Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,kondenzácios kazánhoz szeretnék termosztátot kötni,mit hova kell kötni,elöre is köszönöm
Képek itt:
Szia! Gyártó(kat) és/vagy típus megjelölést írjál ha kérni lehetne ilyet .... betűket és számokat, hogy konkrét legyen a mit hová kössek dolog.
1-2 kapocsra.
Köszönöm,és akkor ami levan wagozva azt a két kábelt kell rákötnöm vagy a másik kettöt?
A 14. oldalon van a termosztát bekötése. A kazán alatt ami ki van hozva a fekete csokiba azt nem lehet tudni, hogy melyik "periféria" lehetősége volna de a "wagó" is csak feltételezhető, hogy a szobatermosztát lehetősége volna, mivel az egy rövidzárat képez a kábel végén. Ha le tudnád ellenőrizni a kábel ereinek hovatartozását a kazán panelén és a feltételezett "wago" végű a termosztát (TA1-ben), akkor azt az RC3 1.-2. pontjaira kell kötni.
Az még megnéztem müszerel hogy meilykbe van áram,ami levan wagozva meg a fekete kábel amin csoki van azoknál nem jelzet áramot a műszer,egyedül a barna kábelnál csipogot
Idézet: „Az még megnéztem müszerel hogy meilykbe van áram ...” Idézet: „... azoknál nem jelzet áramot a műszer,egyedül a barna kábelnál csipogot” Szerintem jobb lenne ha hívnál segítséget, mert az általad leírtak alapján mintha bizonytalan volnál abban, hogy "ki kivel van".
Sziasztok,
Immergas Victrix 26 KW kazánhoz szeretnék csinálni egy házibarkács vezérlést, amivel az előremenő vízhőmérsékletet tudom a saját igényeim szerint szabályozni (nem atompontosan, csak körülbelül). Ennek a kazánnak van egy bemenete egy külső hőmérséklet érzékelő számára, ami alapján szabályozza az előremenőt, erre építenék valamit. Ez való hozzá: https://netkazan.hu/termek/1095/immergas-kulso-homerseklet-erzekelo#adatlap A kérdésem, hogy van-e ilyenje valakinek, és meg tudná-e mérni / mondani az ellenállását legalább két hőmérsékleti pontban, hogy legyen valami kiindulási alapom? Vettem egy 2kOhm-os potit, játszottam vele, de nagyon nem viselkedik úgy a kazán, ahogy gondolnám -- valószínűleg tele van mindenféle késleltetéssel meg átlagolással... Köszi előre is!
Üdvözletem!
Jó ideje keresem már a problémám megoldását minden felé, de konkrét válaszra még nem bukkantam. Mivel nem vagyok elektronikai műszerész, illetve a gázzal kapcsolatos dolgokat is jobb szeretem hozzáértő személyre bízni, így a fennálló problémámat is eként fogom orvosolni. Ez pedig a következő: Adott egy gázkazán (FÉG C 21.3) nyitott rendszeren, puffertatrállyal, illetve egy vezeték nélküli digitális szobatermosztát (Computherm Q7RF). A kazán lassan egy éve szakember általi tisztításon, ill. részleges felújításon esett át, mely során a régi szivattyút is egy újra cserélte (Grundfos -> WILO Star 25/6), végül installálva lett a szóban forgó szobatermosztát rendszer. A kazán és a termosztát tökéletesen működik együtt (előremenő 52 °C, termosztát hiszterézis +/- 2 °C), a felállított program szerint. Az egyetlen hiba, hogy miután a szobatermosztát elérte felső hiszterézisét és lekapcsol, majd ezt követően az utókeringetés is 45-90 másodpercen belül leáll, az előremenő vízhőmérséklet alsó határához érve újra bekapcsol a szivattyú és az utókeringetés fordulatszámán (kb. 5-6 fordulat/másodperc) teker. A szakember állítása szerint ez az "utángyártott" áramköri lap javára írható. Emellett megjegyzendő, hogy az előző szivattyúval is ugyan így történt, tehát - ha lehetne is - nem okolható annak cseréje. Kérdésem az lenne, hogy orvosolható-e a fennálló probléma az utókeringetéssel, és ha igen, miképpen? Minden választ előre is Köszönök!
Megtisztítottam a "sallangoktól":
Idézet: „miután a szobatermosztát elérte felső hiszterézisét és lekapcsol, majd ezt követően az utókeringetés is 45-90 másodpercen belül leáll, az előremenő vízhőmérséklet alsó határához érve újra bekapcsol a szivattyú és az utókeringetés fordulatszámán (kb. 5-6 fordulat/másodperc) teker” Idézet: „az előző szivattyúval is ugyan így történt” Idézet: „installálva lett a szóban forgó szobatermosztát rendszer” Szerintem be kellene rendesen állítani a rendszert (de nem értek hozzá ).
Bátorkodtam kitérni a részletekre, hogy ne kelljen visszakérdezni.
Laikusként szerintem úgy kellene működnie, hogy a termosztát kapcsolja a kazánra a hálózatot vagy veszi el tőle. Tehát ha a termosztát elérte a felső határt, akkor feszültségmentesíti a kazánt.
Vagy a kazàntermosztátod van rossz helyre/rosszul bekötve. Az alábbi rajz természetesen csak a kapcsolási metódust ábrázolja helyesen. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2019
Szerintem ha a felső határ elérése után feszültségmentesítené a kazánt, akkor még a szükséges utókeringetés sem lenne. Véleményem szerint itt vezérlési illetve kompatibilitási problémák vannak, melynek szeretnék a végére járni.
Két évvel ezelőttről pont Gafly adott választ egy, az enyémmel megegyező problémára, de a beszélgetést követve sajnos nem derült ki a helyes megoldás: Idézet: „(#) Gafly válasza Norbis hozzászólására (») Válasz • Szept 22, 2017 / Benne maradt az utánkeringetés. Ha régi fajta,(nagy zöld ellenállással, fekete dobozban), akkor a hiba hamarosan megszűnik magától, mert szét fog égni. Én, ezt a ZC18-re gondolva írtam, egyben reagálva és igazat is adva uniman mester hozzászólására.” A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2019
"az előremenő vízhőmérséklet alsó határához érve újra bekapcsol a szivattyú és az utókeringetés fordulatszámán (kb. 5-6 fordulat/másodperc) teker."
Az alábbi elvi rajz szerint, ha a kazántermosztátod "kikapcsolt, alsó hőfok (.1)" àllásban van, akkor az utókeringtető elektronika (rajzon MV) nem tudja a szivattyút bekapcsolni. Tehát lehet, hogy az elektronika hibás/rosszul van bekötve vagy a kazán termosztátod van rosszul bekötve. Igen az elöbb, rosszul emlékeztem, nem volt még elöttem a rajz. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2019
Így már értem. Köszönöm, ezt a lehetőséget is számításba veszem.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2019
Szia! Szerintem az az elektronika jól működik és a "jobbik" változatát sikerült beszerezned. Az utókeringési idő letelte után ami 45-90 másodperc az a kazánban felhalmozódott hőtehetetlenséget hivatott elszállítani. A 300 fordulat/perc szivattyú fordulat pedig a rendszer lekeringetését hivatott elvégezni és azt addig forgatja amíg a termosztát újra be nem kapcsolja a kazánt így a radiátorokban az egyenletes hőeloszlás hamarabb érvényesül a szobatermosztátos helyiségben (egyenletesen hűti le az egész rendszert).
Viszont előnyös-e a szivattyúra nézve, hogy üresjáratban is folyton forog? Ha azt nézzük, gyakorlatilag arra a néhányszor pár percre "pihen meg", amíg a kazántermosztát az alsó határt el nem éri a felfűtések alatt. Amíg a lakás "hűl", - ami lehet mondjuk a délelőtti órákban, amikor 19 fokon áll a szobatermosztát, vagy ősszel, átmeneti időszakban - két felfűtés között simán eltelhet több óra is, a szivattyú untalan forgatja a 20 fokos vizet...
Nem ismerem a vezérlő változatokat de vannak egyszerűek is amik csak az utókeringésre szorítkoznak. A szivattyú fogyasztása ezzel a töredék feszültséggel nem egy számottevő nagyságrend DE az előremenő 52 fok az lehet, hogy nem tesz jót ennek a kazánnak, mert nem kondenzációs és a visszatérője így harmatpont alá hűl és ilyen elváltozást fog okozni ez az alacsony hőmérséklet.
Szerintem nem túl elönyös, a szivattyú szempontjából, hogy állandóan forog. Az utókeringtetést még aláírom, hogy hasznos, bár 52 fokos előremenőnél, nem hiszem, hogy problémàt okozna a hiánya sem.
(Nekem C12 van, szétment benne az utókeringtetés, jópár éve így megy, hasonló előremenő hőmérséklettel, semmi baja.) Szerintem a keringtetésnek két állapota kéne legyen, amikor megy a főégő, akkor teljes fordulat a szivattyúnak, utánkeringtetés esetén 45-90 mp-ig csökkentett fordulat, utána meg semmi.
Sziasztok! Vásároltam egy Bosh kombi kazánt(3000-es), még kellene hozzá egy termosztát.
A mester aki beépíti a Computerm Q7-et ajánlja, de itt nem sok jót olvastam róla, a Bosh pedik kicsit drágának tűnik. Tudna-e valaki segíteni mi legyen a kiválasztás szempontja, vagy javasolni valamilyen konkrét típust. Előre is kösz a segítséget.
Szia! Nem írtál konkrét típusszámot de a használati leírások nem utalnak lángmodulációs megoldásra a termosztát oldaláról a 3000-s sorozatnál. Több mint valószínű, hogy a Q7 az megfelel majd erre a feladatra.
Lángmodulációs képessége a Boschhoz való pl. CW100 szobatermosztáttal képes BUS-szos kommunikációval, B-B pontokra kötve. Ehhez tartozik külső hőérzékelő is.
A kontaktos, pl Q7 termosztát a LR-LS kapcsokra köttendő, így csak ki-be vezérlés történik.
Ehhez a háromezreshez nem írnak ilyen modulációs képességet a kérdező pedig nem mondta, hogy kondenzációs a kazánja így következett a Q7 ajánlás. Elég sokan gondolják úgy, hogy a modulációs képességgel megáldott készülékhez drága a hozzávaló termosztát, (mindenféle más típusú szabályzóval megelégszenek és a jelenlévők mindig kivételek ) pedig az a kazán vételár egy tizedébe szokott kerülni.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy Bosch kombi gázkazán bekötéshez. Típus: GS4000W 24C23 Egy termosztátot szeretnék rákötni, amiről két vezeték jön. Képeket csatoltam. Előre is köszönöm a választ!
Még ennyit hozzátennék.
Ugyan az a válaszom mint amit alább írtam itt:Bosch 3000-nél is. Azokon a LR-LS kapcsokon 230V kapcsolása történik. Ez szerint kell szerelni (230V)
Nekem Bosch Condens 3000W kazánom van. Ennél a CW100 termostátot használom, tehát van moduláció.
Jogosan vetetted föl, hogy a kérdező nem írt pontos típust. Az általad küldött kazánt nem ismerem, nem is tudtam ilyen verzióról. Annál tényleg nincs modulációs lehetőség, nincs BUS-os kapcsolata. |
Bejelentkezés
Hirdetés |