Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Lapozás: OK   225 / 244
(#) mraulajos válasza Csupasz hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Hali!
A laptopot a töltővel, vagy csak simán az aksival használod?
(#) Csupasz válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Töltövel, és földeletlen hosszabbítóval. A csatlakozókat nem tudom, melyikbe kellene dugni.
(#) mraulajos válasza Csupasz hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Amit bekereteztem, ott próbálkozz.
(#) Csupasz válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Ott próbálkoztam, de nem tudom levenni a hangerőt, ha oda dugom az RCA-t.
Az XLR-t hogy tudom átalakítani?
(#) ozpecs válasza Csupasz hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
A DI box kimenete eleve xlr onnét kell bevinni és én a nagyszintü bemenetre szoktam (JACK) átalakítóval. Anélkül esélytelen stage kábelen keresztül vinni messzire...Tehát laptop, rövifd kábal DI box onnét tovább rendes XLR káballal és a végén rendes átalakítóbal (szimmetrikus) vissza nagy JACK-re
(#) ozpecs válasza mraulajos hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Az csak rövid távon megoldás-..
(#) ozpecs válasza Csupasz hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
AZ átalakításra nálam mindig van XLR papa illl XLR mama csatikal ellátott kábal minek a másik végén meg nagy JACK van ezekhez a keverőkhöz mindig kell
(#) Csupasz válasza ozpecs hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Légyszíves, jelöld be vagy a rajzon, vagy a fotón, melyik Jack jó.
(#) game4812 válasza Csupasz hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Az XLR-ek feletti Input B-re gondol. A keverők elején kétszintes erősítés van, Jack-be bedugva kevesebbet erősít, mivel ide szintetizátor, gitár, nagyjelű eszköz jön alapesetben, így kevesebb a zaj. Az RCA-k általában csak egy ki-bekapcsoló gombbal vannak ellátva, és a master szabályozza egyedül a hangerejüket. Ezeket egy AH Zed-re alapozva írom.

Én így csinálnám:
1, A keverő mellettit 3,5-6,3-as Jackkel kösd be a sztereo csatornákra (ahol nincs XLR) 25-26os csatlakozó például, ekkor tudod a hangerőt szabályozni.
2, A színpadnál lévő laptopon tekerd fel a hangerőt, amennyire lehet torzítás nélkül. DI-Box-on van általában csillapító -20dB pad, ezzel le tudod osztani a jelet. Ground lift is van rajtuk, ezt is nézd meg így is, úgy is. Onnan meg XLR-kábellel a keverő 2 XLR csatornájára.

Ha nem zajos nagyonaz előerősítő a keverőben, akkor mindegy, hogy XLR vagy Jack kábellel mész bele. Csak így kisebbre kell venni a gaint. Valószínűleg a zúgás oka földhurok lehet a projektor VGA kábelén keresztül, ha a projektor földelt. Arra figyelj, hogy ha a fantomtáp be van kapcsolva a keverőn, akkor az XLR kimenetekre ne köss DI-boxon laptopot, mert becsíkozza a projektor képét. Olyankor tényleg alakítsd át az XLR véget 3 pólusú Jackre a keverőnél.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2017
(#) Csupasz válasza game4812 hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Tehát akkor 2 csatornás aktív DI-box kell. Mindkét csatornát vigyem fel, két XLR-en?
(#) ozpecs válasza game4812 hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Ne szerencsés a DI boxban leosztani a jelet 20 dB -vel, utána meg újra felerősíteni , jobb ha rögtön a nagyobb szintű bemenetre megy a jel. Feleslegesen ne osszuk le hogy utána újra felerősítsük az eleve felesleges hiba...
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2017
(#) game4812 válasza ozpecs hozzászólására (») Okt 26, 2017 /
 
Persze, hogy nem, de azért írtam, hogy "le tudod", mert van rá lehetőség, ha esetleg kell. Például kisebb rendszereknél nem biztos, hogy van kéznél +2db TRS Jack-XLR átalakító, mert az AUX kimentekhez is kell belőle néhány, sima 2 pólusú meg inkább árt, mint használ. A laptopról meg mindenképpen nagy jelet kell küldeni, mert még aszimmetrikus. Valószínűleg leosztás nélkül is tudja fogadni az XLR bemenet, a kézikönyv szerint –60 dBu +10 dBu közötti a GAIN.

Saját átlagos rendezvényekből indulok ki, pl. amikor a keverő melletti gépről kell kezdéskor és átvezetésekhez hangulatzene, a szervező elmond egy rövid beszéldet, a projektorról levetítenek egy montázsvideót, utána meg zenekar vagy DJ. Ilyen olvasatban, hogy a projektoros gép hova van kötve arra az 5 percre, amíg használva van, szinte mindegy. Vagy esetleg karaokehoz kell, ott sem a leosztott jel (és a pár dB-lel romlott jel-zaj arány) lesz a gyenge pont a hangban, hanem az énekesek.
(#) arpad72 hozzászólása Dec 24, 2017 /
 
üdv mindenkinek! örököltem egy reflex r300-as hangfalpárt,kérdésem lenne,hogy egy sima 2x40 wattos 8ohmos erősítő megfelelne,vagy valami egyéb kellene?Csak otthoni hallgatásra!Köszönöm
(#) Cinema válasza arpad72 hozzászólására (») Dec 24, 2017 /
 
Megfelel hozzá.

Kellemes Ünnepeket!
(#) Linegekko hozzászólása Dec 26, 2017 /
 
Üdv!
Lenne egy két amatőr kérdésem. Hangosításra miért papír vagy textil szélű hangszórók használatosak? Próbálkozom ilyenekkel de valahogy a Gumi vagy szivacsszélű hangszórók eddig mindig lenyomták a papírt. Vettem újonnan 30cm-es textil erősítésű Master Audio 12/8 hangszórókat és le-le koppantak, néha zacskó hangokat adott, a gumis bírta a hangerőt (Sal zöldszélű) ezek mennek most helyette.
Vettem gumiszélű 15" autóba való 3cm kilengésű duplatekercses mélynyomót, Garry Thunder féle ládába tettem, és itthon jól nyomja de 50 fős buliba a rock and roll nál nem volt az a mellkasrengető a nagybőgő. A Srác elővette a 30cm-es magnat bandbass ládát a kocsiból és azzal ment a buli 300m2 helységben túl sok is volt a basszus. Hazajöttem és vettem egy papítszélű 40 eset hátha attól jobban szól majd a láda, de nem. Persze lehet hogy nem jó típust vettem (behringer 15p200a3), de itthon a 25m2 szobába is érezhető hogy a szivacsszélű királyabb. Akkor miért ez a papírszél mánia? Azon kívül hogy jobban néz ni. Vagy a Bandpass ennyire verhetetlen?
(#) Naszrai válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Amennyi adatot talaltam a Master audio 12-rol illetve a Behringer 15p200-rol, ezek nem kifejezetten basszus hangszorok(inkabb 2 utas hangfalak melysugarzoi).
Nezz szet a pl. Beyma honlapjan. Nekem 15k200 van, sajna mar nem forgalmazzak. De van sok fele 12" es15" hangszoroja. Elfogadhato aron talan az SM 115/N van most.
(#) Linegekko válasza Naszrai hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Ránéztem a tiéd 25Hz-tól megy (nagyon szép!) az enyém 50hz től. Akkor a papír is tud akkorát szólni csak lényegesen költségesebb?
Az SM115M 35Hz tól megy de az Xmax 7mm, a Behringeremnek is ennyi. Akkor 50-160hz-ig ugyan annyi levegőt mozgat? Persze nem elhanyagolható az 50hz alatti tartomány sem. sőt!
A legnagyobb rezgést a szivacsszélűnél is és a papírnál is a 60-80hz produkálta az étteremben. Nektek mi a tapasztalat hova szokott esti az a tartomány?
Lehet nem ide tartozik de a Beyma SB-12-öt próbáltam az említett Masteraudioval és sehogy se volt jó. Gondolom azért mert az topládába való és oda se volt jó. Ha Összerakok egyet SB-15-ös terv alapján és beleteszem vagy a Behringert vagy a szivacsosat jobbat szólni mint a Gerry forma?
(#) Cinema válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Az impregnált papír, vagy vászon-peremes hangszórók profi kivitelű hangsugárzókba valók, hosszú élettartammal és jó mechanikai terhelhetőséggel.
A gumipelenkás hangszórók nem hangosításra valók, legalábbis nem szabadtérre, meg hodályokba.
Lehet, hogy mélyebb basszust tudnak, de sokkal kisebb hangerő mellett és azt sem sokáig bírják.
Ha jó mélyátvitelt szeretnél és hosszú élettartamú, komoly hangsugárzót, akkor a kb. 2,2x1x1m-es méretű tölcséres jószágot építs és vegyél bele normális, vászon-szélű strapabíró mélysugárzót. Ezzel a megoldással akár 22Hz-től igen komoly hangot tudsz produkálni. Persze megfelelő erősítő is kell hozzá.

Üdv!
(#) zotya1983 válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Üdv! A jelenséggel én is találkoztam. Míg a Reflextölcséres papírperemes profi PA sugárzók elvesztek,betettem középre tolva az RTB 600 bandpasst és a 200 négyzetméteren kő kövön nem maradt, olyan mellkasrengető mély lett fél hangerőn..Szóval számít a láda számít a hely kialakítása és sok minden más is.A gumimembrános azonban hamarabb eléri az Xmax kilengést,így mélyebbre tud menni ugyan de akkora hangnyomást nem is érsz el vele sajnos.
(#) Linegekko válasza Cinema hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Szia, köszi a választ. Eddig ezt tudtam én is ezekről a hangsugárzókról. Profi meg minden de ha ekkora láda kell hozzá, ráadásul tölcséres amihez durván nagy hely kell hogy érvényesüljön akkor ez csak kültérre jó. Vagy csarnokba. Akkor a profi hangsugárzó alatt azt értük hogy kültéri? Egy 200-300m2 teremben nem kell profi cucc, ez még "szobai" alkalmazásnak számít?

A jó mechanikai terhelhetőség mit jelent? Ha egy 50-50-60-as Garry T. Ládában van és 3cm kilengéssel megy akkor a levegő sűrítés nem akadály neki. A Papíroknál 10mm Xmax már nagyon szép. Miben mérhető a jó mechanikai terhelhetőség?

Nem kötözködni szeretnék hanem tanulni!! És köszönöm hogy válaszolsz!!
(#) Linegekko válasza zotya1983 hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Szia!
Örülök hogy nem csak én tapasztaltam ezt a jelenséget.
A hangnyomást nem a nagy Xmax -al éri el?
Nem vagyok szerintem tisztában teljesen a fogalmakkal.
(#) habazutty válasza zotya1983 hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Szia!

Szerintem azért lehetséges, amit írsz, mert a két basszusreflex rendszerű ládád érzékenysége kisebb, mint az RTB600-é és kettő volt belőle. Zárt térben rengeteg múlik az elhelyezésen. Ezt Hermann úr is leírta (ha jól rémlik), hogy tologatni kell a mélyládákat, hogy megtaláld az ideális pozíciót. Ez szobai rendszerben is igaz. Olykor az egymásra halmozott mélyládák adják a megfelelő megoldást (egységes front, a line array alapja, a legmagasabb lesugározni kívánt frekvencia hullámhosszának a felénél közelebb kell lenniük a sugárzóknak, ezért nehézkes a megvalósítás magas frekvenciákon). Ha véletlenül ellenfázisba vannak kötve, akkor kioltják egymást a sugárzók, de ha a fáziseltérés kisebb, akkor is számolni kell hangnyomásveszteséggel (jó pár cikk boncolgatja a témát).

Visszatérve az RTB600-ra. Belőle csak egy volt ha jól értelmezem és ráadásul band pass azaz sávszűrő, aminek az egyik jellegzetessége a szűk lesugárzási tartomány és a a nagy hangnyomás. Mivel egyedül volt, így nem akadt össze a "többiekkel".

W rendszerű tölcséres (kopogós) ládákkal jártunk úgy széles színpadon, hogy a crossoveren ellenfázisba kellett kapcsolni a mélyszekciót, akkor lett a színpad közepével szemben elfogadható a mélyvisszaadás. Lehet, hogy jobb lett volna egymásra rakni a színpad előtt középen. Már régen volt...

A különböző hangszórók összehasonlítása a jelen helyzetben csak akkor objektív, ha egyszerre történik, azonos pozícióból. Sajnos "az ember akusztikus emlékezőtehetsége nem a legjobb"(most nem rémlik kidől idéztem) és ez igaz is, ráadásul befolyásolja az aktuális fizikai és szellemi állapotunk.

Mindez csak szerintem.
(#) zotya1983 válasza habazutty hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Így igaz amit írsz, egyetértek! Sokat tologattam pl ott már tölcséres ládákat azzal az volt a baj hogy messzire szólt a piás bárpultnál leesett a kisasszony szoknyája de a tánctéren már kevés volt,ráadásul inverzben kellett hajtanom mert kioltották egymást... Az rtb egymagában középre tolva olyat produkált hogy a tánctéren és a pultban is kellemes dinamikus mély szekció lett
Egyébként a reflex basszus ládáim valóban érzéketlenebbek, ráadásul házi gyártmányúak tehát a méretezés is sajnos eltérő 1-1 mm el ami már számít sokat! A gyári az gyári akármennyire is csak egy reflex. Egyébként a ládának az érdekessége hogy az egymással szembeni hangszórók csillapítják egymást így lehet hajtani őket, de ami még durvább fele annyi erővel nagyobb hangnyomást produkált mint a társai amiket felhoztam.Hátránya hogy minimálisan is 2 emberes, mert 85 kg egy láda.Az újakban pedig beyma k200 hangszóró csücsül ami nem olyan rossz hsz. Az utolsó mondatoddal azért is értek egyet mert valóban befolyásolja a fizikai, szellemi ottléted, valamint relevánsan én is így hasonlítottam össze a ládákat hogy egy pozicióban és tologatva is. Maga a helyiség akkusztikus tényezői a legrosszabbak azt változtatni nem lehet csak alkalmazkodni hozzá. Ha van egy csomó gipszstukkó a teremben meg elválasztófalak,akkor szinte lehetetlen normális hangot kihozni csak több láda oldalra téve megoldással.
(#) Cinema válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 / 1
 
Ha tanulni szeretnél, akkor ne 3cm-es kilengésre hajtsd a hangszórókat, mert előbb-utóbb szétszakadnak, mert az már nem normális működésnek mondható.
A valóban profi hangsugárzók sokáig bírják a normál-üzemű működést, több évig, évtizedig.
A gumis hangszórók jó, ha kibírják 5-8 évig, persze melyik milyen célra készült.
A profi megnevezés nem csak a mechanikai tartósságot, hanem megbízhatóságot, jó minőséget is jelent. Tehát egy profi cucc az mindig "jól szól". Nyilván nem mindegy hogy mire készült, az ének-láda az csak az énekhangot adja vissza jól, a basszus-láda csak a mélyeket.
A hangszerekhez is speciális hangszórók, hangsugárzók készülnek, attól függően, hogy milyen a hangszer.
Olyan, ami mindenre jó, még ma nem létezik.
Ezért fontos azt eldönteni, hogy mit akar az ember? Kis teremben énekelni, vagy szabadtéren ordibálni?
A két dolog más-más karakterű hangsugárzókat és erősítőket kíván.
A Garry hangszórói jók, profi kivitelűek, de nem mindegy, hogy melyiket, milyen célra használod. Kérj tőlük javaslatot, szaktanácsot. Általános hangosításra megfelelőek, az biztos.

Üdv!
(#) Linegekko válasza Cinema hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Szia.
Nekem 50-60 fős táncos party-kra kéne olyan mélyláda ami megadja a táncikáláshoz a mellkasrázást. 4db topláda van 2db 25-ös Fender és 2db 12" wharfedale ezek kaptak először MasterAudio-t majd Sal-t.
Persze ehhez kell egy mélyláda is Nekem a Garry féle Reflex elrendezés tetszett meg külsőre, és mindenki azt mondta akit kérdeztem hogy 15" kell.
Még topládába is a 10"-s csak 70Hz-től indul.

Teszek fel képet hogy egyenlőre miből tudok gazdálkodni.
(#) pinyó39 válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Enni top ládát illik megtámogatni rendesen egy mélynyomi nem lesz elégséges.
(#) sanyikiraly válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Szia!

Szerintem először az alapokkal kellene kezdened pl: Bővebben: Link
Meg kellene tudni mérni egy hangszóró T-S paramétereit, aztán ahhoz tervezni hangdobozt. Aztán ezt ugyancsak méréssel ellenőrizni is tudni. Az nem szokott sok jóra vezetni, ha egy random ládába, beteszünk egy hangsugárzót. Lehet így próbálkozni, de az többe fog kijönni mint egy jó minőségű gyári.

Üdv.
(#) Linegekko válasza pinyó39 hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Háát már én is ezen gondolkodtam amikor a Srác a 12" Magnatot elő nem vette. Falnak fordítva meg volt a hatása a 300m2 helység túlsó felén is. Cikinek éreztem hogy egy kocsiból kivett mélyláda lenyomta a 15" omat. Kb 40x50x60 láda volt. Ha 1db Bandpass befűtött ennyire, akkor kell legyen megoldás. Csak a Bandpassal az a bajom hogy azon kívül nem tud semmit hogy rezget mindent. Jó lenne ha hang is jönne ki belőle, kipótolni a topládák alsó tartományát A Gumiszélűmhöz van mindenféle paraméter megadva, ezért választottam egy ilyen literű ládát. Csak a ládatervező programba nem lehetett ekkora Xmaxot beállítani.
A lényeg hogy Profi ládából többet és nagyobbat kell építeni mint egy gumiszélű auto Bandpass, de a hatása ugyan az? Mert ha igen akkor most keseredtem el igazán.
(#) Linegekko válasza sanyikiraly hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Persze nyilván sokat számít a hangszóró paramétere de ahogy laikusként látom túl nagy méreti különbségek nincsenek a ládák között, vannak de nem eget verő. Valamennyire csak működnie kell nem pont neki tervezett ládába is. Adott egy membrán felület és azt bizonyos frekivel mozgatjuk "X" mm-t. Persze a membránnak tűrnie kell a kompressziót, és a kilengést is, de most ezen kívül még mi határozza meg a láda méretét?
Lényegileg lehetséges 1db Reflex ládával elérni amit szeretnék, akár papír akár gimis vagy tegyem Bandpass-ba és ennyi volt?
(#) zotya1983 válasza Linegekko hozzászólására (») Dec 26, 2017 /
 
Az a pici méretbeli különbség hatványozottan számottevően beleszól az átviteli görbébe, és mindenbe.
Következő: »»   225 / 244
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem