Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő
 
Témaindító: source2, idő: Júl 7, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 39
(#) proba válasza tothz hozzászólására (») Ápr 18, 2008 /
 
Mintha erre a kapcsolásra írta volna valaki hogy pápá 555 ,de lehet hogy tévedek.Úgy gondolom a normális tranzisztoros előfok mindenképen kellene vagy valami zener soros ellenállás kombináció.
(#) _Peti_ hozzászólása Ápr 21, 2008 /
 
Sziasztok! Én is megépítettem azt a Josepino féle fordulatszámmérőt (egyenlőre csak próbapanelon). Tranzisztorokkal és ULN2003-mal felturbózva. Elég jó így a fényereje, bár soknak találtam az áramfelvételt (100-250mA), és a 7805-öm is fűtött rendesen, de egy LED ágában folyó áram csak 10mA volt számítás alapján és a mérés szerint is ellenállás nélkül, tehát elvileg nem fog meghalni a kijelző ellenállás nélkül. A fordulatszámmérőt 2ütemű motorhoz szeretném használni úgy, hogy a jelet a megszakítóról venném, és még kéne elé valami jelformálót építenem, ami a PIC-cel kompatibilis jelet ad a bemenetére, erre még nincs ötletem milyet kéne.
Ja és a PIC-em 4 MHz-es és 10MHz-es kvarccal használom , nem tudom mennyire tesz jót neki
(#) proba válasza _Peti_ hozzászólására (») Ápr 22, 2008 /
 
Egyébb gond nincs a kvarccal csak annyi hogy azzal tudod beállítani a fordulatszámot .(nagyobb kvarc kisebb fordulat és fordítva.) Ha ez neked nem probléma ....
(#) tothz válasza _Peti_ hozzászólására (») Ápr 22, 2008 /
 
Helló!
Először ezt (#207093), majd ezt (#212711) olvasd el!
Azt hiszem kifogytam az ötletekből (PIC-es), a LED sorossal kisérletezek.
Zoli
(#) m.joco válasza tothz hozzászólására (») Ápr 22, 2008 /
 
Hello
Akkor ha a 10MHz-es kvarc helyett 20MHz-eset használnék, akkor nem is volna szükség a 4013-ra???
Üdv.
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Ápr 22, 2008 /
 
Hátha a kijelző nem hülyül be,meg a pic bírja,elméletileg igen.A tápot próbáld úgy megoldani, hogy az akkuval sorba egy dióda utána 4700mF 1-2.2mF (valami jobb) stabilizátor utána 10mF meg szintén egy 1-2.2mF (szintén valami tömb) kondi meg a 100 nF kerámiák se maradjanak ki az ic-k ről.Talán így megúszod a táp zavarokat.
(#) _Peti_ hozzászólása Máj 1, 2008 /
 
Sziasztok! Építettem jelformálót a Josepino féle fordszámmérő elé, de nem nagyon működött. Hasonlót, mint ami a (#207093) hsz-ben van, csak a kollektorkörbe 22k-t tettem, nem raktam bele a kondit és a 2 diódát nem raktam bele. Mekkora értékű legyen a kondi?? Simsonhoz építettem, és a megszakítóra kötöttem (ami a gyújtótrafóra megy), de nem igazán működött, mert az alapjáraton 4000 körüli fordulatot mért.
(#) tothz hozzászólása Máj 3, 2008 /
 
Sziasztok!
Utolsó előtti hozzászólásomban emlitett fordulatmérőt megépitettem két változatban is: egy 20 LEDes (mint a cikkben) és egy 10 LEDed formában. Ahogy a cikk is irja, az 555 bemenetét a kondival egy tekercsre kell kötni, amit a gyújtáskábelre tekerünk (10-20 menet), a tekercs másik vége az áramkör GNDje. Sokféleképpen teszteltem, és most végre valós körülmények között is kipróbáltam.
Működik! (képek)
A 20 LEDes változatban: a kijelzési tartomány a P1 potival állitható, természetesen szinte minden fordulatszámra kalibrálható. R1-et 1kohmra, R6-ot 15kohmra cserélve az első szegmens fényesebb (a 22k semmiképpen nem jó!, 2,2k-val halványabb lesz, minta a másik szegmens), a kijelzés gyorsabb lesz.
A 10 LEDes változatban értelem szerűen egy LM van.
Megpróbálok a PIC-es mérőhöz valami olyan előtétet kreálni, amit nem kell a megszakitóra kötni.
Üdv: Zoli
(#) Krisz03 hozzászólása Máj 7, 2008 /
 
Hali!

Még a téma elején linkelt be Vicsys egy PIC-es fordulatszámmérőt, amit egy ilyen gyújtáselektronikával "megtuningolt" mociban szeretnék használni (ha nem is állandó jelleggel, de legalább a mostani fordulatszámmérő ellenőrzése céljából). Induktív jeladót használok, így esélyem sincs a megszakítóra kötni a kapcsolást. Ilyen esetben hova kössem? A trafó primerjére, ahol bőven meghaladja a fesz a 300V-ot, vagy inkább a gyújtókábelra tekerjek egy huzalból pár menetet, és azt kössem a bemenetre?
A leírásban szerepel még egy ilyen is:
Idézet:
„még a PIC bemenetét védtem egy 4,7V-os zenerrel”
. Akkor ezekszerint itt a 6-os lábra kell a zener? Csak mert más kapcsolásokban a jelformáló előtt helyezkedik el, a soros ellenállás után.

Krisz
(#) Krisz03 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 8, 2008 /
 
Köszi!
Még nem is kötöttem be a mociba, de jól is tettem szerintem, mert valami miatt nem működik rendesen. Egy 2x20-as kijelzőt kötöttem rá, és a felső sor fekete. Ennyi az össz kijelzés. Összekötöttem a PIC 2-6 lábát (teszt funkció), de így is az előbbi kijelzés látszik.
A kijelző más alkalmazásban már működött, a PIC-et újraégettem, huzalozás (próbapanelen) leellenőrizve... :nemtudom:
(#) tothz hozzászólása Máj 9, 2008 /
 
Sziasztok
A mellékelt kép szerinti előtéttel kiküszöbölhető a megszakitóra kötés problémája. (A PIC 4. felirat a kimenetet jelöli, amit a PIC bemenetére kell kötni)
Mindenképpen ajánlott az akkumlátoros üzemeltetés, mert tapasztalatom szerint az egy diódával vagy Graetz- hiddal történő egyenirányitás és kondival szűrés + stabkocka nem ad elég sima feszültséget, és a brumm miatt helytelen értéket ir ki. Tehát akkumlátor + stabkocka (+ kondi) a jó táp.
(#) jofy válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Hali!

Annó én is szívtam ezzel a kapcsolással, de csak összejött

Kapcsolási rajz, vagy nyákterv alapján csináltad? Csak azért, mert a kapcsolási rajz hibás...
Ha kapcsolási rajz alapján csináltad, akkor PIC 13-as lábára kösd az LCD 14-es lábát. Mert az valahogy kimaradt a kapcsolásból...
Én erre tippelek.(nálam is ez volt)
Azért fekete az első sor, mert a kijelző készenlétben van 4 bites üzemmódban, de csak 3 bit van bekötve... Majd írj, hogy mi az ábra.
üdv.
(#) Jeep hozzászólása Júl 1, 2008 /
 
Hello!

Én a témaindító 4 szegmenses ford szám mérőt épitettem meg PIC-el.
Valaki nem tud benne segíteni,hogy motorkerékpárnál ha nem megszakítós akkor hova kéne tenni?És hogyan tudom kipróbálni asztalon?
Nem úgy kéne ennek müködni hogy ha gyorsan testre zárogatom akkor irnia kellene?Mert nekem akkor ujraindul az egész....és kezdi tesztelni a szegmenseket.


Remélem már valaki rájött erre

Köszi a válaszokat előre is!
(#) source2 válasza Jeep hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Ez az újraindulás a testelésnél elég gyanús, nem a MCLR lábra adod véletlenül a jelet?

üdv
(#) m.joco hozzászólása Júl 1, 2008 /
 
Hello
A témaindító 4 szegmenses ford.mérőben a LED kijelző nem helyettesíthető ilyennel?
Üdv.
(#) source2 válasza m.joco hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
még minding nem
(#) m.joco válasza source2 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Pedig már azt hittem hogy igen
De amúgy mi az oka?
(#) m.joco válasza source2 hozzászólására (») Júl 1, 2008 /
 
Most már csak valami jó jelformálót kéne közösen kitalálni, mert nekünk is a kocsiban alapjáraton 4000-5000-et mutat
Esetleg azok, akik megépítették vicsys fordulatszámmérőjét, nektek pontos értéket mutat??? Nem mutat fals értéket? Fel lehetne használni akár annak a jelformáló részét.
Üdv.
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Júl 2, 2008 /
 
Szerintem kicsit több lába van.Az LCD szereti a váltott polaritású jelet (azonos polaritás előbb utóbb halál) ,úgy rémlik hogy nem szegmensenként van multizva....
(#) m.joco válasza proba hozzászólására (») Júl 3, 2008 /
 
Hello
Itt a kapcsolási rajzon pedig úgy néz ki, mintha mindegyik szegmens egyik kivezetése ki volna külön-kölön vezetve.
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Júl 3, 2008 /
 
Ez idáig jó de a picednek nincs ennyi lába.A ledesekben pedig a multiplexelést ezzel kezdik: vedd az első számjegy közösét... de ez itt nincs kivezetve csak mind a négyé egyszerre. (ezenkívűl a váltott polaritással akkor is meg kellene küzdened.) Egyébbként régi műszerekben (minimulti esetleg gagyi kisműszer,bár annak nem forrasztható a lába ) van ilyen kijelző kisérletezhetsz vele
.Egyébbként nem 3,5 digitesek?
(#) m.joco válasza proba hozzászólására (») Júl 4, 2008 /
 
Hello
Ez az LCD 4 digites. Szerinted a piros LED-kijelző jobban látható erősebb napfényben, mint a zöld? Jelenleg zöld van, de igen nagy fényben ezt is alig látni. Egyébként milyen színű plexit tegyek elé, hogy ne lehessen látni a nem világító szegmenseket, viszont a világítókat ne nagyon gyengítse? Lehet probléma lesz az is, hogy a fototranzisztoron nem folyik elég áram ahhoz, hogy teljesen kinyissa a teljesítménytranzisztort, pedig már eléggé csökkentettem a vele sorba lévő ellenállást(a teljesítménytranyó előtétellenállását). Esetleg még növeljem azt az ellenállást, ami a föld felé húzza a telj.tranyó bázisát?
Üdv.
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Júl 4, 2008 /
 
Szerintem a piros erősebb (lehet inkább a szemünk érzékenyebb rá) Gondolom a saját szinű plexije a legjobb elé.
Fényerő kapcsolás ügyben meg a régi véleményem tartom.(ha a telj tranzisztor CE -t átkötöd egy nyitóirányú diódával, kb az a max fényerő amit ki tud magából préselni, de inkább egy picit kisebb)
Azt nem tudom hogy a kijelzők mennyire képesek elnyomni a napsütést ,talán ki kellene próbálni. Katalógus árammal meghajtva tudják-e a szükséges fényt? Úgy gondolom ezt a fényerőt nem lépheted túl büntetlenül multiplexelve sem.
Ami hatásos lehet az az árnyékolás.
(#) m.joco válasza proba hozzászólására (») Júl 4, 2008 /
 
Hello
Van valami még, ami nem tiszta nekem. A pic ugye egy impulzust vesz egy fordulatnak, a megszakítóból pedig fordulatonként 2 impulzus jön-én ezt hardwaresen felezem. Ezeket a pic 500ms-ig számolja.
Na most vegyük a 600-as motorford.számot alapul. Ilyenkor 500ms-ként a pic 5 jelet kap. Ettől eggyel nagyobb a 6 jel 500ms-ként. Ezt átszámolva 720 ford/perc-et kapunk. Ezekszerint a ford.mérő felbontása 120ford/perc???
Amikor trafóval próbáltam, teszteltem, akkor is 1500-at kellett volna mutatnia, nos 1400 és 1500 valamennyit mutatott, pontosan már nem tudom mennyit, de kettő között asszem pont 120 volt. Azt a két számot visszaszámolva 49-51 Hz jött ki a hálózati feszre.
Üdv. Remélem érthető
(#) joda120 hozzászólása Júl 4, 2008 /
 
el tudná valaki küldeni nekem a progit
(#) proba válasza m.joco hozzászólására (») Júl 4, 2008 /
 
Ennyire nem mélyedtem bele, csak az elvét akartam megérteni.Szerintem sem véletlen hagyta el a tervező az alacsonyabb digiteket.
(#) proba válasza joda120 hozzászólására (») Júl 4, 2008 /
 
Szerintem valahol a honlapon megtalálható,igaz nem a forráskód.(úgy gondolom a topicban is be van linkelve.)
(#) Sata hozzászólása Aug 17, 2008 /
 
Üdvözlök mindenkit!
A következőkbenn szeretném a segítségeteket kérni.
Egy régi ddiesel mercedesbe szeretnék egy fordulatszámmérőt beépíteni.
Tudtam szerezni egy benzines fordulatszámmérőt,ami a benzines autóknál a gyujtótrafó rákötésénél már müködne is.De sajnos dieselnél ilyen nincs.
Akövetkező képpen jártam el a generátort szétszedtem és mivel ez 3 fázisú generátor az állórész tekercs 3. vezetékei közűl az egyikről vettem le a jelet mindjárt az egyenirányító diódák elött.Ezt vezettem ki,és csatlakoztattam rá egy 100ohm-os ellenálláson keresztűl a fordulatszámmérő bemenetére,és müködik.
Sajnos kb 900-as alapjárati fordulatnál a műszer kb 2800-as fordulatot mutat,és a műszeren található hitelesítő potival sem tudom sokkal lejebb állítani.
Nem tudom pontosan,hogy a generátorrol ilyenkor milyen jel jön le szinusz?négyszög?vagy valami hasonló?Valami olyan kapcsolás kellene,amivel ennek a jelnek a frekvenciáját tudnám állítani.Pl.megfelezni akkor elvileg a műszer 1400-at mutatna,de az még mindig kevés.Akkor negyedelni és akkor 700 körűl lenne.Ez már jó és a potival tudnám állítani.
Tehát ilyen frekvencia,vagy impulzus negyedelőre lenne szükségem 12-14,4V feszültség mellett.Remélem tudtok nekem segíteni,nekem már több ötletem nincs.

(#) akos70 válasza Sata hozzászólására (») Aug 17, 2008 /
 
Jobban jártál volna egy dizel fordszámmérövel. 123, 124?
(#) proba válasza Sata hozzászólására (») Aug 17, 2008 /
 
CD 4040 IC ezt tudja (oszt 4 gyel.)ha a Q2 kimenetre kötöd a ford. mérő bemenetét,a reset lábát meg testre.
Következő: »»   9 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem