 24 volt.
Szóval, ha csak símán rátolod a két akkut a 24 voltra sorba töltőelektronika nálkül, nem biztos, hogy az akkuk szeretni fogják. Pehet, érdemes lenne megkeresni mi a hibája a vezérlésnek. Hidegbe/melegbe csinálja ezt? Üdv
-no offens- Szerintem meg vélhetően azért van horror árban mert mocskos mód lehúzós az árazás. Valóban lehet a gyáriban elektronika, már csak az üzemjelző led miatt is. Egyenlőre azt próbálom kideríteni, hogy a töltés vezérlés a vezérlőn van vagy az akku pakkos dobozban, illetve a három akku láb kiosztása mi. A két akku (ami az akku pakkos doboz műszaki leírásában meg van adva) 3800 huf (van is itthon) és a vezérlőről töltődik. Ha a vezérlőn nincs töltés vezérlés akkor sem indok egy műanyag dobozért meg egy töltés vezérlőért (az akkuk árának levonása után a legolcsóbb ajánlatot alapul véve) ~40K-t elkérni.
Szóval ezért érdeklődöm van e valakinek közelebbi infója. A hörmann (érthető üzleti okokból) hadititokként kezeli a kérdést. Amúgy minden áramkimaradás után ezt játszuk... táp ok egyenirányítás után a DC is rendben. Ennek ellenére pár óra-pár nap közötti intervallum kell neki amire magához tér, minden fajta közbeavatkozás nélkül.
Én még nem találkoztam ilyen esettel, de még csak hasonlóval se, de baromira érdekelne mi lenne a megoldás (az akkus huszárvágáson kívül)
Ahol én ilyet láttam, hogy áramszünet után nem tért észhez, ott szinte mindegyiknél az infra volt a ludas. EL31-es (3 eres) fotocelláknál volt, hogy mikor visszajött az áram, akkor a vevő oldala pirosan világított, mintha nem "látná" a másikat. Aztán órák múlva pedig megjavult.
Ez előfoedult Rotamaticnál is, nem csak Lineánál. Egyébként a hörmannál valóban az akksiban van a töltő is.
Ez gondolom nem egy síma mezei infra amihez 24 volt kell és ad egy No Nc kimenetet, hanem amilyen az élvédőkbe is szokott lenni ipari kapuknál?
(gondolom még egy fototesztet is tol neki induláskor, nehogy véletlen át lehessen verni egy síma átkötéssel... Asszem a b*ös életbe nem lesz hörmann kapunyitóm XD )
Bármilyen hihetetlen, de sima "olasz" fotocellát is rá lehet kötni.
Ugye a Hörmann alapvetően kétféle fotocellát használ. Ebből az EL31 a háromvezetékes, amiből kettő sima táp, a harmadik pedig a vevő oldalon a jel, adó oldalon teszt. A jel alap esetben 8K2 Ohm ellenállású a jel és a test között. Ha ide egy "olasz" fotocella kerül az ellenállással a sorba kötve a relé kimenetét (bemenet a test), akkor simán működik. Persze ilyenkor egyik dipkapcsolót sem kell felkapcsolni. Nem kell aktiválni semmit. A másik típus az EL301, ami kétvezetékes és az adót és a vevőt is ugyanoda kell kötni. Ezt nem lehet átverni, de ugye kiiktatni igen. Nem kötelező. Ez csak a kertkapu mozgatókra igaz, a garázskapukra nem. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2016
Üdv!
Adott egy Hörmann RotaMatic meghajtás. Az lenne a kérdésem, hogy a kapu zárva végállás betanításánál a T gombot rögtön el kell engedni miután kialszik az RT led vagy tovább nyomni és a végállásnak kellene megállítania? A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2016
Can, amelyik megáll, de van, amelyik nem. Volt több vezérlés/szoftver verzió. De mindegy, mert azt veszi referenciapontnak, ahol a piros led elalszik. A legjobb, ha elengeded, amint a piros led elaludt. Ez pláne akkor lényeges, ha már van beüzemelt/felkapcsolt fotocella. Ugyanis, ha belenyomod a kaput (némelyik vezérlés verziónál), akkor betanítás küzben sem fog elindulni az ellenkező irányba még tanítás üzemmódban sem.
Az a legjobb, ha tanítás közben nincs aktivált fotocella és elengeded a T gombot, ha a piros led kialudt.
Sziasztok
Hörmann rotamaticot (2 szárnyas) kellene asztalon műhely körülmények között tesztelni. 72-20, 73-20, 12-13 összezárva, 21-20 összezárására mégsincs reakció. Valószínűleg a motorok bekötésénél lesz valami, mert 4 érintkezős a csati motoronként, a nyákból ítélve a két szélsőn kapja a kraftot a moci, de mi az a 2 belső? Oda mit vár a földönkívüli? Köszi, üdv.
Hello!
Ha motorba belenéznél, láthatnád, hogy van benne valamilyen panel...198.oldal A hozzászólás módosítva: Jún 27, 2016
Szia
Pont erre céloztam, hogy műhely körülmények között, azaz nincs nálam a motor. Az általad javasolt pdf-t már letöltöttem, átnéztem és valóban van egy panel, amit ha jól értem egy csatiját át kell hidalni, ha nincs végállásütköző. Tehát egy olyan állapotot kéne létrehoznom, hogy szimulálni tudja a működését. Az a két középső érintkezőbe 24V van és egy 680ohmos ellenállással 0-ra lehet húzni, tehát vagy végállás, vagy valami reed fordulatszám jeladó. De hiába zárom össze nincs változás, a zöld led szabályos ütembe villog, ha a 23-20 vagy a 21-20-at összezárom akkor a piros led világít arra az időre, de nincs reakció. Jól értem, hogy ez lenne a nyitás, ill. személyibejáró NO csatlakozója? Üdv
Szia
A motorba lévő panelt megnéztem, a homály kifejezés új értelmet nyert számomra. 4 vezeték megy, ebből 2 szélső a motor áram. A 2 középsőn váltakozóáram megy, mellékeltem a panel képét, amit egy graetz egyenirányít, a motorba nem tudtam belenézni, hogy milyen jeladó van, mert össze van szegecselve, de ez most nem is fontos, mert vagy optikai, vagy hall-os, 3 vezetékes. tehát a váltakozóáramot egyenirányítja, ellátja táppal a jeladót, majd ugyanezen a vezetékpáron vissza adja jelként. A másik homály amire nem tudok rájönni, hogy ez elvileg egy jó panel lenne, de a piros led 6-okat villog, a mellékelt hibalista alapján Idézet: „Állítsa vissza a gyári beállításokat (lásd a 9.8 fejezetet) majd tanítsa újra a vezérlést, adott esetben cserélje ki azt” Erre van-e ötleted, mert nem szeretnék csakúgy memóriát törölni, főleg, ha azt se tudom, miért dobja ezt az üzenetet. Köszi a segítséget Üdv A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2016
Sziasztok
A445 tápja döglött meg (kapcsolóüzemű) a vezérlő IC el van durranva. Megtenné valaki, ha ilyen közelébe van, hogy lőne egy képet róla, mert így beazonosíthatatlan . Mellékeletm a képét, a bekarikázott IC durrant el. Köszi előrre is a segítséget. Üdv
Találtam a neten egy fotót amin TOP254-et vélek kiolvasni. Fotó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |