Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Nem. Nem a trafó. Csináld amit mondanak.. Jó irányba próbálunk terelgetni. Az azt jelenti hogy bizony a tápzaj átmegy a jelre. Szűretlenség..
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Sziasztok!
Van egy Peavey PV-2600-os végfokom, aminél a táp részen lévő relé nem húz be. A relé működik külső tápról. A csatlakozóján (J1B) ha nincs rádugva a relé akkor 15V-ot mérek, ha rá van dugva, akkor 3,6V-ot kb. Csatoltam egy képet hogy a környékén a GNDA-hoz képest milyen feszültségeket mérek. A Q1 tranzisztort kicseréltem, de nem az volt a gond.
Bocsánat. A kérdés lemaradt.
Szerintetek mi lehet a gond? Üdv Gábor
Szia!
Mérd meg, a reléd hány mA-t fogyaszt 12 voltról. Utána tedd a helyére és a Q1 tranyó C-E pontokat kösd át a multival, mA mérő állásban, mit mérsz ahhoz képest. Ha teheted, közben egy másik műszerrel mérd végig a csatlakozón a feszültségeket és látod, hol veszik el a '15 volt". Az is lehet, hogy az R4 nagyon megnyúlt vagy kicsi feszültséget kap és a tranyó nem tud kinyitni rendesen. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Szia!
Nem lehet, hogy valamelyik ellenállás, pl. R4 megnyúlt? A rajzod szerint 10 V körül van a relé tranzisztor felőli oldalán, holott, ha nyitva lenne, akkor legfeljebb 1,4 V körül kellene lennie. Biztosan jó a cserélt tranzisztor? R4 és R5 alkotta feszültség osztón, ha 13,67 V a bemenet, akkor 0,9 V körül kellene lennie a tranzisztor B-E feszültségének. Neked pedig csak 0,63 V. Persze ez csak szerintem. A hozzártőknek hátha van jobb ötletük. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
A tápod ezen részét kell megnézned., Mégpedig úgy , hogy megterhelni a kimenetét , és ha nem tudja tartani a legalább +15v feszültséget , akkor meg is van a hiba oka.
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
A rajzra beírkálta, hogy milyen feszültségeket mér és a szerint a táp megvan.
Azért, mert ennyit tud.. ( nudli konstrukció ).
Hogy tudnám fel erősíteni?
1., teszel egy kisebb tranyót a 3055 elé, ami eléggé kihajtja ( darlington );
2., eleve ez a kapcsolás illesztőtrafó nélkül már sokra nem való. Hosszú lenne leírni..
Hát ha szerinte , és szerinted is meg van akkor semmi gond .
A relé 74mA-t vesz fel 12V-ról.
Ha a C-E pontokat összekötöm, akkor 66mA-t mérek , a relé kattan, és ha elveszem a multimétert akkor tartja is zárva magát. Viszont a feszültség marad 3,5V a csatlakozón. Az R4-en 13V van, az R5-ön 0,625V. A két ellenállás értéke kiforrasztva megfelelő. A 47K-s ellenállás beforrasztva 18K körüli értéket mérek.
Azt írtam, hogy "átkötött" állapotban mérj feszültséget.
Amikor meghúzattad a relét a multin át, majd elvetted, a maradék kevés áram már húzva tartotta, ezért is mértél 3.5 voltot. DE ne a relén mérjél feszt, hanem a gnd és a kollektor, ill. a gnd és a relé feletti ellenálláson.... magyarul ne a két lába között. Az viszont egyértelmű, hogy a tranyó nem nyit ki rendesen - kicsi a bétája. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Most visszatettem az eredeti tranyót (nem volt rossz, csak gondoltam kicserélem.)
A C-E pontokat összekötve mérek 69mA. Összekötött állapotban a GND - C pontok között 0V feszültséget mérek, a GND - R3 Között 12,5V ( Csatlakozó felőli végén).
Igen, így stimmel... keress ugyanazzal a bekötéssel egy 250-300-as bétájú tranyót.
A bázisáramod sacc 0.25 mA, a kollektorben kell 69 mA, ez ugye 69/0.25= 276.
Rendben..
Csak úgy sportból mérj majd Uce-t ( 0,xx V ) és langyosodik-e a BC... A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Lehet, hogy melegedett kissé és ártott neki.
Sziasztok!
Adott egy Pioneer A550R tipusu erolkodo.Szorakozik velem a bemenet valaszto,ami egy motoros kapcsolo(a pontos megnevezeset nem tudom)bar hova kapcsolom recseg zug bug mindent csinal csak nem.szol.A kepen latszik van egy tengely vég,amit ha ovatosan allitok,akkor ideig oraig szol.A kerdesem az lenne,ha pl a cd bemeneten hagyom es nem lesz kapcsolgatva,at lehet kotni,hidalni h legalabb egy helyen jo legyen.
Az erősítők hálózati -általában 5x20mm-es üvegcsöves) biztosítékaival kapcsolatban szeretnék tájékozódni, véleményeket kapni.
Elrugaszkodva a fanatikus vájtfülűek "a biztosíték jóvátehetetlenül elrontja a hangzást" nézetétől, de nem figyelmen kívül hagyva ezt a lehetőséget sem, kérdezem, mi a helyes és racionális álláspont biztosíték témában. Kezdve onnan, indokolt-e ilyet használni? A toroidokban általában van védelem, a pici segédtrafóknak meg néhány század mm-es a primer vezetéke, ami önmagában is felfogható biztosítékként. Esetleg tényleg elronthatja a hangzást egy magas minőségi szint fölött? Kimondható egy értelmes középút a biztonság és minőség -itt most talán egymás rovására érvényesülő- irányzatai között? Még akár azt is el tudnám képzelni, hogy létezik írott szabvány arról, hogy mikor szükséges és mikor nem. Létezik ilyen?
Szerintem ez úgy hülyeség ahogy van , de akit érdekel az egy szkóp segítségével ránézhet , hogy okoz e egy üveg biztosíték bármiféle minőségbeli , vagy hangzásbeli romlást az általa átengedett áram kimenet közt.Ha valaki rászánja magát , akkor kérnék , hogy ide bizonyításként kérnénk egy biztosíték előtti nézetet , és egy biztosíték utáni nézetet is kérnénk mellékelni.Ami biztos , hogy semmiféle ilyen , hogy hatással lenne egy biztosíték egyfajta minőségromlásra ilyen nincs.
Bizti foglalata többet tud àrtani, ha nem jó minőségű.
Félre értetted az alapkérdést.
Legyen-e biztosíték? Mikor legyen? Milyen legyen? Azt nekünk nem kell eldönteni jól hallják-e a vájtfülűek. Abban van a dolog buktatója, hogy a biztosítékban lévő vékony szálnak van egy ellenállása, ezért azon feszültség esik. Az erősítő áramfogyasztása általában lüktető, és ez lüktetés folyamatosan változó feszültséget ejt a biztosítékon. Ezt a tényt kár lenne vitatni, de a hatás mértéke valóban nem nagy, ezért jó lenne tudni hallható-e a különbség, és ezért kell-e oda az a biztosíték. Nagy valószínűséggel CHZ felvetésében is azért lehet alapvető igazság, mert egy kevésbé jó foglalat és a biztosíték sapkája között is bizonytalan lehet az átmeneti ellenállás.
Az attol függ milyen az erösitö konstrukcioja. Ha van benne egy sereg ellenörzö/védö áramkör ( koppanásgátlonak is csufolt stb) akkor az ilyen üvegbizti nem sokat ér.
Legfeljebb a tápba kell valahol egy biztositék, de az is gyakran kérdéses hova. Különben csak balhé szokott miatta lenni ( amit leirtam föleg a nagyobb teljesitményü cuccokra érvényes)
Legyen biztosíték, mert az nem csak a készüléket védi a teljes leégéstől, hanem más készülékkel összekötve annak a hibája, zárlatossága, esetlegesen bejutó túlfeszültsége ellen is védhet. Hálózati ágban (~230V) mindenképpen szükséges! (A következő áramkörök dönthetik el, hogy a szekunderben kell-e biztosíték, esetleg a kimenetre kell csak, vagy mindenféle feszültséghez külön-külön.)
Nem feltétlenül üvegcsöves kell, vannak jó NYÁK-biztosítékok, amik panelba forraszthatók és e-miatt csakis belülről cserélhetők. Ez lehet előnyös, de hátrányos is. (Biztos hogy minden plusz alkatrész belerondít a hangzásba, de nem biztos, hogy ez meghallható, vagy kimutatható bármilyen módon.) Üdv!
Olyannyira, hogy én a saját szememmel láttam hogyan tud egy üvegbizti sapkája és a bizti foglalata között ív keletkezni a zene ütemére. Na azóta foglalatot sosem forrasztok be magában, kizárólag a benne lévő biztivel együtt, ugyanis az a néhány tized mm lötyögés amit a foglalat fém része produkál a műanyagban éppen elég ahhoz, hogy a majdan beletett biztosíték sapkái ne tudjanak rendesen belefeküdni a foglalat füleibe, ha éppen nem sikerült párhuzamosan maradniuk a beforrasztás pillanatában.
Ha high end szemmel nézzük NE LEGYEN! Ha pedig a magunk szemével, akkor igenis kell hogy legyen, és placebó az hogy ez okozna bármiféle minőségbeli romlást. A falnak tudok menni a sok okostól, és ezért léptem is ki ilyen csoportokból, megveszi az 500E ft os betáp kábelt, és összehasonlítja a vasalózsinórral lágyab teltebb mélyekről számol be meg kellemesebb részletesebb hangzásról. Szerintem ez pszichológia is kicsit, mert ha te nyugodtan leülsz zenét hallgani, más mint ha "izomból" mész neki. És idegességet vezetsz le. Érted?.. Másként pedig az E-Onnal kellene beszélni hogy kint a 3X0.4 kv on is cseréljék le szín ezüstre vagy 14K aranyra a vezetékeket, mert te otthon márkás betápkábelt használsz. Egyszerűen ezek már mérhetetlen dolgok, és placebó. A tranziensek amik megjelennek és pattogást okoznak a hálózatban az már más, mert azok a kilengések okozhatnak ilyen problémát... A biztosítók mechanikai kialakításra jobban kell ügyelni szerintem. És ha lehet te forrassz bele vezetékszálat akkor nem lesz kontakthibás...
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |