Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Milyen típus a fent említett sűrítő?
Csepel kompresszor.
Köszi
Közben csináltam rá valamit, ha bevált, ismertetem. Addig néhány fotó:
Szia! kedvcsinálónak mutatnám meg ha érdekel, hogy csináltam meg ezt a kéthengerest. Azt hiszem, hogy nekem annyit fordul a kompri amennyit a motor azaz 960f/p. A többi kép és közelebbiek a gépről: Bővebben: Link
Szia! Nekem ugyanilyen Csepel van jelenleg! Kb 750-et forog, nincs rajta hűtés, csak amit a motor ventillátora kavar, kb 400 liter tartállyal, légkulcshoz, fényezésre, homokszórásra, hibátlan. 10 bar-nál kapcsol le a nyomáskapcsoló. A karterből a nyomást kell jól elvezetni, úgy, hogy az olaj benne maradjon, és nem lesz vele probléma. Egy visszacsapó szelepet mindenképpen tegyél a kompresszor után!!
Rendkívül érdekelne mit nevezel te homokszórásnak! Néznék róla 1 videót...
Én ezt tényleg nem értem!
Kedves Péter! Van egy homokfúvó pisztolyom, ha hiszed, ha nem, motorvázat fémalkatrészeket stb szoktam vele TH01-es homokkal fémtisztára tisztítani! Közel 30-éves műszaki multtal és mások által elismert műszaki szaktudással, nekem ez jutna eszembe elősször egy háztáji homokfúvóró, de biztos bennem van a hiba! Semmiképp nem egy homokszóró kamrára asszociálnék egy csepel kompresszorr és a hozzá tartozó óbelevancal kapcsolatban! Ha így nem sikerül vizualizálni az eszközt és a műveletet, akkor azt nagyon sajnálom, de videó nem fog készűlni, ebben biztos vagyok! Soha nem hazudok, nem nagyzokok, és amit leírok, az mindíg a színtiszta nyers valóság! A továbbiakban pedig azt az elvet követem, amit te 2005-ben a bemutatkozáshoz írtál! Üdv. Az off-ért elnézést mindenkitől!
Nem asszociáltam semmire!
Én örülök, sőt kicsit irigykedem is, hogy te tudsz homokolni, legyen az bármilyen szintű!! Én kb 5 másodpercig tudok szórni, jelen pill., aztán bő fél perc, perc pihenés, nekem. Aztán megint 5 másodperc... Ezért néznék egy videót...de nem fogok.
nem bántásból mondom de nekem is ellenszenves vagy
A régi oldalkivezetéses porral oltót mintha második életére homokszórónak fejlesztették volna ki! Jó nagy szája van, bele lehet tölteni a homokot, az oldalsó kivezetésre pedig bele lehet vezetni a lebegtető levegőt. Már csak két csap kell amivel a tisztító és a lebegteto levegő arányát állítom. Amivel gondba vagyok, az a fej. Először megpróbálom a porraloltó pisztolyát h meddig bírja. Egyébként őrölt diohejat is szoktak szórni ilyen géppel, jobb mert nem karcol. Ezzel tisztítják az autók szivósorát. ATI! Köszönöm a tanácsokat. Lehet hogy ventillatorral hűtve, tovább is tudnám forgatni? 1480?
Szia! Annó próbáltam adatokat keresni a csepelhez, de vagy nincs róla semmi fent, vagy én nem találtam. Szerintem el fogja bírni az 1400-as fordulatot, de a hűtést ne sajnáld tőle. Hajlamos vagyok mindent túlméretezni, túlbiztosítani, hogy az örökkévalóságig működjön, én biztos valami jobb minőségű olajat tennék bele, kevésbé melegszik, stb. A kartegáz elvezetésről csinálok egy fényképet majd és felteszem ide.
Hali
Ezt vettem ma, ez mit tud? Milyen kompresszor? Mire szolgál az a szelep ami a kompresszor kivezető ágán volt? Ennek is meg a másiknak is? Hogy működik? Miért van rajta?
Ez egy Ifa süritő,az a valami pedig nyomás szabályozó szelep.
Köszi
Remelem nem marad rejtély miért tettek ilyen szelepeket régen a kompresszorra
Szia! Szerintem az az üresjárati szabályzója volt eredeti felállásnak megfelelően. A rajta beállított nyomásértéken felül a sűrítő a szabadba termelt. Ez az érték valahol 5-6 bár körül lehetett. Azt nem tudom, hogy ezt az értéket mennyire engedte (pluszba) állítani a rajta lévő csavarzat.
Szia! Régen ilyen volt nekem is rajta, míg nem lett átalakítva nyomáskapcsolósra. Az enyém 8-8,5 bar nál kezdett el prüszkölni, de lehetett tovább is tekerni.
Lefújó szelep. Nem csak régen tettek ilyet, hanem mostanában iss előfordul. Azért van rajta, mert egy teherautóban, traktorban folyamatosan kapja a hajtást a motorról, és ugye valahogy szabályozni kellene a nyomást. Na ez arra való. Biztos hallottál már kamiont vagy traktort szisszenni, na olyankor nyit ez a szelep. Tippre a felső kis csavar betekerésével lehet növelni a mekkora nyomásnál fújjon le. Gondolom neked nyomáskapcsolós lesz, úgyhogy nyugodtan kihagyhatod.
Biztonsági szelepnek benne lehet hagyni.
Ez a legegyszerűbb megoldás a nyomás szabályzására folyamatos működtetés mellett, ez volt a levegős üresjárati szabályzás. Az elektromos, sauteres vagy más jellegű nyomáskapcsolós de villamos kapcsolásra alkalmas kapcsolók lehetővé teszik a szakaszos üzemet. Ezek a nyomáskapcsolók már tartalmazzák mindazokat az elemeket is amit a levegős üresjárati szabályzó. Van tehermentesítő lefúvatója is, biztonsági szelepe is ha nyomásszabályzós akkor külön kimenete is a szabályozott nyomásról stb. Szerintem nem lesz szükséged arra az üresjárati szelepre hacsak nem folyamatos működést akarsz alkalmazni. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2021
Köszönöm a valszolat!
Csak nem tudtam minek tettek rá de már tudom. És a kamionban folyamatosan kerepel a kompresszor? Miért nem tesznek rá mágneskuplungot? Nem kompik el idő előtt így a sűrítő?
Direktben hajtanak, nem véletlen, nagy problémát tud okozni, ha nincs levegő, mert gyakorlatilag 6 bar alatt fog a weszting, és nem bírod kinyomni a kuplung pedált, rásegítés hiányában! Jártam olyan MP2 actros-al amiben 800000km volt de még nem kellett a kompresszorhoz nyúlni. A mágneskuplung csak plusz hibaforrás lenne.
Direktbe megy még a legmodernebb gépekben is! A buszokban is.. azért szoktak tüsszenteni!
Ezek a kompik mind kényszerkenésűek, és legalább a hengerfej vizes kényszerhűtésű! Egy motorblokk sem kopik el többszázezer km alatt... A teherautókat, buszokat kicsit több km-re tervezik! Ott nem kell 10-15e km-nél olajat se cserélni
Mert több benne a töltet
Viszont így nagyobb a fogyasztás is hogy feszt tekeri a sűrítőt. Azon gondolkodom hogy a transporterre is állandóra kötöm be a sűrítőt majd, és nem magneskuplunkggal
Úgytudom az újabb manokban már van pneumatikus kuplung. A szisszenés a felesleges levegő elengedésén kívül mást is csinál, regenerálja a légszárító patront.
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2021
Ez így van! A szisszenéskor ürül ki a víz a légszárítóból. Az újakban lehet van, de nálunk az egy évesekben nem tudok róla, hogy lenne, de az igaz a régiekre is, hogy a lefújószelepből megy egy 6-os cső a kompresszor hengerfejére amin lefújás után van nyomás és egy szelepet nyit ki a hengerfejben amitől az a szabadba ( légszűrőházba) dolgozik. Így a beszívott levegőtől tud hűlni stb.
Zileknél láttam ilyen megoldást, megemeli egy rudazattal a szívó szelepeket, így azok folyamatosan nyitva lesznek.
Tisztelt uraim:
Kérdésem lenne, Rába TK 200 kompresszor gyűrű méreteit szeretném megtudni. Előre is köszönöm.
Ezeknél van többféle is. 75mm/76,5mm. A draspot is megkérdezheted, én tőlük rendeltem anno.
Bővebben: Link
Akkor meg kell hogy mérd!
Ha fúrták a hengert lehet akármekkora is. Én úgy szoktam csinálni (hogy az egyik kollégám szófordulatával éljek) Szétszedem a sűrítőt, elviszem a szakihoz, az rámér a furatra, elmondja hogy kell e szerinte fúrni, vagy nem. Ezután anyagbeszerzés (dugó gyűrű), aztán vissza a szakihoz és megcsinálja. Én meg majd otthon összerakom!
A két sűrítő közül melyik a jobb?
Egy hordozható nagyteljesítményű kompresszort szeretnék csinalni belőle.
2 henger mindig jobb...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |