Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok biztos sokatok autóján van vonóhorog!
De sajnos utólag szerelt horognál megesik hogy nem szerelnek be visszajelzőt a műszerfalba. Ez még nem is baj mert meg lehet oldani pár száz forintos visszajelzővel. Igen ám de a visszajelző az irányjelző relé áramát figyeli és az ugy van hogy 2x21w. Ha a futót bedugod akkor lessz 3x21w. Nade nekem egy mondjuk zsigulim van amin van két kis oldal irányjelző ami 4-4w . Szóval az autó 2x21w+4w teljesítménnyel már sajna a gagyi visszajelzőt müködésbe hozza.És a műszakinál ez gáz!!!! Hogyan lehetne egy kicsit jobb áramkört csinálni ami tökéletesebb?Mondjuk ráhagyással 50 w nál villogtassa a ledet.
heló
Szedd szét az elektronikát, abban találsz egy üveg csövet, aminek a két végén van egy-egy kivezetés(egyébként reed relé a neve), és a csőre rá van tekerve rézdrót. Abból a rátekert rézdrótból tekerj le mondjuk 10 menetet, majd próba. Addig tekerd lefelé, amíg csak utánfutóra kapcsol be.
Ez a kis kapcsolás képes bármilyen fogyasztást kimutatni, a lényege hogy a diódát úgy kell megválasztani hogy a fogysztó áramát bírja.
Ezt a kapcsolást én is az utánfutó visszajelzésére csináltam annó (nagytételbe), és stabilan működik.
Van egy topik ebben a témában, keresd meg, ott eléggé ki van vesézve...
Neked a reed-relés a jó, azt be tudod állitani...
"Kiégett izzó ellenörzése az autóban" topikra gondoltam, abba tettem egy izzóör.jpg-t vagy mit, de van az általad emlitettben is...
A diódás megoldás nem nézi az ampert ( wattot ), meg "veszteséges" is - elektronikát meg felesleges belerakni.
Sziasztok arra gondoltam építek egy utánfutó lámpa vizsgalott ez is úgy működne mint a kocsin csak az utánfutó csatlakozóját nem az autó csatlakozójába dugnám hanem egy külön épített dobozba ugyanúgy lenne benne indexrelé stb csak a bekötésélvelvan baj
nem tudom hogy aljak neki rajzokat várnak hozászolásokat is előre is kösz ja rendszer 12voltos
Szia!
Itt az utánfutó bekötése + az indexé gondolom a fék és a többi helyettesíthető lenne egy egy kapcsolóval is.
Az a legegyszerűbb ha az össze égőnek adsz 12v-ot, nem kell idexrelé se meg semmi. Egyszerre világít az összes és ami nem világít azt kell kicserélni Csatlakozó bekötése
Helló!
Tönkrement egy ilyen utólagosan beépített utánfutó visszajelző az autóban. Most meg kellene csinálni ,vagy kiváltani valamivel, mert kellene a visszajelző működése is. Visszarajzoltam a szerkezetet, szerintetek mi lehet a gond? Ha a 3,9K-s ellenállást kiveszem, akkor alapból halványan ég az izzó, amikor pedig 2,5A-es terhelést kötök a kimenetre, akkor kicsit halványodik. Ha 5,5A-el terhelem, akkor sem alszik el az izzó. Egyébként nem csinál semmit. Amikor tönkrement, akkor úgy emlékszem, hogy a sönt ment tönkre, kettéolvadt a szál. Most pótoltam, de az említett jelenséget csinálja. Meg talán a dióda is rossz volt.
Szia!
Ha megnyúlt a sönt, akkor már nem azt az értéket fogja a 741 a BC bázisára juttatni, mint eredetileg. Lehet, hogy csak finomítani kell a 741 kimenetén, hogy ne nyisson ki a tranzisztor. Ezt úgy próbáld meg. hogy a maximális terhelésnél a potit addig állítsd, míg a lámpa világítani kezd, utána ha felezed a terhelést, akkor el kell aludnia. Nekem egy lényegesen egyszerűbb megoldás van beépítve, reed relés, amit a futó többlet áramfelvétele hoz működésbe. Ettől egyszerűbbet és megbízhatóbbat nem tudok ajánlani.
Még csak annyit, hogy ebből és a köréje tekert 1.5-s zománchuzalból tekert 5-8 menetből már kész is a visszajelző kapcsolód. Beállítani csak egyszer kell a maximális áramfelvételnél és örök élet.
Hirtelen felindulásból megnéztem a 741-es adatlapját és kiderült egy kis turpisság. A be és kimenetet felcseréltem, és a timmer egyik vége és közepe össze volt kötve elvileg, mert a nyákon a fólia el volt vágva ott. Most kiiktattam a tranyós részt, egy ledet kötöttem egy ellenállással a 741-ea kimenetére és szépen világít a led, amikor terhelést kötök a kimenetre. Úgyhogy ez ennyiben marad szerintem és ledes lesz a visszajelzés.
De ha leveszed róla a többletteljesítményt, akkor elalszik? Vizsgán csak úgy fogadják el!
Ha én csak egy 21w-os izzót szeretnék kontrollálni, milyen diódát kell beépítenem a csatolt kapcsolásba?
Sziasztok! Látom hogy elég régen történt itt bejegyzés,ebben a témában..de hátha szerencsém lesz..és tud valaki segíteni.
1990-es Skoda Favorithoz szeretnék utánfutó index visszajelző ledet bekötni..Segítséget kérnék,hogy ennél az autótípusnál konkrétan melyik vezetékre kell rácsatlakozni,melyik vezetéket hova kössem stb... Egy egykörös visszajelzőről van szó,egy leddel+három vezetékkel,piros-fekete-fehér színnel...Melyiket hova kössem?? Segítséget előre is nagyon köszönöm.
Szia! Az elvi kapcsolási rajz a bekötésről, hogy hogyan van applikálva a villogó reléhez a visszajelző áramkör. Ha az U1 típust vetted, akkor is ilyen a felépítése az áramkörnek csak az nem állítható érzékenység, áramfelvétel szempontjából. A piros szálat kell sorba kötni a villogó relé bemenetén ezen kapcsolás szerint és a visszajelző LED szabadon maradt szálát testre kötni (talán az a fehér szál?) és kész.
Sziasztok!
Látom nem nagy itt a mozgás, de pont ebben a témában lenne egy nagy kérdésem! A lényeg, hogy adott egy 96-os minimum elektromossággal szerelt autó. A vonóhorog visszajelző lámpát szeretném bekötni, oly módon, hogy nem vagdalom meg a vezetékeket, hanem egyszerűen veszek egy C2 azaz vonóhorog visszajelző kivezetéssel ellátott relét! Nos össze is raktam, be is kötöttem esztétikusan a kis zöld 5mm-es ledet (a hozzá való ellenállással), viszont sajnos igaz hogy csak egy pillanatra, de felvillan a led irányjelzéskor...ha a futót rákötöm, normálisan villog az irányjelzővel együtt, tehát úgy jól működik.... Vettem 3 különböző gyártmányú relét, de az összessel ez a jelenség... Kipróbáltam led helyett egy 1.5W os műszerfal izzóval, természetesen azzal jól működik... Abban kérnék segítséget, hogy hogyan tudnám ezt a jelenséget megoldani, úgy hogy marad a relé és a led is!!!!!! Mit kössek a led elé/mellé hogy úgy működjön mint a 1.5W os izzóval??? Nagyobb ellenállást próbáltam, de nem sok sikerrel.... Köszönöm előre is a válaszokat, ötleteket!!!
Vagy esetleg a relé belsejében kellene modosítani valamit????
De ha kell, le is fényképezhetem a relét belülről...hátha segít!!!
Szia.
"A jól beállított visszajelző utánfutó nélkül egyet villan, majd sötét marad. Utánfutó rákapcsolása esetén szinkronban villog a meglévő visszajelzővel, hiba esetén nem villog." Mi is a gond?
Szia!!!
Köszi elsősorban, hogy foglalkozol a gondommal! Szoval minden jol működik, egyedül ha nincs csatlakoztatva a futo, villog a led az irányjelzővel, de csak egy szemvillanásra villanik.... ha rá van kapcsolva a futo, papírforma szerint működik.... Izzoval jol működik.... Mit tudok csinálni, hogy leddel is jol működjön és ne villanjon futo nélkül????
Vagyis magyarul, vontatmány nélkül is enged a relé a visszajelzőre egy nagyon rövid impulzust minden villanásnál, ami egy izzot nem villant fel, de a ledet viszont igen.....
Kézen fekvő lenne hogy akkor rakjak izzot, de szeretném mindenképpen leddel megoldani, ehhez kellene a segítség....
Köss a LED-del párhuzamosan egy ellenállást. A tesztizzó névleges teljesítményéből ki lehet számítani, hogy kb. mekkora ellenállás kell.
Szia! Amit meg akarsz "erőszakolni" az valójában üzemszerű működés ezeknél a reed relés megoldású visszajelzőknél. Amit egy LED ki tud jelezni azt egy izzó nem tud láthatóvá tenni ennél a pillanatnyi kapcsolásnál, mert az izzót is bekapcsolja egy pillanatra de az nem izzik fel ennyi idő alatt, így szemmel nem látható annak parázslása. Talán az üzemszerű működés kontrolljaként kellene elfogadni a LED egyetlen felvillanását, mert ha alaphelyzetben (csak a kocsi irányjelzőjét működtetve) indexelsz oldalanként és abból az egyik izzó kiégett, már nem is fog felvillanni a visszajelző.
Hali!
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ez a működés teljesen redjén való.
Ez azért van mert az összes irányjelző áramát figyeli a reed relés cucc!
Én megcsináltam, hogy csak a utánfutó árama menjen át rajta. Ehhez 2 tekercselés kell, és jóval több menet! És természetesen hátra kell "vinni" a reed relét, majd a visszajelző ledhez visszavezetékezni. Igazán korrekt megoldás az utánfutó leválasztó lenne, ami figyelné a kiégett izzót, zárlatos rendszert is! Ilyet szeretnék, de nem döntöttem még el, hogy veszek vagy építek...
Sziasztok!
Nekifutok még egyszer, a tisztánlátás kedvéért! Gyorsan összeforrasztottam 2db 21 W, egy 5 W és egy 1.2W izzot! A harmadik 21 W izzo, ami a futoé lenne, kapcsoloval került a körbe! Reed relés cucc NINCS! 4 lábú, din szabványos irányjelző relét vettem, aminek a 4. lába a "C2" utánfuto visszajelző lámpa kivezetés! Kezdetnek egy 1.2 W izzot kötöttem a C2 lábra, azzal a következő, hangsúlyozom, normális, rendeltetésszerű működést produkálta: -bekapcsoláskor az első villanásnál villant az utánfuto visszajelző, majd azt követően nem világított. A +21 W izzo rákötését követően együtt villog a visszajelző a többi izzoval! Majd rákötöttem a hobbielektronikai boltban kaphato 12V-os ellenállással ellátott zöld fényű ledet, ami a következőt produkálta: -bekapcsolás után a villanáskor normál fénnyel világít, a szünetekben pedig halványan. A + 21 W izzo rákapcsolását követően ugyanaz! Majd tanácsotokra, párhuzamosan rákötöttem a visszajelző izzora különböző ellenállású ellenállásokat, de nem történt változás! Segítsetek, hogyan tudnám a ledet az 1.2 W izzohoz hasonlatos tulajdonságokkal felvértezni???? Köszönöm előre is a segítséget!!!
Hello! Köss a Led-es visszajelződdel párhuzamosan egy 100ohm/2W-os ellenállást. Ennek így meg kell egyeznie az 1,2W-os izzó működésével.
Sziasztok!
Következő lenne a probléma vettem egy U1 típusú utánfutó visszajelzőt,de mint utólag kiderült 2 körös kell az én kocsimhoz.Kérdésem az lenne hogy ha a két piros szálat ketté osztanám és úgy kötném be oldalanként az irányjelzőre akkor működne,vagy mindenféle kép ki kell cseréltetnem 2 körösre?Neten találtam róla képet igazából kép alapján annyiban más, hogy nem 3 száll vezeték jön a reed reléből hanem 5 Vagy a reed relén oldalanként külön van tekerve és nem fog működni ha csak a két kivezetést még ketté osztanám? |
Bejelentkezés
Hirdetés |