Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Idézet: „Névleges , és Tényleges légszállítás?” Lehet így is! A veterán az egyedi gyártás, az orosz meg sorozat, ezért olcsóbb! Bőven jó az orosz! A teljesen függőleges kopási nyomok vagy koszos levegő, vagy levált fémdarabok, törött gyűrű okozhatják. Esetleg olaj, hűtés nélkül összerágott. A hónolás mindig ferde, finom karcok, ahogy ki-be jár a szerszám, miközben forog.
Köszi a villámgyors választ!
A szelep üléket hogyan szedjem ki? Arra már rájöttem hogy a négyszögletest az befelé kell csavarni. De a szívószelep nemtudom hogy jön ki. Túloldalra tenni egy anyát és huzokalapáccsal kirándani? Négyszöget miből csináljak? Ifó: Az új 66 ezer forintos Zil aluminium hajtokarokkal rendelkezikcsapágyazás nincs, és más a főtengely mérete is. De állítólag nincs sok gond vele. Volt egy aminek az olajjárata eltomődött a sorjától, és kikandikált a hajtókar, de cserélték gariba. És találtam meg két külföldi oldalt, ahonnan lehet rendelni alapanyagot: https://arlan.com.ua/r-k-kompressora-zil-130-t-150-kamaz-maz https://all.biz/hu-hu/rc-2-kompresszor-henger-kamaz-zil-maz-p1-telj...7899UA A hozzászólás módosítva: Jún 28, 2021
A szelepülék úgy van bepréselve! Tehát ki lehet rángatni, de szerintem valami menetes izével ki lehet húzni. Én most hirtelen nem emlékszem hogy kiszedtem e, meg hogy hogyan.
Csak préselve van, az illesztés tartja a helyén az ülékeket.
Hogyan lehet kiszedni az ülékeket?
Jól néz ki a kompresszorod összességében, de szerintem kicsit túl van bonyolítva. Szerintem ha jobban at van gondolva az elrendezés, kevesebb a kabelezés is. Hogy vetted észre, a toltolevego hűtő mennyire tudja lehuteni a levegőt? A nyomáscsokkentore miért volt szükség? Ami a vízmentesítővel van egy beépítve az nem jó?
Szelepemelők eltávolít, 8-as csavar az üléken keresztül bedug, szívó nyíláson keresztül anya rákapat, addig teker míg az ülék ki nem jön.
Mit gondolsz rajta tul bonyolultnak?
Pedig ez egy szog egyszeru gep, minimalis kiszolgalo egyseggel. A nyomascsokkento azert van kulon, mert ez volt kéznél
Már gyűlnek az alatreszek az én kompresszoromhoz, ha kész akkor megmutatom, hogy én hogy gondolom az egyszerű kivitelezést.
Én abból indulok ki hogy nem kell mindennek külön motor: kompresszor, szivattyú, ventilátor. Én egy motorral oldom meg mindhármat. Nincs ezzel sem semmi gond, szép, csak szerintem lehet egyszerűbb. Tudod kinek a pap... Egyedül azuzemóra számlálót irigylem, olyat én is szeretnék beletenni, de nem akarok pénzt költeni rá, inkább szeretem a régi bontottat. Gondolom neked is onnan van.
Ma a fél napot ezzel a nyomaskapcsoloval töltöttem.
Megbízható konstrukció, az fogott meg benne hogy három fázist kapcsol. Sajnos gyárilag 4-6 bár között dolgozott, ezért tettem bele egy plusz rugót, így 5-7 nál kézdődik nem tudom mennyi a vége. 1959-es gyártmány.
Szia! Nem lett volna célravezetőbb egy fojtást csinálni a membrán elé, hogy kisebb felületen hasson az adott rugóerő ellenében a tartály nyomása? Szerintem az adott csőcsatlakozás átmérője és a kapcsoló membrán felülete határozza meg alapvetően a kiválasztott rugó moduluszához az erőviszonyokat. Ha a csőcsatlakozásnál le van szűkítve akkor a sűrítő pillanatnyi expanziós túlnyomása nem tud érvényesülni, nem lesz lökésszerű ráhatás a kapcsoló szerkezetre. De szerintem lehet kapni megbízható nyomáskapcsolókat alacsony áron: Bővebben: Link vagy egy kicsit drágábban: Bővebben: Link
Van egy dobozom tele bontott rugókkal.
Így aztán úgy döntöttem hogy ez az egyszeubb megoldás. A folytás nem tudom hogyan vált volna be, hiszen túl alacsony nyomáson kapcsolt volna ki az elektronika. Illetve a kompresszor lassan termeli a levegőt, van ideje kiegyenlítődni a folytasson keresztül is. Amúgy ez amolyan csak azért is projekt volt, nyilván nem érte meg megcsinálni, de legalább megértettem hogy hogy működik.
Üdv!
A villanymotort is együtt jött a webáruházból a sűrítővel és az ékszíj védőburkolattal együtt? A nyomáskapcsoló és a többi cucc is onnan származik? A kicsivel több, mint másfél perces töltési idő az 50 literes tartállyal nagyjából 250 liter/perc levegőszállítást jelent 0- ról 8 bárra, (8x50liter/1,6perc=250liter/perc) ami a 2,2 kW-os kínai motortól szerintem jónak számít. Márkás gyártó hasonló kompresszoránál 2,2 kW-os motor teljesítményhez 266 liter/perc körüli értéket láttam - bár ott 6-ról 8 bárra volt megadva az adat, tehát 0-ról 8 bárra elvileg többet tudna sokszor ennyi pénzért.
Megjött a felújító készlet a zilhez, 17e volt bruttó.
A nyomó szelep tőkéi kimaradtak… Azon gondolkodom hogy a régiket esztergáltatom meg. Sikerült épségben kiszedni az új szerszámommal egy menetfúróból van. Így nézegetve a zilt, mint konstrukciót, elég nehezen áramlik be a levegő a hengerbe, és viszonylag sok a káros tér. Na mindegy ez már így marad.
Mit kell csináljak ezzel a rozsdás szutykos tartályjal, hogy ne legyen olyan büdös festék és olaj szagú a levegő amikor kijön belőle?
Kész lett a Zil homokfúvása A szelep tőkéjét a kúpos csavarral szedtem ki. Amiben a szeleptoló mechanizmus volt sargarezet, azt úgy hogy menetet vágtam bele, és kihuztam.
Nemtudom hogy van e olyan festék ami citromillatú?
Olyan nincs!,de lócitrom illatú van!
Ha jól látom az összes tömítőfelületet, és a henger furatokat is meghomokszórtad...
Jól kicsesztél magaddal, mert lett egy szép homokszórt VAS HULLADÉKOD!
Ha még most megy csak fúratni akkor nincs gond. A tömítéseknél meg majd pasztáz, lehelet vékonyan!
Most megy fúrásra, hengerfej síkolásra. Pasztázni nem fogok, mert nem kell, direkt figyeltem hogy ahova a rézgyűrűk fel fekszenek, oda ne fújjak homokot.Megnéztem, fényes maradt a felület ott, helyenként meg a réz helye is látszik, ahogy a tömítés belekenődött. A vízkör meneteire annyira nem figyeltem, de annyi baj legyen.
Kérdés:
Megvan egy 1.4 literes 44vagy több kW teljesítményű benzinmotorom, egy opelből. Ezzel akarnék meghajtani 3 Rábát, esetleg később többet is. Hogyan tudom azt megoldani hogy egy állandó fordulatszámot tartson? És hogy egyelralán be tudjam indítani? Mert az autó már nincs meg.
Visszajöttek a rábák a felújítóból.
Izé!
Mi van a Merci (csavar) kompresszorral?? Ez a téma engem jobban érdekelne!!
Ezt a három sűrítőt szeretném megküldeni most a Merci 2literes motorjahoz való roots fúvóval.
Ha 1 bár a toltonyomas, már kétszer annyit szállítana a kompresszor. Azt nem tudom hogy mennyi a fordulata a mercinek, és hogy melyik irányba forog. Illetve még azt sem tudom hogy ebben a felállásban mennyit tud termelni percenként a 2*3 rába, 1500-as fordulaton? Mekkora nyomáson? És elég lesz e homokszórni, tartály nélkül? Megvan hogy vettem erre egy 2.5m3tartalyt, de azt nem tudom magammal vinni, ha ki kell települni a kompresszorral esetleg. Ezt a kompresszort pedig alapjáraton egy utanfutóra építem rá, hogy mozgatható legyen.
Mennyivmbe került/db és hol mit csináltak vele?
Kérdés, hogy mikori Opelből? Ha még régi karburátoros fajta, akkor nem nagy ügy beüzemelni autó nélkül. Viszont ha már befecskendezős, akkor bonyolultabb és feltétlenül szükség van a hozzátartozó elektronikára is.
Do-motor Kft. Meg kell kérdezni hogy neked mennyiért csinaljak, én szoktam nekik be dolgozni, alut hegesztek, generátorok letört fülét stb… így nekem olcsóbb volt gondolom, bár a három így is száz felett volt.
Felújítás tekintetében mindet vállalnak, ami rába kompresszor, egy pincényi alkatrészuk van ehhez a típushoz, de semmi máshoz nincs. A zilt is ők fúrják meg nekem, de az alkatrészeket már én szereztem be. Zoli: 98-as Opel. A motorkód C14SE. Motorcserén esett at a kocsi, nem lett bepapitozva, valószínű hogy ujjabb a motor. Beszéltek hozzá mindent ami kell, szerencsére nem vészes költség.
Anyagot is adnak el?? Wabco-hoz kellene szeleplemez, de még adattáblája sincs ezért nehéz a beazonosítása.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |