Fórum témák
» Több friss téma |
Nem volt dolgom még szinuszos szabályzóval. De videókban hallottam, hogy a motor kevésbé melegszik, tehát többet lehet belőle kicsavarni. Én a sima négyszögjeles szabályzóval is elégedett vagyok.
Igen a négyszögjelessel is sokat kísérleteztem, jól is működött, de volt mindig valami rezonancia, zúgás, brummogás. Ennél a vektorosnál ez eltűnt. Meg tetszik a programozhatósága. Sajnos drágább mint magába a motor. Jövőhéten, remélem, hogy betudok számolni valami tapasztalatról.
A héten fogom összeállítani a 160 cellás akkumulátor egységet. 16S /10 . Pont el fog férni a vázban. Úgy számoltam, hogy 65-75 Km/ó lesz a vége. A számításomban persze biztos lesz hiba. De azt is megírom. Kap egy programozható BMS-t. 200mA rel tud balanszirozni. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2021
Jó, majd meglátjuk, mert erre az erőre szerintem semmi szükség. Persze a Xiaomi rolleremnél sem elégedtem meg az erejével. Ott vissza kellett írnom a legelőször kiadott firmware-t. Így tudja a 350W teljesítményt. Csak figyelni kell, hogy a motor ne mágneseződjön le túlmelegedés miatt, mert akkor kuka.
Én pont xiaomi m365 motorját használtam fel, 800W-ot kap. Egyébként az eredeti helyén, eredeti szoftverrel is többet kapott szerintem mint 350W. Szoftver hack-kel olyan 600W-ot csúcsban (emelkedőn folyamatosan, forrósodott is a motor rendesen). A dual motor felépítés annyiból jobb, hogy a kigyorsítási szakasz rövidebb ideig tart, tehát a motorok is rövidebb ideig vannak túlterhelve.
A képen még hiányzott egy kábel az első lámpáknak. Eredetileg az akksi és a szabályzó alul volt megtalálható, most az ez a rész tele van a szabályzókkal, a 12V buck converterrel, stb, az akksi pedig felkerült, egy másik pedig majd a függőleges rúdon kap helyet, szép, fekete lemezből hajlított dobozban. Az 1.5kW azért húz rendesen. A vicc, hogt a GT-100 szabályzó 60V-ig bírja, a jelenlegi akksi 10S (42V), és ezzel kapok kb. 32km/h-t. Azóta a kábelek szépen el vannak rendezve, kaptak védőborítást is. A grip tape le lesz cserélve. Az egész roller szinte újjá lett építve, csak a hátsó motor és a váz az eredeti. Le lett az egész feketére lakkozva, a felnik fehérre. Ezt a szörnyeteget is hajtom, FLJ T113. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
Brutál, meg kell tanulni esni is. Én is bukfenceltem tavaly egy jót a Törökbálinti erdőben.
Tényleg szörnyeteg. Akkor ha nagyon akarod, ki is kapar az első kerék.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
Elköszönök. Reggel korán kelek. Szia.
Kikaparni ugyan nem kapar ki, hátsó kerékre sem áll, mert jók a szabályzók benne, szépen gyorsul, inkább a roller megy ki alólad
Ma megjött a 160 db cella. Sam....E35. 850/db áron. Sajnos nem találtam olcsóbban. 49 grammosak.
A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
A mai világban a súly már mit sem számít. Vannak porral töltött hamis cellák is.
Ha gondolod, és bevállalsz egy oda vissza postát, le tudom tesztelni neked a valós kapacitást 1C konstans terheléssel. Kapsz egy töltési és kisütési grafikont is... Ha érdekel privátban keress... Ez az ajánlat akár másra is vonatkozik, így kiderülne, honnan kitől érdemes rendelni...
Kedves tőled a felajánlás! Érdemes lenne 3-5C-vel is meríteni a cellát, mert ott lenne terhelve a valóságban. Mármint nem nekem, én megoldom, hanem általánosságban értettem.
Üdv.
A kisebbik tesztelőm csak 5A max kisütést tud, ez tud grafikont rajzolni.
A nagyobb géppel tudok nagyobb árammal is kisütni (annak 30A a plafon), de az nem készít grafikont, csak kapacitást számol. Szóval ha valaki igényli, mehet a több C -s teszt is, de ahhoz nem jár grafikon... A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Sziasztok!
Valaki el tudná magyarázni a pontos külömbségeket a 60 ill 120 fokos agymotorok között? Vagy van erről valahol egy irásos dokumentáció? Van egy 2kw os agymotorom, és van vezérlő is, de pont nem kompatibilisek. szeretnék rájönni mi miért hogyan.
Szia! A motor 60 a vezérlő 120. ezt már tudom.. de az az elvetemült ötletem támadt, lehet át kéne tekercselnem a motort,ha lehetséges,és érteném a lényegét.. sok dolgot tekercseltem már nem a kivitelezéstől tartok, hanem hogy adott esetben mit kéne másképp,hogy jó legyen
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Szia! 500mA terhelve 6 órát ment.
Megrajzoltam az akku és a balancer keretet. Most még van hátra neki 23 órája, hogy befejezze a nyomtatást. Pont befér a bicajnak a vázába. Remélem biztonságban lesznek a cellák.
Az igen! Nagy baj nem lehet, ha a BMS-ed jó, a cellák között van távolság, a pozitív kivetésen védő, ezek a fontosak.
A cellák árára nem tudok mit mondani, mert én mindig használtan vettem cellákat/akksipakkokat, kb. 100-300Ft/cella áron, volt benne jó is, meg rossz cella is, szóval lehet, hogy ugyanott vagyok, mint te. Ahhoz képest, ha megrendelted volna az akksipakkot, biztosan fele árban vagy (vagy még olcsóbban).
Az energia falamban ugyan ilyen is van 500db, múlt évben még 500 ért tudtam beszerezni.. eddig egy éve üzemelnek sziget üzemben . hibátlanok.. Igaz én 20-80% között használom.. de hogy ez milyen előnyökkel fog járni majd, még nem tudom.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Ha neked jobban megy az angol mint nekem, talán itt kaphatsz rá választ.
De egyébként a vezérlők átkapcsolhatóak, a te vezérlőd biztos, hogy csak egy félét tud?
500 ért nagyon jó ár, ezek új cellák voltak?
A balancerem ICgogogo 300 A 200mA el tud balanszírozni. Remélem a 0.2x8mm nikkel lemezemet rátudom majd rendesen pontozni. majd, ha ott tartok arról is teszek fel képet. De egyenlőre a 3D nyomtatóval birkózom. Átment gyökérbe.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Van ez a "hír", hogy teli akksinál fékezve a szabályzó tönkremehet a túlfeszültségtől, ezt sikerült letesztelnem.
A roller kb. 12Ah-nyi jó fajta 10S lithium-ion akksipakkot kapott, olyan BMS-sel szerelve, aminél egy csatlakozón van a töltés és a merítés. Sajnos az első 40m-en lejtős az út, tehát fékeznem kell, és az elektromos fék sokkal hamarabb lép működésbe, mint a mechanikus. Folyamatosan figyeltem a feszültség visszajelzést, az elején még a 42V 43V-ig emelkedett csak, aztan pár méter után megszűnt az elektromos fék, a maximális feszültség pedig 54V volt (amit hirtelen láttam). Mechanikus fékkel megálltam. A roller ezek után ugyanúgy működött. Itt a GT-100 volt beépítve, amiről már többször írtam. A roller két motoros, úgyhogy nem csoda, hogy a két motor által generált teljesítmény lekapcsolásra kényszerítette az akksikat. Normál esetben 4.2V-ig töltődnek a cellák, a BMS viszont 4.35V-nál kapcsol le, tehát mindig marad egy kis tartalékunk a fékezésre. A GT-100 egyébként maximum 60V-os akkumulátorral (67.2V) használható, ezért nem volt gond a 42V-os akksi lekapcsolása. Ugyanez egy 67V-os akksival valószínűleg meghibásodáshoz vezetett volna. Plusz tapasztalat, hogy az elektromos fék két motorral őrületesen erős, szerintem ha kicsit erősebb lenne, állóra fékezné a kerekeket (habár van a szabályzóban e-abs). Ma fogom kipróbálni, hogy mit szól a hall-szenzoros fékezéshez, mert ahogy látom, támogatja a szabályzó. Sajnos a P menüben nincs lehetőség a fékezési erő állítására (vagy nincs megfelelő magyarázatom hozzá... Még az eladó is csak egy hiányosat tudott adni).
igen... vadi újak, csak nagy tételben vásároltam 1200db ot, így tudtam alkudni . Ebből 500db volt Samsung a többi LG.
Korábbi vezérlőm tanuló vezetékes volt. amit meg most használnék elvileg sok minden állítható rajta, de sajnos leírást nem kaptam hozzá, a vezérlő típusát google be írva nem is hoz találatot. a kijelzője viszont közismert. KT LCD 3 ez alapján találtam leírást,de sajnos az angolom egyenlő a nullával. fordító meg hagyjuk
Nem találkoztam még ezzel a kijelzővel, de tényleg jó sok mindent tudhat, videó is van hozzá.
Bővebben: Link Be tudod állítani, hogy az angol feliratot magyarra lefordítsa. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2021
Egy kicsit nézelődtem a témában, és van egy olyan sanda gyanúm...
Tehát a fokszám, ami a BLDC motorokat jellemzi, az két különböző fogalom. Van a fizikai fokszám, ami a tekercselésre vonatkozik, és van az elektromos fokszám, ami a HALL szenzorok helyzetére utal. Szóval a tippem, mivel a BLDC motor is csak egy három fázisú motor, maga a tekercselés mindig 120 fokos. Kb olyan mint az egy pólusú három fázisú AC motor. És mivel annak is van több pólusú változata, így a BLDC motor is lehet több pólusú, pl 2, akkor 2*3 tekercspár van benne. Gyakorlatilag, így is 120 fokos a tekercselés, csak egy körbeforgáshoz nem egy, hanem két hat lépéses szekvencia kell. (A BLDC motor ugye tudjuk, hat lépésben fordul egy kört). Ezzel szemben, a HALL szenzorok elhelyezkedése mindig a forgórész pólusszámától függ, és semmi köze, a tekercsek elhelyezkedéséhez. Namármost, a 60 fokos elrendezésben úgy vannak beállítva a szenzorok, hogy lehetséges olyan eset, hogy egy mágneses pólus, egyszerre három szenzornak is adjon jelet, tehát mind a három szenzor kimenete lehet magas. Valamint olyan eset is, hogy egy mágneses pólus mind a három szenzornak egyszerre alacsony jelet adjon. Ezzel szemben, a 120 fokos HALL elrendezés soha nem tesz lehetővé olyat, hogy három szenzor azonos időben azonos kimeneti szinten legyen. Nem lehet egyszerre három magas, vagy három alacsony a kimenete. Ebből adódik, hogy egy mágneses pólus, soha nem vezérelhet egyszerre három szenzort, mindig csak kettőt. Tehát elvileg, bármilyen vezérlőd van, a szenzorok áthelyezésével illeszthető a motorodhoz, ha az épp nem úgy van illesztve, ahogy a vezérlőd megkívánja. Összegezve, ha a három szenzor úgy van elhelyezve, hogy azokat egy mágnes közrefogja és tudja vezérelni, akkor az 60 fokos elrendezés. Itt az egy mágnes nem biztos, hogy fizikailag valóban egy mágnesre kell értelmezni, lehet a szomszédos azonos pólusú mágnes is. Tehát ha két északi pólus vagy akár három is, úgy beállítható, hogy mind a három szenzort vezérelje. Ezzel szemben, a 120 fokos elrendezésben ilyen pozíció nem található. Ott egy pólus, mindig csak két szenzort tud vezérelni azonos időben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |