Fórum témák
» Több friss téma |
5. Szemben az ajtóval ....
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Valóban az ajtóval szemben. A terelőlapok állásával így valamennyire azt is fogod tudni szabályozni, ha esetleg valamivel több, vagy kevesebb levegőt kell az előtérbe irányítanod.
Szerk: dlevy-nek A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Én ezt gondolom. Viszont vannak bútorok is amiket figyelembe kell venni sajna
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Ha nincs lehetőség átrendezni a szobát akkor minél közelebb kerüljön az ajtóhoz , de arra figyelj hogy a magas bútorok megtörik-megkavarják a levegő áramlását , gondold át logikusan mi hol van mi merre irányítja a levegőt . Én azt szoktam mondani a kuncsaftoknak hogy a levegő jobban tudja a fizikát mint mi . Előfordulhat hogy bárhová helyezed el a beltérit a folyosóra akkor sem jut elég a hűvösből (és ez a legvalószínűbb ) 90% az esély hogy jóval melegebb lesz a folyosón mint a szobában , ha nem az 5. verzió készül el
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Igen tehetném akár ajtóval szembe is. de akkor a szekrények igen hülye elhelejezébe kerülnének. plusz valószinű arra távolságra még gázt is kellene tölteni. Évi 1-2 hónap használat miatt nem biztos hogy megéri túl variálni. A 4 variáció, alatt lesz egy lcd tv. az gondolom belefér el hejezés szempontjából .
Gázt nem kell tölteni , 8-10m re elég a gyári töltet a többi meg már csak rajtad múlik .Csinálj egy két képet a szobáról az ajtóban állva lássuk milyen lehetőségek jöhetnek szóba ,az ablak környéke nem játszik ...
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2020
Sziasztok. Újabb kérdésem lenne. A képeken látható csőperemezők használhatók normális peremezéshez ? Illetve (pontosság , preciztás ) szempontból van e jelentős különbség ? A piros dobozos 4 ez ft a kék 6 ez ft körül van . Vagy az olcsóbik is megteszi A másik kérdés. hogy le lehet e vákumozni egy split klímát azzal a fékcső vákumozóval ? Láttam videót ahol ezzel csinálták. Válaszaokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
A peremezők közül mindegy melyiket választod , a kézi vákuum pumpa ebben az esetben csak ámítás .
Köszönöm......a kézi vákuum pumpa ebben az esetben csak ámítás ... kicsit kifejtenéd bővebben ha megkérlek rá ? Tudom nem vagyok nagy szakértő. ha jól tudom 1bárra kell le vákumozni, a kocsiknál ha műkdik, klímánál hol a buktató ?
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
Nem egy bárra kell vákuumolni , a vákuumolás a klímánál minimum 40 perc folyamatos vákuumolást jelent . Itt a lehető legnagyobb vákuum elérése a cél , ha van a rendszerben idegengáz-vízgőz azt minél jobban el kell távolítani . A kézi vákuumpumpa a fékrendszernél azért működik mert egy folyadékból kell a beszorult levegő buborékokat eltávolítani ami már viszonylag kicsi nyomáskülönbséggel is eredményesen megoldható ...
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
Értem. ez esetben 1 hűtőgép kompresszora megoldás lehet ? nem okozhat problémát ha esetleg túl nagy -bárra vákumoz. úgy értem nem tud kárt okozni? tehát "összeroppantani " valami alkatrészt a beltériben ?"
Mint laikusként írom:
A levegő természetes nyomása: 101.325 Pa, ha te valami irdatlan erős vákumozóval kiszívod, akkor lesz 0 Pa (ami persze csak elméletben lehetséges, ez van a világűrben is) Gondolhatod, hogy nem fog ez a külömbség tönkre vágni semmit a rendszerben. Más lenne a helyzet, ha folyadékkal lenne légmentesen feltöltve a rendszer és ezt szivattyúznád ki. Ettől függetlenül a vákum tényleg tud dúrva dolgokat csinálni, lásd tartálykocsi összeroppanás, de az más tészta, egyszerűen nem erre tervezték. Üdv
Egy szó mint száz akkor ez a vákumozás a hűtőgép kompresszorral megoldható ?
Megoldható , csak a csatlakozást kell jól megcsinálni (forrasztható szelepház) és arra már menetesen rárakható a töltőtömlővel a klímás csaptelep .
Ha megkérlek tudsz mutatni rolla képet ? hogy ez pontosan hogy néz ki ?
A töltőszelepről ?
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
igen, meg a forrasztható szelepház. Mert sejtésem elképzelésem van, de biztos ami biztos .
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
A link alatt találod szelepháznak írtam de a hivatalos neve töltőszelep ...
R22-es ablakklímát szabad vásárolni? 25 ezer Ft 3kWh hűtőteljesítmény?
Lg hűtő-fűtő. Hogyan tudom 5 perc alatt eldönteni hogy okésan működik-e,van-e benne gáz?
Mondjuk bekapcsolod?
5 perc után ha nyomja a hideget, akkor megveheted.
Általában az R22 klímáknál indulás után hirtelen lederesedik a kültérin az egyik szelep , ha hamar visszaolvad és hűt rendesen akkor megveheted , de leszereléskor a gázt vissza kell szívatni a kültéribe csak azután szabad megbontani a csőrendszert.
Bocs most olvasom újra Ablakklíma , akkor ha 10-12 fok körüli hőmérsékletű levegőt kell fújnia kb 10 perc üzem után ha ez megvan és nem túl hangos akkor megveheted
Szia. R32 gázhoz a kültérin lévő szerviz csatlakozohoz
1/2 "-20UNF méretet hol lehet beszerezni ? mert ma voltam kimondottan klimás boltban és hát nem nagyon van nekik. vagyis ajánlottak valami 5 ezer ft ért átalakitot az 1/4" ról.
Szerintem valamit benéztél a szerviz szelep tuti hogy nem fél colos . Tegyél fel képet a csatlakozóról mert nem is sejtem mire gondolsz . A kültérin van két hollanderes szelep , az egyik általában 6mmes csőhöz való 1/4 colos a másik meg 10mm es csőhöz való 1/2 colos de mindkettő külsőmenetes és hollander megy rá ezek a hollanderek klímás boltban kaphatók . A szívó oldali szelepen van még egy pici (szintén 1/4 es szelep az a "szerviz" szelep arra a töltőtömlőt és a szerviz csaptelepet lehet(kell) csatlakoztatni vákuumoláshoz és gáztöltéshez .
Szia!
Nem 1/2", hanem SAE 5/16 lesz az. Az 1/4 csak az r22, 407c, 134a stb, alacsonnyomású közegeknél van. A r410a, és r32 csatlakozónak nagyobb a menete, hogy ne lehessen összecserélni őket. Vegyél egy töltőtömlőt aminek az egyik vége 1/4 és, a másik pedig 5/16 od, szelepnyomós. Esetleg ilyen adapter: Bővebben: Link
Valószinű, neked is meg nekem is igazam van. Mondom miért.
mert vettem 1/4" és mondta is a boltos hogy nagyon sok klimához ez a jó. általában. Azonban ami R32 gázzal van töltve ehhez ez a méret való, ez ilyen szivatás. Direkt megkérdeztem a nevét azt mondta 1/2"-20UNF ez a hivatalos neve. (táblázat) Kb pont bele esik. Küldöm a képeket. Szemre is látszik. A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2020
Köszi az infót. holnap meg póbálom. Csak azt nem értem direkt elvittem a szervizcsatlakozoról a kupakot. a méret és menet miatta. És ere azt mondták amit leírtam. H1/2"-20 UNF . Holnap újra próbálkozom.
Igazad van , 5/16 ... Mindig hadilábon álltam a colos méretekkel .
Szevasztok!
Hogy is mondjam... Ezekbe a colokba könnyű eltévedni. Mert a kiegészítő (de el nem hagyható) jelzés mindent megváltoztat. Mert a 1/2"-20 jelzés a fizikai, tolómérővel mérhető (colossal) méretet jelenti, a 20 meg menetszám collonként. Az 5/16 SAE! ugyanaz, de már itt nem tudsz mérni ezekből a számokból következő méretet. Dióhéjban... A REFCO hol ezt, hol azt írja az R410/R32-höz alkalmazható/csatlakoztatható eszközökre, átalakítókra. Mint ahogy a 1/2" menet 12,7 átmérőjű, de a C(!)1/2" vizes menet (én cőmenetként gondolok rá) már 21mm környéke. (És akkor ne bonyolódjunk az NPT és FPT kiegészítő jelzésekbe.) Nem egyszerű (főleg, ha valamilyen szintű eszmecserére/vitakozásra) kerül sor... Üdv: StMiklos
természetesen nem vitatkozás céljából írtam. Hanem tájékozodás céljából.
Ha minden igaz és jól értelmezem elképzelhetó hogy a 1/2"-20UNF SAE 5/16 az egy és ugyanaz ? Bár ma megint voltam a klimá bóltban aki ismét a 1/2"-20UNF mondta, de azt nem tartotta kizártnak hogy a két elnevezés ugyanaz. Mivel csak tömlőre szerelve. kb 7ez ft iletve valami sarok csapként tudott volna 5 ez ft t körül adni ezt a csatlakozást így lemondtam rolla. Viszont az az ötletem támadt a meglévő kupakra fúrni 6mm rézcsőhöz furatot és egy peremezett réz csődarabra ráhúzni. onnan meg valami tömlővel már tovább tudok menni a "vákum kompreszor " felé. Ez így járható megoldás ? Egyébként ha jól gondolom ez a cucc kellene nekem ?? https://www.ebay.com/itm/5-16-Sae-Female-To-1-4-Male-For-R410A-R22-...FdV6Tr Választ előre is köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |