Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Köszönöm, akkor biztos hogy az ajánlott tartományban maradok.
A képen lévő két szivattyú egy mosogatógépben volt, 20-30 éves whirlpool. Az egyik az üzemi, a másik az ürítő.
Sziasztok!
Azoknak, akik mindenféle bojler, meg PB palack, meg a jó ég tudja miket szeretnének használni... Kis elrettentés: Bővebben: Link Nem erre kerestem, csak szembe jött. És ez gyári gép volt.
Szia! Ez a videó tanulságos, hogy ne vegyek ilyen gyári vackot. Ha figyelmesen végig nézed, esetleg egy másik hasonló esetet is, abban azt is megmutatják, hogy a le nem engedett kondenzátum milyen károkat okoz a tartály belső falában. A használati utasításában biztos, hogy erre fel van hívva a figyelem de senki nem foglalkozik vele csak használja pedig van rajta leeresztő szelep. Gondolj bele, hogy egy párásabb levegőjű környezetben, időjárási körülmények közepedte van használva, milyen hamar képződik jelentős mennyiségű kondenzátum és az megkezdi áldásos munkáját a tartály falán ha az nincs eltávolítva onnan. A végzetes tartály robbanást jelentősen meg lehetne akadályozni két-három kengyellel a tartály hosszában egyenlő távolságra való felszereléssel. A lyukadást nem de a hasadást ki lehet vele küszöbölni. A rozsdásodásnak vannak látható jelei de ez persze a tartály alján van, nincs szem előtt ezért nem szembetűnő, hogy probléma van belül.
Nekem is felajánlotta ezt a YouTube.
Az ilyen hulladék kompresszorok sajna eggyel max másfeles lemezből készülnek. A régi Hajdú bojler fala ettől vastagabb. A kondenzátum valóban tud korróziót okozni, de ha megnézel egy 40 éves bojler belülről, nekem van ilyen, egy szikra rozsda nincs rajta. Persze, itt más a felhasználási körülmény, mert kap levegőt is, talán jobban megviseli a tartályt ez. Nem mondom hogy biztonságos, sőt, veszélyes 6baros nyomasprobaju bojlert használni 8 báron. De lehet ezt is ésszel, ha elotte én itthon megcsinálom a nyomáspróbát, és felfújom addig míg a Túlnyomásszelep kinyit, utána lejjebb veszem a maximális nyomást A szabályzón, és kész. Nem szabályos, de nekem jó. Nem fogok venni 500.000 ért tartályt. Ha jön velem szembe egy nagy tartály, akciósan, persze megveszem, de addig jó lesz ez így. Ugyanígy lett kompresszor slagom. Volt egy ami olyan kemény volt már mint a kpe cső, már elegem lett belőle, vettem 10 méter új tömlőt, egy hétre rá voltam egy műhely felszámoláson, és ajándékba kaptam 40 mértert, csatlakozokkal lefújópisztollyal. Ráadásul a jófajta szilikonos tömlőt, ami télen is puha marad. Ugyanígy fogok tartályt is venni, csak még nem tudom hogy mikor, lehet holnap lehet jovoheten, nemtudom. Addig marad így. A gázpalackhoz annyit fűznék hozzá, hogy az aluminium könnyű, erős, nem rozsdásodik, és 25! Báron nyomáspróbázzák a palackokat! Még azon is gondolkodtam hogy poroltót, vagy a kompresszor csővázát, vagy Keg söröshordót, vagy lejárt nyomasprobas 150 Baros palackot használok. (Hozzáfűzöm bántjatok óvatosan a gazpalackal, Mielőtt belevágtok, töltsenek fel vízzel, hogy biztos ne maradjon benne gáz.) A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2021
Az egyik legbiztonságosabb tartály az autós gáztartály ami a csomagtartóban van.70-100L.Akár 2 összekötve is tökéletes,és nincs aranyáron.Meg kell pántolni mindig 2,ha nagy akkor 3 helyen az a tuti.
Az olajozást hogyan oldottad meg?
Egy 30 báros tartályt, ami eddig belül se vizet, se levegőt nem látott, teljesen felesleges pántolgatni!
Leírtam, kérdés vissza.
sziasztok! Tk 200 kompihoz hol találok méreteket hogy milyen tűgörgő kell hozzá? Meg a szelepeket is felszeretném javítani. köszi pacsi
Én 50kg-os poroltón gondolkoztam Liaz sűrítővel, elvileg bírja a 10 Bar nyomást, hivatalosan az üzemi nyomása 15 Bar, a próbanyomása 27 Bar, szóval bírnia kellene.
Lejártan viszonylag olcsón meg lehet venni. Annyi, hogy állóra kell megépíteni, a motor a sűrítő alatt kell legyen, a súlyánál fogva a szíjfeszítést is megoldja. Csak kicsit gondolkozós megfejteni az olaj/vízleválasztó elhelyezést, meg meg kell oldani a kondenzvíz kérdést.
Akkor inkább valami kisebb keringető szivattyú lesz a jó megfejtés.
Inkább, minthogy megálljon a kompresszor.
Most is azzal üzemel, csak kell majd egy másik projektembe, ezért akarom kivenni belőle.
Amúgy egyszer belekásásodott a fagyálló, de működik. Meg egyszer már elfolyt és nem keringette. De bírja. Van aki kisebb fordulaton ugyan de mindenféle hűtés nélkül használja. Ha meg egésznap használom úgyis azzal kezdem olaj, víz szintek meglegyenek.
Sziasztok!
Egy IFA kompresszort szeretnék bele építeni 2 hengeres motor helyére. Ezzel a villany motorral körülbelül mennyi kimenő levegőt tud termelni? Érdemes lenne átalakítani? Érdekel a véleményetekre. A mostani 74 liter perceként tud, ami nagyon kevés. Készítettem képeket, benne van minden adat. A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2021
Szia! Szerinted az egy henger az többet fog tudni mint a kettő? Talán a kéthengeres szelepei nem zárnak jól és azért termel keveset vagy csak a visszacsapó nem zár vissza rendesen.
Ha az a Ifa sűrítő most lett felújítva cseréld! Ha meg ismeretlen az állapota, én ránéznék először arra 2 hengeresre!!
Majd írd meg mi lett.
Apám kompresszorának az volt a baja hogy a hengerfejtömítés ből kiszakadt egy darab, ami elválasztja a két szelepet, és beszorult a szelep alá. Vágtam egy új tomitest, agyig húztam az imbusz csavarokat, olajatcsereltem és mint egy új kompresszor.
Köszönöm mindenkinek a választ, nagy segítség számomra.
Ez a 2 hengeres kompresszor új gyűrűket kapott, minden más rendben vannak. Nem lett jobb. Az IFA bontatlan állapotban van, nem felújított, gondoltam egy próbát megér, de előbb a 2 hengerest hibát meg kell keresni. Visszacsapót szét lett szerelve, látható rajta, hogy van rajta kisebb benyomódás. Milyen visszacsapót érdemes berakni? A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2021
Holnap veszek hidraulikus-pneumatikus boltba egy ilyen vissza csapószelepet.+könyöklőt stb. A tehermentesítő hollandert le lehet dugózni? Mert van külön beépítve henger fedélről, az megy oda a nyomáskapcsolóba.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2021
Egy pöttyontés elektródával.
De tényleg csak egy pötty, mert hamar megmelegszik. Én nem tudtam szerezni hozzá hollandit. Egyedi menet. De ebből a szelep ből van ami műanyag csovel tehermentesit. Én már olyat vennék inkább. Nekem most egy sima vízre való visszacsapó van beépítve.
Vettem egy vonalmenti visszacsapót, kisebb átalakítást kellett rajta csinálni.
Nem lett jobb.. Új gyűrűket kapott, 2 henger szelepei jók. Hol keresem tovább a hibát? Gyári adat szerint beszívott levegő 320/l. Kimeneti olyan 150-200 liternek kell lennie? Eddig csak 75 litert mértem le, 2:30 perc alatt tölti fel 6 barról 8-ra.
Nem lehet hogy kevés a fordulatszám?Az Ifa sűrítőtől nem kell elájulni,ha nem pörög rendesen az sem termeli jól a levegőt.Nekem 2db van egy tartályra szerelve,középen a villanymotor 400v-os,és kb.1800 fordulaton mennek. Igy kb.2-3 perc 0-10 bar.
Ha jól látom a képen igen kicsi űrtartalma lehet annak a 2 hengeresnek.De lehet csalóka a kép. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Az igen, nálad az IFA jól teljesít.
A motor 2950 fordulaton tud, a 2 hengeres 1200 gyári adat szerint. Villanymotor lassan pöröghet? 50 mm-es gyűrűket kapott, kicsinek számít?
Itt az IFA adattáblája. Max 2000 foroghat és 8m3/óra a szállítása, ha jól értelmezem??? Az 133liter/perc.
A gyűrűket mielőtt felraktad a dugattyúra, beletetted a hengerbe, hogy lásd mekkora a hézag? A gyűrűk el vannak forgatva egymáshoz képest?
Ha jók a szelepek, visszacsapószelep, annak akkor jónak kellene lenni. Mikor új volt mennyi idő alatt nyomott 6ról 8barra? Én az ifat nem erőltetném. Ennek a 2hengerenek többet kellene tudnia. Még valami. A régi visszacsapóval is szórakozhatsz. Nem biztos hogy tövig be kell húzni.
Szétszedtem újra a 2 hengerest. Rosszul raktuk össze múltkor.
Régi felső gyűrűt beraktam a hengerbe, 0.30 mm hézagot mértem le. Az új pedig 0.50 mm. 0.10 mm-nek kell lennie? Régivel és sokáig tölt fel a levegő, annak is 6 barról 8ra 2-3 perc között volt. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
0.50mm hézag sok,az már szinte egy fúrás mérete.0.15-20 max különben nem tud nyomást csinálni már.Mekkora a henger átmérő?
50 mm-es a henger. A hengerből is le lett esztergálva gyűrű vastagsága miatt. Eredeti 2mm volt, az új gyűrű 2.5mm. Újat kéne bele dugattyúból és gyűrűből. Tudom, nagy hiba volt megcsinálni.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
Mi a kócot esztergáltatok meg ??
A dugógyűrűnek nagyon kicsi az hézaga, de a dugó sem kotyoghat a hengerben! A 0.5 mm az már jobb helyeken 2 fúrás mérete, 0,2-0,25 egy lépés!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |