Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A BLDC motor fordulatát hogyan tudom fokozni? A vezérlőn már nagyobb fokozatra (High) van kapcsolva, de kellene még nagyobb fordulatszám. 5 hall vezetékes 72V-os BLDC motor és KUNRAY BLDC 42 V-72 V controller és 2x36V akku pack. Nagyobb feszültség, több cella? Vagy más?
A fordulatszám a feszültsége függvénye. Kivéve, ha a szabályzód direkt korlátozza a fordulatszámot (vagyis a sebességet). Ki tudod próbálni, mi korlátoz. A maximális feszültséggel táplálva a szabályzót, meg kell a motort pörgetni, majd a feszültséget emelni/csökkenteni kell. Ha ilyenkor a motor fordulatszáma is fel-le változik, akkor a szabályzó nem korlátoz.
Azt is nézd meg, hogy az akksi feszültség mennyire esik be terhelésre (2x36V akkupakk az ólmos lenne?)
A gázkarra szépen gyorsul és lassul a fordulat. Baj, hogy áttételt nem tudok változtatni. Úgy érzem van még tartalék, tehát tovább tudna pörögni. Nem tudom, hogy a vezérlő (72V) engedné-e az akkupack növelést egy két cellával, tehát a 72V felett bírná-e?
2,2KW BLDC DIY csónakmotor Leaf modulok (20S)
Úgy érzem, írtam valamit, te viszont teljesen más irányba indulsz el. A kérdésre sem válaszoltál.
Elbírja-e a plusz 2 cellát? Ki tudhatja ezt vajon? Ha nem bírja, hát veszel másik szabályzót, aminek nem gond a nagyobb feszültséget.
Szia!
Ma voltam ismét kerékpár közelben. A fék megoldása jó lett. Zsugorcsőbe betettem egy kis 12V-os relét a féklámpával párhuzamosan. A relé adja a rövidzárat a vezérlőnek. Működik jól. A tempomat vezetéke is meglett. Egy rózsaszínű vezetékpár a vezérlőn. Ugyanolyan, mint a tanító(fehér) vezeték, összedugható. Összedugva aktív a tempomat funkció, széthúzva nem működik. Próbáltam, úgy kb 10-12 másodpercig ha húzom a gázt és nem mozdítom, akkor beáll arra a sebességre, ekkor elengedhető a gáz, megy tovább. Csak akkor kapcsol ki, ha jobban ráhúzom, mint a beállított sebesség. Sőt szerintem a kínai elszúrta a programozást is, mert bekapcsolt tempomatnál ha fékezek, a fékkar hiába adja a jelet a vezérlőnek, nem kapcsol ki a tempomat - húzom a féket és közben hajt a motor . Ha éppen nem aktív a tempomat, akkor rendesen fékez a motor, ilyenkor tiltja a gázkart is. Na mindegy kikapcsoltam.
Érdekes, hogy amit korábban linkeltél weboldal, ott nem volt rózsaszínű vezeték a bekötési rajzon.
Mindegy, a lényeg, hogy meg lett! Jó tudni, hogy a tempomat is ki lehet vezetve, ilyennel eddig nem találkoztam. Bővebben: Link
Hát ez az, hogy a rajzon nincs rajta ez a vezetékpár! A vezérlőhöz kapott rajzon sincs!! Egyszínű volt, kipróbáltam, összedugtam, baja nem lett, csak a múltkor nem jöttem rá, hogy ez összefügg a tempomattal...A tulaj ment vele először, ő mondta, hogy gázadás nélkül is megy, nekem nem csinálta, mert valószínű nem húztam addig neki, hogy aktiválódjon. Ma teszteltem.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2021
2 akku csomag van. Mindkettő dobozolva. Megpróbáltam egy pakkal, de sajnos a vezérlő 36V-al nem indul. Így akkor szét kell bontanom az egyiket és egy közbenső leágazással kell megpróbálnom.
(Jó lenne a bontást elkerülni) Ha ez össze is jönne, sajnos fordulatszámot mérni nem tudok. Remélem van akkora változás amit fülre észre lehet venni. Hideg van, így a vizes próba még odébb van, hogy sebességet tudjak mérni. Ha a szabályzó nem korlátoz, akkor mi a további lehetőség?
36V -os elektromos kerékpárba gondoltam segway akkumulátort, 14Ah-ás ólom akkut váltanám ki 4,4Ah lítium ion akkuval, azaz így harmad akkora hatótáv, fele akkora ár, csakhogy az ólom akkumulátor terhelés mellett sokkal kisebb a kapacitása mint a névleges, így lehetséges hogy a hatótáv mégsem 1/3 hanem annál valamennyivel több?
Igen. Az ólmos ejti a feszültségét, ha a 4.4Ah jó minőségű (nincs elhasználva), akkor nem 1/3 hatótávot kapsz, hanem többet. Véleményem szerint az ólmos se tudja a 14Ah-t, esetleg az első használatnál, amikor kikerül a gyárból. De azt is max. 0.1-0.2C-vel terhelve...
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2021
Ha két 4,4Ah egységet párhuzamosan kötök az nem baj? Ugyanis mind a 2ben van egy BMS panel.
Ha az akksikból csak egy vezeték jön ki, akkor minden oké! Ha külön van a töltő vezeték és a terhelés vezetéke, akkor lehetnek problémák, de nem most, hanem csak a jövőben, de ennek is kicsi az esélye. Én azért inkább lecseréltem a BMS-eket egy kimenetesre, így semmi baj nem lehet soha. Két darab 13S6P akksi már tud gondot okozni (ezt használom)...
Az is érdekes szituáció, ha az egyik akksi lekapcsol, de a töltő csatlakozón keresztül még terhelhető, így a teljesen lemerült tölti a másik akksit. Szóval a legjobb, ha egy csatlakozón van a töltés és a merítés is. A regeneratív fékezésre pedig a megoldás, hogy elég nagy akksipakkot kell használni. 12Ah felett már nem sok gond történhet, tele akksival sem. A BMS 4.30V-ig engedi tölteni a cellákat, és ha balanszeres a BMS, akkor a cellák minden esetben 4.20V-ra le vannak merítve. De ez a probléma is csak teli akksi esetén jön számításba (és nagyon erős, hosszú idejű regeneratív fékezés esetèn), ami ugye nem sokáig áll fent.
Sziasztok!
Készitettem egy 10s 6p pakkot rá tettem a képen szereplő BMS-t de a charging porton keresztül egyszerűen nem hajlandó tölteni mi lehet a problémája? Van egy ugyan ilyen hasonlű akku pakk az gyári és az is ugyan ezt produkálja csak ott a rendes negativnál tudom tölteni is nem csak meriteni. Valakinek valami ötlet? Üdv!
Hibás bekötés, kábelszakadás, hibás BMS, esetleg az egyik cella 4.30V-on van. Más nem nagyon fordulhat elő.
Jajj lemaradt a kép.
Többször is ellenőriztem a bekötést, merülve is ugyan ez a hejzet. Nagyon jó ha hibás nem olcsó..
Néha van olyan, hogy először a plusz és minusz szálakat kell csatlakoztatni, utána a bms szálait.
Meg olyan is, amikor kell a töltés, és csak utána aktiválódik a BMS.
A kép értelmetlen, jfif formátumot meg kb. senki sem használ.
Több értelme lett volna egy jpeg képnek, amin látszik, hogy mi, hova csatlakozik.
Lassan megmutatthatnád a "bedrótozás" képét is...valahogy így:
Sziasztok! Nincs véletlen valakinek egy megbízható akku teszter rajza? 12V 12Ah akkuk mérésére többnyire.
Köszönöm ha valaki tudna segíteni.
Tématévesztés?
Bővebben: Link
meg lehet de kicsit ide is vág azért köszi
Amúgy valami hasonlóra gondoltam volna de egyszerűbb verziót házilag. Ezzel is az a gond hogy 30Ah akkutól lenne jó kerékpároknál 12Ah van.
Bővebben: Link
Sziasztok!
Kaptam egy villanymoped roncsot. Kibeleztem. Egy 200W-os DC motor van benne, és egy S.Drive motorvezérlő. Bekötöttem helyesen, de nem csinál semmit. Úgy mondták, hogy elektronikailag nincs baj, aztán lehet tévedtek. Egy D51270.01 típusú driver van hozzá. Ért valaki ennek a kezeléséhez, programozásához?
Sziasztok, szép estét!
Elkezdtem építeni egy elektromos bringát. Vettem egy 48 Voltos 1500 Wattos Hub agymotort, Nem bolygókerekes, vettem hozzá egy szinuszos programozható vezérlőt. Olyan kérdésem lenne, hogy egy ilyen vezérlővel mennyivel javítható a fogyasztása és az ereje, nyomatéka a motornak? Azt észre vettem, hogy sokkal simábban megy. Igazából hangtalan. Gondolom kevésbé fog melegedni. Persze ezt majd a tesztelés fogja hozni. Na mindegy is, csak nagyon érdekel a Véleményetek. Köszi a válaszotokat előre is.
Plusz egy kis infő a GT-100-as brushless szabályzó írásomhoz: május óta működik a rendszer, ahogy kell.
Egy hiányt vettem észre, mégpedig a GT-100-nak nincs olyan kimenete, ahol az akkumulátor feszültségét visszaadja, ha be van kapcsolva (ez a lámpákhoz kellettek volna). Viszont az LCD vezetékei között rá lehet a kék és a fekete érre csatlakozni, ez pontosan azt csinálja, ami nekem kell. Terhelni nem érdemes, csak pár 100mA-rel. Azóta egyébként már beépítettem a dual kialakítású GT-100-at is, kell alá rendesen akkumulátor, 2x18A-t felveszi, ha nincs lekorlátozva. Ez 42V-os akksinál 1.5kW. Nem rossz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |