Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Akkor a legjobb amit tehetsz, a 4 alumínium vezetéket kicseréled 3-ra, rézre, megfelelő színnel és azt kötöd be. Persze teljes hosszában a kismegszakítótól.
Ezt is olvasd el : Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
A bojler közeléig igen, ( jobb cserélni ), de akkor egy ilyet célszerű a bojler elé telepíteni :Bővebben: Link
Ez egy kismegszakító doboz, abba be lehet pattintani a C sínre a kismegszakítót és szabályosan be lehet kötni a bemenetére a bejövő vezetéket, a kimenetére a sodrott réz vezetéket és az mehet a bojlerbe. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Egyszerű,a két összetartozó fekete a fázis,az egyedüli fekete a 0,a kéket földnek kötötték be. Ilyen esetben mindig a leg elütőbb színű a föld,régen szoktuk alkalmazni(nem lehetett mindig olyan vezetéket beszerezni amilyet akartál),de okvetlen színkódólni kell szigszalaggal!
Végső konklúzióként, a bojlert önmagában hagyom a saját körén. Ezt a kapcsolót néztem ki. A védőföld vezeték kapcsolón keresztüli "hosszabbítása" vagy a kapcsoló ellen kifogás?
A konyhában a mosogatógéppel egy körre kötném a mosógépet. A konyhában (az azóta odarakott bútortól már hozzáférhetetlen) fali kötődobozba vannak bekötve lengő aljzatok. Ha ide teszek egy T-elosztót, nem lesz abból baj? A T-elosztóból dugvillával vinnék egy merev vezetéket a fürdőszobába egy fix fali aljzatra, abba lenne bedugva a mosógép. Sok toldás. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Védőföldet tilos megszakítani!Eszedbe ne jusson....
Ennyire nem vagy tisztában a dolgokkal? Ennyi idő alatt, amennyit itt írogattál, egy könnyűszerkezetes házat fel lehet húzni, vízzel villannyal Idézet: Én nem így tudom. Másik témában volt szó róla egy szabálytalanul bekötött konnektor kapcsán. Kötődobozban, vagy sorkapcsos konnektorral a védőföldet is szabad hosszabbítani. Nálatok a kötődobozokban a védőföld megszakítás nélkül megy át? Képtelenség lenne minden fogyasztóhoz direktben odavinni. „Védőföldet tilos megszakítani!Eszedbe ne jusson.... Ennyire nem vagy tisztában a dolgokkal?”
Nem kötni tilos, hanem MEGSZAKÍTANI!!!
Dilplomád van, kitaláltam?
Az előző oldalakon arról volt szó, hogy tilos kötést csinálni a bojler vezetékein a kismegszakító és a bojler között. Pont a védőföldön ne lenne tilos kötést csinálni? A leválasztó kapcsoló szabályos. Hogyan kerülhet a bojlerre feszültség, ha a leválasztó kapcsoló mindhárom pólust egyszerre választja le minimum 3mm-es légréssel?
Amíg egy kapcsoló meghibásodása szembetűnő (nem működik a bojler), a védőföld kötésén észrevétlenül kialakuló (oxidáció, vezetékek mozgatása, stb) kontakhibája esetén életveszélyes lesz a bojler üzemeltetése.
Ideje lenne elolvasni a hozzászólásokat is,és már régen kész lennél.
De te inkább bonyolítod a dolgot. Idézet: „Ha nem a megoldás,akkor a probléma része vagy.” Csinálj amit akarsz.
A Ganz KKM 0-20-6002 dobozában ott a kötéshely a nullára és a védőföldre. Minek kell a kapcsolóra kötni?
A fázist és a nullát kell megszakítani. Hiába keresem, nem találok rajzot vagy képet a kapcsoló bekötéseiről.
Idézet: Te végigolvastad? Az előző néhány oldalon leírtak alapján minden tilos és egymásnak ellentmondó! Többször leírtam, hogy egyik vezeték sem ér el a bojlerig, a védőföld vezetéke sem.„Ideje lenne elolvasni a hozzászólásokat is,és már régen kész lennél. De te inkább bonyolítod a dolgot.” Le lett írva: "...megszakítás nélkül kell elvezetni a készülék és a biztosítéktábla között. Tehát kötés nem lehet rajta...". (Mellesleg egy villanyszerelő oldaláról származik az írás.) Ez a villanyszerelő magánvéleménye. Még a Hajdu sem említi, hogy megszakítás nélkül kell odavinni a vezetéket. Minden régi ház falaiba (ahol nincs béléscső) új vezetékeket vésnek be, mert hiányzik 10-20cm vezeték egy bojlercsere után? Ennek gyökeresen ellentmond a megoldási javaslat, amelyben ezek szerint kötés van, a védőföld vezetékének kötése. Pont semmi értelme a kapcsolónak "szabályossá tett" fázis és nulla vezetékek toldása végett, ha emellett a védőföld vezetéke kötve van. Ha védőföld vezetékén lehet kötés, akkor ne mondja senki, hogy a fázison és a nullán nem! Egyszerű kötődobozban megoldható kötéseket felesleges lenne kapcsolós félmegoldással bonyolítani. Ha pedig nem lehet kötés, akkor egyik vezetéken sem lehet. Megnéznék egy szabványt, amely előírja, mielőtt magas költségen szétvésem vagy vésetem a fél lakásban a falakat. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Ha már bojler megtáplálásnál tartunk...
Elvileg hozzáértő villanyszerelők építették a következőt. A fürdőszobába bemegy 3x2,5 vezeték egy konnektorba. Innen tovább sorolták egy másik konnektorra, ahonnan kapcsolós dugvillával megtáplálták a bojlert. Innem 1,5-ös dróttal tovább mentek a mosógéphez. 3 évet működött, amíg el nem égett a kapcsolós dugvilla. Jobb lehetőség híján úgy oldottam meg, hogy az első konnektort megszüntettem, és a bejövő 2,5-ös drótról wagoval leágaztam egy Ganz kapcsolón keresztül a bojlerra és egy másik ágat kötöttem tovább a konnektorokra. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Szemlátomást nem a konnektor adta meg magát...
Én azt nem is írtam. Csakhogy elvileg konnektort sorolni nem szabad, 1,5-ös drót 10A-el biztosítható. És, mint ahogy előttem írták, a bojler fixen telepített nagyfogyasztó, így véleményem szerint nem való hozzá ilyen kapcsolós dugvillás megtáplálás.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Akkor miért volt úgy 3 évig?
Mert addig bírta.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Azt hittem mert 3 év gari volt rá.
Ismét egy értelmes hozzászólás. Ha tudom valamiről hogy rossz úgy , nem nézegetem évekig, hanem kiigazítom. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
A Nulla és a védővezető zárlatban van a kapcsolónál. Szerintem az 3 év alatt is így volt. Ott nincs FI-relé az tuti. Hamarabb kijött volna a hiba.
Egy ilyen kötéssel tovább viszed a hibát a mosógépre, lehet agyonvág az áram és nem tudod, hogy miért. A bojler bekapcsolva, a mosógép ki és mégis a mosógépnél kapsz áramütést, mert ott záródik az áramkör. Igen ez arra jó példa, hogy miért nem szabad két nagyfogyasztót tenni 1 áramkörre. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Ezek vajon hol kaptak bizonyítványt vagy csak kamu mesterek voltak? Rájuk kellene terhelni a helyreállítási költségeket és valahol (szakmai felügyeleti szervnél) jelezni, hogy életveszélyes munkát végeztek. Nagyobb baj is történhetett volna.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Mindenkinek köszönöm a hozzászólását, megvan a probléma...
Igen, ki lesz cserélve a vezeték, viszont ma kint volt az áramszolgáltató és nekik is leesett az álluk... Ugyanis minden helyesen volt bekötve, minden maradéktalanul hibátlan lett, de kint a villanyóra dobozban a kismegszakító fölötti kapcsoló egyszerűen nem kapcsolt be...minden jelet megkapott, piros LED hibajelzés nemvolt, kereste a jelet, de egyszerűen nem kapcsolt be. Kicserélték a készüléket, a hiba továbbra is fennállt...csak álltak én néztek..aztán egyszer csak bekapcsolt kb. 2 percre, majd szintén meggondolva magát, újra kikapcsolt...jel volt, üzemképes volt minden, mégis vagy 3/4 órán át itt tartózkodtak a kapunk előtt, hogy megvárják mi fog történni, mert igazából ennél többet nem is tudtak tenni. Aztán ismét visszakapcsolt, majd elkezdett felfűteni. Abban maradtunk, hogy amint lehet, azonnal kicseréljük a bojler vezeték rendszerét, mert érintkezési hibára gyanakodtak, de kiderült, hogy nem az. Most, hogy visszaszereltem a mélybúrát, nem maradt más, mint várunk...
Már, akiért hozzá (felismeri, hogy rossz), a többi meg csak néz, mint a luki-nyúl.
sSziasztok!
aA következő problémám van: nemrég költöztem új albérletbe és a bojler a mellettem lévő lakásban van, ami a tulajdonosé (akik nem laknak itt ). aA lakás fűtésével minden rendben, de a csapból a megnyitást követően néhány másodpercig folyik csak meleg víz, aztán langyosra vált (nem kellemesen langyos, inkább hidegebb), amit tart is. Elzárást követően ugyanez történik, minden csap esetében. Mi lehet a probléma? kKöszönöm. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2019
Moderátor által szerkesztve
Ez hibás feltöltésből is adódhat.
Ha felszerelés után nem úgy töltötték fel a boylert, ahogyan az előírva vagyon: -először megnyitjuk a boylerhez legközelebb lévő melegvizes "csapot", majd csak utána nyitjuk meg azt, ami beengedi a boylerbe a hideg vizet, és sokáig hagyjuk "kijárni", míg buborékmentes lesz. -Ha nem így csináljuk, sokkal kevesebb víz lesz a boyler tárolójában, inkább nagy légbuborék felül, ez kevesebb melegvizet eredményez, hiszen a melegvíz rétegződik, a legfelső réteg pont olyan hőmérsékletű már, amikor a "szonda" kikapcsol, kevesebb meleg fog kifolyni is. -Sokáig folyatott melegvizes csappal tudsz ezesetben (talán) segíteni a dolgon, utána ki kell várni a felfűtési időt. (Legjobb úgy volna, ha át tudnál menni, el tudnád zárni a főcsapot, megnyitni a melegvizeseket, és utána rányitni a főcsapot, és kivárni a teljes buborékmentességet) Aztán kiderül, ennyi volt-e csak, vagy más baj van... A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2019
Szia! Azt tudod-e, hogy tárolós vagy átfolyós a boyler? Mert, ha a szomszédban van akkor bármi lehet, és most a "fekete dobozt" javítjuk A leírt jelenségből én inkább átfolyósra tippelek.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |