Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   264 / 345
(#) kcsilla válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2018 /
 
Szia Igen az a valós mágneskapcsló, csak a 24 V os hálózatot rajzoltam le a három fázis vezetékeit nincs rajta igazából azzal nincs gond.
Nem is értem hogy miért ilyen bonyolultan van megcsinálva, rengeteg hiba lehetőség, gyárilag egy forgásirányváltó meg egy dahlander kapcsoló végzi az egészet.
(#) Tomi111 válasza Hutty hozzászólására (») Jún 17, 2018 /
 
Valóban hibás a rajz, pedig egy könyvben van. Na mindegy, aki ért hozzá, tudja, hogy kell bekötni. az a rész egy sima irányváltó.
(#) Tomi111 válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2018 /
 
Milyen Dahlander motor, ami belül el van kötve? Olyannal még nem találkoztam. Hogy lehet elkötve, mikor lassú fordulaton ott kapja a 3 fázist?
(#) ezermester1 válasza VIM hozzászólására (») Jún 17, 2018 /
 
Helló! Egy dahlander kapcsoláshoz csillag-csillag bekötésnél 3 mágneskapcsoló kell. Tudniillik az egyik kapcsolásban sorba a vannak a tekercsek kötve a tekercsvég meg csillagba. A másik kapcsolásban pedig párhuzamosan vannak kötve és ezért kell bele a csillag kapcsoló.
(#) VIM válasza Tomi111 hozzászólására (») Jún 18, 2018 /
 
Talán az a motor amelyikről szó van, ilyen. Nem látni csillagpont elkötő kapcsolót és egyáltalán melyik lenne az a négy kapcsoló közül ha van két sebesség és jobb ill. bal irány. Bővebben: Link Csak feltételezés és én is a "tanyán" olvastam erről, mert ott találtam a vezérlési rajzot is. Bővebben: Link
(#) VIM válasza kcsilla hozzászólására (») Jún 18, 2018 /
 
Visszaolvastam az előzményeket és ott azt említed, hogy az FI relét veri le, de azt is írod, hogy a nulla és a védőföld össze van kötve. Hát talán az lesz a probléma! és nem a vezérlés amit megcsináltak ennek a motornak.
(#) otisz hozzászólása Jún 18, 2018 /
 
Sziasztok, építettem egy kompresszort, de egy is problémába ütköztem a motor bekötésével kapcsolatba. A motor teljesítménye 2,2KW, 240V AC, a kérdésem pedig a következő: 4 kábel jön ki a motorból egy piros, egy kék, egy sárga és egy fekete. Mértem ellenállást a tekercseken és a követező értékeket kaptam, piros - fekete 3,2 ohm , kék - sárga 1,7 ohm, azt szeretném megtudni melyiket hova kössem illetve a kondi hova fog kerülni és milyen értékű?? És még ha bekötés után a forgásirány nem megfelelő, hogy tudom a forgásirányt megváltoztatni? Válaszaitokat előre is köszönöm
(#) VIM válasza otisz hozzászólására (») Jún 18, 2018 /
 
Szia! Az Ff a főfázis és az lesz az 1.7 ohmos az Sf a segédfázis az pedig a 3.2 ohmos ellenállású tekercs. A rajzon minden fel van tüntetve. Relés és nyomógombos indítással, minkét variáció be van rajzolva. Az kondenzátor értéke 160µF/280V értékű de a relé értékét csak az indulási áramfelvételből lehet megmondani ha nincs meg a motor adattáblája. Bővebben: Link
(#) Szasza9668 hozzászólása Jún 20, 2018 /
 
Sziasztok!

Valaki tudja esetleg ennek a bekötését? Elvileg valami mosógép motor.

Üdv!

CAM00100.jpg
    
(#) erbe válasza Szasza9668 hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Csak a vezérlésével együtt üzemeltethető. Kefés soros motor, közvetlen 230 V-ról túlpöröghet, tönkremegy. Fordulatszáma 10000 fölött. Terhelten triakos fázishasítással használható, célszerűen állandó felügyelet alatt.
Két kapocs az állórész, kettő a forgórész, kettő a fordulatszám jeladó. Mivel eléggé csupasz, könnyen lekövethető, kimérhető.
(#) Szasza9668 válasza erbe hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Köszörűnek szerettem volna felhasználni.
De akkor először keresnem kell hozzá egy kapcsolási rajzot.
Terhelten triakos fázishasításról esetleg egy rajz? Nem vagyok otthon a témában sajnos.
Köszönöm!
(#) erbe válasza Szasza9668 hozzászólására (») Jún 20, 2018 / 1
 
Ne akarj köszörülni vele! Esetleg 1:5, 1:6-os áttétellel. A terhelten az folyamatos terhelést jelent. A köszörű nem ilyen, nem nyomod neki folyamatosan az anyagot. Túlpöröghet.
Keress régi fajta mosógépmotort, 130W 1440 fordulat, vagy Energomat motort! Igaz, az nyitott, meg nagyméretű, de centrifugálásnál 2880-as a fordulatszáma.
(#) Szasza9668 válasza erbe hozzászólására (») Jún 20, 2018 /
 
Köszönöm!

Értem mire gondolsz.
(#) Szasza9668 hozzászólása Jún 21, 2018 /
 
Sziasztok!

Ez jó lehet köszörűnek?
Hogyan kell bekötni?

Köszönöm!

CAM00109.jpg
    
(#) Szasza9668 válasza Szasza9668 hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Megoldottam. Köszönöm!
(#) VIM válasza Szasza9668 hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Szia! Már elmondtuk egy-két alkalommal, hogy a nyitott motorokat nem szerencsés ilyen hajtómotornak használni. Egy darabig biztosan működik de egy idő után a korundszemcsék és fémszilánkok berakódnak a motor belsejébe, tekercsfejébe.
(#) Szasza9668 válasza VIM hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Ha bedöglik akkor lesz másik.
(#) kcsilla hozzászólása Jún 22, 2018 /
 
Hello
Abban tudna valaki segíteni hogyan kell forgásirányváltás bekötni a nyomógombra tehát ne kelljen a Ki kapcsoló gombot megnyomni hanem egyből a jobb ball nyomógombbal megoldható legyen?
Előre is köszönöm !
(#) kcsilla hozzászólása Jún 22, 2018 /
 
Most úgy működik hogy Jobb gomb (indul a villanymotor, jobbra) után Ki gomb és után Bal gomb (indul a villanymotor Balra).
(#) VIM válasza kcsilla hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Ha a forgásirány gombjait a vezérlési rajz szerint kötötted be kereszt reteszeléssel, akkor annak nem kell, hogy közben a "KI" gombot is működtetni kelljen.
(#) elektroncso válasza kcsilla hozzászólására (») Jún 22, 2018 /
 
Ez nem így működik. Ha egy balra forgó motort azonnal jobbra forgásra akarsz átváltani az olyan mintha rövidre zárnád a hálózatot (természetesen jobbról balra váltás is ugyan az). Óriási áramfelvétel keletkezik. Esztergapadoknál használják fékezésre, de egy 7,5kW-os esztergánál min. 3x32A betáp kell rá és lassú kioldású túláramvédelem (és ezzel a betáppal is cinkes).
Nem tudom mekkora motor az amit így szeretnél üzemeltetni, de 3x25A betáp alatt még kísérletezni sem érdemes. Nem véletlenül van sok ipari gépben időzítő ami megakadályozza, hogy azonnal forgásirány lehessen váltani. Ehhez a feladathoz frekvenciaváltó kell, az tudja azt amit szeretnél, de ott sem rögtön történik a váltás (lassan leáll majd elindul a másik irányba).
A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2018
(#) Kinka István válasza elektroncso hozzászólására (») Jún 23, 2018 /
 
Szia elektroncso!
Vannak kisebb esztergapadok, amiben csak 750/1500W-os motor van, ezek általában kuplung nélküliek. A kuplung nélküli gépeknél, menetvágásnál szükséges a közvetlen irányváltás. (Nem jó a lassuló.)
A gépkönyvben megadják, egymás után hányszor lehet oda-vissza váltást végezni.
Ha jól emlékszem ehhez az üzemmódhoz a mágneskapcsolót az "AC 3" adata szerint kell kiválasztani.
(#) Jama hozzászólása Júl 1, 2018 /
 
Sziasztok

Van egy 1500w-ot 3 fázisú villany motorom, de sajna csak 3 érintkező van kivezetve, lehet ezt valahogy 220v- ról használni?
Freki váltó nélkül.
(#) gyuszo válasza Jama hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Így gondoltad ?

motor.JPG
    
(#) Jama válasza gyuszo hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Így már próbáltam de sajna nem megy.
A tábláján sajnos csak 380v-van, nem 220v/380v.

egyszer sikerült ugy bekötni kondival hogy búgott, megpörgettem akkor elindult de gyenge volt, és lassú.
(#) granpa válasza Jama hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
A: Kibontod, megkeresed a tekercsvégeket, és úgy már (kivezetve) használható lesz.
B: Megemeled (trafóval) a feszültséget 300 V fölé.
(#) Jama válasza granpa hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Még annyit teszteltem hogy a 3 érintkező-re multiméterrel rámértem szakadás mérővel, de egy érintkező nél semmit nem jelzett, ugyan ilyen motor mind a 3 érintkezőnél jelzett, lehet az egyik tekercs nem jó? Jelent ez valamit?
(#) granpa válasza Jama hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Szakadás lehet. Ellenállást mérj. Lehet, csak letört a tekercsvég, bontsd ki.
(#) Jama válasza granpa hozzászólására (») Júl 1, 2018 /
 
Rendben, megnézem, köszönöm a segítséget.
(#) szikorapéter hozzászólása Júl 2, 2018 /
 
Sziasztok. Kérdésem adódott. Adott egy 15Kw-os villanymotor (3 fázis de van csillag/delta indítás) és van hozzá vásárolt 4mm2-es vezeték ami száleres (nem tömör) , ebből 16 méter. Elvileg el kell bírja még a motort nem? Most ezen tanakodok egy ideje mert megvették hozzá ezt a kábelt de ez már nagyon a határa szerintem a vezetéknek.
Következő: »»   264 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem