Fórum témák
» Több friss téma |
A primer oldalnak annyi. Megpróbálhatod labortápról 12.6V-tal a szekundert megtáplálni, de lehet, az is zárlatos. Ha az akksiban van BMS, akkor beszerzel egy szinte bármilyen 12.6V-os tápot, 1-2A áramkorláttal, és beépíted az eredeti helyére. De lehet, hogy az akksid szállt el (vagy túl alacsony a feszültsége, esetleg mélykisüléses), és emiatt folyt túl nagy áram a töltőn. Méregetni kellene, hogy mi működik még, és ez alapján eldönteni, hogy mit kell tenni. A töltő javítását én nem erőltetném, szinte biztos, hogy beszerezhetetlen/beazonosíthatatlan SMD alkatrészeket találsz, és itt 100%, hogy nem csak az ellenállást kell cserélni!
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Ez szomorú hír sajnos. A felülnézetű képen a bal felső sarokban van egy graetz-híd. Ide próbáljak meg labortápról feszültséget adni,az egyenirányított részre? Időközben megtaláltam a biztosítékot is a primer ág legelején,persze hibátlan.
Az akksi szerintem jó,használat után akartam felrakni tölteni és nem is volt lemerítve teljesen. Kb fél töltöttségen volt,és volt már sokkal jobban merült állapotban is fent a töltőn.
Keresd meg a szekunder oldali legnagyobb kondit. Akkor az akksi rendben kellene, hogy legyen (mondjuk a BMS töltésért felelős része lehet zárlatos).
Meg is van az Elko,a lábaira adva labortápról feszültséget,a zöld led világít. Amit tudok még,hogy ilyenkor a töltő lábakon is megjelenik a 12.4-12.5 V.
Akkor ez részlegesen jót jelent,a szekunder oldal a töltésszabályzással talán működhet? Az akkuhibát én kizárnám,mivel nem merül gyorsan,jól viselkedik a gép és van enne erő is. Persze,nem 100 % de nagyon kicsi esélyt látok rá,hogy ott lenne a hiba.
Rakd fel tölteni az akksit. A labortápon kegyen 12.6V és 1-2A áramkorlát beállítva. Elvileg a túltöltés ilyen kondíciók mellett nem lehetséges. Gondolom a töltő jelezni fogja, ha készen van. A labortápon figyeljed az áramot. Amikor már csak pár 100mA folyik, a töltés a végefelé jár. Ha minden oké, akkor tényleg csak a primer oldali tápegységet kell helyettesítened. 12.6V-os 1A-es táp nem drága, talán befér az eredeti helyére, vagy legrosszabb esetben készítesz egy DC csatlakozót a töltőre, amibe bedugod majd a 12.6V-os adaptert.
Szerk: "töltésszabályozás" nem hiszem, hogy van a nyákon. Az LM358 inkább csak a LED-eket kapcsolgatja Ha az akksidon vannak caavarok, kapd szét, van-e benne nyák meg bika MOSFET? Ha igen, akkor ott a védelem (még mindig nem töltésszabályozás, mert az nincs. Csak a tápegység áramkorlátja funkcionál, mint "töltésszabályzó", de ez pont elég is egyébként). Plusz infó: ezekben az akksikban levő BMS-ben sincs balanszer áramkör, ez szinte biztos... A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2020
Biztos nem vártad meg,hogy a töltő átvegye a szobahőmérsékletét!
Nem az én akkumról van szó, de igazad van egyébként. A hideg nyákon szinte azonnal nedvesség jelenik meg (lecsapódik, mint a sör oldalán nyáron), amikor behozzák a meleg, párás lakásba, ez pedig nagyon rossz a primer oldalnak.
A nedvesség egy két kivételtől eltekintve mindig hátrány és veszélyes. Ez is egy forrása amikor kikapcsoltam még jóvoltnak.
Már éppen segíteni akartam , jó kisdoboshoz méltóan, de szétszedés után látom, hogy az enyém belül teljesen más felépítésű . Ez valami Workzone BOQ-SP05-12, de pofára nagyon hasonlóan néz ki.
Köszönöm szépen a javaslatot,így járok el.
A töltő alapból zölden világít,akku nélkül. Ha megkapja az akkut és le van merülve,átvált pirosra és a töltés végén pedig visszavált zöldre,ezzel jelezvén,hogy készen van. Hazahoztam a gépet a garázsból és szétszedtem,mértem. Az akku alapból 11,3 V-ot mutatott terhelés nélkül. Bekötöttem labortápra,12.6 V és 1A áramkorlát mellett. Most kezdtem a töltést,650 mA körül van most a felvett áram. Szétszedtem az akksit,csatolok róla egy képet is. Van rajta egy LR8726 nevezetű FET és egy BM3452 nevű cellavédő áramkör is. Ha nem lesz más,akkor marad a külső táp,nem is lenne gond,csupán a 12,6 V kimenettel. Mindenhol 12 V-osat látok,ami viszont kevés. 12.3 Vnál a töltő átvált pirosról zöldre,tehát mintha fel lenne töltve az akku. Gondolom,simán 12 V-os tápról nem tudja addig tölteni. A gép egyébként mostoha körülmények között teljesít,és itt nem a páralecsapódásról van szó. Meleg környezetet nem kapott,hideg volt végig,fűtetlen a garázs. Nem tudom,hogy mi lelte a primer részt,forgácsot sem kapott,hogy rövidzár lett volna. Hamarosan jelentkezem a fejleményekkel,elvileg kb 1 óra alatt kellene feltöltenie.
Köszönöm szépen neked is a segítséget,azt gondolná az ember,hogy pedig szinte ugyan olyan a belük. Sajnos a típus alapján nem találom a Te géped,de elég sok hasonló masina van,elég régóta a forgalomban. Vannak modellfrissítések is,nem tudom azoknál is,hogy min változtatnak.
Sziasztok.Van nekem egy ultimate speed UPBS 12000 A1 tipusú autó indító akkus kütyüm,amibe 4s pakk van.12,8V 3000mAh 38,4Wh.Egy hosszabb útra elvittem telót tölteni és félóra mulva kikapcsolt.Ahova mentem ott feltöltöttem hazafele megint kikapcsolt.Itthon szétszedtem és az egyik cella 2,5V a többi 3.0V.Elkezdtem tölteni a merültet de 3,,3V nem megy feljebb a fesz az aksiban.Ha emelem a feszt az A megy fel,de az aku fesz marad ha kikapcsolom a tápot.Most merítem a cellát 12V21W izzóval 3,23V tartja fél órája.Milyen aku ez hogy 3,3V feljebb nem megy a fesze?
LiFePO4 , Jobb is, hogy nem megy feljebb a feszültsége.
Köszi.Akkor már csak az a kérdés hogy ez az egy cella miért volt lemerülve.A többi cella a saját töltőjével 3,4-3,5V között állt meg a töltés.Egy órája van a cellán az égő,és 4 század voltot csökkent a fesz.Vagy a többi cella lehet rossz?
Könnyen lehet, nincs ilyen akkum, így ennek a fajtának a lelkivilágával nem foglalkoztam. Balanszer nélkül töltéskor könnyen felborul a szimmetria, ezért a többi feszültsége feljebb mászhat, ha van egy alacsonyabb feszültségű cella.
Csak azt a cellát töltöttem a többihez.Szétbontottam a tetején hogy külön hozzáférjek.Egyenként égővel lepróbálom őket.Nagyon primitiv a balanszere.Hibát nem találtam benne.
Gyors helyzetjelentés : a töltés látszólag rendben zajlott. Indulási áram kb 650 mA,bő egy óra után lemenet szépen 90 mA-re,még fél óra után pedig olyan 35-40 mA értéket mutatott.
Ezután a cellafeszültség 11,95 V,ami szerintem tökéletes,révén,hogy 12 V van ráírva az akkura. Most pihen,holnap rámérek ismét a feszültségre,hogy mit mutat.
Ma reggelre a 11.95 V-ból csupán 0.02 V-ot vesztett az akku. Felraktam megint a töltőre,olyan 20 mA csordogál bele. Ez mit jelent akkor,mégse működik rendesen a szekunder oldal?
Nem 12V-tal kell a szekunder oldalt megtáplálni, hanem 12.6V-tal, hiszen a 3S akkupakk végfeszültsége ennyi, de ezelőtt is ennyit kapott, plusz a töltőre is 12.6V van írva, nem értem, miért 12V-ot kötöttél ra.
Félreértettél,az akksin mérek 12 V-ot.
Megtápláltam a szekunder 12,6 V-tal,amit le is ad a töltőben,megmértem. Az akkut betéve pedig,12 V-ig tölt fel,ott csökken le az áram szinte nullára. Rajtahagyva,nem megy feljebb a feszültség,ez a vége. Viszont az akksira 12 V van írva,nem 12,6 V. Nem tudom,hol az igazság/a probléma,ha egyáltalán van probléma. Persze,sajnos amíg jó volt,addig soha nem mértem a töltőben és az akksiban lévő feszültségértékeket.
Az autó akkukra is 12V van írva, mégsem annyi a teljesen feltöltött feszültség. Az OK, hogy terhelésre lemegy a feszültség valamennyit, de ahogy csökken a terhelés a feszültségnek is fentebb kéne mennie. A teljesen feltöltött cella 4,2V-ot mutat. Ha ebből 3-at sorba kapcsolsz, kijön a 12,6V. Ha totál fel van töltve ennyinek kéne lennie.
Nyisd ki az akksidat újra, és mérd meg a teljesen feltöltött akksidban levő cellákat egyesével!
Tehát a töltőd kimenetén is meg van a 12.6V? A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2020
Meg fogom nézni,remélem,hogy nem kell rombolni érte.
Igen,a töltő kimenetén megvan a szükséges 12,6 V,az érintkezőkön mérve.
Észrevetétek, hogy mostanában a Li-ion akukat akár 4.3 - 4.45 voltra tőltik. Nem tudom mióta, nekem csak mostanában tünt fel, hogy a mobiltelefonok a megszokott 4.2 volt fölé töltik az akut. Ennyit fejlődtek volna az akumlátorok ? Régebben 4.4 volt már veszélyes feszültségnek számított, és gondolom nem arról van szó, hogy most a nagyobb kapacitás miatt, nem érdekli a gyártokat, és 20-30 töltéssel kinyirják az akut.
Létezik Li-IonHv akkumulátor, aminek a töltési végfeszültsége 4,35V.
Első találat.
Sziasztok!
Meg tudná mondani nekem valaki, hogy a 3,85V os Li-ion (laptop cella) akkut milyen feszültséggel, árammal lehet tölteni?
Ugyan azzal amivel a 4,25V-ost. 4V-ig ami belefér, de ha nem sürgős a kapacitásnak megfelelő árammal, afelett fiokozatosan csökkenővel.
Van egy HTRC B6V2 töltőm, amit most használtam először autó akkumulátor töltésre. Van ilyen mód is a menüben. (Lead Acid PB) Eddig csak LIPO akkut töltöttem vele.
Van egy Opel Agilám, amiben már régi az akku és mostanában nem is volt beindítva... Végülis feltöltötte, indul az autó, de leállt a töltés kb. 3 óra után OVER CAPACITY CUTOFF üzenettel. 12V akku, 3A-el töltöttem, 11,6V volt töltés előtt. Mindent hagytam a gyári beállításon, csak a töltőáramot vettem a gyári 2A-ról feljebb 3A-ra. Valaki más használt már ilyen töltőt autó akkuhoz? Milyen beállítások javasoltak? Kapcsoljam ki a CAPACITY CUTOFF-t? Úgy látom, 14,7V-ig tölt alapból, ezt érdemes így hagyni? A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |