Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
A tények önmagukért beszélnek: Bővebben: Link
Akinek pedig bírósági ítélet kell ahhoz, hogy észrevegye a valóságot, az nem akarja látni.
Nincs ingyen semmi, csak nem mindegy, hogy egy 300eFt-os autóra évente 54eFt-ot fizetsz ki fixen, akár megy az autó, akár nem, vagy 200eFt-ot (majdnem az autó árát). Ezért nem lehet látni ausztriában az utakon régi, lerobbant autókat. Akinek nincs pénze biztosításra, szervízre, az nem is vesz kocsit sem. Ha meg ezekre van pénz, akkor nem 300eFt-os kocsit fog az illető kiadni, hanem többszörösét.
Viszont cserébe a tömegközlekedés egész olcsó, 9-10eFt egy hónapra, egész Bécs területén, szinte bármire felülhetsz, a várakozási idő is teljesen jó, még munkaszüneti napon is.
Pontosan, drágább ott az autó biztosítása, mert sokkal jobb az életszínvonal, és jobb autót vesz akinek kell, amiben balesetnél nyilván nagyobb kár keletkezik. És persze többe kerülnek az autószerelők és a biztosítók dolgozói is, valamint satöbbi.
Nem minősítem a hozzászólásod, te se tedd.
Az ne zavarjon (senkit sem), hogy a kezdő hozzászólásban villamosvezetőkről volt szó, erre reagáltam, hisz Szervizmacska is az, vasútról szó sem volt, az később lett idekeverve. És ugyan nem értek hozzà, de azért egy vasút kicsit más mint egy villamos. Tehát ennek függvényében beszélhetsz nekem válaszként a vasútról, azonban én nem arról beszéltem. Idézet: „de azért egy vasút kicsit más mint egy villamos.” Mindkettőnek gumikereke van
A bizonyíték a tett maga. Ha én magánközlekedésben 5000 Ft-ból oldok meg egy utat, ami közösségi közlekedésben a nagyobb mennyiségű ember miatt már önmagában olcsóbb kellene legyen, ráadásul adóból finanszírozták a teljes beruházást, állami támogatást élvez a vállalat - akkor ott lopnak. Ez nem kérdés. Ez maga a bizonyíték. A többi off. -erről beszéltem. A józan észről... mert 2+2 mindig 4. Akkor is ha azt állítják róla hogy 6 vagy 10.
Én nem beszélek korrupciorol....
Téves a cimzett...
Megint tévhiteket terjesztesz. A jármüvek nálunk ugyannyiba vagy többe kerülnek mint külföldön ( tisztelet a kivételnek) mert a magyar fél nincs abban a helyzetben, hogy az árakrol komolyabban tárgyaljon. Mig a sogorék kb akkora vasutja mint a MAV, egyszerre több 100 mozdonyt rendel, addig a MAV talán 10-t.
A TGV vasut is elvben olcsobb lehet, hiszen zöldmezös beruházás, nyilván figyelembe véve a költségeket, addig az alföldi vasut egy meglevö infrastruktura gyökeres modernizálása, ami sajnos mindenhol drágább, mint az uj épitése. Amugy nem emlékszem tölünk nyugatra egyetlen egy olyan vasuti projektre sem ( vegyük csak az utobbi 10-15 évet), aminek nem lépték volna tul az eredeti költségvetését. Az egyik legkirivobb a Stuttgart 21. Ennek az épitkezésnek 2021-ben kellene elkészülnie, ma már 2026-rol szolnak a hirek és már 2018-ban tullépték a eredeti költségvetési keretet. És eddig még korrupciorol sem szolnak a hirek.
"A tények önmagukért beszélnek", ja, csak kissé mások a terepviszonyok. Azzal együtt; nem védem a horvátokat, ott is van svindli.
Egy kicsit elvesztetted a fonalat. Szervizmacska kolléga egy szombati hsz-t egészitett ki, ahol eredetileg vasutrol volt szo. Itt ugyan elágozott a téma villamosra is, de a többség az eredeti vasutas ügyet tárgyalta.
Van nyilván, csak nem mindegy hogy a költségvetés 20%-át teszik zsebre, vagy épp 80-at...
Üdv. Klíma gázszivárgás problémám van. Akarok venni egy SMD UV ledet, és átvilágítani a csöveket.
Neten valahol látom, hogy felvesznek ilyen sárga szemüveget is. Mire ez? Jobban látni a folyást, vagy csak ezzel látni? Láttam videót, ahol szemüveg nélkül is látni.
Az ÖBB alig 20 év alatt vett 500-t.
Csakhogy képben legyünk. Részben ebböl jutott néhány a magyar vasutnak. (15) Igy lehet pontatlan informáciokbol "pontos" következtetéseket levonni... A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Hamár pontosak akarunk lenni, a MÁV 1047 (470) 10 -et, a GyESEV 5 -öt, és nem az ÖBB kontingensből, hanem közvetlenül a gyártótól.
Ehhez jött még 25 Bombardier TRAXX, (480) mert volt némi vita a közbeszerzés körül, meg olcsóbb is volt. a kiírás 200 km/ó felettire szólt, a TRAXX meg csak 160 km/ó -t tud. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Igen, és ismét megtaláltad a téma leginkább releváns részét
Na mindegy, ne offoljunk
Dízelből a máv pl egy darabot nem vett, max motorvonatot.
Igazad van, neked ugyanolyan.
Vajon a körúton miért nem mozdonyok mennek? És gondolom a villamosvezető simán vezethet egy mozdonyt, hisz nincs különbség a vasút és a villamos közt.
Minden nő ugyanolyan, ugyanazok a szériatartozékok vannak rajtuk. Vajon miért nem kedveli az ember mégis mindet? Minden autó egyforma. Akkor mégis mi a különbség egy Trabant és egy Rolls között? Maradjunk annyiban, hogy jócskán vannak különbségek mozdony és villamos között, de persze nem ez a fontos. Kicsit csapongtunk, elvégre ez egy off bejegyzés. Sajnos régen rájöttem, hogy ha nem ismerjük kellőképpen a fórumtársakat, a gesztusaikat a habitusukat, akkor a humor, a poén sem mindig megy át. Erre jó a találkozó. Ilyenkor kiderül, hogy mennyire mások vagyunk, mint az írásaink.
Idézet: „ha nem ismerjük kellőképpen a fórumtársakat, a gesztusaikat a habitusukat, akkor a humor, a poén sem mindig megy át” Mozdonyt és trolibuszt már vezettem (nem életszerűen). Villamost még soha... Idézet: „Erre jó a találkozó.” Igen, igen, igen Aki már volt HE találkozón, és beszélt velem személyesen, annak soha többé eszébe nem jutott, hogy megverjen (még egyszer) Pont ezért (is) vannak a találkozók. Bár ez Frankye szájából kissé hitelesebben hangzana. A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
Villamosból is van mozdony, úgy hívják, hogy MUKI, tudod, olyan szürke. Még nagyvasúti ütközője is van. A HÉV -nél meg rendes nagyvasúti mozdony is van (a vasútnál M44 -nek hívják.
Idézet: „Hamár pontosak akarunk lenni, a MÁV 1047 (470) 10 -et, a GyESEV 5 -öt, és nem az ÖBB kontingensből, hanem közvetlenül a gyártótól.” Ez csak részben pontos. A Taurus az ÖBB mozdonya, jelentös változásokkal a Siemens eredeti sorozatátol ami a német vasutakon a 152-s sorozatot kapta, és nem kapott futási engedélyt a sogoréknál. Az osztrákok megváltoztatták az eredeti konstrukciot és igy gyártattak le vagy 360 darabot. A német vasut is vett 25 darabot az osztrák vasutak Taurusábol (182-s sorozattal), csak azért, hogy bejárhassanak az osztrák sinekre. Amugy a márka Taurus is az ÖBB tulajdona, azaz elvben csak engedélyükkel lehet venni. S miután akkor az osztrákok legalább a környékbeli vasutaknál is fuvarozni akartak, némi nyomással megprobálták a Taurust ott is bevezetni. Az elsö nekifutásra csak a magyar vasutaknál sikerült, az északi szomszédoknál megbuktak, technologiai okokbol. Sokéves huzavona után sikerült kifejleszteni a 1216-s verziot ( 4 ajtos Taurus ami 4 áramrendszerü, ellentétben a MAV mozdonnyal, ami csak 2 áramrendszerü) ami legalább néhány északi fövonalon megfelelt az elvárásoknak, de egyet sem sikerült oda eladni. A cseh vasut néhány éve megvett 9 Railjet garniturát és bérelt hozzájuk 9 darab ÖBB Taurust (1216) amik cseh szinekben (kék), de osztrák számmal futnak. Ebböl vettek a lengyelek meg a szlovének összesen 41 darabot. Ha a pontos számok is érdekelnek. A 1016 meg a 1116 bol az ÖBBnél 332 darab van A 1116 (2 áramnem) a MAVnál 10, a GySEVnél 5, a Hektornál 7 A 1016-bol a DBnél 26 darab van. A 1216 (4 áramnem) ÖBB 79 darab van A PKP-nél 10 darab Az SZ ( Szlovenia) 31 darab Szoval ha jol számolom az ÖBBnél összesen 411 darab ilyen mozdony van, mig az összes többi vasutnál mindössze 89 taurusz mozdony van. Idézet: „Ehhez jött még 25 Bombardier TRAXX, (480) mert volt némi vita a közbeszerzés körül, meg olcsóbb is volt. A kiírás 200 km/ó felettire szólt, a TRAXX meg csak 160 km/ó -t tud.” Amit minden szakember még a tipusrajzbol is ki tudott volna olvasni, igy a Bombardier meglehetösen áron alul volt tölük kénytelen megválni, aminek talán már nem lehetett ellenállni.
Bizonyára elkerülte a figyelmedet a téma címe. Politikamentes topik.
Szerinted? Néhány éve ilyennel vezetgetjük a villamost, mivel a "V" kategória megszűnt.
Hú de ismerős volt az arcod "valahonnan".
"Valahol" már összefutottunk..
Hogyan kell beszámolni arrol, hogy hány orát vezettél villamost/vonatot.
Egy másik forumon felmerült, hogy a mozdonyvezetönek volt egy másodállása, igy leszállt az egyik vonatrol és átszállt a másik társaság mozdonyába és azzal folytatta a munkát.
Villamost nem tudom.
A vasúton a munkaidő-beosztást készítőnek kell gondoskodnia róla, hogy az engedélyezett mértéket ne haladja meg a vezetési idő. E miatt a mozdonyvezetőnek be is kell jelentenie az esetleges másodállását.
Szakmai kérdés, a jogosítvánnyal kapcsolatban:
A "MAGYAROSZÁG" az tényleg felívelő aranybetűkkel van rajta, vagy az csak "fotoshop effekt"?
Sajnos az emlitett eset ha nem is balesettel, de balhéval végzödött. (Átment egy tilto jelzön). Ezért érdekel, hogy vajon hogyan lehet ezt egyáltalán ellenörizni. Valoszinü, hogy volt engedélye a másodállásra, de az kizárt, hogy a két munkaado közös listát vezessen.
Az itt berakott kártyárol jutott az eszembe, hogy azon/azzal lehetne az oraszámot vezetni. ( beadja a számát egy központi rendszerbe amikor felmegy a mozdonyra és ott lenne a kimutatás vagy engedély az oraszámra).
Esetleg tudja valaki hogy FM 90 környékén melyik adó lehet? Mert se rádió név, se reklám, se hírek, se semmi, csak zene! Olyan mint egy non-stop lejátszási lista!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |