Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szívószelep, miért nem maradhat az eredeti?
Látod, ehhez is esztergályos, marós kell.
Maradhatnak az eredeti szelepek, ha biztosítani lehet a megfelelő vezérlést. Utánuk mindenképpen kell egy visszacsapó, hogy nem tudjon visszadolgozni. Csak az eredeti hengerben van egy kamra, ami motor üzemben a kompressziót beállítja. Ez csökkenti a kihozatalt (a holt térben maradó levegő veszteség).
Lehet autóblokkból is, de az eredeti hengerfejben túl sok a káros tér!!
A dieselnek meg lehet, hogy a dugattyúban van kialakítva az égéstér, megint bukó! Ezért a volumetrikus hatásfoka egy katasztrófa átalakítás nélkül!! Se komoly végnyomást, se komoly szállítást sem fog tudni. Kell rá csinálni egy fejet! Ráadásul lépcsős kompresszornak kell megcsinálni már 8 bárra is! 3 henger termel a 4.-re. Nekem is van egy 1,6-os nissan blokkom amiről le kellett venni a fejet, mert megadta magát a tömítés.. Ha már venni kell, minél nagyobbat!! Minimum 2 literest!! De azt is csak vasárba!!
Ez csökkenti a kihozatalt (a holt térben maradó levegő veszteség).
Olyannyira, hogy már pár bárnál már nem lesz szállítása a kompresszornak, mert a holt térben lévő sűrített levegő vissza expandál a henger teljes térfogatára, és ez miatt megszűnik a beszívás!
Köszi az infókat! Úgy néz ki, hogy visszatérek az eredeti tervemhez és keresek valami kéthengeres teherautó légsűrítőt.
Örülök, hogy itt nincs nincs lehülyézve az ember amiért feltesz egy kérdést. Facebookon már több csoportból is kiléptem, mivel sokszor láttam (és tapasztaltam is), hogy ha valaki feltett egy kérdést utánna jöttek az idióták és elhordták minden hülyének, holott azért vannak ilyen csoportok, hogy infót cserélhessenek az emberek.
Nem bukó a diesel, csak nem közvetlenbefecskendezésű kell, hanem előkamrás, mert annak sima a dugó teteje, az előkamra helyére befér a fújó szelep. Pl egy AAZ kódos 1.9 vw diesel tuti jól működne. Gyári állapotban 32 bar-ra sűrít.
Ezért írtam, hogy a benzines nem ok és dieselből is előkamrás lenne jó. Persze kell hozzá gépi munka nem kevés..
Az a helyzet, hogy ezen a motorból kompresszoron, kb 20 évvel ezelőtt már én is gondolkoztam, még mindíg megvan az az 1.6-os diesel vw blokk amiből az elmélet szerint 2 hengert akartam használni és a másik kettő hajtotta volna, de a végén egy Csonka 200-nál kötöttem ki idő hiányában.
Az rendben volna hogy 32 bárra sűrít, de a káros tér akkor is probléma. A káros térben maradt levegő szívó ütemben expandál és kevesebb levegőt szív be (vagy semmit). Ez rontja a hatásfokot.
Belső égésű motorból csak úgy tudnék elképzelni jó hatásfokú kompresszort ha a dugattyú tető sima, és teljesen sík hengerfejet kap. A szelepek pedig közvetlenül a dugattyú felett vannak megcsinálva. Amit írtál működhet, ha sikerül jól megcsinálni a szelepek helyét. A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2021
Amiről beszélek motor, az teljesen sík dugótetővel van és a hengerfej is teljesen sík a szelepek merőlegesek a dugóra, és a károstér a hengerfejben kapott helyet egy előkamra képében, ami valamilyen vas ötvözet és bele van préselve a hengerfejbe melegen. Az előkamra méretei kb megegyeznek egy pl Csonka tk 200-as kompresszor fújó szelepével, és az előkamra felett a porlasztó van becsavarva, ami helyett simán be lehet egy csőcsonkot tekerni. A kipu szelep tetejéről , ha kiveszed a hydrotőkét, az folyamatosan zárva lesz, gyakorlatilag maradhat a helyén. A sűrítési tér egy az egyben meg fog egyezni egy kompresszoréval. 1000-es fordulaton kb 900 litert tudna percenként, ha mind a négy hengert használod és nem nyúlsz a vezérléshez, ha egy az egyben forogna a vezérműtengely a főtengellyel akkor 1800-liter/percet lehetne belőle kihozni 1000-es fordulaton. Tökéletes olajzás, vízszivattyú adott, csak legyen motor ami hajtja.
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2021
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni, hogy ez milyen tipusú, miben lévő kompresszor lehetett(KMG van ráírva), ill. a képen látható szelep miket tud? Visszacsapó, biztonsági, üresjárati, vagy is-is?
A kompresszor Csepel. A szelepről tud valaki valamit, hogy mit tud?
Szia!
Kinézete alapján egy lefújószelep. A teherautókban folyamatosan jár a kompresszor, egy beállított nyomás felett elengedi a felesleges termelt levegőt.(A kompresszor a szabad levegőbe dolgozik.) Elektromos meghajtásnál a nyomáskapcsoló beragadása esetén jól jöhet biztonsági szempontból.
Köszönöm a választ! Az szeretném még kérdezni, hogy a visszacsapó szelep is benne van ebben?
Elvileg a tartály felé kell, hogy legyen visszacsapó, különben onnan is eleresztené a levegőt. (De, hogy ez benne van-e a szelepedben, vagy utána volt beépítve, nem állapítható meg a képeid alapján.)
Egy nagy működő 380 voltos "szörnyetegre" volt ez az egész felszerelve. Arról vásároltam meg a képen látható komplexumot(kompresszor+ a szelep). A szelepből egy fél colos cső ment közvetlen a tartályba. Ebből gondoltam, hogy "vissza is csaphat", mert más nem volt a nyomó oldalon.
Esetleg az elképzelhető, hogy a 8kw-os 380-as motor ami rajta volt, nem igényelte ezt a "luxust"? Én 1,8KW egy fázisú motorral szeretném hajtani. Szerinted ez elegendő teljesítmény?
Szerintem elég lesz a teljesítmény. A könnyebb indulás érdekében célszerű, a töltőcsövet leereszteni tudó nyomáskapcsolót rátenni.
Köszönöm a segítséget! Üdv
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2422179.html#2422179
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2425318.html#2425318 Ezektől a hozzászólásoktól kezdődtek a motor kompresszor építéséről szóló hozzászólások
Véleményetek szerint egy 1200L-es szerelőnyílásos tartály túl nagy lenne egy kompresszornak (fűtőolaj volt benne)? Hobbi célból szeretnék homokszórni illetve festeni.
A véleményem szerint nyomásálló a tartály? Van nyomáspróbája legalább 10 bárra?
Ha egy ekkora tartály elszólja magát, ott nem marad semmi! Még szomszéd is szeretni fog, ha üvegeztetnie kell. És ha személyi sérülés is lesz..... Egyébként van az a 7-10kW-os kompresszor amihez már illik.
Esélytelen.
1200literes tartályt feltölteni minimum csavarkompresszor kell vagy egy 8hengeres vadállat(rohadtul hangos jószág) . Olajtartály felejtős mert nem nyomásra készült. A homokszórásra kell minimum 250liter per perces légszállítás (hogy folyamatosan tudj dolgozni). Nyomás nem kell nagy mert már 6bar bőven elegendő. Tartály illik egy 4-500literes de ha magasabb a nyomás amit elő tudsz állítani ergo 8-10bar akkor akár 300lier is elegendő lehet.
A szomszéd fényezgetni szokott és 2 háztartási gázpalack van még a rendszerbe kötve plusz "puffernek". 3-4 ezer ft és nem is rohad, de láttam már autó gáztartályokat is csokorba kötve. A bontós örül ha megszabadul tőle némi apróért.
Olajtartály lenne, de kb 8mm falvastagsággal, szerelőnyílással. Kár érte, jól nézett ki és szinte ingyen (15 rugóért)
Hengeres tartály? Két végén domború fenék van rajta?
Nem lehet hegesztés saroknál, illetve sarok se lehet rajta!! Ha ezek teljesülnek akkor lehet nyomáspróbázni, de szigorúan csak csurig töltve vízzel!! (magasnyomású mosóval lehet nyomáspróbázni) Ha elbírt 12 bárt, használhatod 8 bárig! Ha valahol kireped, eladod, vagy másra használod el.
Kép van a tartalyrol?
15 rugót megér. A fentebbi nyomasproba vízzel jónak tűnik
Szeretném megfúratni a zileket, egyforma átmérőre, minnél nagyobbra. Mi az amit még elvisel az öntvény? Az egyik 60, a másik 61mm furattal rendelkezik.melyik oldalon találok ekkora dugókat a Zilbe?
A dugatyunak mennyire mehet föl? Ha éppen hogy nem ér hozzá a hengerfejhez, akkor jó? Vagy jellebb?
Meg is duplázhatod!
Vedd meg tőlem az 1ik Zilemet(15eFt)! Visszaolvasol, megtalálsz mindent. Annyira nem erőltetnem a "kidekázását" a kompresszornak, van nála sokkal nagyobb is, nyergesvontatókban. Dugó síkra jár a hengertetővel. a kicsi távolságot a hengerfej tömítés adja, az pont elég.
Bővebben: Link
Megtaláltam a régi linkgyujtemenyemet. Mind 60mm dugattyú. Honnan tudok 61mm dugattyúkat szeretni/ gyártatni? Vagy nem éri meg foglalkozni vele? |
Bejelentkezés
Hirdetés |