Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A traktor nem 24 voltos?
A generátor az IFA-é 12V-os, ott csak az indítás megy 24V-ról. !!!! A trakror dinamós, ami nem biztos, hogy baj, de mi a helyzet a generátor rögzítésével? A rajzból én nem tudtam kideríteni (valószínű nem voltam eléggé figyelmes), hogy biztosan negatív testelésű-e a Traktor, nehogy pont abból legyen a baj. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
Nem égők, COB LED-es szalagok (26 cm, 20 W).
Megfúrtuk a lökhárítót, és csavarral rögzítettük a DRL-t.
12V az indítás és a töltés is. (De jogos a kérdés, vannak olyanok is más márkáknál, de ez biztos 12-es, mert eggy akksival is indít.) A felfogatása pedig szinte megegyezne. Kis feszítőlemezt kell csak csinálnom mellé.
Igen negítív testelésű.
Szia, Írtam fentebb, hogy kiváltottam 2 relére, mert az eredeti nem működött. Lehet, kell + egy harmadik is, ha dimm-melni akarom.
Szia, Az IFA-ban párhuzam-kapcsoló van, az anyósülés mögött, Indításkor ez kapcsolja sorba a 2db 12V-os akksit. Minden más 12V-os rajta.
Na akkor újra, mert egy kicsit elsiklottunk a kérdés felett én meg nem szeretnék leégetni semmit.
A rajzon 5 alkatrész=dinamó, 6= szabályzó relé. Ha kap egy feszültségszabályzóval ellátott Ifa generátort akkor kiiktathatom a szabályzó relét=6-os alkatrész a képen? piros a-hoz 1,2 kábel pioros b-hez 3-as kábel megy.? Vagy maradhat bent a szabályzó relé?
Szia, Áruld már el hány voltos a traktor, mert a rajzon 2 db akksi látszik!
Az a 2 darab akksi 6 voltos. A bekötés : a generátornak kell egy akku+ direkt ( a képen a-val jelölt ), egy mínusz, amennyiben nem megfelelő a fém alkatrészeken a test. A régi fesszabályozón lévő két vastag vezetéket kell közösíteni, így kapod az akku direkt pluszt, a vékonyabb vezeték pedig a kontrollámpa kivezetése a generátor DF-csatlakozójára ( képen b-vel jelölt ). A régi fesszabályozóra természetesen nincs szükség. Az 1-es vezetéket pedig ha jól látom le kell testelni, ez ráindítás védelem miatt volt így kötve, de ez a generátornál nem használható.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2017
Az utolsó módosítás már nem ment át. Tehát: 3-as az akku plusz. 2-es a kontrollámpa
12V
Valóban a kép mást mutat. De párhuzamos kapcsolásba, 12V vannak kötve.
A rajz az eredeti állapotot mutatja. Ott 2 db 6V-os akksi van. Mivel valószínűleg az eredetihez hasonló nem volt, ezért 12V-os lett berakva. És az elegendő indítóáram miatt kettő.
Itt egy általános kapcsolás a generátorok bekötésére.
12 voltos generátoros az mtz 50-es, simán rárakható az ifa generátor.
A hatos csavaros kivezetésre megy a + szál az akkuhoz (az ampermérőn keresztül). A másikra kötni kell egy 2-4w körüli visszajelzőt, az izzó másik kivezetése pozitívot kapjon. Ez lesz a töltésvisszajelző, ami szükséges a működéshez, gyárilag nincs benne. A régi feszszabályzót, meg a fölösleges vezetékeket ki kell dobálni belőle. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2017
Jól mondod! Sima kis 5w-os égő is jó, de kell bele!
Sziasztok! Az auto egy 2002-es VW Passat kombi. Ebben mi működteti a csomagtér világítását? Az izzó jó, mégsem világít. A zárban mikrokapcsoló van, mint az ajtózárakban? A központi zár működik, csak a lámpa nem ég hátul. Esetleg ez is a komfortmodulon keresztül megy, mint a Golfokban?
SziaTomi!
Általános problémák közé tartoznak a kaszniból ajtókba átmenő, vezeték átvezetők. Ott szoktak szakadni. Korban bőven ott jár a Tiéd is, hogy esélyes. Én kezdeném ott a vizsgálatot. Egyébként úgy rémlik -és általánossá kezd válni- már a csomizárba rakták és rakják manapság a kapcsolót. Már a B3 Passat-ban is ott található szerintem. Onnan fölfelé én biztosra venném. Egyébként egyszerű, ha kapcsoló nincs a kasznin, máshol nem lehet.
Szia! Nem az én autóm, egyik haveré, de meg kellene néznem. Ajtózárban már cseréltem mikrokapcsolót Seatban, Golfban, de a csomagtérajtó zárját nem ismerem. De igaz, lehet vezetékszakadás is. Na az lesz az első, amit megnézek. Köszi!
Szép estét!
Szeretném kérdezni a hozzáértőktől,hogy Suzuki Swift 1,3GC 2007-es kocsiba hogyan lehet beépíteni a képen látható csipogót? A világítás bekapcsolva marad és nem jelez a kocsi. Gyárilag nincs benne. Nos már 2x 20-25 percre rajt maradt a világítás, ezért szeretnék ilyen jelzőt beépíteni. Egyáltalán belehet építeni? Segítséget előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
Szia
A képen a gyújtás nélküli állapot van. Azaz az NC érintkezőkre kell kötni a világítást. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2017
Szia! Köszönöm szépen a segítséget! B.U.É.K!
Szia! Köszönöm szépen neked is a segítséget! B.U.É.K!
Sziasztok és BUÉK mindenkinek!
Renaultos spécik segitségét kérném : Ren.Master.2.3 dci 2012., Motortéri BCM ReléboX (N3 USMX-62.., 284.B.676.53R) biztositékfoglaltok kivannak kivan égve., az autó indul egyébbként.,de mindenképp cserélni kell a Bizt.Boxot! 1,Mi történik ha egy ugyanilyen számú , bontott jó készülék kerülne beépitésre? 2.Mi történik ha egy ugyanilyen számú vadonatuj .,( esetleg "szüztelenitett"???) készülék kerülne beépitésre? Köszönöm válaszotokat!
Szia!
Nem kódolt alkatrész. Nyugodtan lehet bontott. Milyen biztik égtek ki? És miért..? Lehet,h.csatlakozó is..
Szia!
, nincs egyik irányba sem városi., valamint jobbra irányjelzö sem,se elöl se hátul se., elakadás szintén csak balra van, jobbra sehol semmi., a Bizti foglalatok vannak kiégve., milyen csatira gondolsz? Sajnos semmiféle rajzom nincs az irányjelzö és helyzetjelző áramkörröl.., ami biztos hogy nem oldalsó ĺámpák ės két hátsó lámpa rossz..,még az elosztás elõtt elvágtam a hátramenö köteget de ugyis zárlat van két szálon legalább..,
Kis pontositás..,A 7.5A-s Bal-Jobb helyzetjelző Biztifoglalat van a Motortéri B.táblában kiégve..,a városit fölkapcsolva mindkét helyzetjelző bizti bemenőoldalára megy áram..,
Lekötöttem az összes lámpán az Elöl- Hátul lévő a csatlakozókat., plusz a Motortéri Biztitábláról is az összes csatit egyidejüleg.,(gyakorlatilag kiszereltem).., elméletileg .,nagy valószinüséggel van egy levegőben logó kötegem .,amit a hátsó lámpákra menő elvágott kötegben lévő vezetékre adott plusz 12V-al megtáplálva: Továbbra sincs semmi változás : ugyanugy., mint eddig 3-4 vezeték testes!!!!! Elöbbiek alapján félő hogy egy jó másik táblát is elküldhetnék...,
-Rajzot most nem tudok. De a hét végefelé tudhatok.
Pedig anélkül nem tudjuk pontosan,h.mit választottál le sikerrel és hol maradt kivezérlés. -Egyszer jártam szinte pontosan így. (Furgon volt) Azt hittem,h.az utólagos ledes izzók hibája, de nem. A kábelköteg zárlatolt össze önállóan. A raktérban, ahogy hátramegy a köteg, kb.középen volt összeégve. Gyárilag össze volt gyűrve egy marékba a kábel.
Köszi elöre is.., nagyon- nagyon jó volna! Addgig is megprobálom amit irsz: .,a kabin után az alvázon a köteget megnézni., hosszu platos egyébbként ., ha egyik vàrosiba visszaakarom rakni a biztit , akkor kigyullad a Bal irányjelző.,ha a másik városiba teszek egy 10A- t..,akkor megakar olvadni a bizti müanyag része!
Most bevilágitottam., és látom hogy az oldalsó helyzetjelzök hol csatlakoznak középen a kabinba menő köteghez.,ezt még holnap megnézem bár nyügös a hozzáférés...,
Igen, úgy macerásabb a hozzáférés. Szerintem van Csati alul, az egy külön köteg a hátramenő.
(A fülkésnél a bal B oszlop tetejénél van. Ennél biztos nem.) Szóval azt a csatit ha széthúzod és megszűnik a zárlat, akkor már jól állsz. Vonóhorog rákötés van? Ha van alv.szám, pontosabbat tudok majd mondani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |