Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok lehet tök fölösleges volt új témát nyitnom, de mostmár mind1.
Arról lenne szó van egy Simsonom. 6V-os rendszer van rajta, nincs benne akkumlátor! Arra gondoltam teszek bele komoly 12V-os égőt előre 55W-osat. Na csak az a baj volt vele hogy 6 V-os a simson (váltóáramos) az égő meg 12V (egyenáramú). Ezt ügyesen megoldottam megépítettem hozzá a villárd féle feszültségkétszerezőt. Ez nagyon babán üzemel, csak továbbra is az a baj hogy nem sokat javult a helyzet! Mivel mostmár szép egyenletesen világít az égő, de továbbra is gyenge fénnyel. Arra gyanakodtam kevés neki az áram vagyis sok ampert akar fölvenni. Tehát meg akarnám lökni neki egy kicsit az "Ampert" P=U*I tehát I=P/U Így kaptam áramra amit ő fel akar venni 4,583 A. Gondolom a simson nem ad le ennyit. legalább a megkétszerezni kéne azt az áramot amit már a villard féle kapcsolás megépítése után kapok. Van erre lehetőség? Tekercset kéne készíteni hogy az ampert megnöveljem? Sürgőss lenne! lécc segítsetek!
Vilard féle 2x???? Szerintem nem lesz ok, mekkora kondikkal csinálod?
Maradj az utolsó előtti mondatnál, az hamarabb vezet sikerre.
Nemnagyon van lehetőség, mert a simson áramfejlesztője gyenge lehet, és nem tud leadni 9A-t 6V-on. Az áramfejlesztőnek le kellene adnia az 55W-ot. Ha ennyit nem tud, akkor akármit teszel utána, nem fog az izzó rendesen világítani.
Ha jól tudom a 6 V-os szimó tekercse 6V 21W-os
Mi lenne ha letekernéd a tekercset közben számold a menetszámot. És ujra tekernéd véknyabb huzalból és dupla menetszámmal. Akkor tuti jó lessz! Az én gépemben is volt ilyen valaha de visszatértem a 6V-hoz mert ugy szerettem volna hogy gyári legyen a gépen minden. Ja és van már ilyen vagy hasonlóval foglalkozó téma!
Felejtsd így el... a villard csak a feszt kétszerezi, de az áram inkább fele sem lesz... az energia nem kétszereződik, hanem kevesebb lesz a hatásfok miatt a bevezetettnél..
Azzal csak a feszültség nől, és mégjobban csökken az áramerősség. Ahhoz hogy maradjon minimum a 6V akárhány A, ugyan annyi menetszám kell rá, vastagabb rézhuzalból.
az a baj hogy ablokkba az elektronikát nem szeretném szétbontani hanem a blokkon kívül valamit ügyködni. Tehát nekem 12 V kell ez az egyik ezt már elértem a villárd féle fesz 2x -vel már csak azt az ampert kéne növelnem ami a fesz kétszerezés után maradt.
A megépített áramkör után neveljem vmivel az ampert? Vagy haggyam ki a villárd féle áramkört és csak simán egy tekercset tegyek be? Na de én azt nem tudom hogy egy tekercs feszültséget és áramot is növel? Vagy a tekercselés hogy működik? Idézet: „Tehát nekem 12 V kell ez az egyik ezt már elértem a villárd féle fesz 2x -vel már csak azt az ampert kéne növelnem ami a fesz kétszerezés után maradt ezt mivel lehetne megoldani?” Semmivel.... Ha nagyobb teljesitményt akarsz kivenni,akkor mindenképp át kell tekercselni a világitás vasmagját. Még igy sem biztos a 100%-os teljesitménynövekedés,mert számitani lehet arra,hogy a lendkerék mágnesei egyszerűen gyengék,nem képesek akkora fluxust létrehozni a vasmagban amire a kétszeres teljesitménynövekedéshez szükség van. Javaslom a kérdésedet ird be a motoros topicok egyikébe,vannak itt simson "fanok" és jópár simsonját aktivan buheráló emberke,biztosan tudnak tanácsot adni.
Én azt nagyonjól tudom hogy nem vagyok profi az elektronikában de már manapság azis baj ha valaki érdeklődik dolgok iránt szörnyű .
Na mindegy. Simsonos téma hát jah ezt elszúrtam de mindegy majd akkor kérdezem ott, hátha tud valaki segíteni.
Nem akarnak itten lebeszélni elrettenteni semmitől csak vannak szabályok ezen az oldalon és nagyon rossz azt látni sokszor hogy (zárolva)!!!
Az egyedüli megoldás számodra az hogy csinálsz vagy veszel egy 12V-os világító tekercset a boltban és azt berakod a 6V-os helyére. Gondolom azért nem akarsz nyulni a blokhoz mert a gyujtásbeállításban sem nagyon vagy othol. Pedig készülj fel rá!!! Előbb utóbb szükség lessz rá!!! Ja és a szimó 50-es vagy 51-es mert a tekercsek nem kompatibilisek.
55W-os izzót ne tegyél bele, mert nem fogja bírni sem a 6V-os sem a 12V-os tekercs. Főleg nem úgy, hogy a hátsó lámpa is ég.
Éppen ezért neml lehet indexet sem szerelni akkumulátor nélküli motorra. Ezeket sem tudja ellátni már 2x21 W-os teljesítménnyel.
Hát lényegében s50N
Értem akkor a megoldás az ha veszek vmi szép kis izzót ami 6 voltos és elég erősen világít Szerintem még akkoris olcsóbban meg könnyebben kijövök mintha gyújtást kellene állítani meg tekercset kellene cserélni. Köszönöm azért mindenkinek hogy rávezettetek a lényegre! Üdv.: Balázs
Esetleg játszhatsz nagyfényű fehér ledekkel, azok kevesebbet vesznek fel mint az izzó. Fényerőben nem tudom, hogy elégséges-e amit produkál...
hogy tudnam megnovelni az amperet egy trafonak?
Áttekered vastagabb vezetékkel a szekundert.
A motoron lévő generátor teljesítményét nem lehet duplázni, a bűvészkedés csak további veszteség, csak az időkeresztmetszetet lehet kihasználni.... egy akkumulátort felszerelve. Nappali közlekedés idején fel tud tölteni, illetve töltve tud tartani egy 10-12Ah-s akkumulátort, ami másfél két órára még álló motorral is elfogadható fényerőt ad.
Esetleg a primert is, no meg kicseréled a vasat és a csévét nagyobbra.
Általában egy trafóból a max teljesítményt hozzák ki a gyártók, ha áttekered a szekundert vastagabb huzallal nem fog akkora feszt leadni teljes terhelésnél mint ahogy számoltad. Másik dolog hogy nem is nagyon fér rá több, vagy vastagabb huzal. Egy 100VA-s trafóból 10v-10A-t tudsz kihozni,10v-12A-t már nem nagyon.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |