Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ha jól sejtem, arról van szó, hogy ne csak a lézer kapcsolási frekvenciája legyen nagyobb (pl 2400x600) hanem a lapmozgató mechanikájé is. Elég drágák az 1200x1200-asok
Ha legfeljebb tudja a nyomtató azt a felbontást , ami éppen oda van írva , akkor az több mint valószínű , hogy csak szoftveres állítást jelent.Viszont az eggyel lejjebb lévő felbontást , ami 600 DPi , azt ezer százalék , hogy tudja hardveresen is .Tehát minél nagyobb egy műszaki leírásban a DPi szám , az biztos , hogy csak szoftveres lesz , de az előtte lévő felbontást többnyire hardveresen is fogja tudni a nyomtató.
Hello Urak!
Egy olyan kerdesem lenne, hogy milyen furot használtok nyak furashoz? Hss vagy karbid ? Ill milyen geppel furjatok ki a pdl 0,7-0,8mm furatokat?
Fúrni mindenképpen oszlopos fúróval, egyrészt csak így lesz merőleges a furat a panelra, másrészt nem kell a másik kézzel semmit sem tartani, csak a kart kell húzgálni.
A HSS-el jó fúrni, de nem erre való, 10-20 furat után már nincs éle, sorjáz, és mindkét oldalon feltüremkedik a furat körül az anyag (csúnya, púpos lesz a furatok pereme). A karbid az nagyon jó, de duplán vigyázni kell vele. Ha pici oldalterhelést is kap, azonnal törik. Aztán teljesen más élképzése van mint a HSS-nek. A HSS az finoman, lassan megy az anyagba, a karbid meg durván belekap, úgymond jóval nagyobbat harap. Ha nincs kellően leszorítva nyák, simán felkapja, nekem párszor már felemelte a nyákot a kezem alatt. Én úgy fúrok hogy van egy gyalult deszkadarab a gép asztalán, és azon tartom, illetve tologatom a nyákot az ujjaimmal. A másik kezemmel meg húzom a kart.
Oszlopos fúró??
Nem kicsi a fordulat? A karbidnak kéne legalább 20000. Vagy valami spec oszlopos fúród van? FA 16 gépem van de sztem ezeknek a futáspontossága csak tized pontosságú. Egy 0,7mm-es karbidnak 0,1mm ütés elég is. Eltörik... Idáig kézből fúrtam kis panelfúróval, de nem mindig sikerül forrszem közepére fúrni. Pedig 0,5mm furatot állitok be a Sprintben, h megvezesse. Mondjuk a szemem is elég rossz sajnos. Jó lenne vmi preciz kis szerkezet... Kiváncsi vagyok a többiek mivel-és hogy fúrnak... Idézet: Az én oszlopos fúrógépem (Proxxon TBM 220) elvileg 4700-at fordul, 0.4 - 0.5 mm-es karbid fúrószárral kényelmesen lehet vele fúrni. Ha nem életlen a fúrószár, szép a furat is. „A karbidnak kéne legalább 20000.”
Szia!
Én cd rom mechanikából csináltam állványos fúrót. Elég stabil, könnyű vele fúrni. A karon van egy mikrokapcsoló azzal indul a motor. Azóta kapott ledes világítást is. Idézet: Ha príma éles a fúró, akkor nem vezeti meg, mert az mindenbe egyből beleharap. Tehát ha fúró egy része rézre megy, nem nyomja odébb a hegyét. Életlenebb fúró már jobban bevezeti a hegyét a furathelyre, mielőtt fúrni kezdene. „Pedig 0,5mm furatot állitok be a Sprintben, h megvezesse.”
Tetszik a falicsempéd! Ilyen van nálam is a konyhában
Próbálok odafigyelni mi van a háttérben ha fotózok. Pl.: neten találni fürdőszobában készült szelfiket, melyeken a mosdókagylón ott figyel a rezgőpajti.
Tetszik a mechanika!
Én mit össze agyaltam, hogy hogyan lehetne megvezetni a fúrót.
Én HSS 0,5-öt is még kézben egy dremel 200 segítségével ki szoktam fúrni. Ha nagyon sorjázna, arra legegyszerűbb megoldás eddig az volt, hogy csak félig eresztem bele a panelba a fúróhegyet és mindkét oldalról "támadok". Erre 0,5-ös furat esetében még nem volt szükség, 1mm-es esetében viszont nem árt, nehogy letolja a forrszemet a túloldalt.
Alátétnek én hungarocell kockát használok, az nem bántja a fúrószárat, ha beleszalad. Példának okáért a mellékelt képen látható pic demoboard vasalva készült 0,6-os furatokkal, 0,3mm-es vezetősávokkal. Idézet: 0.5mm-nél pont eltalálod a furatot másik oldalról? „mindkét oldalról "támadok"”
A menetes szár 8-as, a vízszintes 6-os, nem érdemes kisebből csinálni mert nem lesz merev. A fekete közdarab egy csomagtartó gázrugóról van. Az alap egy laminált padló darab,amire később csavaroztam alulra két fenyőlécet hosszanti irányba. Az alátétek is legyenek nagyok, az is növeli a merevséget.
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Idézet: Eddig sikerült „0.5mm-nél pont eltalálod a furatot másik oldalról?”
A vezető oszlopoknak sincs semmi kotyogása, és billegése?
Oldal irányból hihető, (mert kettő oszlop), de elölről az egynek számít. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Nekem EZ VAN, de ez is billeg minimálisan.
Azért egész jól használható még 0,6-os keményfém fúróhoz is. A padokba 14 mil - es lyukat teszek, és igenis megvezeti az új fúrót is. Hogy ne törjön a fúró annak az a titka, hogy hosszan kell befogni, és jól megpörgetni. Vastagított szárú fúrót nem szabad használni, mert nincs rugalmassága. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Kicsit életlen a kép , de ezt a gépet direkt a vastagított szárú fúróhoz "építettem" 400W os 38voltos kínai marómotor ER11 es patronos befogóval (kb 1 évig használtam nyákfúrásra) Azt az állványt amit te használsz 3 nap után a kukába vágtam , tényleg csak a bolti fekete biliacél fúrókhoz jó.
Ha rendesen akarsz dolgozni (nem kétfelől támadni) akkor vegyél egy rendes fém fúróállványt és egy nagyfordulatú motort .Minden más csak "időtőltés" A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2019
Nekem is ilyenem van, illetve volt, mivel a gyári talpa elég silány minőségű, és nem volt merőleges a vezetők tengelyére, így lecseréltem sajátra az asztalát. Így már tökéletes a vezetés, de ahogy írod, kismértékben billeg. Mindenesetre ez a billegés nem akkora mértékű, hogy ne lehetne vastag szárú karbid fúróhegyekhez használni. Nagy fordulat kell, és finom előtolás, így nem törik el a fúróhegy!
Nincs érezhető kottyanás. Nagyobb erőhatásnál (kézel hajlítva) a lemezkeret és a tartócsavarok mozdulnak, de fúrás közben nincs akkora erő, teljesen stabil és pontos. Karbid fúróval használom.
A "kocsi" három ponton illeszkedik a vezető rúdakhoz, csak le és fel tud mozogni. Ha ez nem vált volna be, nyomtató rudakból és siklócsabágyaiból oldottam volna meg. Esetleg csapágyak + szögalumínium is jó megoldás. Meg kell nézni pár hobby CNC-t, vannak jó ötletek. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2019
Én ezzel furkálom a paneleket, de most lusta voltam és inkább legyártattam a JLCPCB-vel tiz darab 10x10cm-est +posta 2300ft volt .
Szóval 10db két oldalas panel max10x10cm forrasztásálló maszkkal pozíció számozással furatgalvanizálva. Igaz én kisseb paneleket gyártattam,de a 10x10cm is enyibe kerül.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2019
Szia, igen PLA -ból nyomtattam.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2019
Hahh...hát úgy könnyű!! Jón néz ki..., főleg a színe!!
Ha már van egy 3D nyomtatóm akkor használható dolgokat nyomnyomtatok nem lomot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |