Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Igen van, a panelen a kis heli trimmerrel állìtható. Nem rángatja ann,ira a labortápot, alig vesz fel valamivel többet. Olyan mintha mindig tiltani akarna, de nem teszi. A SAL SAF2070-ben is hasonló táp van egyébként.
Üresjáratban is csinálja ezt de terhelés függvénye mennyire rángat.
Akkor nem kizárt hogy leáll a táp,teljesen, és a rángatás, pattogás, az újraindulásból származik.
Igen, ezen en is gondolkoztam, csak nem tudom mitol allhat le. A tapfeszultseg a kimeneten ugyan akkor teljesen stabil. Szkoppal merve erzekelhetoek az ugrasok de a tapfesz nem valtozik.
Mennyit eszik a táplált áramkör? Mekkora áttétele van a táp trafójának?
Ha van szkópod akkor lehet mérni a tápfesz hullámosságot, a felvett áram impulzusokat. Ami még eszembe jutott bár hangyányinál is kisebb a valószínűsége, hogy enyhén egymásra nyitnak a táp fetjei. Nem látom át a kapcsolást, mivel azt nem osztottad meg, de a földhurok is szokott bajokat okozni! Jel vezetéken, GND-n, nem szabad, hogy táp áram folyjon! Az összes autós erőben nincs galvanikus, pontosabban fogalmazva inkább csak egyenáramú, kapcsolat a jel bemenet földje és táp földje közt!
A legtöbb gyáriban a 12volt és az emelt tápfesz földje közé beraknak 1-1db 1kOhm párhuzamosan 100nF-al.
Igen, de itt csak egy 8-10K-os ellenallas van bent.
Lehet ha azt kisebbre cserelem es vele parhuzamba berakok egy 68-100nf-et akkor jo lesz?
Ki kell próbálni, tönkre nem mehet tőle.
Sziasztok, van egy Steg QM 75.4x autó erősitőm a végfok tranyók elmentek a LOW csatornán azokat cseréltem, illetve a trafót szaggató fetek (4db)..Elindult de viszont olyannyira kis mértékű a hangerő, hogy csak akkor hallom ha a fejemet a hangszóróhoz teszem...Mikor kikapcsolom akkor megugrik a hangerő, valaki találkozott már ilyennel?
Szia! Például előerősítő féltáp hiánya.
Igen, nem kapta meg a tápot az a rész, mivel letiltott a védelem. Kivettem a tranyót ami lezárta a feszültséget és müködik rendesen túlmelegedés és egyéb probléma nélkül, de szeretnék szépiteni rajta hogy a piros led ne jelezzen hibát. Úgy kaptam ezt az erősitőt hogy mikor szétszedtem, az első ami kiszúrta a szemem, hogy a "temperature sensor"-nál az alkatrész mintha szétrepült volna,vagy eltörték. Csak a 2 lába áll ki, gyakorlatilag 2 drót darab.. Nem tudom hogy ez NTC vagy PTC vagy mi lehet, előfordulhat hogy pont ez miatt világit mert megvan szakadva?
Sajnos nem ismerem ilyen mélységben az általad javított készüléket.
Tegyél be egy potit kb 100k-t, a szenzor helyére, és tekergesd!
Milyen teljesitményre képes?
2x4 ohm pioner 2 ohm-ra kötve ezzel az erővel hajtanám mit gondoltok ? A hangszóró 350W RMS 800 Max A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2017
Idézet: „Milyen teljesitményre képes?” Villamos és akusztikus...
Jó az a Pioneer, hallottam már olyat, bár Az érzékenysége annyira nem jó Én maradok a 2db BEAG HX-301-es-nél.. Azzal is szétrepül a kocsi fél hangerőn...
Üdv. Még kapcsolóüzemű tápot sose építettem, és most tanulnék Megépítettem próba nyákra (kép) EmmZolee féle tápot, nagy köszönet érte. Tudom szarul néz ki, majd át lesz szerkesztve az adott dobozhoz a nyák. A trafó egy gyári auto végből lett bontva ami 60-70khz ment (megmértem a ct rt-ket szintén 494hajtotta) 2x28vDC és 320w névleges hangteljesítményre volt, gondolm 350wattot lehet kivenni kb belőle. Problémám viszont akadt, először a 100ohm gate ellenálás miatt 12kHz ig lehetett elmenni. Ezt lecsökkentettem 10ohmra ekkor már 22kHz tudtam emelni itt szép négyszögjel van mindenütt 14,4 volton 300mA ar áramfelvétel, terhelhető is szépen, alig esik fesz 200wattnál, félvezetők szinte nem is melegednek a tekercs kézmeleg pár perc alatt. Amint kezdem emelni a freki, úgy kezd jelentkezni, exponenciálisan a frekivel egy csúcs a négyszögjelen + hatalmas áramfelvétele lesz. Ekkor a secunder oldalon akár 40volt is megjelenik pár másodperc alatt, gondolom a csúcs tölti túl. irf9205 4db van jelenleg a primer előtt elég ?
Mit ronthattam el ? 22kHz stabil, de szinte hangfreki miatt félek ,hogy bekerül a erősítő részbe a jövőben, és nem tudom hogy így mennyire terhelhető. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2017
Amellett hogy rossz a nyákterv, csatolhattál volna rajzot is, mert senki nem fogja belőle kibogarászni hogy mi hova van kötve, mekkora értékű stb. Ha a trafó 60kHz-en ment akkor itt is illene neki annyival menni, és addig nem nőni hanem inkább csökkenni kellene az áramfelvételnek. A trafón a túllövés természetes, nyilván nem mindegy hogy mekkora, azért kell a snubber, aminek az értéke szintén nem tetszőleges, részben a nyákterv is meghatározza. Úgy kb. 200kHz-ig gond nélkül kellene menni neki, ami nekem van hasonló csak kisebb áramra az még 250kHz-en is ment egy gagyi ferrittel. A fetek kivezetékezése sem lesz egészséges.
Mi rossz a nyákterven ? Nincs rajzom ebből csináltam én is. Snubbert kipróbáltam a bontott tápból kiszedve 6,8nano-11ohmal, alig változott a tüske, a fetek D-S lábára rakva. Aztán próbáltam még 1-100nanoig, értékét nem tudom számolni mi lehet megfelelő. Viszont érdekes idáig a bontott KIA494 el próbáltam,majd kicseréltem kíváncsiságból Hestoréből rendeltre TL494CN és most 30kHz-ig jó vagyok snubber nélkül. Meghajtást még megnézegetem háta az szívat mpsa42-92. A fetek nem így lesznek kivezetve, ez csak próba nyák, áttervezem a doboz méretéhez, ha jól fog működni.
Köszi az ötleteket, már előrébb vagyok. (rengeteget kell olvasnom még, szakmunkástudással ) A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2017
Ami első ránézésre is látszik, hogy az elkók nincsenek az áramútban, tehát majdnem olyan mintha ott se lennének. Aztán főleg az alsó sornál a fetek töltő-kisütő árama iszonyat hosszú fólián folyik. A rossz nyákterv miatt a teljesítménnyel arányosan fognak jönni elő a problémák. Egy ilyen elrendezésű tápnak akár 6-800W szinuszos teljesítményt is le kellene tudni adni, különösebb gond nélkül. Snubbernek a 4,7nF-22ohm a legtöbb esetben beválik, amit nem a fetekre hanem a két félprimer közé kell kötni.
Ez a "nincs a kondi az áramútban" dolog engem zavar. Csináltam is tesztet róla, szkópos ábrákkal, és rosszabb volt az eredmény, ha a kondi lábánál készítettem bevágást, mert ott egy kicsi értékű soros ellenállás jött létre (nagyobb volt a brumm a terhelésen). Szívesen látnék egy rendes mérést, ahol ténylegesen bebizonyosodik, hogy az áram kikerüli a kondit. Tegye már meg valaki légyszives. Én már megtettem, de senki sem reagált rá. Se pro, se kontra, se hibás a mérésed, se semmi... És közben meg minden héten feljön ez a kikerüli a kondit az áram szöveg.
Ez azért így elég erős, nem: "az elkók nincsenek az áramútban, tehát majdnem olyan mintha ott se lennének." ? A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2017
Arról én nem tehetek hogy téged egy alapvető elektrotechnikai dolog zavar, arról meg pláne nem, hogy készítettél valami mérést, amiből ráadásul téves következtetést vontál le. Meg kell nézni néhány gyári készüléket amiben úgy csinálták meg ahogy kell, és el kell rajta gondolkodni hogy vajon miért. Rendes mérést tett fel a Karesz valamelyik topikba, nézd meg, az ernyőfotók ott is önmagukért beszélnek. Szóval az elektronok akkor is a rövidebb ellenállású utat fogják választani ha ez neked nem tetszik. És akkor ott van még az inch-enkénti 10nH induktivitás.
De ha van az autódban erősítő, és hozzá mondjuk egy fél F-os kondi, akkor ki is tudod próbálni a dolgot. Kösd be úgy a kondit ahogy kell (akku->kondi->erősítő), majd kösd rá a kondit 2 dróttal párhuzamosan az erősítő betáp kapcsaira, és látni (hallani) fogod a különbséget. Szóval kicsit sem erős amit írtam. Azért sem, mert a kollégának már 200W-on gondja van vele, nekem 600W-on sem volt, nyilván nem ilyen nyáktervvel.
Annyit szapulod, villantsd be neki magánban a motyódat. Abból tanul ha lát valami követendő példát.
Tovább méregettem ma, csak sajnos sz@rakodi a szkópom így pont nem tudtam lefényképezni, helyette rajzoltam a jelet képen. Az ic-ből az egyik kimeneten nem volt szép négyszögjel, ezt a pirossal jelölt 10kOhmról 1kohmra negatívra (lehúzó ?) ellenállás cserével orvosoltam, ahogy a másik kimeneten is van. Viszont ha az ic kimenete 1kOhm után mérek , booster fokozatra menőn akkor már ilyen a jel (képen kék jelölés) Nem tudom ez jó e így? A booster fokozat után a 10ohmos ellenállást megszüntetem, szintén csökken jelentősen a tüske, meghajtó tranyók épp, hogy langyosodnak terhelésen is. Snubbereket kivettem egyenlőre, mert szinte nincs hatása, csak fogyasztó tulajdonképpen 31kHz-en. Elég trapéz a Fetnél a jel képen narancs jelölés. 31kHz jutottam e felett kezd csak létrejönni tüske.
Megoldódni látszik a dolog, a bosster fokozat előtti 1k ellenállás növelésével enged nagyobb frekit, úgy , hogy nem növekszik az áramfelvétel üresjáratban terheletlenül (200mA) . A Primer rész négyszög jelén a tüske is csak annyi van, hogy nem tölti túl a 35voltos kondikat akár 16 volton sem.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2017
Küldje el, hogy neki mekkora van? Jót nevettem. Te így szoktál másokat meggyőzni? Én arra reagáltam, miszerint az ott levő kondik: "mintha ott sem lennének". Ez egy kicsit túlzás szerintem...
Mivel több autós végfokot szétszedtem, mint a szomszéd nőgyógyász gyereket világra segített, bizonyosan állítom hogy a gyári végfokok táp NYÁK-ja sincs jobban megtervezve (tisztelet a kivételnek: Celestra, Audioson...). Aki kritizál annak a terepasztalépítős topikokon ajánlani szoktuk hogy járjon elő jó példával, mutassa mije van...
Igen, és éppen ezért azokban lehet is majd cserélgetni marékszám a feteket (interconti és hasonlók). Amit a haveromnak (vele közösen) építettem abban nincs is egy marék FET csak összesen 4db, de azok zárlat esetén sem pukkannak el, és ez nem a "mutogatós" kategória.
Ami pedig nekem van azt hiába mutogatom, mert gyári. Ingyen volt, így eszembe sem jutott hogy építsek. Meg van egy másik a fiókban (szintén gyári), azt 3000-ért vettem, és benne van a tápon kívül a 4db végfok, plusz egyebek. A dobozát sem hoztam volna ki ennyi pénzből... Szóval ilyeneket nem érdemes építeni. Nagyobb teljesítményűt érdemes, pwm végfokkal.
Akár két jó (70-100A-es) FET is elég, a leggagyibbtól végfoktó, az Audison Thesis-ig volt alkalmam mindent hallgatni és szétszedni, talán 94-ben építettem az első tápot ETD44majd 49,, 54-ekkel toltam, később akadt toroid is normális áron. A műhelyben majd túrok egy két régiséget és lefotózom ha hazaérek. A legelső 4db Quad405-öt táplált, akkoriban bitangul szólt. Persze akkor(is) egy normális PG , Celestra, Audison, Helix több-százezres kategória volt, megérte építeni.
Üdv!
Hozzám került egy Phoenix gold ZX250-es erősítő. Van-e rá valami lehetőség méréssel megállapítani, hogy leadja-e a teljesítményt, ami rá van írva? Erősítő |
Bejelentkezés
Hirdetés |