Fórum témák
» Több friss téma |
Igazából mindegy, csak szeretném tudni, mennyit pörög a motor.
A régi kapcsolás, egy 555-el épített monostabilt indítgat a megszakító lefutó jele. A monostabil kimenete ellenálláson keresztül kondit tölt, ennek feszültsége arányos a monostabil impulzusok -csak- számával, mivel hosszuk azonos. Ide egy mutatós műszer kötve, beskálázható a fordulatszámra.
Vagy procival -pld.: Pic- és lcd kijelzőre mehet, ehhez programot kell írni.
Gyújtásról le lehet venni a jelet!
Ha veszel készen, anyagilag jobban jársz! Pl ez: https://alkatreszek.hu/or_led7705_td Ennyi pénzért a boltig sem jutsz el!
Sziasztok. Egy nagyon egyszerű kapcsolást keresnék ami gyújtójel hatására (pl.: vezeték rátekerve az autó 1-es hengerének gyújtókábelére), egy tranzisztorral testre zár.
Van egy fordulatszámmérőm de induktív jeladós (ebuy), viszont annak nincs helyem, de az induktív jeladón lévő kicsi kapcsolás alapján lejön 12V is, és bemenetet aként érzékeli hogy testre húzza a mérőfej. Esetleg volna valakinek egy egyszerű kapcsolása erre a célra amit a motortérbe is betehetek? Válaszokat előre is köszi.
Aziaaztok.
Segítséget kérnék ezt a fordulatszámmérőt hogy kell bekötni? A piros és fekete vezeték egyértelmű,a másik fekete és zöld páros gondolom a gyujtótrafóra megy de a sárga/fekete hová? Köszönöm szépen a segítséget.
Gyanús hogy külön hozták ki a világítást, ezért van 2* pozitív és 2* negatív
Igen,közben ezt meg is tudtam,2 szál (+/-) a világításé.
Vannak más problémák is,mégpedig hogy ez valóban jó e 2ütemű motorhoz is,van ahol irja is hogy 4 üteműhöz. A másik pedig még mindig a bekötéssel kapcsolatos,mégpedig hogy a fekete/sárga vezetéket a motor jeladó tekercsére kelle e kötni vagy a trafó egyik száljára. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2021
Sziasztok,
Olyan kapcsolást keresek aminek segítségével analóg egyenfeszültség mérő műszert fordulatszám mérésére tudok bekötni négyütemű személygépkocsiba (gondolom gyujtótrafóhoz). köszönöm.
PWM féle megoldás. (a fórumban legalább kilenc topik foglalkozik a témával, kukants beléjük)
Pl. a fordulatszámot leveheted egy tengelyről egy optokapu féle reflexiós megoldással. A tengelyen egy tengelyirányú csík fekete filctollal, LED -el megvilágítod, a fotodiódával előállítasz a fordulatszámmal arányos frekvenciájú keskeny impulzust. Vagy a gyújtókábelről kapacitív úton levett impulzust monostabillal állandó szélességűvé formázod, úgy, hogy a legnagyobb fordulatszámnál is legyen azért impulzus szünet. Az így kapott impulzus sorozatot egy megfelelő időállandójú aluláteresztő RC szűrővel átlagolod, és ezt mérheted kalibrálás után az egyenfeszültség mérő műszerrel, vagy multiméterrel. Hasonlóan működik pl. az autóban a fordulatszám mérő műszer is. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2022
Ha nem kifejezetten az ÉPÍTÉS a cél, vegyél egyet készen! Vagy akár bontottat is...
Sima Deprez műszer el fog vérezni a kocsiban...
Szia!
Sima Deprez műszer nem lesz jó neked. úgy fog ugrálni minden úthibánál, hogy értelmezhetetlen lesz az egész. A másik, hogy a gyújtó kábelre tekert pár menet még Zsigulinál elment. A mai négyüteműek többségénél már nincs hagyományos gyújtás elosztó se nagyfeszültségű kábel sem a gyertyákhoz. nekem a megane -omon pl. már a kis trafója benn rejtőzik színtben a szelepház fedél alatt és direktben a gyertyára van nyomva.
Sziasztok occsó kínai fordulatmérőt sehogy sem tudom bekötni,van egy hülye rajz hozzá.
piros-sárgát összekötve + 12V-ra tettem fekete egyértelmű negatív 12V világít ilyenkor zöld trafóra ,megszakítóra fehér???? na ezt nem tudom próbáltam minuszra ,+12 -re semmi ha rátettem +12 -re csinált egy öntesztet(mutató felment egyszer,majd visszaállt alapra köszi ha tanácsoltok vmit.
Szia!
-Piros az fix pozitív -fehér gyujtás pozitív, -sárga nyilván a háttér, amit a műszerfal világításra kötsz. Pirosat nem kell megszakítani, ezzel jegyzi meg a beállításokat, mint pl a háttérvilágítás színe,már amennyiben tud ilyet.
Ilyenből rendeltem a ledeset elvileg ma megérkezik , azzal kezdem hogy szétszedem
Köszi,de miben különbözik a gyujtás és a fix pozitív?Nincs semmi megjegyezni valója,tehát akkor fehér piros sárga mindhárom +12
fekete -12 zöld trafóra így sem jó
Mert új a hozzászólás, még "nem olvastad". Ha frissíted az oldalt, vagy másik topikból jössz vissza, már nem lesz az.
Ha aliexpresszes,nekem 3 hétig vámolták + 800 ft vámot kellett fizetni
Szia! Ha PIC van benne, akkor abban futni kell a programnak, hogy be tudja olvasni a feszültségváltozást a fehér, zöld és sárga vezetékekről. A készenléti áramfelvétel jelentéktelen, esetleg egy biztit berakhatsz a piros vezetékbe.
Szétkaptam,ez a belseje:
A D13 LED-del átellenben lehet a hengerszám választó nyomógombja. A sárga vezetékről direkt megy a háttérvilágítás. A piros legyen állandóan az akkumulátoron!
Elmebajról rendeltem. Ha kapom a vámértesítő e-mailt akkor rá 2 nap kb és megjön mindig. Ebay külön kezeli a vámot mivel azt már fizetéskor kifizeted nekik, gyorsabb.
Így van,igy is csináltam,piros-sárgát összekötöttem(a próba miatt)1-2 x csinálta,hogy amikor a fehéret is +12 re tettem a muató egyszer bfelment,majd vissza állt nullára.Ezután a zöldet
járó motorral rátettem a trafó megszakítóra,de nem mozdult a mutató.Nyomkodtam a hengerszám választó gombot is de semmi
Azzal kompatibilisnek kéne lennie ennek a fordulatszámmérőnek.
Ha nekem kéne beszerelnem ezt a mérőt, már a próbához is viszonylag stabil kötéssel bekötném a rajz szerint a fekete, piros, fehér és zöld vezetéket. A sárga hagy lógjon. Nem ismerjük a működés logikáját, lehet kellenek az üzemi körülmények. |
Bejelentkezés
Hirdetés |