Fórum témák
» Több friss téma |
Lesz több is, meg komplett videó a készítésről a videomegosztó csatornámon (linkje az adatlapomban)...
A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2018
Ha bevállalsz egy oda-vissza postaköltséget, készíthetek egy generátor átalakítás videót.
Az enyémet már megcsináltam, így arról sajnos már nem tudok filmet forgatni...
De mire kell a postaköltség?A videót át lehet küldeni interneten.
Arra, hogy elküldd és visszavigyék az egyik generátort, abból a tízből amit már összebugáztál...
![]()
Jah
![]()
Sziasztok.Érdekelne hogyan működik az elektromos bicikli motorja generátor módban.(Van egy ilyen bicajom )
Lejtőn képes visszatölteni a motor az akkuba, ha a vezérlő panelen generátor módba kapcsolok.(ebből 4 fokozat is van).Az akku 36 voltos, viszont a motor generátor módban nem képes kiadni ekkora feszültséget.(megmértem)Hogyan van akkor mégis megoldva?Van beépítve a motor és az akku közé egy dc-dc step up konverter,ami minden esetben 42 voltot közvetít az akku felé?A fokozat kapcsolók, meg ellenállásokat kapcsolnak ki vagy be aszerint, hogy milyen áramerősséggel akarom az akkut tölteni? A másik meg az,hogy mindegy hogy előre vagy hátra forgatom a kereket mégis tud tölteni, a polaritások nem változnak meg.Én meg arra gondoltam, hogy ha a generátor rotorjának forgás irányát megváltoztatjuk, akkor a kijövő polaritások és felcserélődnek.Nem így van?
1. Nem ismerem a pontos kapcsolástechnikát, de bármi biztosat állítani csak az után lehetne.
2. Az akkud kb az első öt percig van a maximális feszültségszinten, az után már mindig kevesebb. El tudom képzelni, hogy minnél jobban le van merülve, annál hatékonyabb a visszatöltés. Arra se mernék mérget venni, hogy képes teljes végfeszültségre feltölteni. Persze még mindig elképzelhető, hogy mégis boost konverter van benne, és akkor igen. 3. Szerintem az ellenállást elfelejtheted, az csak pocsékolná a visszatöltendő energiát. Inkább áramszabályozással állítják a hatásfokot. Legalább is, ha én tervezném, biztos ezt a módot választanám... 4. Generátornak nincs polaritása, mivel váltóáramot termel. Ezt egyenirányítják és úgy megy az akkura a szabályozás után. A forgásirány mindegy... Egyébként ha a három fázist nem kötötted le, nem biztos, hogy a valós feszültséget méred generátor üzemben... A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2018
Szia.
Írtad hogy :"Generátornak nincs polaritása, mivel váltóáramot termel" Ez igaz,de ebben az esetben a motorból már eleve egyenáram jön ki, mert a motorvezérlő be van építve a motor mellé (bionX).Tehát jól mértem egy sima multiméterrel, amely egészen 24 V-ot is képes volt mutatni, ha a kereket jól megtekertem.Viszont arra számítottam, hogy ha visszafelé tekerem a kereket, akkor megfordul a polarítás, de nem, akkor is így maradt.Tehát akár előre, akár hátra forgatom a kereket ,képes tölteni az akkut anélkül, hogy megcserélném a polaritást az akkun.Ezt is valami vezérlő elektronikával oldják meg?
Szerintetek meddig szabad engedni a motor felmelegedését elektromos bicaj esetében?(bionx)
A múltkor többet mentem vele tesztelésképpen, meg volt utánakötve egy bicikli utánfutó is egy kis súllyal,és egyszercsak egy domb közepén a motor leállott, nem segített semmit.Azt hittem, hogy elromlott, elég forró volt.Aztán szerencsére egy kis pihentetés után helyrejött. Azután sikerült a kezelőpanelen egy speciális eszközzel beállítanom egy funkciót ami mutatja a motor aktuális hőfokát.Úgy általában ,dombos helyen, utánfutó nélkül 60 Celsius fok szokott lenni a hőmérséklete.Ez normális?
Persze, háromfázisú egyenirányító diódahíddal, az előbb írtam le.
Az akkuhoz menő vezetéken meg soha nem fogsz sokkal nagyobb feszt mérni, ezt is az előbb írtam le. A generátor kimenetén kellene mérned még a vezérlő előtt, hogy kiderüljön az igazság. A másik meg az, hogy oda legalább egy szkóp kellene, mert a multiddal biztos, hogy nem valós értéket kapsz, ha X Hz -nél nagyobb a frekvencia, legfeljebb csak ha kissebb... A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2018
Nyilván a hővédelem közbelépett. A gyártótól kellene érdeklődni ez ügyben...
Most egy kicsit megint összezavarodtam.
Pl. van egy autó generátor.Rajta a dióda hid,amely által a generátor egyik sarka (ami az akku pozitív sarkával van összekötve)pozitív,a másik negatív (test). Ha normális üzemmódban forgatom (jobbra ) a rotort, akkor a sarkok polaritása a fenti leírás szerint van. Ha visszafelé pörgetném a motort akkor is ez lenne a sarkok polaritása??Én másképp tudom, vagyis azt, hogy akkor megfordulna a polaritás a generátor sarkain.
Már hogy fordulna meg? Akkor a diódák polaritása is megfordul szerinted?
Keress egy egyenirányító rajzot, és tanulmányozd, kövesd végig a működését. Lehet a youtube -on még animáció is van róla. Meglepődnék, ha nem lenne, ha nem ott, akkor bárhol máshol a neten... A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2018
Az autó generátor polaritása nem függ a forgásiránytól, mert váltó áramot termel amit egyenirányítanak a diódák.
Csak azért mert már érdeklődtem ebben a témában egy másik topickban, és ott valaki (gulyi88)azt írta hogy:
"A vezérlő azt is tudja hogy a motor előre forog vagy hátra, és annak megfelelően tudja hogy meg kell fordítani a vezérlését (okos ketyere az)." Ezen az oldalon keresendő: https://www.hobbielektronika.hu/forum/dinamo-generator-motor-uzemben A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2018
Így már akkor érthetőbb, hogy miért van az, hogy a BLDC motor bármely írányban forog , az egyenírányított áram iránya nem fog megváltozni.
A vezérlőnek azért kell tudni, hogy áll a tengely, hogy tudja mikor melyík félvezetőnek kell vezérlést adni. Azt hittem ezt már megbeszéltük.
Visszatöltésnél ez annyiban érvényesül, hogy azt kell tudnia, hogy épp melyík félvezetőn van pozitív félhullám, azt a pozitív akkudrót felé nyitja, amelyíken meg negatív félhullám van, azt a negatív akkudrót felé nyitja. Ha forgásirányt váltassz, akkor is az előzőek szerint kell a félvezetőket vezérelni. A diódás egyenirányításnak meg nem kell vezérlés, mert az mindíg csak egy irányba vezeti az áramot.
De az hiszem ezt minden BLDC vezérlő tudja.Nekem van egy olcsó kinai vezérlőm, amely képes volt az akkut tölteni, ha a motort forgattam egy csavarozó pisztollyal.Tehát ekkor ez nem Bionx találmány.Esetleg az az ők találmányuk, hogy meg is valósították ezt gyakorlatban.
Sziasztok!
Van egy Z-Tech ZT-10 elektromos kerékpár. A gond vele, hogy egy ideje a végsebessége 14km/h ha a gázkartól hajtom. Ha a pedáltól akkor 26-27 km/h. Lemértem a gázkar részt és mindent rendben találtam. Hol keressem a hibát? Köszönöm.
Üdvözlök minden fórumozót!
Következö lenne a kérdésem hozzáértöktöl mivel én nem vagyok az! Van egy gyári 3 kerekü elektromos kemping bicajom,24 V os elsökerék agymotoros. Alkalmanként jelentkezik az a hiba, hogy a kulcsos gyujtáskapcsolót elforditom,ráteszem a gyujtást azonal indul lassan a bicaj gázkar huzása nélkül. Ez mitöl lehet? A gyujtás kapcsoló nem rég lett cserélve, de ez a hibajelenség továbbra is fenáll mint írtam nem állandó jelleggel, van hogy jó ideig rendesen müködik, és van hogy napokig meg nem .
Mértél már terhelés alatt akufeszültséget? Nem ismerem a típust, de esetleg valami energiatakarékos mód nem kapcsolódhatott be rajta? Pl gyenge akku miatt...
Egyébként milyen értéke(ke)t mértél?
Gázkar jeladót kellene ellenőrizni szerintem, és mérni a gázkar vezérlő feszültséget, konkrétan a gázkar tápfeszültséget, és a kimenő vezérlőfeszültséget is.
Mivel időszakos hiba, rátennék egy feszmérőt állandó jelleggel. Ha a hiba megjelenésekor a gázjel különbözik az alap értéktől, elképzelhető, hogy a gázkar jeladó rakoncátlankodik...
Esetleg vezeték kontakt hiba mindkettőtöknél előfordulhat, de az inkább az utóbbi hibajelenséghez passzol jobban, mivel csak annak az előfordulása véletlen és időszakos...
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2018
Nem mértem akufeszültséget terhelés alatt, az akkuk vadonatújak, azt hittük a régi akkukkal van a gond, de ezek szerint nem. A kontrollerből gázkar felé 5 volt feszültséget mértem, utána gázkar minimum álláson kb. 0.8 volt, maximumon kb. 4.6 volt. Akié a bringa azt mondja, hogy jól ment, aztán egyszer azt vette észre, hogy már nincs meg a 25 km/h végsebesség. Meg is állt egyszer neki, valaki javitgatta, elindult, de csak 14 km/h a végtempó. Olyan mintha tényleg be lenne kapcsolva valamilyen tiltás, mert simán tartja a 14 km/h-át. De nem tudok rájönni, hogy tényleg így van e. A másik furcsaság meg az, hogy ha megtekerem a pedált kétszer-háromszor, akkor vígan eléri a 26-27 km/h-át.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2018
Vezérlő alapján utánnanézhetó van -e sebességkorlátozó módja, egyébként a gyártó is ad erre vonatkozó információt. Ha meg már egyszer javították, jó lenne tudni mit és miért csináltak...
Hát az egy gyorsjavitás volt az úton, ahol leállt a bringa, én nem voltam ott, a gazdája meg nem tudja megmondani mit javitottak. Ez a vezérlője:
Köszönöm szépen a gyors választ, a kontakt hibának utána nézek
lehet segit a dolgon!
Sziasztok.Mi a szerepe az elektromos kerékpár vezérlőjéből kijövő két fehér színű kábelnek,amelyeket, ha össze dugok csak akkor indul el a motor?A kettő közötti feszültség 5 v.Angolul a neve self study, magyarul pedig tanító vezeték.
Arra gondoltam, hogy, ha erre szerelnék egy potmétert(változtatható ellenállást) vagy gázkart, akkor nem tudná helyettesíteni a gázkart?Mert nálam a gázkar nem müködik megfelelően,de nem az ő hibájából, hanem valahol a vezérlőben van gond.
Szia! A két fehéret ha össze kötöd és áram alá helyezed meg tanulja az elektronika hogy milyen feszültségű valamint hogy hány fokos a motor. Kb 1 percig kell üzemben tartani a motor lassan forogni kezd majd áramtalanítani és szét húzni a két fehér vezetéket.
Majd ismételt áram alá helyezve tökéletesen menni fog. |
Bejelentkezés
Hirdetés |