Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok biztos sokatok autóján van vonóhorog!
![]() De sajnos utólag szerelt horognál megesik hogy nem szerelnek be visszajelzőt a műszerfalba. Ez még nem is baj mert meg lehet oldani pár száz forintos visszajelzővel. Igen ám de a visszajelző az irányjelző relé áramát figyeli és az ugy van hogy 2x21w. Ha a futót bedugod akkor lessz 3x21w. Nade nekem egy mondjuk zsigulim van amin van két kis oldal irányjelző ami 4-4w . Szóval az autó 2x21w+4w teljesítménnyel már sajna a gagyi visszajelzőt müködésbe hozza.És a műszakinál ez gáz!!!! ![]() Hogyan lehetne egy kicsit jobb áramkört csinálni ami tökéletesebb?Mondjuk ráhagyással 50 w nál villogtassa a ledet.
heló
Szedd szét az elektronikát, abban találsz egy üveg csövet, aminek a két végén van egy-egy kivezetés(egyébként reed relé a neve), és a csőre rá van tekerve rézdrót. Abból a rátekert rézdrótból tekerj le mondjuk 10 menetet, majd próba. Addig tekerd lefelé, amíg csak utánfutóra kapcsol be.
Ez a kis kapcsolás képes bármilyen fogyasztást kimutatni, a lényege hogy a diódát úgy kell megválasztani hogy a fogysztó áramát bírja.
Ezt a kapcsolást én is az utánfutó visszajelzésére csináltam annó (nagytételbe), és stabilan működik.
Van egy topik ebben a témában, keresd meg, ott eléggé ki van vesézve...
Neked a reed-relés a jó, azt be tudod állitani...
"Kiégett izzó ellenörzése az autóban" topikra gondoltam, abba tettem egy izzóör.jpg-t vagy mit, de van az általad emlitettben is...
A diódás megoldás nem nézi az ampert ( wattot ), meg "veszteséges" is - elektronikát meg felesleges belerakni.
Sziasztok arra gondoltam építek egy utánfutó lámpa vizsgalott ez is úgy működne mint a kocsin csak az utánfutó csatlakozóját nem az autó csatlakozójába dugnám hanem egy külön épített dobozba ugyanúgy lenne benne indexrelé stb csak a bekötésélvelvan baj
nem tudom hogy aljak neki rajzokat várnak hozászolásokat is előre is kösz ja rendszer 12voltos
Szia!
Itt az utánfutó bekötése + az indexé gondolom a fék és a többi helyettesíthető lenne egy egy kapcsolóval is.
Az a legegyszerűbb ha az össze égőnek adsz 12v-ot, nem kell idexrelé se meg semmi. Egyszerre világít az összes és ami nem világít azt kell kicserélni
![]()
Helló!
Tönkrement egy ilyen utólagosan beépített utánfutó visszajelző az autóban. Most meg kellene csinálni ,vagy kiváltani valamivel, mert kellene a visszajelző működése is. Visszarajzoltam a szerkezetet, szerintetek mi lehet a gond? Ha a 3,9K-s ellenállást kiveszem, akkor alapból halványan ég az izzó, amikor pedig 2,5A-es terhelést kötök a kimenetre, akkor kicsit halványodik. Ha 5,5A-el terhelem, akkor sem alszik el az izzó. Egyébként nem csinál semmit. Amikor tönkrement, akkor úgy emlékszem, hogy a sönt ment tönkre, kettéolvadt a szál. Most pótoltam, de az említett jelenséget csinálja. Meg talán a dióda is rossz volt.
Szia!
Ha megnyúlt a sönt, akkor már nem azt az értéket fogja a 741 a BC bázisára juttatni, mint eredetileg. Lehet, hogy csak finomítani kell a 741 kimenetén, hogy ne nyisson ki a tranzisztor. Ezt úgy próbáld meg. hogy a maximális terhelésnél a potit addig állítsd, míg a lámpa világítani kezd, utána ha felezed a terhelést, akkor el kell aludnia. Nekem egy lényegesen egyszerűbb megoldás van beépítve, reed relés, amit a futó többlet áramfelvétele hoz működésbe. Ettől egyszerűbbet és megbízhatóbbat nem tudok ajánlani.
Még csak annyit, hogy ebből és a köréje tekert 1.5-s zománchuzalból tekert 5-8 menetből már kész is a visszajelző kapcsolód. Beállítani csak egyszer kell a maximális áramfelvételnél és örök élet.
![]()
Hirtelen felindulásból megnéztem a 741-es adatlapját és kiderült egy kis turpisság. A be és kimenetet felcseréltem, és a timmer egyik vége és közepe össze volt kötve elvileg, mert a nyákon a fólia el volt vágva ott.
![]()
De ha leveszed róla a többletteljesítményt, akkor elalszik? Vizsgán csak úgy fogadják el!
Ha én csak egy 21w-os izzót szeretnék kontrollálni, milyen diódát kell beépítenem a csatolt kapcsolásba?
Sziasztok! Látom hogy elég régen történt itt bejegyzés,ebben a témában..de hátha szerencsém lesz..és tud valaki segíteni.
1990-es Skoda Favorithoz szeretnék utánfutó index visszajelző ledet bekötni..Segítséget kérnék,hogy ennél az autótípusnál konkrétan melyik vezetékre kell rácsatlakozni,melyik vezetéket hova kössem stb... Egy egykörös visszajelzőről van szó,egy leddel+három vezetékkel,piros-fekete-fehér színnel...Melyiket hova kössem?? Segítséget előre is nagyon köszönöm.
Szia! Az elvi kapcsolási rajz a bekötésről, hogy hogyan van applikálva a villogó reléhez a visszajelző áramkör. Ha az U1 típust vetted, akkor is ilyen a felépítése az áramkörnek csak az nem állítható érzékenység, áramfelvétel szempontjából. A piros szálat kell sorba kötni a villogó relé bemenetén ezen kapcsolás szerint és a visszajelző LED szabadon maradt szálát testre kötni (talán az a fehér szál?) és kész.
Sziasztok!
Látom nem nagy itt a mozgás, de pont ebben a témában lenne egy nagy kérdésem! A lényeg, hogy adott egy 96-os minimum elektromossággal szerelt autó. A vonóhorog visszajelző lámpát szeretném bekötni, oly módon, hogy nem vagdalom meg a vezetékeket, hanem egyszerűen veszek egy C2 azaz vonóhorog visszajelző kivezetéssel ellátott relét! Nos össze is raktam, be is kötöttem esztétikusan a kis zöld 5mm-es ledet (a hozzá való ellenállással), viszont sajnos igaz hogy csak egy pillanatra, de felvillan a led irányjelzéskor...ha a futót rákötöm, normálisan villog az irányjelzővel együtt, tehát úgy jól működik.... Vettem 3 különböző gyártmányú relét, de az összessel ez a jelenség... Kipróbáltam led helyett egy 1.5W os műszerfal izzóval, természetesen azzal jól működik... Abban kérnék segítséget, hogy hogyan tudnám ezt a jelenséget megoldani, úgy hogy marad a relé és a led is!!!!!! Mit kössek a led elé/mellé hogy úgy működjön mint a 1.5W os izzóval??? Nagyobb ellenállást próbáltam, de nem sok sikerrel.... Köszönöm előre is a válaszokat, ötleteket!!!
Vagy esetleg a relé belsejében kellene modosítani valamit????
De ha kell, le is fényképezhetem a relét belülről...hátha segít!!!
Szia.
"A jól beállított visszajelző utánfutó nélkül egyet villan, majd sötét marad. Utánfutó rákapcsolása esetén szinkronban villog a meglévő visszajelzővel, hiba esetén nem villog." Mi is a gond?
Szia!!!
Köszi elsősorban, hogy foglalkozol a gondommal! ![]() Szoval minden jol működik, egyedül ha nincs csatlakoztatva a futo, villog a led az irányjelzővel, de csak egy szemvillanásra villanik.... ha rá van kapcsolva a futo, papírforma szerint működik.... Izzoval jol működik.... Mit tudok csinálni, hogy leddel is jol működjön és ne villanjon futo nélkül????
Vagyis magyarul, vontatmány nélkül is enged a relé a visszajelzőre egy nagyon rövid impulzust minden villanásnál, ami egy izzot nem villant fel, de a ledet viszont igen.....
Kézen fekvő lenne hogy akkor rakjak izzot, de szeretném mindenképpen leddel megoldani, ehhez kellene a segítség....
Köss a LED-del párhuzamosan egy ellenállást. A tesztizzó névleges teljesítményéből ki lehet számítani, hogy kb. mekkora ellenállás kell.
Szia! Amit meg akarsz "erőszakolni" az valójában üzemszerű működés ezeknél a reed relés megoldású visszajelzőknél. Amit egy LED ki tud jelezni azt egy izzó nem tud láthatóvá tenni ennél a pillanatnyi kapcsolásnál, mert az izzót is bekapcsolja egy pillanatra de az nem izzik fel ennyi idő alatt, így szemmel nem látható annak parázslása. Talán az üzemszerű működés kontrolljaként kellene elfogadni a LED egyetlen felvillanását, mert ha alaphelyzetben (csak a kocsi irányjelzőjét működtetve) indexelsz oldalanként és abból az egyik izzó kiégett, már nem is fog felvillanni a visszajelző.
![]()
Hali!
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ez a működés teljesen redjén való.
Ez azért van mert az összes irányjelző áramát figyeli a reed relés cucc!
Én megcsináltam, hogy csak a utánfutó árama menjen át rajta. Ehhez 2 tekercselés kell, és jóval több menet! És természetesen hátra kell "vinni" a reed relét, majd a visszajelző ledhez visszavezetékezni. Igazán korrekt megoldás az utánfutó leválasztó lenne, ami figyelné a kiégett izzót, zárlatos rendszert is! Ilyet szeretnék, de nem döntöttem még el, hogy veszek vagy építek...
Sziasztok!
Nekifutok még egyszer, a tisztánlátás kedvéért! Gyorsan összeforrasztottam 2db 21 W, egy 5 W és egy 1.2W izzot! A harmadik 21 W izzo, ami a futoé lenne, kapcsoloval került a körbe! Reed relés cucc NINCS! 4 lábú, din szabványos irányjelző relét vettem, aminek a 4. lába a "C2" utánfuto visszajelző lámpa kivezetés! Kezdetnek egy 1.2 W izzot kötöttem a C2 lábra, azzal a következő, hangsúlyozom, normális, rendeltetésszerű működést produkálta: -bekapcsoláskor az első villanásnál villant az utánfuto visszajelző, majd azt követően nem világított. A +21 W izzo rákötését követően együtt villog a visszajelző a többi izzoval! Majd rákötöttem a hobbielektronikai boltban kaphato 12V-os ellenállással ellátott zöld fényű ledet, ami a következőt produkálta: -bekapcsolás után a villanáskor normál fénnyel világít, a szünetekben pedig halványan. A + 21 W izzo rákapcsolását követően ugyanaz! Majd tanácsotokra, párhuzamosan rákötöttem a visszajelző izzora különböző ellenállású ellenállásokat, de nem történt változás! Segítsetek, hogyan tudnám a ledet az 1.2 W izzohoz hasonlatos tulajdonságokkal felvértezni???? Köszönöm előre is a segítséget!!!
Hello! Köss a Led-es visszajelződdel párhuzamosan egy 100ohm/2W-os ellenállást. Ennek így meg kell egyeznie az 1,2W-os izzó működésével.
Sziasztok!
Következő lenne a probléma vettem egy U1 típusú utánfutó visszajelzőt,de mint utólag kiderült 2 körös kell az én kocsimhoz.Kérdésem az lenne hogy ha a két piros szálat ketté osztanám és úgy kötném be oldalanként az irányjelzőre akkor működne,vagy mindenféle kép ki kell cseréltetnem 2 körösre?Neten találtam róla képet igazából kép alapján annyiban más, hogy nem 3 száll vezeték jön a reed reléből hanem 5 Vagy a reed relén oldalanként külön van tekerve és nem fog működni ha csak a két kivezetést még ketté osztanám? |
Bejelentkezés
Hirdetés |