Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Helló Építők!
Nagy mennyiségű TV-ferritet tett tagtársunk az ingyenesbe. Aki építeni akar, most csapjon le rá! E téma elején kiváló leírások találhatók erre.
Én már csapdostam, úgyhogy csak a maradékra lehet pöckölni
Ha értesz a ferritekhez viszek neked párat csabára elemezni. Megmondod mire számítsak.
A 2T forward hegesztőnél mint a "maci" az IGBT-kkel párhuzamosan van egy RC(D) snubber ami nagyon fontos, ezt nem lehetne kiváltani supressordiódával?
Hali!
Nem ugyanaz a hatás... A snubber a feszültség emelkedési sebességet hivatott csökkenteni, a supressor meg feszültség szintnél vág. Triaknál van hogy mindkettőt használják
Szétszedtem egy ilyen gyári inverterest mert meg akartam javítani, ott volt csak supressor.
Általában nem. Jó dolog a TVS, de túl nagy energiát nem képes elnyelni. Viszont egyszer azt mondta nekem valaki, hogy ha jól van megcsinálva, kellően ügyelve a szerelési induktivitásokra, a kondik oda vannak rakva ahol lenniük kell, a trafóban nem marad sok energia (mert kicsi a szórása), az átkapcsolás nincs nagyon begyorsítva, így a kapcsolási veszteségből az IGBT esetleg többet vesz magára, akkor a snubber kör tulajdonképpen el is hagyható.
Ezzel én játszottam egy időben, és tényleg van hogy akár el is hagyható, de én mégsem hagynám el. A kecske és a káposzta esetére jutottam. Kell oda tenni, de elég egy RC, és abból is csak akkora, ami lecsíp a tüskéből egy kicsit. Így a túlfesz sem lesz nagy, meg a snubber disszipációja sem, az UKT-m (a toroidos, sajátom) épp jó példa erre, annak a snubberjét szkópon játszottam be, elegendő, és még a 2W-os ellenállás sem fűt talán még 1W-tal sem.
Sziasztok!
Tudnátok esetleg segíteni? Valami hasonló felépítésű kapcsolási rajzot keresek ami ehhez a hegesztőhöz. Az üresjárati fesz. 55-60V közötti ,a hiba jelenség: gyengén szikrázik ívfogáskor de semmi egyéb. Köszönöm!
Ez feltehetően a vezérlő vagy kontroll panel, vagy mindkettő egyben. A két IC ismerete nélkül nehéz lesz hozzá illő rajzot találni.
Ja elnézést a két IC ismert, KA3525 és CA3140.
A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2019
Szerintem ez a normál kínai vezérlő, csak már smd-sítve. Ezt használják több gépben is. A panelon lévő potival a min áramot, a panel melletivel a max áramot lehet beállítani, mérd ki mozgasd meg azokat is. Ja, a külső poti csatija is szokott kontakt hibás lenni.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2019
Ez szerintem használható.
Ha az Ic-k és a tranzisztorok is jók akkor keresd meg a rajz alapján (5 ábra, oldal. kapcsolás) ezt az alkatrészt (SCR1 MCR 100-6) ezzel szokott gond lenni.
Igen, ez az a rajz, de ha az scr bekapcsol, világít a piros led.
OK.Neked mi az src led?Mert a rajzon nincs ilyen írva.A 3140 körül van led1 led2.A tápnál megint led1.3140 nél meg sorba van a kettő?Meg miaz hogy bekapcsol?
Bocsi elírtam a fentebb említett SCR1. / scr led ről pedig nem írtam./ A 13. lábon van kivezetve. "Balu" a típusát is leírta. A pin 11 en kap vezérlést az árammérő tekercsről, illetve a hűtőbordán elhelyezett hőkapcsolótól, CN4 -en. Ha ezek valamelyike aktív lesz a LED2 / a 3. oldalon szereplő, mert a visszacsatolásban is van kettő, de annak teljesen más a szerepe/ , és az előlapra kivezetett LED is /CN5/ világítani fog /ezt értettem bekapcsol alatt. Mivel tirisztor, s egyen áramú körben van, egész addig bekapcsolva marad, míg a táp meg nem szűnik, illetve az A /anód/ és K /katód/ lábakat rövidre nem zárjuk. De ilyen nincsen a rajzon. Valamint a Q2, Q+ -an keresztül letiltja az SG3525 8. ss lábán a kimenetet.
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2019
[off]Bele sem olvasol, hogy mi volt az eredeti probléma, egész nap dolgoztam, este 10 -kor még segíteni akartam, valamit elírtam, aki ért hozzá tudja miről ban szó. de TE meg a csak a kákán is a csomót keresed, s belekötsz mindenbe. Mert tanácsot a problémára nem adtál. [/off]
Az áramváltó diódáit is mérd ki lehet valamelyik halott.A 3140 6 os lábán poti tekergetésre változika kimenet?
A potikat jónak mérem, a többi ötletet kipróbálom. Az eddigieket köszönöm mindenkinek! Ha jutok valamire jelenkezem.
Szia, Nem én javítom, csak próbálok "marker" -nek segíteni. AZ enyémben is ugyanez a vezérlő van, csak még nem smd-s. Mikor ellőtte az első gyári FET garnitúrát, kénytelen voltam jobban megismerkedni vele. Akkor cseréltem mindet, párba válogattam őket, azóta nem volt ilyen gondom. Mikor a pár hónapos téli szünet után elővettem, előjött egy olyan tünet, hogy 160 A felett leoldott, de akkor világított is az előlapon az emlegetett led. Nekem a potik tekergetése után megszűnt a jelenég, vígan viszi a 200 A-t "marker" esetében nem gyullad fel a led, legalábbis nem írta, az 50 V kb megvan, mégsem fog ívet. Valamiért nagyon leszabályoz a 3525.
Bocs,akkor neki a védelmeket kellene átnéznie.Vagy egyenként kiiktatni,átverve a 3525 öst.Valami védelem tilt neki ott kellene keresnie.
Én is ilyesmire gondoltam a PIN 11. en kellene megszüntetni, próbaként. Az R 202,203 ellenállásra még raktam egy potit, hogy pontosan be tudjam állítani a leszabályozás mértékét. Legjobb lenne szkóppal megnézni a 3525 kimeneteit, de egy V mérés is sokat elárul a PIN 6 -on, mert ott jön be az áramszabályozás, amiben benne van a belső trimmer VR1, amivel a max áramot lehet beállítani. Itt lehet rossz/oxidos érintkezés, vagy repedés a forrasztásban, nyákon.
Sziasztok! Haver hozott egy Strauss inverteres hegesztőt. 20eFt-os cucc. Zárlatos lett benne a két IGBT és a primerben az IGBT-kkel sorban lévő kis ferritmagos trafó magja törött, amin az áramot figyeli.(mintha a kis fémlemez, ami összefogja összeroppantotta volna) Csatolok egy képet, hogy milyen trafó( a kép nem az enyém). Namost találtam egy kapcsolóüzemű tápban egy ugyanekkora trafót, le is vettem a magját, ránézésre ugyanaz a kettő, de ez a táp bemenetén volt, gondolom zavarszűrő. Jó lehet a törött mag helyett?? Addig nem akarok venni bele IGBT-t, hátha újra elszáll. Meg ebben MBQ60T65PES típusú volt, itthon ilyet nem találtam, csak Kínából. A HQ-ban van FGA60N65SMB IGBT, jó lehet helyette? Csatolok adatlapokat, ha valakinek van ideje ránézni, megköszönném.
Köszi! Tomi
A zavarszűrő mag nem biztos hogy nem jó helyette, még akkor sem ha ugyanúgy néz ki. AL-t kellene rajtuk mérni. Ha tökéletesen, minél kisebb légréssel össze tudod ragasztani a régit, az is jó lesz. Az IGBT-k pedig valószínűleg a mag törése miatt mentek tönkre.
Hát csak AL-t én nem tudok mérni, na meg a régi darabokban van.Valószínű attól ment tönkre, mert nem hegesztés közben ment tönkre, csak bekapcsolva volt a gép, közben mást csinált. Egyszer csak levágta a kismegszakítót minden előjel nélkül. Lehet hozatok Kínából, onnan egész olcsó, csak mire ideér...na meg nem hamis-e?
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2019
Lefényképeztem a trafót, az eredeti magot és amit bontottam. Ezeknél is számít az AL érték? ( lehet hülye kérdés) Az eredeti áttétele a nyákon 200:1, a trafón 300:1 . Ezt nem tudja bármilyen maggal? Itt nincs légrés.
Mindenképpen AL-t kell mérni, mert ha túl kicsi, akkor el fogsz pukkantani még egy garnitúra IGBT-t, de ha szerencséd van akkor csak nem fogsz tudni hegeszteni vele.
Köszi, akkor nem is próbálkozok. Annyit nem ér az egész. Esetleg megpróbálok bontott trafót szerezni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |