Fórum témák
» Több friss téma |
Bocs a pontatlanságért, de akkor most pontosítanám, a kazán típusa: Bosh Condens 3000W hogy van-e lángmodulációs képessége ezt én nem tudom(nem értek hozzá). De itt lenne kimásolva a tájékoztatóból az idevonatkozó:
" Takarékos fűtés, A készülékek kialakítása olyan, hogy viszonylag kis gázfogyasztás és környezeti terhelés mellett a felhasználója számára kellemes közérzetet teremtsen. Az égő gázellátása a lakás mindenkori hőigényének megfelelően szabályozott. Ha a hőigény lecsökken, a készülék kisebb lánggal működik tovább. Szaknyelven ezt folyamatos szabályozásnak hívják. A folyamatos szabályozás révén a hőmérsékletingadozások csökkennek, és a helyiségekben a hőeloszlás egyenletessé válik. Így aztán egy huzamosabb időn át működő készülék kevesebb gázt fogyaszt, mint egy olyan berendezés amely állandóan ki-be kapcsol." Amit a mester(szakember) ajánlott az a Computer Q7, de semmi közelebbi típust nem adott meg, ahogy a fórumot olvasgattam, ez csak ki-be kapcsolós típus. Ezért is tettem fel a kérdésem, mert ez szerintem nem tudja megfelelően kiszolgálni ezt a készüléket.
Semmi gond, így kicsit később de kiderült a pontos típus. Ha nem akarsz külső hőmérsékleti érzékelőt is beiktatni akkor elég a CR100. A használati útmutató-ban le van írva minden amire alkalmas ez a szabályzó. Egy olyan kazánhoz amire beruháztál legalább egy ilyen termosztát való, hogy gazdaságosan lássa el a feladatát.
Profi megoldás. Valami ilyen készülékben gondolkodom a későbbiekben ha le kell cserélnem a Junkers Euromaxx kazánunkat.
Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2019
Hátránya, hogy egy beállított külső hőmérséklet (pl. +10C alatt) a keringető szivattyú akár 20C fokos vizet is keringet. (legalább is ezt tapasztalom) Ezt nem tudom víz hőmérséklethez korlátozni (mint egy Siemens Albatros rendszer építésekor megtehettem).
Ennek nem látom semmi hasznosságát, ilyen alacsony víz hőmérséklet egy radiátoros rendszerben semmit nem ér, csak a villany számlát növeli. Ezért szoba hőmérséklet alapján szabályoztatom, ekkor is van moduláció, de hatásosabb, radiátoros rendszerhez mérten magasabb hőmérsékleteket keringet. Tudni kell a rendszeremről, hogy egy 25 éves rendszerhez lett beépítve, és hőcserélővel van a kazán leválasztva a radiátor körhöz képest. Így külső keringető szivattyú van bekötve a hőcsertélő után a kazán LZ-NZ kapcsaira.
Tudod egy felújításnál(mert épp abban vagyunk) mindig ez van, olcsót ne vegyél, de ha már vennél egy kicsit jobbat, akkor vedd meg a drágábbat, és csak azt veszi észre az ember, hogy gyorsan apad a pénztárca. Szóval gondoltam, van valami köztes negoldás is, ami azért szakmailag is megállja a helyét. Egyéként köszönöm a válaszodat, vélhetőleg az átalad is ajánlott CR100-nál maradunk.
Elektroton vezetett rá erre a megoldásra én csak megerősíteni tudtam ezt mert nekem is hasonló rendszerem van csak az már tizenhét éves. Átmeneti megoldásként bármilyen ki-be kapcsolós termosztát megfelel és ha engedi a költségvetésed akkor majd kiváltod azzal amit javasoltak.
Gaz 3000-est nem lehet már 2.5 éve forgalomba hozni.
Sziasztok!
Az előzőekben átbeszélt módon, sikerült a termosztátot hozzáillesztenem a FÉG C21 kazánomhoz. A javaslatotokra vásároltam egy új, az utókeringetést vezérlő panelt, viszont ezen nem teljesen ugyan az a termosztát bekötési sorrendje. Az eredeti panelen ez volt a kiosztás: 3 - kapcsolt pont 4 - fázis 5 - nulla Az új panelen (kép csatolva) pedig ha jól gondolom így kell történjen a bekötés, viszont nem vagyok biztos benne, mert az 1-es ponthoz nincs írva semmi: 3 - fázis 2 - kapcsolt pont 1 - nulla Továbbá az lenne a kérdésem, hogy a reteszelés átkötés mi célt szolgál? Kell azzal bármit csinálom? Nagyon köszönöm ismét a segítséget!
Szerintem jól gondolod, az egyes ponthoz azért nincs írva semmi, mert inaktív. Bekötheted azt a pontot is, maximum nem működik. Esetleg kicsengetheted vagy megnézheted, hogy a panelen hova megy, vagy összevan-e kötve a hálozati nulla sorkapcsával. Milyen termosztáttal használod?
A reteszelés rövidzárát hagyd benne, azzal lehetne tiltani ha több gáz vagy egyéb készülék üzemelne egyszerre. Ui: szerintem nem is kell foglalkoznod a nullàval, a Q7-nek nem kell. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2019
Köszi a megerősítést.
Megnéztem a panel hátulját, össze van kötve a hálózati nulla az 1-es ponttal igen. Q7RF és E280 van nálam próba jelleggel egy pár nap erejéig.
Hello! A Q7RF-hez kell a 230V tápfeszültség is.
A panel 1-es pontját az RF N pontjára kötöd. A panel 3-as pontját az RF L pontjára. A panel 2-ess pontját az RF 2-es pontjára. És kell egy átkötés is az RF L és RF 1-es pontja közé. Az E280-ból a GC típusnak kell lenni. A panel 1-es pontja a GC 3-as pontjára A panel 3-as pontja a GC 4-es pontjára A panel 2-es pontja a GC 2-es pontjára És kell egy átkötés a GC 1-es és 4-es pontja közé. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2019
Szia, köszönöm a Q7RF tiszta sor, viszont az E280 nem olyan, mint amit említettél. (csatolva a kép róla)
Az eredeti panellel működésre bírtam az E280at is, L és N a vezérlő sorkapocsról fázis és nulla, COM áthidalás az L-ről, NO a vezérlő sorkapocsról a kapcsolt pont. Jó lehet ez a bekötési mód az új panel esetén is? Köszönöm szépen!
Pontosítanék, mert pont a lényeget nem írtam le, tehát a bekötés E280 esetén az új panellel az alábbiak szerint működhet?
termosztát L -> vezérlő 3-as pont termosztát N -> vezérlő 1-es pont (ez ugye az előzőekben felmerült, hogy nem feltétlenül szükséges) termosztát COM -> áthidalás a vezérlő 3-as pontról termosztát NO -> vezérlő 2-es pont Köszönöm szépen! A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
Sziasztok!
Van egy computherm Q3RF egységem, 11 méter távolságban, de 3 fa ajtóval, 38-as tégla falakkal. Időnként nem éri el a vevőt, és bár az adó egy újabb típus, ami időnként megismétli már a jelet, de ma is 5 órán át ment éjjel a kazán. Arra gondoltam, hogy mind az adóban és vevőben meghosszabítom az antenna drótot. Ez megoldás lehet? Ha nem, van valami más megoldásotok? Vagy vásároljak egy másik típusút? Köszi!
Keresnék neki jobb helyet. Lehet hogy fél méterrel odébb már jó lesz.
Az antenna nagyságát óvatosan változtatnám, mivel az méretezett hossz, és a hossz növekedésével nem egyenesen arányos a nyereség... Esetleg azzal próbálkoznék, hogy duplájára, de pont duplájára növelném a hosszát.
A vevőt huzalozd olyan közel az adóhoz ahogy tudod. Legtöbbször a kazán alatt van, de az szerintem nem a legoptimálisabb.
Érdekes módon egyáltalán nem vette a jelet, ha csak úgy ráraktam egy méter drótot még, ahogy mugab írta, dupla hosszal működik, szóval hagyom ezt így rajta.
Ma este már jól működött, remélem ez állandó marad. Amúgy felhívtam a gyártót, beszéltem ott valakivel, és van Q2RF jelerősítő egységük is, bár elég drága. A legközelebbi dolog az áthelyezés lesz, de remélem arra már nem kerül sor. Köszönöm mindenkinek az ötleteket! A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
Hello! Jó lesz így. A nulla akkor a "nem szükséges kategória", ha a termosztát nem használja a 230V tápot, vagy is elemről működik. Egy WiFi termosztátnak nyilván van tápja, mert az fogyaszt.
Sikerült beüzemelnem, már csak az előremenő hőmérséklet szabályzó termosztátom cseréje van hátra, mert 1-2 fok hűlés után kapcsol is vissza, de az már egy másik topik.
Köszönöm mindenkinek a közreműködését!
Szia! Ha az "előremenő hőmérséklet szabályzó termosztátom" alatt a készülékben lévőre gondolsz, akkor állítsd magasabb hőmérsékletre.
Az új is így fog működni, ha alacsony értékre fogod állítani.
Szia! Igen arra, a vízhőmérséklet szabályzóra. 65 fokon van jelenleg, és felfűtés után gyakorlatilag 2-3sec után visszakapcsol. Ha jól tudom ennek a hiszterézise olyan 15 fok körül kellene legyen.
Még feljebb kellene emelnem a hőfokot?
A hőmérséklet akkor szerintem jó, a gépkönyve szerint 70-75 fok fölé nem ajánlott emelni.
Az eredeti kazántermosztát hiszterézise 8-10 fok, ilyen rövid idő után nem kéne bekapcsolnia. Azt még ki kéne próbálni, hogy csökkented a szivattyú teljesítményét a panelen lévő trimmer potméterrel.
A legalacsonyabb állásban van, mert egyéb esetben a főégő nem aludt el teljesen.
Sziasztok!
Közben kíváncsiságból visszacseréltem a régi panelre a kazán elektronikáját, és úgy tűnik, hogy az okozza ezt a pár másodpercenkénti ki-be kapcsolást. A régi panellel nem megy az utánkeringetés, nyilván emiatt lassabban is hűl vissza, de ennek ellenére sem kapcsol vissza a kazán 2-3C hőmérséklet esés után. Kb. 60 fokról 45 fokra történő lehűlés esetén kapcsol vissza. Ennek mi az oka? Köszönöm
Sziasztok! Fég c21 kazánon szeretnék cserélni egy panelt ami tudja kezelni a keringetést a szivattyú leállása után is.A kazán szivattyúja egy grudfos.A szoba termosztát egy digitális programozható BRH W7 típus.Tudja valaki hogyan kell helyesen bekötni?
Szia! A meglévő C21 panelről átkötöd az új panelra a perifériákat. A "RET" felirat kettő pontját át kell hidalni, mert az egy reteszkapcsoló közbeiktatására szolgálna, soros kört képez a szivattyúval. A termosztát meglévő vezetékeit az új panel 2-3 pontjára kell kötni az 1. az nem kell sehová, üresen marad. A kazán termosztátra azt a kettő piros színű vezetékkel kivezetett szálat a P1 és 1. pontjaira kell majd rádugni (talán a két szemben lévő saru a termosztáton).
Üdv!Köszi a segítséget .A panel szobatermosztát 2 és 3. Az lenne még a kérdésem,hogy a BRH W7 digitális szobatermosztáton van 1,2,3 bekötés ezeket hogy kel helyesen bekötni?Állítólag 1,2 a fűtés a 3 a klíma bekötés.
Bocsi, ez még lemaradt.
Sziasztok. Sok eve csak olvaso es otlet/informacio gyujto vagyok itt a HE-n. Most viszont kerdeznek is. Van egy Junkers gazkazan, cirko futes + HMV eloallitasara. A futeshez egy Ceval RQ01-es termosztat van, amit most akarok cserelni, mert jo lenne a napokat/napszakokat kulon beallitani. Egy Computherm Q7-est neztem ki. Valaki cserelte mar hasonlo modon?! Mik lehetnek a csere buktatoi?!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |