Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   265 / 345
(#) kadarist válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Szia!
Azért ekkora áramhoz illene 10mm2-es kábelt használni.
(#) szikorapéter válasza kadarist hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Nem tudom pontosan villanymotorok esetében hogy kell az áramerősséggel számolni szólj rám nyugodtan ha rosszul gondolom de elvileg itt még 37,5A folyik fázisonként nem? (Sima I= P/U alapján számolva).
(#) vargaf válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Kevés a 4 mm2, 6 mm2 kell.
(#) kadarist válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 / 1
 
Mivel a kábelszerű vezeték az "A" csoport tulajdonságaira hasonlít a leginkább, ezért én maradnék a 10mm2-nél. Méretezés.
(#) Epu2 válasza kadarist hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Nem árt a feszültségesésre is odafigyelni. Gyakori hiba, hogy nyögve indul a motor, mert a vezetéken hatalmas a feszültségesés. (Hosszabbítók, hosszú vezetékű régi hálózat.)
(#) granpa válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
3~ú, számolj utána! Az indító áramok nagyok, de az kis idő (a kötéseket veszi inkább igénybe). Mekkora a távolság (vezetékhossz). Mint írták, a feszültségesésre is kell számolni. Valamint: terhelve, vagy üresen kell indulnia. Mondjuk csillagban, ritkán indítunk terheléssel, ha kell a delta-teljesítmény.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2018
(#) szikorapéter válasza granpa hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Csillagban indul , de szinte üresjáratban pörögne többnyire mert ez melóhelyre lesz egy kompresszor bekötéséhez, de a kompresszor nem terhelt üzemben fog járni (csavarkompresszor) így lényegében a motor nem fejt ki erőt szinte.
(#) elektroncso válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Ellentmondást érzek. Ha a motor szinte nem fejt ki erőt akkor minek a 15kW-os motor?
(#) szikorapéter válasza elektroncso hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Azért nem fejt ki erőt mert nem engedjük neki. Zárt szívásszabályzóval jár a kompresszor ezáltal nem is termel levegőt, viszont cserébe nem terheli túl az elektromos hálózatot.
(#) elektroncso válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Értem, szóval próbáljátok csak. Akkor a végleges üzemhez kell a 10mm2-es kábel. Pont ma dolgoztam olyan környezetben, hogy lépten-nyomon 17kW-os motorokba botlottam, azokat 10mm2-es sodrott árnyékolt kábellel kötöttük (frekvenciaváltós vezérlés).
(#) szikorapéter válasza elektroncso hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
De akkor az üresjárati teszthez elég a 4mm2-es vezeték is igaz?
(#) elektroncso válasza szikorapéter hozzászólására (») Júl 2, 2018 /
 
Az üresjáratihoz szerintem igen. Ha tényleg üresen forog akkor a névleges áramának csak a töredékét veszi fel. De terheléses üzemben semmiképp ne hagyjátok rajta. Egyrészt szinte biztos, hogy veszteni fog a teljesítményéből (gyengébb lesz) illetve huzamosabb idő után le fog égni a vezeték.
És van itt még egy fontos dolog, amiről hajlamosak elfeledkezni a szakik. Ez pedig a zárlati áram. Ha nagyobb áramra van biztosítva egy konnektor (pl. 63A) és erre egy hosszú 2,5mm2 kábelből készített hosszabbító van csatlakoztatva akkor ez a hosszú vékony vezetékszakasz lekorlátozhassa a zárlati áramot olyan szinten, hogy a védelem nem szólal meg. Viszont pont a hosszú vezetékszakasz miatt megemelkedik az életvédelmi földelésen (a tényleges földhöz) mért feszültség olyan szinten, hogy áramütés lehet a vége. Többek között ezért is előírás az építkezéséken elhelyezett "felvonulási szekrények" helyi földszondás földelése és ez az oka annak is, hogy TN-C hálózatnál a szolgáltatói vonal PEN vezetője 100 méterenként földelve van (és ezért is kezdik leépíteni a TT hálózatot országszerte).
(#) laacika hozzászólása Júl 4, 2018 /
 
Egy kis segitséget kérnék.
Van egy hajtóműves villany motorom,Evig 1,1Kw és 3 fázisú,ezt sajnos (most) nem figyeltem mikor megvettem hogy nekem csak olyan motor jó ami 220/380-as az az 6 szál jön fel a tekercsektől.
Nincs baj gondoltam,szétszedem és megkeresen a 3 szál vezetéket ami össze van kötve,szétszedem és felvezetem a kapocsléchez,párositom ahogy kell/deltába kötöm és mehet is freki váltóról.
Egyszer már csinálltam ilyet de az 220/380-as motor volt de mégsem jött fel csak 3 szál a tekercsektől (valószinű már nem gyári tekercselésű volt a motor és a tekercselő csak 3 vezetéket hozott fel,felhoztam és tökéletesen működött.

Most nem jártam szerencsével
Leköttem a motorról a vezetéket és a delta kötést,az az a lapokat és ujra megnéztem nem e rosszul párositottam de nem,jó volt.
Ezután mértem ellenállást a 3 tekercsnél,mindhárom egyforma érték,és nagyon nem tudom mi van ilyenkor.

Jelenség:Elinditva a motor nem pörög fel és pár mp után elég melegecske.
Ha valaki valamilyen ötlettel tudna segiteni azt megköszönöm!!

DSC_1986.JPG
    
(#) VIM válasza laacika hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Szia! Talán csak annyi a probléma, hogy a kivezetések nem a megfelelő párosítással lettek összekötve a kapocslécen (a kezdetek a tekercs végekkel). Nézd meg, hogy most a kivezetések a delta elkötésnek megfelelően vannak e kihozva és párosítva.
(#) ezermester1 válasza laacika hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Helló! milyen fordulatú a villanymotor?
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
A betápláláshoz képest is jól van párosítva?

Y-D.jpg
    
(#) kope20 válasza laacika hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Szia!
Ahogy már írták valamelyik tekercs "fordítva" van bekötve. Azaz ellenkező irányú a mágneses mező amit létrehoz. Keress rá 60°-os elkötésre! Pl: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2018
(#) laacika válasza ezermester1 hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
1440 a fordulata.
(#) laacika válasza VIM hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Pontosan igy párositottam.
Elgondolásom szerint ez a kapocsléchez képest elhelyezkedhet akár hogy.
(#) laacika válasza kope20 hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Ha a 3ból egy tekercs 2 végét megforditok akkor az a tekercs ellenkező irányba fog dolgozni?
(#) kope20 válasza laacika hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Valahogy úgy. Le van maradva, vagy siet 60°-kal a forgó mágneses mezeje az ideálishoz képest. Magyarul nincs fázisban, és fékezi, vagy "húzza előre" a forgórészt a másik két tekercshez képest, azaz ellenük dolgozik.
(#) laacika válasza kope20 hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Nagyon köszi a segitséget,és a többieknek is!!
Igen úgy volt,harmadik variációra rendben forog a moci.
(Én úgy tudtam csak a föntebbi rajz szerint elég párositani,hát nem.
Köszönöm mégegyszer.
(#) proli007 válasza laacika hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Hello! Ha megnézed a három fázis vektorábráját, és egyik vektort elfordítod 180 fokkal (ellentétes irányba lesz), egyből megérted mi a baj.
(#) laacika válasza proli007 hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Szia.
Gondolom,illetve értem,de nem találok ilyen ábrát,tudsz egyet mutatni?
(#) proli007 válasza laacika hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Ha beírod a kugliba, hogy "Three-phase Phasor Diagram" már is számtalan ábrát látsz, de az első már az.
(#) laacika válasza proli007 hozzászólására (») Júl 4, 2018 /
 
Köszi!
Szép ábrák,az egyik tekercsem igen csak ellen dolgozott a másik kettőnek.
Ismét tanultam valamit,mert hát még élünk tanulunk.
(#) darkdealer002 hozzászólása Júl 24, 2018 /
 
Üdv mindenkinek!
Volna egy ABB motorom aminek nem megy a bekötés amit tudok a motorról, hogy 220V-os azaz egy fázisú motor. Elindulni el indul, de sajnos búg és lassan forog, kondi jó és a motornak sincsen semmi baja. Küldök képet ha valakinek úgy könnyebb!
(#) vargaf válasza darkdealer002 hozzászólására (») Júl 25, 2018 /
 
A motornak bizonyára van adattáblája, erről és sorkapocsról készíts jó minőségű fényképet. Írd le milyen értékeket mértél a motor egyes kivezetései között és a kondenzátor értékét is. Rajzold le hogyan van bekötve jelenleg. Ezek nélkül ne várj érdemi választ.
(#) darkdealer002 hozzászólása Júl 25, 2018 /
 
Sajnos a motorról csak egy öntvény szám van az előző tulajdonosa el tüntette róla.
Itt volna a motor:
(#) vargaf válasza darkdealer002 hozzászólására (») Júl 25, 2018 /
 
A mért értékek és a bekötésed hiányzik még.
Következő: »»   265 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem