Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Körülbelűl ezt hozza sok szakmabélinek, nekünk a COVID.
Van aki szó szerint így műveli ezt kis hazánkban. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Arra értettem, hogy Te hangfalpárat említettél, akkor pedig 2x 180 ezer lenne a történet.
A többi dolog, ahogy írtad rendelkezésedre áll.
Köszönöm, ez nagyon jó összefoglaló volt a használt cuccokról. Innentől meg marad az új, mert nem szeretnék belefutni semmibe...
A mikrofonos részt meg főleg köszönöm, mert erről nem tudtam, pedig tényleg teljesen logikus. Olvastam WIFI-s mikrofonokról, azoknak a minősége milyen lehet? Meg még egy kérdés, ha lehet: mennyire számít beszédhangosításnál, hogy két oldalról szóljon? A közönségnek így a normális, mert megszokták, hogy mindig két oldalról szól a zene is, meg a hang is? Azért kérdezem, hogy mennyire lehetne megúszni az ilyen beszédeket egy aktív hangfallal? Mert akkor könnyebben vennék jó minőségűt, aztán ha tényleg beindul, akkor vennék mellé később még egyet. (A képre reagálva: Ez üt, ebbe eddig bele sem gondoltam...) A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Azért nem mindenki csak azért akarja eladni mert rossz, nekem pl kezd elegem lenni belőle (66 éves leszek) és kb majdnem mindent el akarok adni csak egy kis alapmotyót tartok meg hobbyból
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Hát a wi-fi-s mikrofonok jók, de messze nem mehetsz el a vevőtől. Max. 15m és szinte fizikailag is látótérbe legyen a vevő, nem dughatod színpad alá, végfok, főleg digit. PWM végfok rack mögé, fém ( alu ) színpadi truss elemek mögé, ezek mind leárnyékolják. Ez már 2,4Ghz-én és a körűl dolgozik, így számolni kell azzal is ha a produkció, vagy előadó, bármi a az ilyen wi-fi-s mikroportját-kéziadós szettjét (vagy több csatornás szettjeit) olyan helyen használja ahol sok helyi wi-fi üzemel, pl. színház, konferencia központok, műv.házak, sportcsarnokok, akkor össze is akadhat a helyi lakossági wi-fi-vel!! Ezt nem árt észben tartani. Olyan Wi-fi-s komoly mikrofont vegyél amit tudsz más csatornára hangolni ha összerakás van. Pl. Shure ULX-D. A PLX-D is jó de azért nem hiába majd 400000Ft a köztük lévő különbség. Mindkettőt odébb lehet programozni ha bibi van, nyilván az ULX-D sokkal több állításai lehetőséget kínál. Azt laptoppal linkelve is ellenorizheted, és abból akar húszat is rackbe építhetsz, de annak kezeléséhez, beallitgatásaihoz már külön mérnöki végzettség kell. Ahol ilyen sok van ott külön szakemberre van bízva a felugyeletük. /színház, tv, nagy fesztiválok, koncertek/
Szerintem neked elég lesz a PLX-D is. Az ULX-D-nek az ára láttán hanyatt fogsz esni igencsak. (PLX-D-től olcsóbbakat semmilyen más neves márkáéból sem szabad venni.) Nekünk több Audio-Technica SYSTEM 10 van kézi es zsebadóval is. De van ebből 3000-res széria UHF-es C-sávos is. Azok is jók nagxon. Mikroportjaikat rengetegen használják. Beszed hangosítás esetén jó a két hangfal, pláne ha gömbkarakterisztikás mikroport, vagy pulpitus mikrofon van instalálva helyileg pl. a pulpituson. Ilyenkor csak kis hangerővel, emberi beszéd hangerejével lehet hangosítani, mert az ilyen mikrofonok igen gerjedékenyek. Jehet vele boldogulni de roppant tapasztalatot igényel, pláne ha több is van. /színházi produkció hozza pl. mikroport ot sminkelhető gömbös mikrofonnal jó sokat/ ekkor van munka vele végig rendesen, a babszem se ... a sejhajba, én még a digitális pulton automatikus gerjedés gátlót is szoktam használni, mert elkerülhetetlen. Ezért érdemesebb szuper, vagy hiperkardioid karakterisztikájú kondenzátor illetve jobb dinamikus mikrofont beszédre, előadásra, prezentàciora használni. Kondenzátor pulpitus gége nyakú mikrofonokból is rengeteg van. TV-ben politikusok előtt majd 90 százalékban szintén Audio-technika valamely ES, PRo Sound típusát látod. Elèg sok választék van közülük hosszúságban, karakterisztikában, egyebekben. Ebből már építettünk ki fix rendszerekhez többet is. /pl. templomok pulpitusai szószékeihez, onkormanyzatok házasságkötő termeiben. stb... / kiváló,kristály tiszta érthető hangjuk van, de jó hangrendszer is kell hozzá, hogy ne gerjedezzen. Mi nem is a leg drágább típusokat használtuk mert a pályázati költség nem tette lehetővé, de kifelyezetten tökéletes választás volt. Nem silány monakoros vacak, nem recseg a csatlakozó, mert fantomtáposak. Egyszer sem volt még gond egyel sem. Hangfal terén téged a QSC KW szériája felé invesztálnálak, mint földi halandónak elérhető árú normális aktív profi hangcucc. Ez a lineáris átvitele végett biztosan felettébb alkalmas lesz neked beszéd, zene , egyebek hangositasára. Nem is kell feltétlenül nagy hangszórós típust venned, eléggé meglepő tudománya van a kisebbeknek is. Ilyen célra 10”-osokkal szerelt is tokeletes. Turbosound esetében a QSC-vel a NU-Q széria egyezik meg tudományban a QSC KW szériájával. De említhetem neked akár az L-acoustics 8XT-t, Trevis audio-lab kisebb aktív tipusait is ( Hangshop.hu-ban megleled, tudsz érdeklődni is) De van az ugyancsak francia neves NEXO-nak is kis profi ilyen célú hangfalai 8”-os hangszóróval, meglepő tudománnyal de ezek méregdrága cuccok. Hosszút abban viszont örök élet, lehet bennük bízni harminc év távlatában is. Pénz kérdése az egész csupán, jót, kiválót nem fogsz kapni még 300-400 ezrekért sem sajnos. És ha nézed az Euró árát ezek az amúgy is drága cuccok csak rohamosan drágulnak hónapról hónapra mégjobban. ( mostmár kezdek kikerülni, remélem mindent leírtam segitségképp.) A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Igazad van, de sajnos a tapasztalat esetek majd 80 százalékában az átverés, csalódás. /Mert agyon használt leharcolt, kivették a hangszórót, más silánnyal pótolták, agyon javították, stb. stb. Sajnos igen sokszor hoztak hozzám már hangszert, hangfalat, végfokokat, egyebeket, technikákat, amikkel pórúl jártak a laikus nem eléggé téjékozódott vevők. Ezek zömével nem is lehet mit kezdeni sajnos./
Vannak jódolgok is a neten, Börzén, Store-n, Arzenálon, ebay-en is, de nagyon észnél kell lenni.Nagyon ismerni kell azt amit az ember keres, különben nagyon megjárhatja. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Köszönöm, ezzel most el leszek egy darabig, amíg feldolgozom az információkat
Helyes. Hajrá. Amiket itt leírtam azokat nem fogják neked még hangszer boltosok sem elmondani még felèt sem. A frekvenciaátállásos URH mikrofonos dolgot nagyon sokan nem is tudják, de azt se hogy az E sáv már tiltott, ami azt jelenti hogy nem is szabad használni a régit. Én e miatt egy napos továbbképzésen/ előadáson voltam még 2010-ben.
Hogy tiltott, azt nem tudom, de hogy a 700 MHz -től felfelé használhatatlan (vagy lesz) az biztos. Rádiótelefon (4G) olyan iszonyatos forgalmat produkál, hogy ott semmi nem fog tudni működni, analóg, meg pláne nem. (zavar szempontjából a legrosszabb opció digitális modulációjú szolgálat mellé harmadlagoskén analóg átvitelt tenni) Az még nehezíti a dolgot, hogy vésősávok sincsenek a szolgáltatók frekvencia készletei között, mert azonos típusú felhasználás mellett az egymás zavarását minimumra lehet csökkenteni. Az UHF TV sávban(470 - 690 MHz között) most még nem annyira rossz a helyzet, de ha elszaporodnak a helyi TV -k, az is használhatatlan lesz.
A 2,4 GHz -en sem rózsás az élet, elég magas a zavarszint, a WiFi miatt, (és bluetooth, vezetéknélküli szgép perifériák stb) bár ezek elvileg mind kisteljesítményű, kishatótávolságú eszközök, odatéved valaki a nagyonokos telefonjával, és kész a gond. Úgy tűnik hogy lesz két sáv ilyen célokra, de frissebb dokumentumot nem találtam, úgyhogy a jelen helyzetről nem tudok többet. Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2020
Tiltott ezt meg én tudom. Direkt e miatt voltunk előadáson. Sajnos engem nagyon is érint a dolog mert több E sávos mikrofonunk van, amit le kellett roncsprémiumban cserélni újat vásárolni vagyonért. Külön rákérdeztem a tiltásra, mit takar. Nagyrészt el is mondták nekünk. Zsebadós port/ kéziadós alltalában szabvány szerint a zseb illetve kéziadós HUF mikrofonok kapcsolható 10/30, illetve 30/ 50 mW adoteljesitménnyel üzemelnek. Ettől nem lehet nagyobb. Így engedett a forgalmazàsaik. Még a legnagyobb tudású Shure ULX széria és az UR -esek a magnézium kéziadós szériákk is max. csak 50mW-bán kommunikálnak a szoftveres rackes vevőikkel. Úgy tudom ettől csak picit dolgoznak több teljesítménnyel az ugyancsak HUF fülmonitorok, azok pedig max. 60mW-ban korlátozva vannak.
Vezeték nélküli mikrofonok sávja konkrétan az amit betiltottak és felszabadították a DVB-T földfelszíni TV adás számára és a mindenkori 4G mobil internet szolgáltatás számára, az (most én az Audio-technika márka sávját írom, mert azt pontosan tudom) az “E” sávja 795-820MHz és ugyancsak betiltott az “F” sáv is, de 830- 862-ig csak! 863-865-ig van egy pici nem használt sávrész. Itt olcsóbb UHF-es vezetèknèlküli mikik sávját szokták betenni a gyártók, mert ebben a piciny sávban nem enged nagy tartományban hangolni odébb. Így csak maximum 4db mikrofont lehet használni. Namost egy bizonyos mikrofon vivőfrekvenciának ( amire a működési dolgai digit pilot jel, audio dinamika tartomány, egyebek rámodulálva vannak) 250 kHz-től leljebb és attól feljebb is felharmonikus termékei vannak, ahova nem szabad a következő másik mikrofont hangolni mert akár kioltják egymást ami úgy jelentkezik hogy a hatótávolság a vevők és adók közt lecsökken, illetve recsegő RF zajt hallat. Van erre egy funkciós szűrő a Squuelch ami ezt kikuszobolné, de mivel ezek a “termékek” miatt akadnak össze ezt a belső összeg/ különbség aramkoreik, belső szűrőik nem tudják kikorrigálni. Ugyanis ezek már True Diversyti vevőegységek. Ez azt jelenti, hogy mindegyik vevő két tökéletesen egyező vevőt tartalmaz, és a belső digitális egység mindig azt használja, amelyik antenna felől a legjobb vétel jön ( mikrofononként). Nos ez annyival bonyolódik, hogy minél több vezeték nélküli mikrofont használ a rendezvény ill. produkvió, annál jóval bonyolultabb ezek sávbéli programozása, a most engedélyezett “C” sávban is dd bármilyen sávra vonatkozóan igaz. Ered külön szoftveres felügyelő programok vannak a komolyabb mikrofonoknál, itt már a sok diversyti vevők antenna bemenő jeleit antenna kozosítő Splitterekkel közösítik. Pl. Egy rackben pl. egy tv műsorban vagy színházban ha van 12dB HUF mikrofon vevő, annak 2x12 antenna bemenete van, ezt 4db kozosito splitterre oldják meg, úgy, hogy a splittereket az erre használható kaszkód bemeneteikkel fűzik össze egy közös antenna párra. (Nekünk csak 4db mikrofon van 1db splitterrel, dd ez is feladja a leckét a programozással) Na nagyon röviden ennyi, nem bonyolító tovább, mert unalmas és bonyolult lenne. Amilyen helyzet most tavaly óta előállt a hangosítás világában az pedig az amitől már korábban is írtam, az hogy jön az 5G szuper gyorsnak nevezett mobil internet forgalmazása, több helyt már működik is. Ezzel az járt, hogy elkezdték a DVB-T (( egyszerűbben mindig tv)) sávokat leljebb pakolászni ami mostanában volt. Az a bizonyos átállás, mikor mindenkinek újra kellett hangolni vagy automatikusan programozódott az új csatornákat a DVB-T vevője. Ezzel az a baj csak hogy a jelenleg megmaradt nemzetközileg is elfigadott egyesített C sáv, ebben is jócskán e foglal több részt a DVB-T adás. //Eddig remélem mindenkinek érthető volt// Emiatt most a hangositó cége, előadók ha az országban mennek ide oda (most a COVID miatt amúgy nem ) kénytelenek mindig máshova programozni vezeték nélküli HUF mikijüket, mert az országban ahány adó, annyi féle frekvencia tartományban sugároz ( Komádi, Debrecen, Tokaj,Kékes, B.Pest Szava u. adó, Sávoly, Gercse, Szentes, stb. és meg sok sok adó) Úgyhogy ami most e ngedett, végülis az is nagy nagy cumi, főleg ha a delikvensnek több mikrofonja van használatban. Itt egy információ, egy cikk erről a dologról. Lehet informálódni, akit érint és látja, olvassa el mert igen fontos dolog, amit nem mindenki tud, sőt meg vagyok győződve róla, hogy akik vezeték nélküli mikrofont forgalmaznak sem nagyon tudják ezen dolgokat, amit én pl. Nem is friss ez már, de nagyon is aktuális dolog most (is). Íme: https://hangshop.hu/spg/582627,98029/10-Miert-beteg-az-URH-s-mikrof...rum-va A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2020
Folytatnám azzal, hogy a 2,4GHz-en, vagy e körül üzemelő vezeték nélküli digitális mikrofon rendszerek jó választás, DE. Azt tudni kell, hogy ez már giga feletti üzem és itt bizony bizony már nem mindegy, hogy fizikailag is van e tereptárgy a kézi/zsebadó illetve a vevő között. Nem szabad eldugni fal, színpad elem, ez-az mögé, mert nem fog jól működni. Nem enged olyan nagy hatótávolsagot sem mint UHF mikrofon szettek esetében(ugyanis van amely uhf-es sík terepen 80-100mhatotávú) /Mondjuk én sose megyek ilyen távol a vevőtől, mert a hang késés igen igen zavaró az előadó számára/
Wi-fi-s mikrofonnal max 10-15m amilyen messze el lehet biztonságosan menni a vevőtől. Ez egy átlagos nagyobb színpadon is tökéletes mozgásteret ad a gitárosnak, énekesek, színésznek stb. aki használja. Ezeknél a mikrofon szetteknél is használható egyszerre több, ezt az adott gyártó közli is hogy hogyan és milyen módon fűzhető láncba. Viszont itt is számolni kell azzal, hogy a teszem azt a helyi “nagy tudású ingyen wi-fi”-vel összevész a mikrofonunk. Ekkor ha lehetőségünk van rá, arrébb kell programozni más üzemi vivőfrekire és mehet a műsor tovább. Mi már jártunk is így kolegammal, hogy a helyi Művház wi-fi leverte a több vígan üzemelő vezeték nélküli AT system 10 wi-fi-s mikrofonjaink egyikét. Arrébb kellett programozni és mehetett a műsor. (Csak példának hoztam fel.) Amúgy nem volna oly nagy gond ez a freki sávos uhf-es áthallásos beltiltásos mizéria, de mikor az ember kipakol, kipróbálja a cuccot és jól működik majd megnyugszik hogy ok, nem ok, mert elkezd jönni a koncertre, fesztiválra a nép sereg, nemelynél két mobil telefon is fityeg, azok szépen leverik az egész vezeték-nélküli mikrofon parkot a 5G-jükjel a sárga földig. Na ez a lényege ennek a dolognak. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2020
Kiegészítés:
Olyan is van, hogy egy rendkívül szerény technikával rendelkező helyszín kitesz magáért a bérlő kedvéért és bérel egy - a meglévő 50e Ft-os mikrofonokhoz képest űrtechnikaként ható - Sennheiser mikroport rendszert. 1 órán keresztül teszteli a technikus, minden OK. Megjön a bérlő által felkért "profi" kamerás csapat - csak az kameraállványaik darabja 1,5M -. A rendezvény alatt minden mikroport tökéletesen működött, kivéve a műsorvezetőét, ami kihagyott rendszeresen...A rendezvény után a technikus 220-as vérnyomással ránéz a kamerások cuccára és feltűnik neki egy fülmonitor rendszer. Kérdem én: Ez milyen frekin és teljesítménnyel megy. Válasz: Nem tudom. Kínából rendeltük. Leírtam a típusát és a google barátunk késöbb kidobta nekem, hogy ez egy max 3W-os, több 10 Km-es áthidalású rádió rendszer. A legközelebbi cameraman 2m-re volt tőlem... Szeretném megköszönni neked a magas színvonalú hozzászólásaidat.
A profizmus csillagai!
Évekig emlegették egy színpad és showtechnikai kiállításon és előadáson ismerős hangmérnök barátok, hogy egyszer egyik Balaton parti híres városka báljára kitelepítettek egy csúcstechnikát digitális hangrendszerrel, és az általuk forgalmazott mikrofon rendszerrel az esedékes bál audio vizuális lebonyolítására. Lepróbálták a teljes technikát a főpróbája alatt, minden zajmentes ex kiváló volt. Másnap beindult a rendezvény helyileg települt tv-stábok cuccai sd zavarták a nagy rendszert. Majd jött a menet a szekér ékkel hintókkal vagy mikkel rajtuk ill. előttük-mögöttük s temérdek sajtós rögtönzött uhf mikroportos ütött verzett Sennheiser vez. nélküli riportermikrofonjaikkal. Mindent agyonvert, mikor megérkeztek. A helyi stàb uhf mérnökei pedig heveny kapkodás ok közepette át kellett programozzák a rengeteg sávnyi majd húsz csatornás Audio-Technica 5000-res rendszerüket. Hát ez sem most volt, majd tizen éve. A haverom mesélt a Siklósi vár tövében forgatott-előadott A Tenkes Kapitànya, majd a Budaörsi (asszem ott volt) Passió előadásának vezeték nélküli kiszolgálásairól is. Nagyon érdekes téma volt, sokat tanultunk kollégámmal vezeték-nélküli telepítésekről.
Sziasztok! Tud valaki segíteni piezo hangszedős elektroakusztikus gitár kihangosításában?
Mit szeretnél vele?? Keverőpultba csatlakoztatni??
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem... Javítani hoztak egy Ágota DSX700 erősítőt. Eldurrant az egyik vége és a tápja is. A végfok fetes, egy oldalon 3db IRF640-9640 páros van. Ebből 1-1 drót. A táp kapcsolós, a klasszikus tápvezérlő, ellenütemű meghajtó-fetek, trafó, majd a két vég-fet, trafó, diódák. Zárlatos a tápban két STW11NK100Z vég-fet, valamint a source körükhöz furmányosan kapcsolódó IRF540 is. Köpi a vég-feteknek tápot vivő biztit. Amit döglöttnek találtam, kicseréltem, és egy 60W-os izzón keresztül adtam a tápegység-végfoknak a villanyt. Az izzó teljes fénnyel virít, a két fet drót. Amit lehetett, kimértem, de nem tudom, mi viszi el az egyik fetet teljesen zárlatba, a másikat "csak" átvezetésbe. A vezérlő-jel szép, szimmetrikus. Jó lenne egy rajz... Néztem a Tanyán lévő Ágota-rajzokat, a tápról nincs semmi. Van valami ötleted, hol keressem? ha valaki tudna ötletet, rajzot, megköszönném! Üdv! Cjani
Helló!
Kapcsolóüzemű tápost még nem javitottam, de toroidos régebbit már igen. Ha a végfokban elszálltak a fetek, akkor sajnos rajz hiányában nem tudod másképp megjavítani, csakis minden félvezetőt még smd-ket is (az Ágik dugig vannak vele, de nem vészes) ki kell egyesével forrasztgatni és végigmérni. Mindent! Valamikor Budapesten a Csertő parkban volt az Ági központja. Most itt vannak, egy lakótelepen van az épületük. A linket nyisd meg. Ágota Technic Kft. - hangosítás, hangtechnika, hangrendszer, pénztárfülke hangosítás, erősítő Budapest, Pongrác út 9, 1101 (06 1) 259 1084 https://goo.gl/maps/mNHCYBUdWmTbv3S49 Személyesen is ismertem Ágota Jánost. Sajnos olyan tíz éve meghalt. Megvannak még, rajzot nem adnak ki, de ha elküldöd hozzájuk, meg tudják javitani, ha nem boldogulsz. Volt hogy én nem bírtam egy végfokkal, kolegamnal elvittuk és meg is vártam. Két óra alatt megcsinálták. Ha nem bírsz vele hívd fel őket. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2020
Szia!
Köszönöm, a végső megoldás lesz ez, addig is agyalok rajta.
Egy képet feltehetnél a tápról, meg a végfokról. Ha egyik oldala jó maradt, akkor van esély helyrehozni rajz nélkűl is.
A hibás csatornában a két zárlatos fetet kicseréltem. Illúzióim nincsenek, gyaníthatóan kéne válogatni a többihez. De amíg a táp rossz, nincs mit próbálni. A tápba eddig két garnitúra fetet röppentettem, nincs tovább értelme próbálkozni. Infó nélül esélytelen, mert a mérhető hibás alkatrészeket már cseréltem. Valószínűleg van trükkje, ami a gyártás-élesztés során betartandó...
Még fotó.
Hát ezt a fajtát még nem javítottam. Mindenek előtt a tápot kell megjavítani.
a végfokban is az összes smd félvezetőt is mindet egyenként át kell nézni, smd ellenállásokat is. semmit az ég egy adott világon ki ne felejts ellenőrízni. Nem elég a helyén vizsgálni, mert belemérhetsz mást is, ha nem forrasztod ki. Forrasztás után le kell mosni a gyanta-folyasztószer maradványt. Sajnos az ilyen eléggé macerás és elég hosszas folyamat, de itt nagy erős tápok vannak, elég egy rosz smd forrasztás és lángol az egész. Ez ezzel jár. Végfokot úgy élesztünk, hogy a tápágakba +- beiktatunk egy soros izzót 60W-100W/230V. Az a fekete négy lábú opto féle az egy fotoellenállásos led, ami a klipp limiter része. Ha nincs hozzá megfelelő smd forrasztó eszközöd, akkor jobb, ha inkább beszélsz Ágiékkal. Az elve minden fetes Áginak ugyan az, Én eddig csak DS1200-es régi trafóssal találkoztam A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2020
Van levegős pákám, előmelegítőm. 89 óta javítok, igaz, alapvetően TV-t, de már sok mindent láttam. Fetes végfokot még nem. A rezonáns tápokról már olvastam Skory oldalán, de tapasztalatom nincs...
Akkor kollégák vagyunk igencsak. Én még építgettem jónéhány rezonánst is de még komolyabbat is pl. az itteni Stab. rezo. tápot is. Hegesztőinvertert stb. Javítottaym már több Ágit is fetesek mind, de a kapcsolóüzemű tápost soha nem fogtam kezemben. Legutóbb egy 1200-esben a feteken kívűl majdnem mindent ki kellett cseréljek, kivétel néhány kisebb kondi. Hálistennek jó lett, de majd bele bolondúltam olyan nehéz volt megjavítani. 3-95V-on járt a végfok. Az se volt kis dolog, hogy nyúljak bele, itt-ott hogy mérjek jeleket.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2020
Hát igen, feladja a leckét, hol keress helyet a szkóp testjének. Megfújja-e valami vagy gerjed. Én inkább tv-s vagyok, az erősítőkből néhány Vidi és Quad volt a kezem alatt. De nem szerettem sosem. Van egy Fluke PM97-em és egy orosz C1-94, de az csak saccográf. Volt egy kétsugaras Tektronixom, de mivel nem használtam, túladtam rajta. Nem tudom, miként kéne indítani a tápot, hogy legyen idő mérni, ne egye meg a feteket. Talán a 60W-os izzó helyett egy 15-ös.
Szia! Az a "problémám", hogy míg mások próbálják eltüntetni azt a tipikus szitáros piezo hangot a gitárból, nekem pont az kellene. Most hagyjuk, hogy miért, illetve azt is hogy minek egy ilyen sokak által lenézett tré hangot keresni... Ha a gitárt direktbe dugom egy PC-hez csatlakoztatott külső hangkártyába, és felvételt készítek, akkor hallom ezt a hangot, de élőben sem akusztikus gitár erősítővel, sem PA hangfallal nem tudom "előidézni". Próbáltuk keverőn keresztül is ráküldeni erősítőre és PA-ra, de úgy sem adta ezt a hangot. Mondjuk nem egy csúcskategóriás cumó egyik sem. Csináltuk úgy is, hogy jack-XLR kábellel közvetlenül dugtuk az erősítőre/PA-ra a gitárt, de így sem volt olyan a hang... Szóval az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a megoldás? Egy csúcs kategóriás PA vagy erősítő, ami esetleg tudja azt a frekvenciát is, ami ezt a hangzást adja? Előre is köszönöm a tanácsokat!
Valószínű semmi sem fogja azt a hangot előidézni!
Ugyanis te írtad, hogy PC-be dugtad be és akkor, és csakis akkor hallottad azt a hangszínt, amit kerestél. Rosz hírem van, az a hang a laptopod, vagy szamitogépedbelső hangkártyàjának valamely torzítása, aminek valamelyik felharmónikusa a hallható sávba esik pont oda a közép-magas és szerintem magas sáv alsó szintjére. Feljebb nemigen eshet, mert s piezók igen rosszul teljesítenek 3-4kHz felett. Borzasztó a magasuk. (Általában annyira elrontják sok esetben a hangszerek hangját a piezó pickupok, hogy teljesen élettelen testidegen hangok jönnek a keverőput felé, mint jel fogadó felé) Lehet hogy olyan felharmónikus keletkezik a rosszabb PC-s digitális jelátalakítás közben amit te keresel. Lehet, hogy a hangkártya silány DA koncertere (is) csináljatja ezt a hangot. Remélem érted mit akarok kinyögni. Ha a gitárod hangján azt hallod, hogy a felső húrhangokat, vagy köröm-pengető hangokat jobban kiemeli az akkor olyan 4-6 kHz környéke lesz. Pontosan nem lehet megmondani mert ahhoz azt hallani kéne. Azt javaslom neked mielőtt tovább keresgélnéd az a bizonyos hangszínt, hogy egy professzionális 30 sávos EQ-t kerítsetek és azzal próbálkozzatok. Kiindulási pont a teljesen középen lineáris beállítás, ha digitális eq, ha analóg, mindegy. Majd a körűli frekikkel játszadozzatok, ami körűl be tudod határolni az a “bizonyos hangszínt”. Más ötletem nincs. Lehet, hogy egy komolyabb digitális keverőputtal, annak alkalmazásaival talán. Vagy kompresszor, dinamikus EQ, elő lehet idézni a keresett hangodat, de hosszú órákig kéne dolgozni rajta és rengetegszer vissza hallgatni. “Nincs lehetetlen, csak megfelelő technika hiànya!” A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2020
Szia!
Köszönöm a választ. Itt egy YT link, ahol 5:40-től lehet hallani azt a bizonyos hangszínt. https://www.youtube.com/watch?v=qDnhIhUNFhM&feature=emb_logo Már a videó készítőjét is kérdeztem, hogy hogyan lehet ezt a hangszínt előidézni, ő is PC+külső hangkártyán csinálta a felvételt. Adott tippet, de nem vált be... |
Bejelentkezés
Hirdetés |