Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Szia.
Nekem 1, de max 2 munkanap alatt tuti megerkezik a Hestoreos csomag, pedig videkre rendelem(Pesttol 50km-re Pest megyeben), igaz GLS hozza. FT232-es nanobol mar vagy 30-40db-ot biztos vettem, es tokeletesen mukodik mindegyik. ..kiveve, ha elnezek valamit elesztes elott, vagy, amikor kondenzatoros szures nelkul adtam neki kapcs. üzemű 12V-ot.
Mire a kasszához érsz vele 1690 Ft lesz belőle (brutto), és ha nem mész érte + postaköltség.
Meh, az áfa hozzáadását mindig elfelejtem. Igazad van.
Sziasztok. Arduino-val szeretnék ( ha lehetséges) hang torzítót készíteni. A torzító egy fix "hangon" működne, utána jönne egy 2 csatornás mini keverő pult (erről mennek majd a "bejátszás hangok" ).
Az elkészítés motivációja hogy unokatesómnak nagyon tetszik egy karakter egy animációs kisfilm-ből , így megpróbálok egy olyan torzító eszközt készíteni, mely képes hasonlóra torzítani az emberi hangot. A sorozat karaktere Alastor, alias "radio demon" így nevéből sejthetően talán nem olyan vészes a torzítást megoldani. A hang amit létre kéne hoznom ebben a videóban hallható , remélem nem túl nagy falat egy ilyet megoldani.
Arduinok számítási kapacitása erre kevés (utasítás készlete sincs), valós idejű jelfeldolgozásra 8 kHz - 10 KHz körül.
Esetleg egy combosabb uC-el előbbre jutnál amibe DSP és AD/DA is bele van integrálva.
Éppenséggel nem biztos! Ahogy látom ő nem jelfeldolgozni szeretne, hanem egy burkológörbét előállítani, amit aztán hozzákever a jelhez. Ez az irány akár még működhet is, bár nem értek az audióhoz.
Szerintem működhet, azért elég gyors az az ADC. Persze nem az arduino-s függvényekkel. Az analogRead()-ben végtelen ciklusban piheg az MCU, ameddig vége nincsen a mintavételnek. Ezt az időt másra fölhasználva sok mindent meg lehet csinálni.
Illetve a 328-as kínai klónját használva már lehet bűvészkedni, mert az 32 MHz-es és van benne egy DAC is, amivel a könnyen lehet hangfrekit generálni.
Én egy STM32-t használnék erre. Szintén olcsó, viszont van benne 12 bit DMA ADC, és DMA DAC.
Esetleg megkérjük proli007-et, hogy készítsen ehhez egy tranzisztor felhasználássával egy áramkört.
A neten van pár analóg kapcsolás...
Én inkább programozó vagyok. Digitalizált jellel jobban boldogulok.
Nincs azzal gond csak ide szerintem teljesen felesleges. A hangtechnikát csak hírből ismerem de nekem úgy tűnik, hogy a hang két szűrőn lehet átengedve, a magas és mély hangokat levágva a maradék hallható. Régi rádiós hang, amikor a keskeny sávszélesség nem engedett meg élethűbb hangátvitelt.
A kérdező valamiért az Arduino fórumon tette fel a kérdést.
Létezik egyébként audio effekt Arduinora. Bővebben: Due Bővebben: UNO Bővebben: Mega Idézet: Tulajdonképpen lehet ágyúval is verebet lőni. „A kérdező valamiért az Arduino fórumon tette fel a kérdést.”
A két szűrőn túl én tennék bele egy szintvágót is, ami "lecsipkedi" a jel tetejét. Feltűnt, amikor halkabban beszélt a figura egy mondat végén, akkor normálisabbnak tűnt a hangja - ami ugye a sávvágáson túl jelenthet plusz valamit, ami jelnagyság függő. A szintvágóval négyszögesedik a hang, ami így felharmonikusokat termel, jól megtorzítva azt. Aztán jöhet a két szűrő. Vagy alsó vágás - lecsipkedés - felső vágás. Ahogy megfelelőbb.
Sziasztok!
Kezdőként vettem egy kínai UNO klónt (egész pontosan ezt) Próbaként egy egyszerű futófényt raktam össze és meglepő hibákat(?) tapasztaltam. Néha elindul a futófény kapcsolás nélkül is, kétszer-háromszor lefut még kikapcsolás után is stb. olyan mintha a bemenet valami minimális zavart összeszedve aktiválódna... Nektek volt ilyen tapasztalatotok az olcsó kínai board-okkal? (Vagy valami egészen más lehet az ok?) köszi előre is!
Ehhez csak egy rosszabb minőségű hangszóró kell és kész is az "effekt".
Próbáltam, elég sokat kínlódtam vele ( mikrofon-onnét keverő, onnét erősítő, onnét rezgőnyelves hangszóró, onnét megint mikrofon, keverő majd pc ) Nem lett annyira rossz a hang mint vártam, de nagyon nincs a közelében.
Vegyél par dolcsiért egy ilyen megafont és abba engedd be a hangot esetleg egy szürön keresztül. Hollywoodban is ezt csinálják.( esetleg probáld ki a fürdöszobában is )
Söt tökéletesiteni is lehet. Szerezz egy 100-200 mm-s lefolyocsö darabot és abba bömböltesd a megafont. A hossz változtatásával extra effekteket kapsz. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Programkód és kapcsolási rajz nélkül csak találgatni tudunk.
A jelenség egyik valószínű oka a bemenet lebegve, határozott alap logikai szint nélkül hagyása lehet. Ilyenkor a bemenet akár kézzel megközelítve át tud billenni, ezt most próbáltam ki eredeti Unóval A nyomógombos bemenetet érdemes vagy külső fel(vagy le)húzó ellenállással ellátni, vagy az Atmega chip saját belső felhúzóját bekapcsolni így: pinMode( x, INPUT_PULLUP);
Köszi! (Ez megnyugtató.)
A hibajelenség pontosan az amit leírtál az aurámmal is tudom kapcsolni a bemenetet. Lehet, hogy teljes hülyeség de én a saját kimenetről akartam jelet adni a bemenetnek (teszt képen). kb. így (kicsit leegyszerűsítve)
Utána olvastam a lebegő bemenetnek, de nem állítom, hogy 100%-ig világos. Ez akkor áll fenn ha nincs egy egzakt feszültség érték a bemeneten? (pl. 5V vagy GND) A lehúzó ellenállást is kipróbáltam, ha jól értem itt meg kell fordítani a logikát(a bemenet folyamatosan HIGH-ban van amíg földre nem kapcsolom), igaz? (csináltam egy móricka ábrát is a bekötésről paintben...)
Igen, a lényeg az, hogy a kapcsoló v. nyomógomb mindkét állásában határozott logikai szint kerüljön a bemenetre.
Felhúzó ellenállás: bemenet és táp közé van kötve, ha a nyomógomb bemenet és föld közé. Ilyenkor alapból magas szint kerül a bemenetre, amit a megnyomott gomb visz le alacsonyra. Lehúzó: ellenállás föld és bemenet közé, nyomógomb táp és bemenet közé, alapból alacsony szint, megnyomva magas. A fenti programmal és kapcsolással 1-1 külső ellenállás kell a bemenetek és föld közé. Az értéke nem kritikus, 10k-50k jó lesz. Szerintem érdemes a chip saját belső felhúzóit használni, és ehhez alakítani a kapcsolást és a logikát: digitalWrite(10, HIGH); helyett a kapcsoló közös pontját egyszerűen földre kötni
Sziasztok !
Segítséget szeretnék újra kérni ezzel a forrasztó állomással kapcsolatban. Én Arduino nanoval szándékozom megépíteni, de nem világos az enkoder bekötése. Az én enkoderemen 5 kivezetés van. Gondolom 3 a forgásirányhoz és 2 pedig a nyomógomb részéhez. Kezdő vagyok, a programból nem tudom megállapítani, hogyan kell helyesen bekötni. ( a kapcsolás alapján 4 láb van bekötve).
Téged ez a pár sor érdekeljen :
itt a rotary és button_pin változók vannak a használandó portokhoz definiálva. Elvi rajzon is ez látszik az encoder nél. 5 pined van ... abból az egyik közös ág. marad 4. 1 vagy 2 a nyomógombod , lehet külön van kivezetve, "szakadásvizsgáló "mérőműszerrel mérd ki melyik kicsodával van összekötve.(lehet 2 is közösítve) A másik 3 pedig a rotary közös és 2 cw és ccw (előre/hátra) kontaktusai. Az ötödik lehet maga lehet rotary külső fémrésze is azt zavarvédelmi célból szintén GND-re kellene kötni.(esetleg a mechanikai stabilitást is biztosít így)
Ok, kezdem érteni. Nekem ilyenem van, tehát ha jól értelmeztem a válaszodat a GND-ket összekötöm (mert gyárilag nincs). A switch az A2-re, az OutA - A3, OutB - A4. Viszont így sem működik.
Szerk.: Mert ugye a "Set" után kiírt értéknek kellene változnia ? A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2020
Helyesbítek: működik ! Nyomni kell a gombot és közben tekerni...
Köszi a segítségedet !
Szuper, végre felfogtam és így tényleg működik is.
Köszi!
Ott valamit elkötöttél, ha nyomni kell az állításhoz. Nem a testet kötötted át.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |