Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Bocsi. Ez nem az én tápom, csak minta.
Készítettem képet az enyémről is. Igaz már kicseréltem a tekercset egy másikra, de ez nem biztos hogy jó lessz. Említetted hogy a hő kárt tesz a vaspor magra. Az enyémen a festék fehérre égett. Ezek szerint kuka.
Akkor nagy eséllyel a porvas nem bírta a gyűrődést, és az forrt fel, szó szerint. Egyszer akartam csinálni egy nagyobb teljesítményű tápba fojtót a PC táp porvas gyűrűjével. Hármat egymásra tettem és úgy tekertem meg összefogva. Először úgy tűnt hogy jó lesz, de 2-3 perc járatás után mérve 140 fokos volt a mag, és még melegedett volna tovább is.
Köszönöm a választ. A porvasra gondoltam volna utoljára. Ezen a téren nincs nagy tapasztalatom.
Menetszám, menetirány drótvastagság megvan. Remélem találok valahol hasonló méretű vagy ugyanolyan gyűrűt.
üdv mindenkinek!
Én is át akarok alakítani egy 300w-os tápot,már nagy része meg is volna de meg akadtam a 0,05 ohmos / 4w -os ellenálláson. Szóval nincs ilyenem,nem volna valami barkácsolt megoldás ere a problémámra? Úgy gondoltam hogy valamilyen huzalból megtekerni. Csinált mán valaki ilyet? Segítsetek ki. amúgy ezt készítem táp
Bemész egy elektronikai boltba és adnak neked.
Ha épp nincs olyan érték, akkor biztos tudnak rendelni... Felesleges ezen maszekolni annál is inkább, mivel gondolom mΩ mérő műszered úgy sincs, meg se tudnád mérni, sőt abban is biztos vagyok, hogy a gyári 5% tűrést sem tudnád tartani... A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2017
A 2db 0,1 ohm 2W párhuzamosan az éppen a kívánt értéket fogja adni.
Köszönöm a gyors válaszokat,csak gondoltam hogy van valami barkácsolt megoldás is.
Kipróbálom a Ge Lee tanácsát.Ha nem jön be akkor megyek vásárolni,vagy rendelek valahonnan.
Idézet: „gondolom mΩ mérő műszered úgy sincs” Egy egyszerű multimétere azért csak akadBővebben: Link Bár abban egyet értünk, hogy nem érdemes ezzel vesződeni. Inkább csak azért linkeltem, mert sokan vannak, akik nem tudják hogy lehet alacsony ellenállást pontosan mérni.
Úgy gondolom (lehet rosszul) ha ilyet kérdez, nem hinném, hogy tisztában lenne a négyvezetékes mérési módszerrel, különben nekiállna, és valami ellenálláshuzallal elkezdett volna kísérletezni.
De azzal is az a baj, hogy forrasztani nem lehet, csak sajtolós kötés jöhet szóba. Egyébként a módszer ott van a youtube csatornámon, épp a multhéten töltöttem fel...
Úgy gondolom,ha valaki nem ismerte ezt a módszert és megnézi valamelyiket, már azért is megérte leírni azt a pár szót
Egyáltalán nem barkács, azt a rajzot én tettem fel abban a formában. És azért írtam oda a 0,05/4W-ot, mert gondoltam hogy abból mindenkinek egyértelmű lesz a 2db 0,1/2W, de ezek szerint nem. Mérni sem kell hozzá semmit, mert az értéke sem kritikus.
Közben átrajzoltam az eredeti kapcsolást és arra jutottam, hogy az eredeti szerint az optonál levő 4,7K aminek az egyik fele az optora a másik oldala az 5V tápra majd innét még a TL431-re megy az soha az életbe nem engedné, hogy a led működésbe lépjen az optóban.
Nincs nálam a táp, de ez szerintem nem jól van megrajzolva. Szerintem a 4,7K az 5V tápon lenne, és a jelenlegitől éltérően a TL431 Katod lába direkt az optó ledre kellene, hogy csatlakozzon. Délután a kezemben lesz a nyáklap majd akkor megnézem, hogy hogy is van ezen bekötve. A primer oldalon a SBY tápot egy 5H016R működteti. Az adatlap alapján arra jutottam, hogy valószínűleg az IC nem hagyja hogy a szekunder oldal tovább vezérelje. A feszültség ingadozás meg abból ered, hogy valamelyik paraméter miatt letilt majd újraindul az IC.... A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2017
Banánhüvelyek úton, kapcsoló megérkezett.
Viszont: Idézet: „Ventillátort találtam a házba illő méretűt itthon” a venti ilyen: három vezetékes. Az tápban a vent. csatlakozója viszont 2 pin-es (ha jól láttam). A kérdéseim: - a három vezeték a fordulatszám-szabályozás miatt van, ugye? - ha a tápegységen a ventillátor csatlakozója 2 érintkezős, akkor csak on-off állapotban megy a hűtés? (vagy rosszul láttam valamit?), - a sárga-piros-fekete vezetékek közül melyiket kell bekötnöm, ha ezt a ventit szeretném felhasználni? Köszi a válaszokat előre is.
A négyvezetékes a szabályozható fordulatú.
A háromvezetékes állandó fordulatú, viszont van fordulatszám visszajelzés. Fekete test, Piros +12V, Sárga fordulatszám visszajelzés. De ugye nem voltál képes rendelni egyet 800Ft -ért, mikor itthon bármelyík használt PC boltban adnak neked egy használtat akár 500Ft -ért is? 1500-2500 Ft -ért meg már komplett ATX tápot is kapsz... A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2017
Roli, nem rendeltem meg semmit, az a meglévő -a három vezetékes- egy másik, függőben lévő projekt része. Majd szerzek bontottat. Komplett tápot meg azért nem veszek, mert szeretek fúrni-faragni. Köszi.
Az lenne két újabb kérdésem, hogy az 5V-os ágra ráköthetek egy USB aljzatot, hogy pl. mobilt vagy tabletet tölthessek vele?
És az nem okozhat problémát, hogy ha az USB aljzatnak fém háza van, és ez a fém ház galvanikusan kapcsolódik a PC táp fém házával?
Jó az elgondolás. A két adat lábat zárd rövidre, úgy gyorsabban tölt a telefonod. Az utolsó kérdésdre pedig annyit, hogy a PC-kben is van galvanikus kapcsolat, tehát nem gond.
Köszi!
Sziasztok!
Ma eldurrant egy átalakított táp nálam . A táp adatai 0-55V, 0-6A között volt állítható. Régebben tesztelve lett, több órán keresztül rövidre volt zárva a kimenete, majd így ki lett kapcsolva majd ismét bekapcsoltam, és nem volt vele semmi baja tűrte. Most gondolt egyet és 24V 3A áramnál ö úgy gondolta neki ebből elege van és a primer oldal elszállt. Primer kapcsolóelemek (mind a 2) egyenirányító híd biztosíték, és egy 3,3R ellenállást kellett cserélni. Szerintem a primer oldali kapcsolóelemek kicsik ide, vagy más ötletem nincs mitől pukkant el. Én arra gondoltam, hogy veszek ide MJE13009 típusú tranyokat mi a véleményetek ezzel kapcsolatban? Esetleg nem itt a gond, hanem valami más okozhatta a problémát? A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2018
Sziasztok..Segítséget szeretnék kérni itt a fórumon,jó-pár oldalt végig olvasva sem jutottam eredményre.Kicsit zavaros lett a dolog pedig csak egyszerűen annyit szeretnék,hogy egy Codegen 350w-os tápegységet szeretnék felhúzni 13-14 volt közé úgy amilyen egyszerűen csak lehet...
A terhelése kb 2-3 A.lenne. Egy db ic csücsül benne ami KA 7500c volna. Valami komplett rajzzal / leírással tudna valaki segíteni.. Előre is köszi... A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2018
Csak a visszacsatolást kell változtatni és a 4-es lábról lekötni a diódát. A kimenetről érdemes kivenni a 12V-os ág kivételével az összes dupladiódát, mert rajtuk a feszültség megnőhet a terhelés hiánya miatt és durranhatnak a kondik.
Bár a rajzon is ott van azért leírom szavakkal is.
Szóval a 4. lábról kiveszel mindent, majd egy 2k ellenállatta GND-re kötöd. Innentől óvatosan, mert ha rövidre zárod akkor kijön a füst. Utána az 1-es láról is kiszedsz mindent majd egy 4,7K ellenállással lehúzod GND-re, majd ismét az egyes lábra ráforrasztasz egy 1k ellenállást, és vele sorba egy 22k potmétert, amit változtatható értékű ellenállásként használsz majd. Majd a poti szabad lábát rákötök a szabályozni kívánt kimenetre (12V). És már kész is van a tápegység.
Köszi a segítséget..próbálkozom..A 4-es lábnál ha kiveszek mindent akkor ha jól értem megszűnik a rövidzár védelme teljesen? Ha igen akkor azt nem lehet valahogy meghagyni?
Nekem a 4-es láb túlfeszültség védelemként funkcionált és alapból volt ott lehúzó ellenállás. A túláram védelem csak abból adódhat, hogy felbillen az egyensúly a különböző feszültségű ágak között.
Üdv.
Megcsináltam a Cikkekben szereplő "AT-s PC táp átalakítása szimmetrikus feszültségű labortápnak", és az R57 (jobb felső sarok, +12V kimenetnél) elkezdett füstölni. Az áramszabályozást még nem csináltam meg rajta, csak addig jutottam. Épp a trimmeren akartam állítani - azalatt a pár másodperc alatt 5,85V volt éppen a kimeneti feszültség - úgyhogy zárlat nincs. Mi lehet a baj? Nem tudok rájönni. Az már a kimenet, terhelés nincs rajta, csak egy multi. Vagyis az IC 1-es és 2-es lába... Az terhelne? Számoltam eredőket, nem is értem az R26-R27 kombinációt, ezért azokat kiszedtem és oda raktam egy 2K2 trimmert - mivel az eredő 2,13 volt. Utasítás alapján az R33-R34 összeköt, de levéve az 5V-ról és rá a 12V-ra. annak eredője 4,2 lenne, én tettem 4K7-et. Ez a baj, ugyi? A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2018
Kicseréltem 39K-ra, de ugyanaz. Szabályozni tudok, de csak 26-17V közt, de ha elveszem az órás (fém) csavarhúzót a trimmerről, 26V lesz, és füst. Ha hozzáérek, leesik a fesz, és nincs füst!
R57 ellenálláson 26V van, értéke pedig 210Ω. Na most akkor Ohm törvénye megvan?
Házi feladat, határozd meg a következőket: 1. Mennyi az átfolyó áramerősség? 2. Mennyi a disszipált teljesítmény? 3. Milyen teljesítményű ellenállás van beépítve? Megvan a válasz? A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2018
I=0,1238A
P=3,219W Szerintem fél W-os. Ez ok, ez egyértelmű, de nem is akarom 26V-al járatni Csak nem tudom levenni, az a baj! Abban kéne segítség
Én igazából annyira nem mennék bele, ezt a többfelől táplált ellenállásosztót én se vágom annyira.
Van itt a HE-n egy cikk, ami leírja az átalakítás menetét, azon kellene elindulnod. A lényeg egyébként valami olyasmi, hogy az 1 és 2 lábon lévő műveleti erősítő a feszültségszabályozásért felelős. A 2 lábon egy fix referenciafesz kell, az 1 lábra pedig a kimenetről visszacsatolt ellenállásosztó. A 15 és 16 lábon pedig az áramérzékelés van kb majdnem ugyanilyen elven. De szerintem keress más rajzot, mert vannak olyan rajzok is, amin már eleve csak az átalakított rész szerepel, azon könnyebb eligazodni...
Szia RoliNyh.
Írtam, hogy azt csináltam meg, az itteni cikk útmutatásai szerint. Gondolom, nem én voltam az első, meg a cikkben is vagyon, hogy itt lehet feltenni a kérdéseket Sajnos nem tudom, mit rontottam el, 15x előtte, és vagy 20x utána is elolvastam a cikket, de nincs minden leírva. Sajnos időszűkében vagyok, no meg a hibakeresést, javítást nem igazán vettük a suliban... Abban 0 vagyok Azért bátorkodtam kérdezni, hátha valaki már zsigerből vágja Amúgy kell az az ellenállat egyáltalán?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |