Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tudom, hogy a venti és a borda között van-e valamennyi távolság, de ha közvetlenül a bordára rakod, akkor sokkal több hőt tud elszállítani, mint ha csak "távolról" fújja. Főleg ilyen sűrű lamellás hűtőbordánál. Viszont ha nem növeled az eldisszipálható teljesítményt, akkor a félvezetőd hőmérséklete fog mérséklődni, tehát üzembiztosabb lesz a műterhelésed.
Milyen félvezetőt használsz fűtésre? A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
1 mm van a borda és a venti között. Igaz, úgy adódott hogy a borda felületének kb 2/3-a fölött van csak venti. Viszont 5 Wattos (12V) a venti úgyhogy még 9 volton is nagyon teker. Ebből a 92 mm-es méretből csak ilyenem volt. A FET egy IRFP460 (TO-247). Viszont gondolkozom rajta hogy inkább pasztát raknék a FET és a hűtőborda közé (a mostani 0,4 K/W szilikon lapka helyett) ha már a borda úgyis el van szigetelve a háztól. Vagy szerinted ez mennyit számít?
1mm az szinte semmi, az jó lesz. Az a lényeg, hogy a levegő minden lamellán keresztül áramoljon, ha a ventid nem teljesen fedi a bordát, attól még elég jó hatásfokkal dolgozik.
A paszta vs. szilikon lapra nincs sok ötletem, de nem hiszem, hogy sokat számítana. Ha nagyon érdekel, mérd meg a Mosfet tokozásának hőmérsékletét mindkét esetben, lehetőleg azonos terhelés mellett, azonos helyen. Amikor "hidegebb" a FET, akkor jobb a hőátadás.
Sziasztok,
DC 24V-os akkuhoz (LTO) (20-26V tartomány) kellene építenem tegnapra egy 50A-es terhelést, mit javasoltok amit a leghamarabb és itthonról beszerzhető alkatrészekből meglehetne építeni? Egyelőre ezt találtam ki: Párhuzamosan kötnék 24V-os ~100-150W-os izzókat: E27-es foglalattal vagy G6.35-ös mini halogén változatban (nem engedett linket beszúrni) Mi a véleményetek? (gondoltam még bojler fűtőszálra de ilyen teljesítményhez/áramhoz ~10-20 fűtőszál kellene) Az izzók bekapcsolásánál még lehet probléma ahogy olvastam, sorban kapcsolnám be őket. Köszi A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
Az izzó jó lehet. Egymás után kapcsold be őket, mondjuk 1mp-ként. 1.3KW-hoz félvezetős megoldás nem lesz meg tegnapra... Bojler fűtőszál szóba jöhet, ha van belőle elég (16db 8Ohm-os fűtőszálnál).
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
0,5 ohm rezhuzal, ventilatoros hutes. Nagyobb feluletu huzal nagyobb feluleten adja le a hőt.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
hol kapni 8Ohm-os fűtőszálat? amiket számoltam (nem mértem mivel nincs) azok olyan
~30 ohm körüliek?
0,5 ohm rezhuzal
igen erre gondoltam de ennek a "tekercselése" elég érdekes, ki kell számolnom hogy milyen átmérőjű huzalból mekkora hossz kellene és hogy ezt házilag gyorsba meglehet-e csinálni.
2mm átmérő (AWG12) rézhuzal, 0,005ohm/m -> 100m?
1mm átmérő (AWG18) rézhuzal, 0,02ohm/m -> 25m? (és ez papíron csak 16-20 Ampert bír) ez kicsit problémás ...
Készítesz egy léc keretet, ~2 m hosszú, 1 m széles. Sorbarakod mindkét végét szögekkel. 2-es vasdrótot veszel és ebből rátekered a szükséges mennyiséget. Ki van terítve, jó a hűtése, így az 50 A-t vígan bírni fogja. 80 A-nál már komolyan melegszik. Tudom, mert hegesztőket szoktam tesztelni hasonlóval.
Arra számítani kell, hogy a melegedéstől nő az ellenállása és csökken az áram. Csúszkával be lehet állítani. Erősebb akkutöltő vagy hegesztő testcsipesz is jó "potméternek".
Próbáltam számolni vasdróttal is de nem találtam adatot az ellenállásra (nem erőltettem meg magam , ennél valami kompaktabb méret kellene, de kétségkívül szellőzésre ez az ideális amit írtál csak ez nem fog elférni az asztal mellett sem
Dobra tekerve trafóolajba mártva? A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
Bocsi, összekevertem. 8Ohmot szoktak a a fűtőszálból kihozni, de neked 0.5Ohm kellene. Annyi fűtőszálad biztosan nincs.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
Keress egy 2-4KW-os elektromos hősugárzót, és kösd át a fűtőszálakat, hogy 0.5 Ohm-ot adjon ki. A ventire pedig adj feszültséget máshonnan.
szerintem egy 2-4KW-os hősugárzóban akárhogy kötöm a fűtőszálakat az az életben nem lesz 0.5ohm, ugyanaz a probléma mint a bojler esetében hogy sok fűtőszál kell párhuzamosan kötni hogy kiadja a 0.5 ohmot és bírja is a terhelést.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2020
A fűtőszálat kis darabokban párhuzamosan kell kötnöd. A hősugárzóban egy vagy több hosszú szál van, azokat kellene megcsapolnod. A bojler fűtőszál közepét nem tudod megcsapolni, de a hősugárzóét igen.
Szia!
Támogatom erbe tippjét - 12 méter 2 mm-es vasdrót megfelelne, sacc 1 m^2 kerettel, meanderezve, beszámolva a kanyarokat is. Ez 0.48 ohm, de úgyis "hangolni " kell a hozzávezetések miatt is. Élére állíthatod az "asztal" mellé, alul pedig végigrakod 80x80-as ventikkel.
Trafó olaj helyett sima víz. Az meg forrhat is ha akar, nem okoz tüzet, na meg 100 fokon limitálja a hőmérsékletet.
Egy téglára fel lehet csavarni a vasdrótot, a csatlakozás lehet egy-egy furatba tiplizett csavar.
Hello! Anno ezt úgy oldottuk meg, hogy 250-es eternit csőre esztergán beszúrattuk a menetek helyét. Elején és végén furat, 8-as csavar alá szemet hajlítva a kivezetésnek. Villamos fűtés és PVC csőhajlításhoz is készült így melegítő, de fékellenállás, motorindító, aksitöltő előtét ellenállás (48V 200Ah lúgos) is készült így..
Ha nem kell hosszú időre, akkor lehet sós vizet is használni. Nekem 40A-es tápegységet kellett tesztelnem. Egy műanyag vödörbe vizet tettem. 2db 2-3dm2-es fém lemezt egymástól néhány cm-re összefogattam szigetelt távtartóval, és rácsavaroztam a kivezetéseket. Annyi sót tettem a vízbe, hogy nagyjából jó legyen. Ha csökkenteni akartam a terhelést, akkor részben kiemeltem a lemezeket. Mint régen a körhinta indító ellenállásoknál. A sós víz kikezdi a fém lemezeket, de a teszt erejéig jó volt.
Solton 2MW-ra is jó a viz.
Jól be is lehet állitani 60Ohm-ra.
Legolcsóbb talán a gyerek elhasznált spirálfüzetének a gerince.
Vagy kimegyek a garázsba és vágok a kerités épitésből maradt kötözőből. De mivel titok, hogy az ország melyik részén lakik a kérdező, ezért az nem játszik, hogy adok ajándékba.
Egy lehetséges megoldás, előnye hogy soros/párhuzamos /vegyesen lehet kapcsolni .
Volt hasonló megoldásom , 2014-ben raktam fel . A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2020
NaOH, KOH, Na2CO3, NaHCO3 nem kezdi ki.
Abban esetleg tudsz segíteni hogy érdemes-e szilikon lapkát rakni a FET és a hűtőborda közé? Vagy te mit alkalmaztál? A hűtőborda nálam el van szigetelve a háztól és minden áramköri elemtől.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2020
A melegedő alkatrész és a borda közé én nem rakok semmit. Nem akarom, hogy bármi is lassítsa a hő terjedését.
Egyenáramról (40A)volt szó, biztos vagy benne???
Nalam nem okozott lemezkarosodast. A csapviztol viszont kraterek keletkeztek az egyik pozitiv lemezen.(A masikon nem.)
Helló.
Nézelődtem kicsit elektronikus műterhelés témában, és ezt találtam (melléklet). A műveleti erősítő bemenetei fordítva vannak használva, mint ahogyan én azt teszem. Ha jól értem, akkor a GND-hez negatívabb feszültséget juttatva a műveleti erősítőre, a söntön azonos nagyságú feszültség fog esni? Miért jobb ez a megoldás annál, mint ha a referenciafeszültség a GND-hez képest pozitív, és a műveleti erősítő bemenetei fel vannak cserélve? A képet itt találtam: Bővebben: Link, eevblog Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2020
Hello! Nem jobb vagy rosszabb, a kialakítás oka hogy az összegző U3 OPA előtte invertál.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |