Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Adott a címben szereplő fagyasztóláda, ami sajnos pár hete egy áramszünet után elhalálozott! Jelenleg a következőt műveli, bedugva a ventillátor bekapcsol, majd kis idő múlván kapcsol a kompresszor is,de sajnos rövid felpörgése után leáll. Majd a hűtő kijelzőjén a kővetkező hiba üzenet jelenik meg (E70),”manual” alapján elektromos hiba... sajnos bővebben nem tér ki rá! Kiszerelve az invertert ( secop 105n4627) Ez a látvány fogad. Külsérelmi nyom nincs,esetleg tudnátok adni valami támpontot merre induljak meg hibakeresés fronton? Előre is köszönöm!
A hűtőbordára van rögzítve három teljesítményelem, amiből az egyik egy egyenirányító lesz. A másik kettőre passz, talán egy IGBT és egy szélesebb valami a három eres kábel csatlakozója mögött.
Abszolút ötletem sincs, de a lapon van egy elem, és áramszünet után dobott hibát, nem lehet, hogy az elem van lemerülve/ zárlatosodva?
Valószínűleg nem, de semmibe sem kerül megmérni. Az ick adatlapját szedd le, és ellenőrizd, hogy a tápfeszük a megfelelő-e, de ehhez ajánlott leválasztótrafót használni. Idézet: Ez a hibajelenség általában a kompresszor hibájára utal , nem bír elindulni és túláram miatt lekapcsolja az elektronika. Ha a kompresszor is inverteres vezérlésű és nem csak kapcsolja az elektronika akkor valószínűleg kompresszor csere lesz a megoldás . A kompresszor kapcsdeknijéről vedd le a műnyag fedelet és lőj róla egy képet . Ha szerencséd van csak indítórelé hiba . „kapcsol a kompresszor is,de sajnos rövid felpörgése után leáll.”
A műanyag alatt csak a csatlakozó van,amire rádugom az inverterből jövő kábelt!
Akkor 90% a kompresszor hiba esélye,csinálj képet a csatlakozóról is légyszíves meg a kompresszor adattábláját is lődd meg .
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2020
Nem lehetséges, hogy az inverter része dobott egy hátast, nem tud szabályozni pl. zárlatos IGBT miatt és azt érzi? Egy motor nem annyira kényes mint az elektronika, ami előtte van.
De ! A motor nagyon is érzékeny a rövid áramszünetre . A kompresszor cserék nagyrészét éppen ez okozza . Amikor megy a kompresszor a nyomó oldalon nagy míg a szívó oldalon alacsony nyomás van , ha leáll egy pillanatra (és nem tud kiegyenlítődni a két oldal nyomása) akkor nyomás ellen nem tud megindulni a kompresszor miáltal egyszerűen leég a motor tekercselése . A régi kompresszorokon ezért van a klixon ami leold túláramra és megvédi a tekercselést .Természetesen előfordulhat elekronika hiba is de szerintem nagyobb az esélye a kompresszor halálának .
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2020
Parancsolj.
Rövid áramszünet volt vagy viszonylag hosszú?
Sajnos éjjel volt,így fogalmam sincsen!
Ez tényleg elektronikus vezérlésű komp , hívd ki a márkaszervizt, ha már nem garanciális akkor húzós lesz a javítás ...
Pár tippet már kaptál de ha nincs aki ránézzen műszerrel, műszerekkel, hiába puffogtatunk a levegőbe, marad kaqkk ajánlása.
Tehát most akkor abba maradtunk hogy nagy eséllyel kompresszor hiba?
Abban maradtunk, hogy méregetni kellene ezt-azt mert sem a kompresszor, sem a vezérlő hibáját nem lehet egyértelműen kizárni.
Abban maradjunk hogy
Idézet: . Két eset lehetséges vagy Kompresszor hiba vagy inverter , az előbbinek szerintem nagyobb a valószínűsége . Nem sok esélyt látok a házilagos javításra . „hívd ki a márkaszervizt” A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |