Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Igen, az elmélet jó. Gyakorlatban viszont nem találkoztam vele, hogy a zárlatos motortól megvédte volna az IGBT-t, a jó motornak az áramfelvétele a tűrésen belül van. Így gyakorlatilag nem látom értelmét benne. Esetleg nagyon extrém esetekben, pld ha a csapágy megáll, vagy a padra egy 200Kg -os ember áll... stb. De ilyennel még nem találkoztam.
Nos meg volt az 1 db próba /2000 forintos teszt.
Szépen kimértem a vas huzalt ahogy írtad, kb 20centi hosszon volt az a 18mV-os feszültség esés 10W-nál, ezt be is építettem, az 50N60-as igbt, majd indult a teszt, a betápra 5A-es biztosítékot tettem. Bekapcsoláskor még nem tudta megmozdítani a szalagot, elkezdtem emelni a sebességet, de csak a biztosítékot lőtte ki, meg persze az igbt-t is. Egyszerűen fel nem bírom fogni, hogy egy 50A-es igbt, hogy tud megpusztulni egy 5A-es biztosíték mellett, de még ha nem is lett volna, eleve a hálózat max16A-t tud. Most egyenlőre lerakom, mert ez már nagyon sok pénzembe lesz, nem ér annyit a pad, mert ez így nem pálya, hogy 1 teszt 2000ft legyen. Most akkor a motor a szar? De akkor 24v-on hogy mehet doxa óra? Bővebben: Link
Idézet: „Egyszerűen fel nem bírom fogni, hogy egy 50A-es igbt, hogy tud megpusztulni egy 5A-es biztosíték mellett, de még ha nem is lett volna, eleve a hálózat max16A-t tud.” A félvezetőket nem tudja megvédeni egy közönséges biztosíték. A félvezető sokkal gyorsabban tönkremegy, mielőtt kiolvadna a biztosíték. A hálózat terhelhetőségével ugyanez a helyzet. A 16A-es kismegszakító a típusától függően 5-6 másodperc alatt 60A-nél, vagy akár 160A áramnál old le. Ezalatt a félvezető bőven tönkremehet.
Oké, van ötleted, hogyan tovább? mert teljes elakadás van.
Amikor 24V-ról próbáltad a motort, rajta volt a szalag is? Teljesen szabadon, megakadás, "döccenés" nélkül ment? Arra gondolok, hogy nem lehet-e a motor zárlatos valahol. Érdemes lenne megnézni a kommutátorát, nincs-e valamelyik szegmensnél égésnyom. Vagy nagyon kis feszültségről lassan járatva (esetleg kézzel mozgatva), nincs-e valamelyik szegmensnél nagyobb szikra, mint a többinél
A másik lehetőség, hogy a motor részben lemágneseződött, vagy rossz helyen vannak a pólusai. Ilyenkor lehet olyan, hogy kis feszültségen, terhelés nélkül szépen, egyenletesen megy még, viszont nagyobb feszültségen már túl sok áramot vesz fel, de mégsem terhelhető. Amiket eddig leírtál, abból én azt szűrtem le, hogy akkor ment tönkre valami, mikor csak a motort tetted rá. Amikor a 2 kW-nyi izzós műterhelés sorba volt vele kötve, biztosan folyt rajta elég sok áram, azzal valamit mocorognia kellett volna a motornak. (A 3x700W rendes, izzószálas izzó?) Én ezért a motor környékén keresgélnék tovább.
Nekem is az a gyanúm, hogy a motornál nem stimmel valami, a 24V a szalaggal együtt volt hajtva, akár sétálni is lehetett rajta, ezért gondoltam azt, hogy a motor jó + a szalag is, itt nagy gond nem lehet, meg is vettem a padot, hogy majd pár ezerből megjavítom.
A motort szétszedtem, de semmi beégést nem látok a kommutátoron, láttam már zárlatos porszívót, de azon látszódott. Viszont akkor, hogy nem bír elindulni 2 KW-nyi műterheléssel? (220-as halogén égő) Szerintem az egész project ott bukik el, hogy nem lehet kinyilvánítani, biztosan jónak a motort, miközbe az elektronika se 100%, többismertetlenes az egyenlet.
Sajnos az elektronika ilyen, nem lát bele az ember. Párszor meg....tapasztaltam én is, mikor már mindent kicseréltem egy gépben, /csak a festést nem/, s mégsem akart indulni. Ha a motort meghajtod 24V -al, a forgórészt kesztyűben lefogod, s nem érzel lüktetést, akkor az jó szokott lenni. Még ha kicsit sántít is, nem feltétlen veri le az IGBT-t. De úgy is letesztelheted a motort, hogy fogsz egy triac-os ford szab modult, akármilyen bontott, porszívó, sarokköszörű jó, a kimenetre egy Graetz-et, s ezzel hajtod meg a szőnyeget. Nem árt egy V mérő sem, mert a teljesen felcsavart 360V körül ad már le, 180V fölé nem érdemes vinni. Ha a motor nem jó, vagy van egy menetzárlat, 12 V akksira kötve lefogva, találsz egy pontot ahol nem indul, na itt leverheti a félvezetőt. Azt a vezérlést, meg úgy látom a panelon a 4db tranyóval oldották meg az IGBT drivert, érdemes lenne szkóppal megnézni. A régi padokban IRFP250 -ek vannak, azt is beleteheted amíg nem stabil a rendszer, az "csak" 3-400 Ft otthon ha innen rendeled, 1,4€.
Köszi, most eszembe jutott és már régebben is meg akartam kérdezni:
Van egy böszme nagy 400µF 400V-os kondi a motorral párhuzamosan beépítve a motor mellett közvetlen. Nem tudtam eldönteni, hogy ez gyárilag van beépítve, vagy utólagosan? Van ilyen triacos ford szabályzóm, majd kipróbálom. A Fet, amit ajánlottál, nem gáz, hogy csak 200V-os? Aliról nem nagyon merek rendelni, ami 8A-nál izmosabb. Párszor belefutottam hamisítványba.
Nagy kondi csak a Greatz után van. A motor körében, mint a képemen láthattad, csak kis zavarszűrők vannak, amik a tüske impulzusokat lecsípik. A motorral párhuzamosan nem kell semmi féle elektrolit kondi. Lehet az verte le, mert mikor elkezd töltődni, szinte rövidzár az áramkörben. A speed ctrl jel a szalag tengelyről jön ugye, mert nem látok a motoron, jeladó-tárcsát? Most összeraktam egyet lehúzott speed senzorral, akkor teljes "erőbedobással" pörgeti fel a motort, kb 2 sec -ig, míg a proc le nem old, de nem veri le a félvezetőt.
Nem gond a 200V, mert a motor max 180V, de a szalag max fordulatához, amin még be tudsz állítani úgy emlékszem annyi sem kell.Én rengeteget rendeltem onnan, a hegesztő inverteremben s cserélni kellett az egész sort, a 16-20 as furatokat kifújom vele az 5-ös lemezben.Olyat kell nézni, akitől sokat rendeltek, s jó a feedback-je.
Idézet: „A motorral párhuzamosan nem kell semmi féle elektrolit kondi. Lehet az verte le, mert mikor elkezd töltődni, szinte rövidzár az áramkörben” Ezen pont elgondolkoztam, de akkor minek tette be valaki ezt a böszme (nem is 400, hanem 1000uF) kondit. Nem is értettem, minek ekkora, két darab 500µF kondit tettem helyette be, tizede akkora méretű, mert úgy mértem, hogy átvezet, aztán azzal próbáltam, de lehet benne valami, hogy az + terhelés és rövidzárként hat. Azt mondod egy futópadba se láttál ilyen megoldást? Van két reed szenzor, mindkettő a szíj tengelyén, működik is rendesen, ha 24V-ról hajtom, akkor számolja szépen a kalóriát. Üdv A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2020
1Db van, az is a Greaz-en, 470µF/450V. Ott a panel, amit lefotóztam, arra nem csatlakozik semmilyen + kondi. A bemenet az EMI filterre, a +- kimenet a motorra. Ha nem incline-os akkor csak a screen + speed sensor.
Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem a tapasztaltabbaktól, hogy a motor fél óra terhelés vagy program után, kb. milyen átlag hőmérsékletre melegszik fel? Olyan 6-7 km˛h sebességet váltogat, nem egy erős program. Most burkolat nélkül használom, figyelem a motor melegedését, és eléggé forrónak találom munka után. Az eddigi hibát nem produkálja hogy megáll alacsony sebességen sem. Volt itt egy feltevés, hogy kopott a szalag, de talán annyi üzemóra nincs a gépben szerintem. Milyen áramfelvételekkel dolgozik egy ilyen motor? Megmérem kíváncsiságból, ez a forró motor nem hagy nyugodni. Főleg ha visszakerül a burkolat.
Kipróbáltam triacos szabályzóval + kötöttem rá egy graetzt, ahogy írtad és szuperul pörgeti a motort, kb 120V-ig mertem föltekerni, a legalja meg 40V körül van a szabályzónak.
Egyáltalán nem melegszik, szerintem biztos, hogy jó a motor. Hurrá... ennek örülök. Mondjuk nincs valami szép hangja, de gondolom nem 50Hz-s pwm jellel kéne ezt hosszú távon hajtani. De próbának tökéletes. Basszus és akkor nem kellett volna bele az a puffer és már működne, na mindegy elkönyvelem tanulópénznek. Úgy a legnehezebb valamit megjavítani, ha valamit átvariáltak. Üdv
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni: KETTLER MARATHON TX1 futópad error 1 hibát jelez. Ez milyen hibára utalhat? Első lépésben ellenőriztem a biztosítékokat ,azok jók. A paneleken nem látok égés ill. füst nyomokat.
Szénkeféket nézd meg a motorban. Ha jók, akkor a panel ellenőrzése következik.
A gép a barátomé, pillanatnyilag csak a panel van nálam. Elmondása szerint befújta a szalagot kenőanyaggal és fél óra használat után leállt , több újra indítás után mindig más hibakódot jelzett,végül error 1. A panel szinte úszik a ráverődött kenőanyagtól (nem ismerem az összetételét). Ez csinálhat ilyen hibajelenséget? Mindenképp leellenőrzőm a panelt, lezsírtalanítom, a motort csak jövő héten tudom megnézni.
Szia, Itt az error code táblázata, valószínű az opto jeladó "szeme" koszos, ott a motor tetején. Kontakt-spray-el Tiszta, nem olajos. vagy IPA-val tisztítható. Esetleg lakkbenzin, ha más nincs, erősebb oldószerek kárt tesznek a műanyagban. nitro, észter, aceton, és társai. A futószalag kenésére sűrű szilikonolajat szoktunk használni, azt nem veri szét, s a gumiban sem tesz kárt.
Azt nem írtad eddig, hogy inditáskor megmozdul a szalag? Ha igen, akkor valóban az optikai szenzor koszos. Ha nem, akkor továbbra is a panelen kell körülnézni.
Jövő héten tudok konkrétabbat írni, hogy mire jutottam. Jelenleg csak a panel van nálam ,ezt leellenőrzöm. Indításkor nem mozdul meg a szalag.
A Panelt, csak a saját kijelzőjével tudod elindítani. Esetleg annyit, hogy a nagyfesz /360V / jelen van-e, illetve zárlat-szakadás keresés. Igaza van kzozo-nak, a motornak szenzor nélkül is meg kell mozdulni indításra, ha nem a motorban, vagy a PWM részben kell keresgélni a hibát.
Sziasztok!
A motor egyik szénkeféjénél találtam problémát. A kefe és a kommutátor felülete fel volt maródva és vastagon állt rajta a kefe por. A kefe tartókat kitakarítottam, a kommutátort 600-as papírral felcsiszoltam. 19 volton kipróbáltam , 220mA-t vesz fel, egyenletesen megy. Főpróba jövő héten , remélem a motorvezérlőt nem vágta haza! Köszönöm a segítségeteket! A második képen , nem árnyék látszik, hanem félig felmaródott, vagy lemorzsolódott a kefe. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
Szia, Nem találkoztam még ilyen kefe problémával, de a kommutátor lemezek közé szorult grafitpor okozhat érdekes dolgokat, főleg nagyobb feszültségen, terhelésen. Örülök, hogy meg tudtad menteni a motort.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2020
Szia.
Megjött ma aliról a Bővebben: Link Fet, be is építettem, a 220-as betápra azért tettem 1kW-nyi műterhelésből előtétet. Már rögtön az elején padlógázzal indított, a műterhelés felizzott. Aztán rámértem és már zárlatba volt az egész rohadt fet. Elvileg 30A-t kellene bírnia. Hogy a *ába lehet, hogy egy 16A-es triac egy 2 dolláros dimmeres árakörrel símán birta hajtani a motort, ez megy egy tesztet nem bírt ki. Totál nem tudom, hogyan tpovább.
Üdv!
Nálam is van egy futópad, hozták hogy nézzem meg miért nem megy. Indításkor kattan a főrelé,majd pár másodperc múlva E2 hiba kódot ír ki.Rá kerestem és azt írták,hogy lehet motor hiba,vagy a motor nem kap feszültséget. Kipróbáltam a motort úgy,hogy kötöttem rá 46v-ot ( ennyi aksim volt ) és elindult, de a forgása hullámos volt. Elő fordult hogy csak úgy indult el,hogy megforgattam. Megnéztem a szénkeféket, az egyik felülete fényes,a másiké tök fekete volt és ez jobban el is volt kopva. Ennél jobban nem szedtem szét. Utána megnéztem hogy a motornak megy-e ki feszültség. Dc 180v-os motor van benne. Indítás után a kimeneti kapcsokon 230-240v Dc-t mérek. A relé lekattanása után is rajta hagytam a multimétert és nagyon lassan esett vissza a feszültség. Majd egy újabb indításkor próbakép tettem rá egy 230V/60W-os izzót és halványan parázslott, de csak addig, amíg ki nem írta hogy E2. Utána már nem parázslott. De valamit nem értek. Mikor levettem az izzót a kimeneti kapcsokról és ismét rámértem multiméterrel, ugyan úgy rajta volt a 100-200v közötti feszültség, ami lassan esett vissza. Vissza tettem az izzót, ekkor a multi 0v-ot mutatott, de mikor levettem az izzót, akkor megint feszültséget. Ez hogy lehet? Azt hittem hogy ha teszek rá valami terhelést, akkor a feszültség leesik nullára véglegesen,de nem. Ja és ekkor a 230v-os hálózatból is ki volt húzva az egész gép. Na, mindegy, egyenlőre még nem értem, majd a hétvégén jobban megvizslatom a panelt.
Örülj neki, hogy csak kefe gond van, irigyellek.... cserélünk?
Hát remélem hogy csak annyi a baj. Én ingyen neked adnám, de sajnos a gazdája nem osztja a szándékomat
Szia, A kapacitásoknak, /nagyobbaknak/ megvan az a tulajdonsága, hogy kisütés után /ha csak rövid ideig tartott/ visszatöltik magukat. Próbáld ki egy nagyobb kapacitással feltölteni mondjuk 24V -ra s kisütöd egy pillanatra utána a műszer újra kúszni fog felfele. persze erő nincs benne, csak annyira elég, hogy a kapacitásmérőt esetleg kinyírja. Az E2 normális, nincs speed sensor jel.
Sziasztok
Már korábban írtátok, hogy szkóppal kellene mérni a fetek vezérlőjelét, akkor még nem volt, de most megérkezett ez a :Bővebben: Link Szögény embör oscilloskópja. Tudnátok segíteni, hogy kell ezzel rámérni, nem akarom az elején elcseszni.
Sziasztok,
egy MTM-4500 futópadot javítanék. Az a baja, hogy csak teljes sebességen hajlandó működni.A sebességet amúgy két nyomógombbal lehetne változtatni a kezelőpanelen, amiknek a jele el is jut a (mikrokontrolleres) vezérlőbe, de nem reagál.A panelon van egy trimmerpoti, azzal viszont lehet változtatni a fordulatszámot, tehát a teljesítmény rész az jó. Nincs valakinek kapcsolási rajza a vezérlőről? A Panel típusa:RHINE UC3160 970423 Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2020
Szia, Nekem is van, ha helyszínre megyek, nem szívesen viszem a nagyot. 200Khz -ig jó, használható PWM jel mérésére.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |